Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

Moikka.

Kuvasin tänään oman G6 reenini kokonaisuudessaaan ja tein tämän kahdesta syystä. 1. Kiva kattoa miltä liikkeet, ja niiden mahdolliset virheet ja puutteet näyttää ja mitä sanoo pakkisväki & 2. Tässä kejussa on moni kysellyt tästä ohjelmasta mm. mikä liike on se ja se ja miten tämä koko homma tehdään. Eli, jos huomaatte että teen jotain väärin tai omituisesti, niin vinkatkaa ja kommentoikaa ihmeessä. Jos taasen kaikki menee suunnilleen ok, niin tässä on esimerkki miten tämä ohjelma vedetään läpi, tai sitten ei ole. Jokaisen sarjan jokainen toisto on kuvattu. Jätin pois lämppärit ja tauot. Samoin painoja en kirjoitellut tähän, vaan jokainen reenaa omalla tasollaan. Mulla nyt on tämmöset suunnistajatytön painot.

Tein tällä ohjelmalla viimeksi pari vuotta sitten parin kuukauden ajan. Sittemmin olen tehnyt kolmejakoisella tai sitten vaan löhönnyt soffalla pitkiäkin aikoja. En ole enää mikään ihan nuori poika. Ajokortissa syntymävuodekseni on merkitty 1976, mutta epäilen että siinä on joku vika, sillä ainakin pääkopassa tunnen olevani ikuisesti 26 vuotias. Mutta hyvin tämän ikäinenkin kehittyy, voimistuu ja kasvaa, ainakin maha, jos ei muu. Ei vaan, hyvin toimii. Tämä oli nyt muistaakseni vasta neljäs tai viides setti tätä Arskan kutosta. Tätä ennen tosiaan tuota kolmijakoista muutama kk.

Itse kommentoin sen verran jo valmiiksi, ettei teidän tarvi :D
-Mulla on tosi paha notkoselkä, eli lordoosi, josta johtuen mahani näyttää ihan järkyttävän isolta. Toki siinä on myös ihan oikeaakin läskiä.
-Kyykky ja kyykkytekniikasta kaipaisin kommentteja. Ei ainakaan jää vajaaksi, mutta voisinko jättää menemättä noin syvälle, sillä alaselässä tuntuu epänormaalilta/ilkeältä viimeisen sarjan jälkeen.
-Hauiskäännössä kyynerpäät irtoavat kropasta liian paljon, vai kui?
-Tein, tai ainakin yritin tehdä koko ohjelman silleen kuin Arska on sen kirjoittanut, enkä soveltanut missään liikkeessä mitenkään, jättänyt liikkeitä pois tai lisännyt niitä.
-Toivottavasti saan asiallisia vastauksia, neuvoja jne. Pilipalihöpöhöpö-juttuja voi kirjoitella esim. Suoli kaksneloselle.

yst. terv. Lihava punkkaripoika, Raid

View: https://youtu.be/6InPYGFxKBs

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
"Pyri joka kerta lisäämään painoa liikeeseen, kun pystyt tekemään 2 tai 3 toistoa yli suositellun määrän"

Tarkottaako tuo nyt sitä, että joka salikerta joka liikkeen viimesessä sarjassa kokeilee montako toistoa menee (eli lähestyy failurea, ts. ei jätetä toistoja varastoon)? Ei varmaan kuitenkaan kannata joka kerta ihan failureen asti vetää?

Entä nuo leuat: ohjelman mukaan 3xmax, mutta onko järkevämpää jättää kahessa ekassa sarjassa muutama toisto varastoon ja viimesessä vasta tavotella maksimia?

-Kyykky ja kyykkytekniikasta kaipaisin kommentteja. Ei ainakaan jää vajaaksi, mutta voisinko jättää menemättä noin syvälle, sillä alaselässä tuntuu epänormaalilta/ilkeältä viimeisen sarjan jälkeen.

Ei tuossa mun mielestä mitään ihmeempiä kommentoimisia. Olisko kyykyssä vähäsen päässyt selkä pyöristymään viimeisissä toistoissa? Suosittelisin lisäämään ohjelmaan syvien vatsalihasten treenausta, eli lankkua ja voimapyörää. Sillä saa keskivartalon pitoa parempaan kuntoon ja selkä tykkää. Jättää vaikka istumaan nousut kokonaan pois.

Leuanveto näytti vähän tuskaiselta, kannattaisikohan tehdä vaikka ylätaljassa alkuun.

"Pyri joka kerta lisäämään painoa liikeeseen, kun pystyt tekemään 2 tai 3 toistoa yli suositellun määrän"

Tarkottaako tuo nyt sitä, että joka salikerta joka liikkeen viimesessä sarjassa kokeilee montako toistoa menee (eli lähestyy failurea, ts. ei jätetä toistoja varastoon)? Ei varmaan kuitenkaan kannata joka kerta ihan failureen asti vetää?
Tarkoittaa. Viimeisessä sarjassa 2 toistoa yli ja jos se menee, niin seuraavalla kerralla lisää painoa. Tuosta voikin päätellä, että ensimmäiset sarjat on vasta "lämmittelyä". Ite toteutin pelkästään 4x10:nä eli jos meni sellaisenaan, niin lisäsin seuraavalle kerralle painoa. Kyykyssä pääsin 50 kg -> 120 kg asti. Ihan piippuun ei kannata joka treeniä vetää, vaan välillä pitää uskaltaa jättää vipakin sarja "helpoksi" tekemällä vain sen 2 yli. Kyllä se kehitys ja raskaammat treenit tulee vääjäämättä, kun painoja lisätään tasaisesti joka treeniin. Jos joka treeni on piippuun vetämistä, niin kehitys voi tyssätä nopeammin.

Entä nuo leuat: ohjelman mukaan 3xmax, mutta onko järkevämpää jättää kahessa ekassa sarjassa muutama toisto varastoon ja viimesessä vasta tavotella maksimia?
Näin itse tekisin nykytiedon valossa. Leuoissa vasta viimeinen sarja failureen.

Systeemihän voisi olla leuoissa vaikka näin:
5-5-8
5-5-10
6-6-7
6-6-9
6-6-10
7-7-6
7-7-8
7-7-10
8-8-5 jne

Eli kaksi ekaa vakiosarjat ja kolmannella niin monta kuin menee ja sitten kun meen esim. 10, niin toistot lisää kahteen ekaan sarjaan. Tossa näkee ehkä kehityksen selvimmin Välillä toki kannattaa tehdä vaikka 5-5-15 tai vaikka 20-10-5. Kehitystä tulee varmasti kun vetää kolmesti viikkoon kolme sarjaa ja niistä vain vipat failureen. Eikä lisäpainojen käyttökään ole haitaksi jos toistot alkaa olla 10-20 välillä.

Kuukauden verran takana. Joitain ajatuksia ja tuloksia.

Välillä pääsee jumpaamaan kahdesti, välillä kolmesti viikossa, riippuen töistä. On kyllä kova homma vetää koko kroppa kerralla, mutta toisaalta myös mukavaa. Kyykyn jälkeen on aina semmonen tunne, että vois lähteä jo himaan. Ainakin mulla se imee kaikki mehut. Jalkojen kanssa pärjää suht hyvin, mutta hengityksen kanssa tekee tiukkaa. Tuntuu että keuhkot repeää ja silmissä sumenee. Moni on kysellyt voisiko kyykyn korvata jollain toisella liikkeellä. Uskallan väittää ettei voi, on se niin brutaali.

Moni on myös ihmetellyt miksei ojentajille ole omaa liikettä. Ainakin itellä ojentajat menee aivan tukkoon penkissä, jos vedän failureen tai lähelle sitä. Menee komiasti pumppiin, vaikka teenkin semmosella body-tyylillä, jossa kyynärpäät on auki ja keskisormet merkeillä.

Miinuksena täytyy sanoa, että on tää myös äärettömän tylsä ohjema. Joka kerta sama setti. Tekis mieli kokeilla kaikenmaailman hilavitkuttimia. Joskus olenkin tehnyt jonkun extrasarjan jollekin lihakselle, mutta ei vaan meinaa riittää enää paukkuja. Myös vuorokauden palautuminen tekee välillä tiukka. Jos on töiden vuoksi ollut esim 3-4 vrk poissa salilta, niin huomaa miten onkin palautunut hienosti ja rauta tuntuu kevyemmältä. Jatketaas nyt vaan sitkeästi tammikuun loppuun. Massaa ja voimaa tulee ja ruoka maistuu. Kattoo sit sen jälkeen miltä tuntuu ja mitäs sitten keksisi. Semmosta kommenttia tällä kertaa.

1.kk:n jälkeen
Paino +5kg
Kyykky +15kg (Kyykky ykkönen +20kg)
Penkki +10kg
Leuat 3-2-2 -->4-4-3
Ntp +7,5kg
Hauis +5kg
Vatsat Oon tehnyt istumaannousuja, rutistuksia ja voimapyörää.

Välillä pääsee jumpaamaan kahdesti, välillä kolmesti viikossa, riippuen töistä. On kyllä kova homma vetää koko kroppa kerralla, mutta toisaalta myös mukavaa. Kyykyn jälkeen on aina semmonen tunne, että vois lähteä jo himaan. Ainakin mulla se imee kaikki mehut. Jalkojen kanssa pärjää suht hyvin, mutta hengityksen kanssa tekee tiukkaa. Tuntuu että keuhkot repeää ja silmissä sumenee. Moni on kysellyt voisiko kyykyn korvata jollain toisella liikkeellä. Uskallan väittää ettei voi, on se niin brutaali.

Moni on myös ihmetellyt miksei ojentajille ole omaa liikettä. Ainakin itellä ojentajat menee aivan tukkoon penkissä, jos vedän failureen tai lähelle sitä. Menee komiasti pumppiin, vaikka teenkin semmosella body-tyylillä, jossa kyynärpäät on auki ja keskisormet merkeillä.

Miinuksena täytyy sanoa, että on tää myös äärettömän tylsä ohjema. Joka kerta sama setti. Tekis mieli kokeilla kaikenmaailman hilavitkuttimia. Joskus olenkin tehnyt jonkun extrasarjan jollekin lihakselle, mutta ei vaan meinaa riittää enää paukkuja. Myös vuorokauden palautuminen tekee välillä tiukka. Jos on töiden vuoksi ollut esim 3-4 vrk poissa salilta, niin huomaa miten onkin palautunut hienosti ja rauta tuntuu kevyemmältä. Jatketaas nyt vaan sitkeästi tammikuun loppuun. Massaa ja voimaa tulee ja ruoka maistuu. Kattoo sit sen jälkeen miltä tuntuu ja mitäs sitten keksisi. Semmosta kommenttia tällä kertaa.

Paino +5kg
Penkki +10kg
Leuat 3-2-2 -->4-4-3
Ntp +7,5kg
Hauis +5kg
Melkoista vauhtia ainakin oma painosi lähtenyt nousuun. Kannattaa hiukan rauhallisemmin nostaa tästä eteenpäin.

^ Joo, totta. Olin ennen tätä ohjelmaa jonkinnäkösellä dietillä. Lisäksi otin kreatiinin käyttöön 1-1,5kk sitten. Onhan tohon vatsan ympärille tullut pari senttiä lisää, mutta on painoa vissiin muuallekin vähän mennyt, ainakin toivottavasti =) Nyt tuo vaa´an lukema on stopannut sataseen ja siinä näyttää pysyvän.

Paino +5kg
Penkki +10kg
Leuat 3-2-2 -->4-4-3
Ntp +7,5kg
Hauis +5kg

Hyvää kehitystä. Lisäliikkeiden tekeminen tosiaan lisäisi palautumisen haastetta. Mutta eikös sulla kuitenkin ole aina vähintään kahden vuorokauden palautuminen treenien välissä? Penkin muuten voisi ihan hyvin tehdä joka toisella kerralla kapeammalla otteella ojentajapainotteisesti.

^Riippuu ihan viikosta. Joskus välissä on 24h, joskus taas neljäkin vuorokautta, johtuen työn luonteesta. Teen siis yötyötä 1-4 yötä putkeen. Selkeesti tosiaan huomaa ettei vuorokaudessa palaudu kunnolla, mutta taas 3-4 vuorokauden tauko palauttaa niin, että tuntuu ettei ole koskaan salilla käynytkään. Tiedä sitten kumpi on parempi, mutta tälleen mennään.

Positiivista on ollu huomata, että inhokkiliikkeeni kyykky on välillä tuntunut jollain perverssillä tavalla jopa mukavalta ja kehitystä on tullut sarjapainoihin 15kg. 70kg -->85kg. Haaveena on, että joskus saisi satasella 4x10. Se ois komiaa se.

-Toivottavasti saan asiallisia vastauksia, neuvoja jne. Pilipalihöpöhöpö-juttuja voi kirjoitella esim. Suoli kaksneloselle.

Moro.

Luultavasti hallitset nämä liikkeet paljon paremmin kuin minä, mutta kirjottelen omia mielipiteitä niin voit kertoo miten asian laita on. Jos olen väärässä, niin pystyn korjaamaan ainakin omat liikkeeni sitten :)

-Arskan G6 taisi olla penkkaaminen leveällä otteella, mutta onko liian leveä jo? Kyynärpäät näyttävät olevan aikalailla sivuilla. Itse ainakin yritän saada kyynärpäät osoittamaan alaviistoon, jos ei muuten niin otetta kaventamalla.
-Niskan taakse pystypunnertamisesta olen lukenut/kuullut hyvin paljon pahaa, että on erittäin hyvä liike tuhoamaan olkapäänsä. Sillä taisin omanikin tuhota. Joko huono tyyli ittellä tai sitten liike ei vain yksinkertaisesti ole kauhean hyvä rata olkapäälle. Etupuolelta pystypunnertaminen on kuulemma melkeinpä aivan yhtä tehokasta. Johonkin lihakseen se otti vähän vähemmän, mutta ei suurta eroa. Ja olkapäät kiittää. (liikerata itsessään näytti mielestäni aika hyvältä)
-Itse hauiksessa vedän ensimmäisenä olkapäät taakse ja alas, lavat yhteen. Kyynärpäät kylkiin tai aivan viereen ja siitä tekemään. En tiedä onko suurta merkitystä, mutta tuntuu että painotkin nousee paljon helpommin kun tämän tekee.
-Teen itse niin syviä kyykkyjä kuin menee. En tiedä miten päin on parempi, tekee mulle sen, että lepopäivinä jos menen ilman painoja kyykkyyn ja nousen ylös niin vihlasee pohkeesta aika kovaan, en tiedä miksi...

Pitkien pohdintojen jälkeen, päädyin tähän perusohjelmaan. Ainoa muutos minkä tein, oli että tein niskantakaapunnerruksen sijasta pystypunnerruksen tangolla istuen ja vain 3 sarjaa. Ensimmäinen treeni takanapäin ja näillä painoilla lähdettiin:

Takakyykky:
3x10x60, viimeiseen sarjaan vitosen tiputus, joten 4x10x60 seuraavalle kerralle.

Penkkipunnerrus:
3x10x55, viimeinen sarja tiukka 10, joten samoilla mennään.

Leuanveto leveällä otteella:
7/5/5

Pystypunnerrus tangolla istuen:
2x10x30, viimeisessä sarjassa 3 toistoa enempi, joten lisää painoa tankoon.

Hauiskääntö (mutka)tangolla seisten

2x10x25, viimeisessä sarjassa 1 yli, joten samat painot seuraavalla kerralla.

Jalkojennostot maaten:

20/20/20

Palautukset ohjeiden mukaisesti 1-2 min ja aikaa kului aika tarkalleen tunti plus alkulämmittely ja venyttely. Tyytyväinen olen kokonaisuudessaan. Simppeli ohjelma ja progressio. Pystyi keskittymään treeniin, eikä tullut stressiä. Kait mä vaan tein tästäkin hommasta alkuun rakettitiedettä...

Pitkien pohdintojen jälkeen, päädyin tähän perusohjelmaan. Ainoa muutos minkä tein, oli että tein niskantakaapunnerruksen sijasta pystypunnerruksen tangolla istuen ja vain 3 sarjaa. Ensimmäinen treeni takanapäin ja näillä painoilla lähdettiin:

Takakyykky:
3x10x60, viimeiseen sarjaan vitosen tiputus, joten 4x10x60 seuraavalle kerralle.

Penkkipunnerrus:
3x10x55, viimeinen sarja tiukka 10, joten samoilla mennään.

Leuanveto leveällä otteella:
7/5/5

Pystypunnerrus tangolla istuen:
2x10x30, viimeisessä sarjassa 3 toistoa enempi, joten lisää painoa tankoon.

Hauiskääntö (mutka)tangolla seisten

2x10x25, viimeisessä sarjassa 1 yli, joten samat painot seuraavalla kerralla.

Jalkojennostot maaten:

20/20/20

Palautukset ohjeiden mukaisesti 1-2 min ja aikaa kului aika tarkalleen tunti plus alkulämmittely ja venyttely. Tyytyväinen olen kokonaisuudessaan. Simppeli ohjelma ja progressio. Pystyi keskittymään treeniin, eikä tullut stressiä. Kait mä vaan tein tästäkin hommasta alkuun rakettitiedettä...

Selkeästi liian kovilla painoilla lähdetty liikkeelle jos ei saa ensimmäistä treeniäkään läpi. Jos haluat että se simppeli progressio toimii niin kannattaa ensi treeniin vähentää painoa ainakin kyykyssä ja penkissä niin, että saat monta onnistunutta treeniä vedettyä ennen kuin et ensimmäistä kertaa saa ylimääräisiä toistoja viimeisessä sarjassa.

Pidetään mielessä. Toinen minkä huomaa kyykyssä, on huono hapenottokyky. V*ttu, mieli tekisi vaan puskea jotain vitosia tai kutosia, mutta kun tähän ohjelmaan ollaan päädytty, niin sitä ei nyt muuteta. Tulee vaan viimeisessä sarjassa aikalailla Jeesusta ja äitiä ikävä. Mutta, tottumiskysymys tuokin.

Moro.

Luultavasti hallitset nämä liikkeet paljon paremmin kuin minä, mutta kirjottelen omia mielipiteitä niin voit kertoo miten asian laita on. Jos olen väärässä, niin pystyn korjaamaan ainakin omat liikkeeni sitten :)

-Arskan G6 taisi olla penkkaaminen leveällä otteella, mutta onko liian leveä jo? Kyynärpäät näyttävät olevan aikalailla sivuilla. Itse ainakin yritän saada kyynärpäät osoittamaan alaviistoon, jos ei muuten niin otetta kaventamalla.
-Niskan taakse pystypunnertamisesta olen lukenut/kuullut hyvin paljon pahaa, että on erittäin hyvä liike tuhoamaan olkapäänsä. Sillä taisin omanikin tuhota. Joko huono tyyli ittellä tai sitten liike ei vain yksinkertaisesti ole kauhean hyvä rata olkapäälle. Etupuolelta pystypunnertaminen on kuulemma melkeinpä aivan yhtä tehokasta. Johonkin lihakseen se otti vähän vähemmän, mutta ei suurta eroa. Ja olkapäät kiittää. (liikerata itsessään näytti mielestäni aika hyvältä)
-Itse hauiksessa vedän ensimmäisenä olkapäät taakse ja alas, lavat yhteen. Kyynärpäät kylkiin tai aivan viereen ja siitä tekemään. En tiedä onko suurta merkitystä, mutta tuntuu että painotkin nousee paljon helpommin kun tämän tekee.
-Teen itse niin syviä kyykkyjä kuin menee. En tiedä miten päin on parempi, tekee mulle sen, että lepopäivinä jos menen ilman painoja kyykkyyn ja nousen ylös niin vihlasee pohkeesta aika kovaan, en tiedä miksi...

Nyt vasta huomasin viestin, joten vastaillaan. G6 loppui osaltani tällä kertaa megalomaaniseen sairastelukierteeseen. Melkein 2kk putkeen kipeenä. Vaihdoin toisenlaiseen ohjelmaan. Tokihan tuotakin olisi voinut jatkaa, mutkun mutkun...

-Olet oikeassa. Otteeni on leveä ja kyynärpäät aukeavat. Jostain syystä tuo nyt vaan sattuu tuntumaan luonnollisimmalta, joten sillä oon mennyt. Olen joskus kokeillut pari sormenleveyttä kapeammalla, mutta ei vaan tunnu hyvältä.

-Mulle on luonnollisempaa tehdä PP niskan takaa. En tiedä miksi, taidan kuulua vähemmistöön tässä asiassa. Tuntuu ottavan myös selkään, silleen hyvälä tavalla.

-Ei toi mun hauiskääntö ole mikään maailman puhtain, mutta tuskin huonoinkaan. Palat saa kyllä pumppiin ja kipeiksi.

-Kyykkytekniikkani on vissiin ihan ok. Syvyyttä pitäisi olla riittävästi / ei ainakaan vajaita. Tuntuu hyvällä, mihinkään ei satu, paitsi sinne minne pitääkin. Pidän tankoa aika ylhäällä, lähes niskassa, koska sekin vaan sattuu tuntumaan luonnollisimmalta. Omalla kohdallani tämä ohjelma on saanut eniten voimaa juurikin jalkoihin. Sarjapainot ja ykkönen on aivan toista luokkaa, kuin ennen, säälittäviä toki edelleenkin, mutta silti.

Yllättävän paljon ollut katselukertoja tuolla videolla, eikä paskaa ole tullut niskaan, ainakaa vielä. Toivottavasti videosta on apua jollekin.

Pidetään mielessä. Toinen minkä huomaa kyykyssä, on huono hapenottokyky. V*ttu, mieli tekisi vaan puskea jotain vitosia tai kutosia, mutta kun tähän ohjelmaan ollaan päädytty, niin sitä ei nyt muuteta. Tulee vaan viimeisessä sarjassa aikalailla Jeesusta ja äitiä ikävä. Mutta, tottumiskysymys tuokin.
kun tehdään tarpeeksi kevyellä, tuollaista ongelmaa ei ole. painoja vaan 10 kg alaspäin, tekniikka haltuun ja siitä eteenpäin.

Ihan hyviä perusliikkeitähän nuo on, mutta pystypunnerruksessa suosittelisin ilman muuta käyttämään käsipainoja tangon sijaan ja leuanvedossakin hartioiden levyinen ote on parempi kuin leveä ote.

Varsinkin tuo niskantakaapunnerrus on aika ilkeä liike olkapäille.

Nyt on vuoden alusta tehty arnarin kutosta alkuperäisten ohjeiden mukaan. Kokeiltu erilaisia ohjelmia, mutta on tätä ylistettävä ylitse muiden!
Erityisesti olen tykästynyt tuntumaan välipäivinä. Itselläni ei tule lihakset niin kipeäksi kuin 3 jakoisissa. Yhdellä treenikerralla kun ei hinkuteta lihaksia nuuskaksi. Tasanen rasitus on kokoajan päällä, humina vaan kuulu kun pala kasvaa!

Kaikki meni hyvin kunnes liukastuin paskaan, eli NTP on ruvennut nyt tökkimään eikä tunnu enää niin hyvältä. Painot kasvaneet jonkin verran mikä vaikuttaa hieman viimeisten toistojen liikerataan. Vähän joutui laskemaan jotta saa mallikkaasti työnnettyä.

Tuli kuitenkin mieleen hieman muuttaa ohjelmaa, niinkuin monella muullakin täällä. Nyt noin 2kk kokeilun jälkeen.

1.Muutos
Mave. Hinku olisi tehdä. 2 ekalla kerralla kyykkyä niinkuin ohjeistettu, mutta viikon viimeisellä treenillä korvaisi sen mavella.
Ajatuksia kuinka monta sarjaa olisi passeli, 2x6 + lämmittely?

2.Muutos
NTP, vaihtelu virkistää. Viikon ensimmäinen treeni NTP:n kanssa. 2. treeni korvattaisiin se kulmasoudulla ja 3 treenissä pystypunnerruksella tangolla.

Ma
- Kyykky 4
- Penkki 3
- Leuat 3
- Ntp 4
- Hauis 3
- Vatsat

Ke
- Kyykky 4
- Penkki 3
- Leuat 3
- Kulmasoutu 2
- Hauis 2
- Vatsat

Pe
- Mave 2
- Penkki 3
- Leuat 3
- Pystypunnerrus 4
- Hauis 3
- Vatsat

Kulmasoudun ja pystypunnerruksen järjestys mietityttää, kumminpäin parempi?
Ko. järjestyksessä olkapäät palautuu hyvin perjantain penkkiin. Tosin kulmasoutu ja mave nyt peräkkäisinä päivinä?
Jos heittäisi toisin päin niin olisi vahvemmin ke ja pe jaoteltu rinta ja selkä päiviksi? Tai ainakin perjantain selkäpainotteiseksi.
Jaksaako tehdä kulmasoutua maven jälkeen?

Heitelkää mielipiteitä, ja omaa kokemusta mahdollisista omista muutoksista!

ps. Pohkeita en ole unohtanut

Viimeksi muokattu:
Kannattaisko tähän ohjelmana lisätä yksi selkäliike ja ojentajaliike? Aattelin kokeilla tätä ohjelmaa nyt jonkun aikaa.

Viimeksi muokattu:
Tuskin. Ohjelma jo sinäänsä aika raskas. Ojentajat ottaa osumaa penkissä ja selkä leuanvedossa.

Itellä nyt toinen viikko menossa kyseistä ohjelmaa. Joka treenin jälkeen aika finitto eikä tulis mieleenkään tehä lisäliikkeitä.

Juu onhan tää kyllä raskas treeni. Jalat vieläkin ihan muusina maanantain kyykystä, jopa kävely ottaa koville välillä, ainakin rappuset. Sellasta haluisin kysyä, kun en saa yhtään leukaa, niin onko tuo ylätalja vastaotteella hyvä korvaava liike sille? Ja pitäisikö se tehdä kapeemmalla vai leveämmällä otteella? Tolla ylätaljan käyrällä tangolla on tosin vähän vaikea tehdä leveällä otteella kun ranteet menee niin vinoon. Tilasin kyllä jo leuanvetotangon kotiin niin pääsee harjoittelemaan sitä ihan rauhassa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom