Mun treeni

Mitäs mieltä ootte mun ohjelmasta? Jalkoja on tarkoituksellaan melko vähän kun muuta urheilua tulee niin paljon eikä passaa olla jalkojen kovin jumissa oikeastaan koskaan. Lähinnä tavoitteena on kasvattaa yläkroppaa. Puuttuuko yläkropasta jotain? Kovin en hifistelemään viitti ryhtyä kun ei ole salilla käynti se pääjuttu mun elämässä. Suurinpiirteen kaikissa on 3x10 paitti selkiä ja vattoja teen enemmän. Ilman painoja kun niitä teen. Haluan pitää treenin mahdollisimman yksinkertaisena. Siitä lähdetään.

1. Päivä
Penkki
Ranskalainen punnerrus
Pystypunnerrus
Vipunostot sivulle
Vatsat

2. Päivä
Jalkaprässi
Alataljasoutu
Ylätalja
Hauis
Selät

-Nenis

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
enpäs muutan osaa kommentoida kun, että jalat mukaan vaikka kevyesti sitten.

Ei ne jalat jumiin mene jos treenaa niitä vähän harvemmin eikä vedä aina ihan finaaliin asti. Eli myös ne jalat mukaan tasapainoisesti siihen treeniohjelmaan, ne ei millään aerobisella liikunnalla kasva.

Timba79 sanoi:
Mä muistin että musclessa ois ollu se 10 g, mutta taisi olla vissiin HT-R jossa oli 10 g kreaa, tai sitten muistan senkin väärin. Mutta siis tuo 10 g on ihan passeli määrä päivässä.

5g on muscle+:ssa kreaa. otan sitä aina desin ennen ja desin jälkeen treenin. (näin ohjeessa sanotaan) eli paljonkos toi olis grammoina?

nii ja mitäs sitte ton musclen kanssa kun tulisi pitää kreatiinissa se tauko?

Juu, elikkä onko kukaan käyttänyt palautusjuomana treenin jälkeen noita tavallisesta kaupasta saatavia palautusjuomia, esim. "Gainomax recovery -palautusjuoma"(samanlaisissa purkeissa kun pillimehut, 2,5 desiä)? Tekeekö niillä mitään? Kyllä ne varmaankin tyhjää parempia on?

Olen ymmärtänyt, että jonkun palautusjuoman ottaminen treenin jälkeen on erittäin tärkeää. Onko sillä vaikutusta itse lihasten kasvuun, vai vaikuttaako se vaan palautumiseen nopeammin...?

Ville222 sanoi:
5g on muscle+:ssa kreaa. otan sitä aina desin ennen ja desin jälkeen treenin. (näin ohjeessa sanotaan) eli paljonkos toi olis grammoina?

Desi painaa n.35-50g

Olen ymmärtänyt, että jonkun palautusjuoman ottaminen treenin jälkeen on erittäin tärkeää. Onko sillä vaikutusta itse lihasten kasvuun, vai vaikuttaako se vaan palautumiseen nopeammin...?

Kyllähän noitakin voi käyttää mutta tulee kyllä niin kalliiksi että ennemmin ostaisin jauhona nuo palkkarit.

Kyllä vaikuttaa lihaskasvuun.

Joo sanoi:
Juu, elikkä onko kukaan käyttänyt palautusjuomana treenin jälkeen noita tavallisesta kaupasta saatavia palautusjuomia, esim. "Gainomax recovery -palautusjuoma"(samanlaisissa purkeissa kun pillimehut, 2,5 desiä)? Tekeekö niillä mitään? Kyllä ne varmaankin tyhjää parempia on?

noi on aika höpöhöpöä, en nyt yksinomaan gainomaxista tiedä, sen sisällöstä mitään hajua. yleensä noissa on vaan joitakin mineraaleja sun muita eli auttaa tasaamaan treenissä hikoilun kautta poistunutta tavaraa (??) lihaksiston palautumista tuskin parantaa ollenkaan. osta pakkotoiston kaupasta joku kunnon palautusjuoma jossa on proteinia ja hiilihydraatteja eikä mitään vichyä.

Ville222 sanoi:

Kannattaa tehdä niin, että syöt kunnollisen hiilihydraattipitoisen aterian pari tuntia ennen treeniä ja jätät sen muscle+:an ottamatta koska se sisältää nopeita hiilareita -> saattaa aiheuttaa väsymystä tai pahaa oloa kesken treenin. Treenin jälkeen sitten otat sitä 1,5- tai 2 desiä.

Muistelisin että desi painaa noin 50 grammaa. Joku voi korjata ton tarkemmin. Ja voit ihan hyvin vetää tota muskeliplussaa myös "kreatiinitauolla kun siinä on vain se 5g/100g sitä kreaa. Sitä saa melkein saman verran ihan vain syömällä liharuokia.

Edit: Ihan onnettoman hidas..

erkjetter sanoi:
noi on aika höpöhöpöä, en nyt yksinomaan gainomaxista tiedä, sen sisällöstä mitään hajua. yleensä noissa on vaan joitakin mineraaleja sun muita eli auttaa tasaamaan treenissä hikoilun kautta poistunutta tavaraa (??) lihaksiston palautumista tuskin parantaa ollenkaan. osta pakkotoiston kaupasta joku kunnon palautusjuoma jossa on proteinia ja hiilihydraatteja eikä mitään vichyä.

En nyt usko, että tuo Gainomax ainakaan ihan höpö höpöä on... Kyllä siinä on ihan hyvin hiilihydraatteja ja proteiineja.

2,5 desiä sisältää:

Hiilihydraatteja: 40 g
Proteiineja: 20 g
Rasvaa: 1,3 g

http://www.gainomax.fi/gainomax.php

Joo sanoi:
En nyt usko, että tuo Gainomax ainakaan ihan höpö höpöä on... Kyllä siinä on ihan hyvin hiilihydraatteja ja proteiineja.

2,5 desiä sisältää:

Hiilihydraatteja: 40 g
Proteiineja: 20 g
Rasvaa: 1,3 g

http://www.gainomax.fi/gainomax.php

sanoinkin etten puhu nimenomaa gainomaxista koska en sen sisällöstä tiedä mitään, nyt tiedän. toi suhde on vähän persiilleen, 20g proteiinia on turhan vähän joten noita pitäisi ostaa 2 per treeni joka tulee varmasti kalliiksi ja hiilarien määrä nousee jo 80g.

Toi gainomax vanilia oli ainakin aivan sairaan hyvää:)

Sitten itse kysymykseen eli mites toi rannesiteiden(?)/ tukienkäyttö penassa, millos noita pitäs alkaa käyttämään? iha vielä näillä sarja painoilla ei kehtaa käyttää tommosia, mut kohta varmaa pakko, jos meinaa hommaa jatkaa. Ite kun kuulun niihin joilla on pirun heikot ranteet. Mimmosia siteitä(?) suosittelette vai kelpaako kaapin perältä löytyvät twinssin nyrkkeilysiteet :D ja mitäs tommoset maksais? tavoitteena ei o mihinkään kisoihin pääsy vaan nostaa terveenä "isoja rautoja".

-kiitos

Tämä nyt ei välttis tänne edes kuulu, mutta mitenkäs toi VIP-jäsenyys, kuinka nopeasti saa nuo ominaisuudet käyttöönsä? tein maksu suorituksen tänään eli meneekö se ensiviikkoon vai kuinka kauan tuollaisen käsittelys ylipäätään menee, kun en tätä sydeemiä sillä tapaa tunne.

Joonaz sanoi:
Tämä nyt ei välttis tänne edes kuulu, mutta mitenkäs toi VIP-jäsenyys, kuinka nopeasti saa nuo ominaisuudet käyttöönsä? tein maksu suorituksen tänään eli meneekö se ensiviikkoon vai kuinka kauan tuollaisen käsittelys ylipäätään menee, kun en tätä sydeemiä sillä tapaa tunne.

Heti kun suoritus näkyy tilillä ja Mike ehtii sen hoitamaan. Eli jos teillä on sama pankki, niin sehän näkyy välittömästi. Yleensä muutaman päivän ottaa käytännön syistä. Mikeltä itseltään voi asiaa tiedustella tarkemmin, mutta kannattaa aina se 2-3 arkipäivää ainakin odotella ennen kyselemistä.

ile123 sanoi:
Toi gainomax vanilia oli ainakin aivan sairaan hyvää:)

Sitten itse kysymykseen eli mites toi rannesiteiden(?)/ tukienkäyttö penassa, millos noita pitäs alkaa käyttämään? iha vielä näillä sarja painoilla ei kehtaa käyttää tommosia, mut kohta varmaa pakko, jos meinaa hommaa jatkaa. Ite kun kuulun niihin joilla on pirun heikot ranteet. Mimmosia siteitä(?) suosittelette vai kelpaako kaapin perältä löytyvät twinssin nyrkkeilysiteet :D ja mitäs tommoset maksais? tavoitteena ei o mihinkään kisoihin pääsy vaan nostaa terveenä "isoja rautoja".

-kiitos

Rannesiteitä kannattaa alkaa käyttää silloin kun ranteet kipeytyvät painosta/rasituksesta ja tottumuksesta sitten oppii tietämään, missä painoissa ja liikkeissä kannattaa siteitä käytellä.

Itse käytä siteitä välillä mm. dipissä, pystypunnerrusmasiinassa ja scotissa hauista vääntäessä. Rannesiteet ovat siis apu tarpeeseen, eli silloin kun treenaaminen ilman on vaikeaa.

Mullakin on sikatikut ranteet, mut penassakin voi mennä pitkälti toiselle sadale, ennen kuin kaivan siteet kassista. Toisissa liikkeissä riittää pikkupainotkin siteiden tarpeeseen.

http://www.pakkotoisto.com/kauppa/product_info.php?manufacturers_id=26&products_id=353

Tuollasilla pääsee jo ihan hyvin alkuun.

Itseltäni löytyy kyseiset ToughGrip:in linkittämät rannetuet. puolisen vuotta vajaan olen käyttänyt ja alkaa jo purkumaan saumoista sun muuta, laadukkaampia löytyy aivanvarmasti, mutta kuten sanottua kyllä niillä alkuunpääsee ja hommansa hyvin hoitavat.

Onko enemmään haitta vai hyötyä jos tekisi silleen että eka viikolla jossain tietyssä liikkeessä 10 toistoa/sarja, seuraavalla viikolla 8 toistoa/sarja, seuraavalla 6 toistoa/sarja ja sitten kierto alusta?

kuinka usein olisi hyvä pestä tuo sheikkeri fairylla eikä vain huuhdella sitä kuumalla vedellä? nii ja toine kysymys että riittääkö vatsoille jos tekee vatsoja vinopenkissä/lattialla lisäpainon kera? tuleeko siinä tarpeeks alavatsoille kehitystä?

Muutama kysymys taas :D Elikkäs onko paha synti jos kerran viikossa on ns. karkkipäivä? Sillon syö sen pussillisen karkkia...

Ja sitte, että saako tossa sjmv:ssä tuntua ihan reilusti alaselässä vai pitäskö tuntua vaan takareiskoissa?

Kolmanneks sitten, että mikä menee "vikaan" kun alataljat, kulmasoudut ym. tuntuu vaan epäkkäisiin, lapojen väliin ja takaolkapäisiin...oon koittanu tehdä noilla tekniikkaosion neuvoilla, mutta latseihin en ole onnistunut saamaan kunnon poltetta :(

La-resistance sanoi:
Muutama kysymys taas :D Elikkäs onko paha synti jos kerran viikossa on ns. karkkipäivä? Sillon syö sen pussillisen karkkia...

Ei vitussa haittaa, eikös se ole ihan suositeltavaa että kerran viikossa on se mässypäivä, ettei tule pitkin viikkoa naposteltua...

naruranne sanoi:
kuinka usein olisi hyvä pestä tuo sheikkeri fairylla eikä vain huuhdella sitä kuumalla vedellä?

nykyinen sheikkeri on ollut about 1vuoden, pari kertaa on fairylla pesty. ennen kun tehdään uudet litkut niin pari kertaa täyteen vettä ja vanhat palkkarit irti pohjasta. en mitään myrkytystä oo saanu tai makueroja huomannu.

Slarto sanoi:
Ei vitussa haittaa, eikös se ole ihan suositeltavaa että kerran viikossa on se mässypäivä, ettei tule pitkin viikkoa naposteltua...

tuskin se ainakaan plus kaloreilla on suositeltavaa. dietillä ehkä, ite pidän n. 2viikon välein.

La-resistance sanoi:
mikä menee "vikaan" kun alataljat, kulmasoudut ym. tuntuu vaan epäkkäisiin, lapojen väliin ja takaolkapäisiin...oon koittanu tehdä noilla tekniikkaosion neuvoilla, mutta latseihin en ole onnistunut saamaan kunnon poltetta :(

vedä ne kahvat tarpeeks alas, eli että tulee navan kohdalle tai alle. kato kanssa ettet oo liian takakenossa, että esim alataljassa ei mennä hirveesti yli 90 asteen.

edit: eihän alataljalla ja kulmasoudulla ole edes tarkoitus kasvattaa latseja, jos kulmasoudussa ja alataljassa tuntuu polte lapojen välissä niin se on vaan hyvä juttu. latsit sit vaikka ylätaljalla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom