3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Ja tästä havaitsemme erot ihmisissä: minua alkaa oksettaa jos teen laimean, esim 0,5 l vettä 70g jauhetta, palkkarin. Vaikkei niitä tosiaan maun vuoksi juoda.

Olen kyllä itsekin huomannut että normioksetus tulee tuosta laimeasta palkkarista mutta tuo viime kertainen versio oksetuksesta+suunnaton voimattomuuden tunne hämmästytti. Oisin voinut nukahtaa seisaalleni kotia tullessa ja sukkien nosto lattialta tuntu ylitsepääsemättömältä. Mietin siis että voiko reeni olla "liian rankka" omaan kuntoon nähden vai hä...

9 on käsittääkseni suurempi numero kuin 8. Sarjan kestosta nyt ei voi vetää mitään johtopäätöksiä yksittäisten toistojen puhtaudesta...

No ei tossa kysyttykään voiko tehdä jotain päätöksiä toistojen puhtaudesta. Time under tension oli tossa nyt aiheena. Mä valitsisin noista yhdeksän toistoa, koska, no, se vaan kuulostaa paremmalta minusta. :D Onhan siinä kuitenkin liikutettu kuorma yhteensä suurempi, vaikka time under tension onkin sama. Kyllä nyt selkeesti useammin tehdään esim. viiden toiston sarjoja kuin yhden toiston sarjoja, jotka ovat kestoltaan yhtä pitkiä kuin vitoset.

9 on käsittääkseni suurempi numero kuin 8. Sarjan kestosta nyt ei voi vetää mitään johtopäätöksiä yksittäisten toistojen puhtaudesta...
Nojoo tietenkin todella vaikea sanoa...Tarkoitan vaan, että tuollasessa tapauksessa kuin tietoisesti on yrittänyt pitää tekniikan hyvänä, ja molemmissa se sitä olikin.. Niin ajattelisitteko sen yhden lisätoiston olevan mahdollisesti plussaa vai suoraan siitä sarjan kestosta mielummin johtopäätös että on tullut vähän cheattia vaan enempi ja siitä se yks lisää, ei oikeata kehitystä?

E. nii tota Jopan pohdinnan tyylistä tarkotin..

Ihan mielenkiinnosta kuinka moni edes ikinä pysähtyy miettii sarjojen kestoja (perusharrastajil, joilla on kuitenkin selvät tavoitteet)? Luulis olevan aika graalin malja sellasel näennäiskehitykselle kun progressiot toistoissa vaan treenistä toiseen paranee vaikka todellisuudessa vaan huijaa koko aika enemmän ja sarjan kesto ei niinkää kehity.. :D En ainakaan itse pysty suoraan heti iloitsemaan lisätoistoista liikkeissä, ellen ole ihan varma, että se on oikeaa kehitystä, jotenkin paremmin varmennettuna. Tietty sitten kun liikkuu huomattavasti isommat raudat jne ni sit tietty.

pystyykö 4 jakosella vetämään 4on1off tyylii? Aattelin kokeilla jaolla:

1.Rinta/hauis
2.Etureidet/vatsat
3.Olkapäät/ojentaja
4.Selkä/takareidet
5.LEPO
6.Alusta->

pystyykö 4 jakosella vetämään 4on1off tyylii? Aattelin kokeilla jaolla:

1.Rinta/hauis
2.Etureidet/vatsat
3.Olkapäät/ojentaja
4.Selkä/takareidet
5.LEPO
6.Alusta->

Kokeile ja muuttele sitten jos tarvitsee. En kuitenkaan näkisi ongelmaa jos lihashuoltoa tulee riittävästi, syöt kunnolla ja lepäät/nukut tarpeeksi.

Kokeile ja muuttele sitten jos tarvitsee. En kuitenkaan näkisi ongelmaa jos lihashuoltoa tulee riittävästi, syöt kunnolla ja lepäät/nukut tarpeeksi.

mietin kans tohon sellasta et tekis noi 1,2,3,4 levon jälkeen eri liikkeillä? esim.

rinta/hauis päivä1:

Penkki tanko 3x6-8
vinopenkki kp 3x8-12
Flyes talja 2x10-15
hauis tanko 3x6-8
hauis talja 3x10-15
rannekäännöt 2x

rinta/hauis päivä2:

Vinopenkki tanko 3x8-12
penkki kp 3x8-12
flyes kp 2x10-15
hauis kp 3x8-12
hammerkääntö 3x8-12

vai tekeekö mieluummin niipäi et tekee nyt sen 4-6vk samoilla liikkeillä ja sit vaihtaa liikkeitä?

No ei tossa kysyttykään voiko tehdä jotain päätöksiä toistojen puhtaudesta. Time under tension oli tossa nyt aiheena.

Ei nyt helvetti. Lopettakaa tuo perseily joidenkin TUT kanssa. 9 leukaa on parempi kuin 8 leukaa, ihan sama kuinka kauan sen sarjan tekemiseen meni. Tuollaisia asioita teidän tai kenenkään muunkaan täällä aloittelijoiden ketjussa tuskin tarvitsee koskaan ruveta edes miettimään. Ei ole ikinä tullut edes mieleen kellottaa omien sarjojen pituuksia. Ehkäpä juuri siitä syystä niitä leukoja saan vedettyä 20+ kun olen keskittynyt tekemiseen sekuntikellon vahtaamisen sijaan?

Ei nyt helvetti. Lopettakaa tuo perseily joidenkin TUT kanssa. 9 leukaa on parempi kuin 8 leukaa, ihan sama kuinka kauan sen sarjan tekemiseen meni. Tuollaisia asioita teidän tai kenenkään muunkaan täällä aloittelijoiden ketjussa tuskin tarvitsee koskaan ruveta edes miettimään. Ei ole ikinä tullut edes mieleen kellottaa omien sarjojen pituuksia. Ehkäpä juuri siitä syystä niitä leukoja saan vedettyä 20+ kun olen keskittynyt tekemiseen sekuntikellon vahtaamisen sijaan?
No toisaalta, tiedän, että voisin saada ainakin 1/3 enemmän ellen jopa tuplasti leukoja, jos tekniikka olisi rumempi. Varmasti. En sitten tiiä kumpi on lihaksen kasvatusmielessä parempi. En tiiä mistä johtuu, mut esim dipeissäkin sama liikerata (yhtä alas ja ylhäällä kokonaan ojennetut kädet) ni nopeempia menee omalla painolla jtn 15 mutta sillä hitaammalla tyylillä vain jotain 8, mutta yllättävän samassa kohtaa loppuu paukut, jos sekuntikelloa katsoo... Ja siis tekniikka molemmissa hyvä, ne nopeammat vaan yksinkertaisesti nopeempaan tahtiin liikkeltään, ei siis mitään heilumista/tai huijaamista sinäänsä, sellanen vähän niinku "keinotekoinen hitaus" vaan pois.

No toisaalta, tiedän, että voisin saada ainakin 1/3 enemmän ellen jopa tuplasti leukoja, jos tekniikka olisi rumempi. Varmasti. En sitten tiiä kumpi on lihaksen kasvatusmielessä parempi. En tiiä mistä johtuu, mut esim dipeissäkin sama liikerata (yhtä alas ja ylhäällä kokonaan ojennetut kädet) ni nopeempia menee omalla painolla jtn 15 mutta sillä hitaammalla tyylillä vain jotain 8, mutta yllättävän samassa kohtaa loppuu paukut, jos sekuntikelloa katsoo... Ja siis tekniikka molemmissa hyvä, ne nopeammat vaan yksinkertaisesti nopeempaan tahtiin liikkeltään, ei siis mitään heilumista/tai huijaamista sinäänsä, sellanen vähän niinku "keinotekoinen hitaus" vaan pois.

Ei niitä toistoja saa alkaa tahalleen hidastelemaan. Hyvällä tekniikalla räjähtävästi. Eri asia sitten jossain eristävissä liikkeissä, siellä voi mehustella.

Mutta jossain netissä oon nähnyt, että hyvät voimasarjat kestää muutamasta sekunnista-30s ja siitä ylöspäin vähän siltä väliltä ja kehoilu mielessä siinä 1-1.5minsaa olisi edullinen aika sarjan kestolle. Aika hitaasti saa jo nuo toistot vetää, että tonne minuutin tienoillekkin saa leukasarjan venymään. Millasia teillä muilla on kestoltaan vaikka 10 toiston leukasarjat? Itselle omalla painolla tehtävät leuat on sen puolesta enemmän voimaliike kuin mikään puhdas bodausliike. Onneks ylätaljal ja esimerkiksi kevennetyillä leuoilla saan venytettyä vähän sitä sarjan kestoa, noille lihaksille.

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
mietin kans tohon sellasta et tekis noi 1,2,3,4 levon jälkeen eri liikkeillä? esim.

rinta/hauis päivä1:

Penkki tanko 3x6-8
vinopenkki kp 3x8-12
Flyes talja 2x10-15
hauis tanko 3x6-8
hauis talja 3x10-15
rannekäännöt 2x

rinta/hauis päivä2:

Vinopenkki tanko 3x8-12
penkki kp 3x8-12
flyes kp 2x10-15
hauis kp 3x8-12
hammerkääntö 3x8-12

vai tekeekö mieluummin niipäi et tekee nyt sen 4-6vk samoilla liikkeillä ja sit vaihtaa liikkeitä?

Kumpikin noista on pätevä systeemi. Toi vaihtelu on siinä mielessä parempi jos on yhtään semmonen ihminen että kyllästyy nopeasti niin tulee vaihtelua eikä se ohjelma maistu heti paskalle.

Itsellä on melkein aina silleen että teen kaksi ohjelmaa ja vuorottelen niitä sitten viikoittain tai esim 2vko takoo yhtä ohjelmaa ja sitten seuraavalla viikolla eri. Noissa kun on vaihtoehtoja melkein loputtomasti. :)

Riippuu tavotteista. Jos on tavoitteena leuanveto niin 9 toistoa on tietenkin parempi kuin 8. Jos taas lihaskasvu niin 8 toiston sarjassa todennäköisesti eksentrinen vaihe on ollut hiukan pidempi ja ärsyke on siis erilainen. Tällöin vastaus olisi "ei kumpikaan", koska kumpikaan ei ole parempi. Ärsykkeet ovat vain erilaiset.

Älä nyt kiroa siinä, vaan tiedä, että TUT on lihaskasvussa ihan tärkeä juttu.

Se nyt on ihan turha vahtaa kellon kans paljo menee aikaa sarjoihin. Jos haluaa tehdä hitaammalla temmolla niin laske ne sekuntit, jos nopeesti "räjähtävästi" ni sit ei, lainausmerkeissä siks koska monelle tuo meinaa sitä että täysii ylös ja rojahdetaan alas ja toistetaan, ilman paussia alhaalla, eli momentum tekee leijonaosan työstä eikä omat lihakset. Se ei ole räjähtävästi, se on paska tekniikka ja siitä kannattaa opetella eroon. Varmasti tunnistatte tyypin, jos itse olette syyllistyneet tähän, niin parantakaa tekniikka ja problem solved.

Ja minkä toinen hyväksyy 20:nen toiston sarjaks, toinen kelpuuttaa niistä vaan 8. Näin esimerkkinä. Se on juuri tuo TUT, joka merkitsee. Huomioikaa, että 20 nopeeta vs 8 hidasta ei välttämättä ole automaattisesti sama tut. Pelkät extratoistot ei korvaa toistojen laatua.

Mikä tapa tämä on, että pakkiksella ei ymmärretä viestejä yhtään? Alkuperäisessä kysymyksessä ei nyt puhuttu tekniikasta varsinaisesti mitään.

Moro. Reilu vuosi reenaamista takana. Nyt eka dietti 4viikko menossa. Mulla siis on pt joka teki ruokavalion ja yksjakosella ohjelmalla meen ensimmäiset 8 viikkoa. Voima tasot nousseet ihan kivasti mutta paino se vaan junnaa paikallaan. kaloreita oli alkuun 2500 sillon paino nousi. Kalorit nyt 2200ilman palkkaria. Paino heittelee 90kg molemmin puolin. Otanko liikaa ressiä tuosta painosta? tuntuu että vyötärönkin mitta aikalailla sama. Aerobista lähes joka aamu. eilen ja tänänä ei jaksanut mennä nukkunut huonosti. Rasva % 22.4 kun kävin keskiviikkona kehonkoostumuksessa.

Moro. Reilu vuosi reenaamista takana. Nyt eka dietti 4viikko menossa. Mulla siis on pt joka teki ruokavalion ja yksjakosella ohjelmalla meen ensimmäiset 8 viikkoa. Voima tasot nousseet ihan kivasti mutta paino se vaan junnaa paikallaan. kaloreita oli alkuun 2500 sillon paino nousi. Kalorit nyt 2200ilman palkkaria. Paino heittelee 90kg molemmin puolin. Otanko liikaa ressiä tuosta painosta? tuntuu että vyötärönkin mitta aikalailla sama. Aerobista lähes joka aamu. eilen ja tänänä ei jaksanut mennä nukkunut huonosti. Rasva % 22.4 kun kävin keskiviikkona kehonkoostumuksessa.

Juu otat ehkäpä, ainakin kotivaa'at on epätarkkoja ja se paino heittelee niin paljon joka tapauksessa päivästä toiseen, ja tosiaan ku sadassa grammassakin läskiä on se 700 kaloria, ni lyhyellä aikavälill vaaka on todella huono keino painonpudotusta vahdatessa.

Moi! Oon 167cm 57kg tyttö ( mulla kyllä sitä rasvaa on ihan oikeesti) ja syön pvässä n 1500 kcal : proteiinia 114g hiilihydraattia n.110 ja rasvaa vajaa 60g. oon aika pitkään "dietannu" mut tuntuu et tulokset on aika pieniä.. liikun 5-6 kertaa viikossa josta 4on salia ja loput aerobista. osaatteko auttaa miten voisin polttaa lopun ylimääräsen rasvan?

Moi! Oon 167cm 57kg tyttö ( mulla kyllä sitä rasvaa on ihan oikeesti) ja syön pvässä n 1500 kcal : proteiinia 114g hiilihydraattia n.110 ja rasvaa vajaa 60g. oon aika pitkään "dietannu" mut tuntuu et tulokset on aika pieniä.. liikun 5-6 kertaa viikossa josta 4on salia ja loput aerobista. osaatteko auttaa miten voisin polttaa lopun ylimääräsen rasvan?

Ite oon sitä mieltä että mitä hitaammin se rasva palaa niin sen parempi eli hiljaa hyvä tulee. Toinen ei kannata heti ottaa 20 salitreeniä ja 40 aerobista viikkoon kun sitten ei ole noita "aseita" myöhemmin käytettävissä. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom