3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Kp kulma soutu
Tulisko tän nyt olla "paksuntava" liike, kun itellä tuntuu tämä liike aina pelkästään latseis?
Onko siis merkitystä vetääkö käsipainon kylkiluu/kainalon luo vai enemmän lantiolle, vaikuttaako siihen mikä lihas tekee enemmän töitä

Kulmasoutu enempi tohon rintalastan alaosaan, yläasennossa tee loppuun asti, ts. purista lapoja yhteen. PIenemmät raudat, jos menee huijaukseen tai ei saa tuntumaa. Aika pienelläkin saa tuntuman oikeeseen paikkaan, ja kun liikerata ja tuntuman haku on hallussa, voi isontaa rautoja ja alkaa tehdä loppusarjassa heijarilla jeesiä yms. Ei kannata ahnehtia, kulmasoutu on enempi keholiike ja vähempi voimaliike.

Eli siis olen aloittelija, läski, jolla erittäin vähän lihasmassaa ja käynyt kuukauden salilla tekemässä G6 ja tulosta tulee niin maan perkeleesti.
Päätä vaivaa se, että pitäisikö syödä yli vai alle kulutuksen? Internetsistä sain englanniksi ettimällä jonkun vastauksen tähän ongelmaan, joka oli ollut samassa tilanteessa;

Pitäisi vain reilusti bulkata, koska "noob gains", eli siis aloittelijoilla alussa lihasta tulee erittäin paljon ja tästä ajasta vaan kaikki ilo irti ja pitäisi syödä niin maan perkeleesti.
Sitten tämän vaiheen jälkeen sen rasvan vähentäminenkin on helpompaa, koska enemmän lihasta -> helpompi pudottaa rasvaa.

Mielipiteitä? Mitä pitäisi tehdä? Saa toki perustella vastauksia.

Voit syödä vaikka hivenen plussillakin alkuun, mutta ei kannata mitään överibulkkia aloittaa. Katsot, että saat riittävästi proteiinia, riittävästi hyviä rasvoja ja hiilihydraatteja laadukkaista lähteistä sekä syöt säännöllisesti. Pistät ruokavalion kuntoon niin treeni kulkee ja lihasta tarttuu eikä tavaraa tartu vyötärölle liikoja. Kun massa tarttuu oikeassa muodossa motivoi se jatkamaan harrastusta ja sitten kun olet saanut hieman enemmän lihasmassaa voit jossain vaiheessa raapia ylimääräistä höttöä pois pinnasta jos siltä tuntuu.

mikä liike vai onko edes? sama ku viparit käsipainoilla mutta taljassa alaspäin tehtynä? (selkäliike)?

Ei kyllä tuolla kuvauksella aukea sitten yhtään, että mistä liikkeestä puhut? Eli sama kuin viparit sivulle käsipainoilla, mutta taljassa ja vedät taljakahvoja tuosta yläasennosta alaspäin? Ainoa mikä hieman kuulostaa tuolta, niin ihan perus flyessit rinnalle ristikkäistaljassa, tosin siinä ne kädet tuodaan reilusti kropan eteen yhteen.

mikä liike vai onko edes? sama ku viparit käsipainoilla mutta taljassa alaspäin tehtynä? (selkäliike)?

Tarkoitat varmaan vähän niinku tällaista, mut vaan silleen, että kädet on suorassa ja kahvat on käsissä. Liike on kuitenki sama: tosta painetaan alaspäin. Ei semmosta kyllä kukaan taida tehdä – koska se on varmaan tosi huono liike. Latsiliike se olisi kuitenkin. Tollasia ihan laitteita on (kädet koukussa ja kyynerpäillä työnnetään alas), mutta itse en kyllä semmoisestakaan tykkää.

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Koitin tänään salilla ensimmäistä kertaa tehdä penkkipunnerrusta käsipainoilla. Tein sen maaten tasasella penkillä kun monessa videossa mistä oon kattonu mallia on tehty se näin. Kattelin salilla että pari kaveria teki sen hieman kenolla penkillä, onko vaikutusta lopputulokseen tekeekö sen tasasella vai ihan ujosti vinolla penkillä?

Koitin tänään salilla ensimmäistä kertaa tehdä penkkipunnerrusta käsipainoilla. Tein sen maaten tasasella penkillä kun monessa videossa mistä oon kattonu mallia on tehty se näin. Kattelin salilla että pari kaveria teki sen hieman kenolla penkillä, onko vaikutusta lopputulokseen tekeekö sen tasasella vai ihan ujosti vinolla penkillä?

Vinopenkki ottaa ylärintaan.

En tiedä onko kyseistä liikettä "olemassa" toisinsanoen, onko sillä nimeä ja tekeekö kukaan sitä, mut taitaa olla vähän niinku 50/50 selkää ja rintaa, ellen erehdy.

Mulla oli poskiontelotulehdus, sain viime keskiviikkona viikon kuurin antibiootteja ja huomenna vika tabletti vedettävä. Olo on erittäin hyvä, mietin vain että voiskohan huomenna alotella kevyesti salilla?

Käsipainovinopenkki on enempi supistava kuin venyttävä liike (tangolla tehtävät venyttävät) niin kannattaa ottaa niin ylös, että saat kunnon supistuksen ylävaiheessa.

Kyllä ne penkit (tangolla tai käsipainoilla) on enemmän niitä venyttäviä liikkeitä, toki käsipainoilla se supistaminen luonnollisestikin onnistuu paremmin mitä tangolla. Mutta penkit venyttävinä ja flyessit yms sitten supistavina, näin nyrkkisääntönä.

Mulla oli poskiontelotulehdus, sain viime keskiviikkona viikon kuurin antibiootteja ja huomenna vika tabletti vedettävä. Olo on erittäin hyvä, mietin vain että voiskohan huomenna alotella kevyesti salilla?

Sen mukaan miltä itsestä tuntuu. Jos kerta tänään ollut aivan terve olo niin itse ainakin menisin. Tietenkin edellyttäen, että huomenna myös on terve olo. :D

Kyllä ne penkit (tangolla tai käsipainoilla) on enemmän niitä venyttäviä liikkeitä, toki käsipainoilla se supistaminen luonnollisestikin onnistuu paremmin mitä tangolla. Mutta penkit venyttävinä ja flyessit yms sitten supistavina, näin nyrkkisääntönä.

No joo, totta turiset. Mutta itse ottaisin kässäriversiossa myös hyvän supistuksen mukaan yläasennossa. Toki jos sen flyeseilla tai vaikka pec deckillä haluaa ottaa ja säästää ojentajia kässäripenkissä niin se on eri asia.

Latest posts

Back
Ylös Bottom