palmu sanoi:
mikä on kun penkissä tulee oikeaan olkapäähän armoton pumppi? siis kättä ei pysty kunnolla nostamaan pään yläpuolelle ja tuntuu oikein kun on verta pakkautunut

Oletko ihan varma että kyse on pumpista? Ettei vain olisi kiertäjäkalvosin joka temppuilee. Mulla ainakin aiheutti sellaista kipua, ettei kättä tahtonyt pystyä nostamaan kuvaamallasi tavalla.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Timba79 sanoi:
Oletko ihan varma että kyse on pumpista? Ettei vain olisi kiertäjäkalvosin joka temppuilee. Mulla ainakin aiheutti sellaista kipua, ettei kättä tahtonyt pystyä nostamaan kuvaamallasi tavalla.
siis oli lämmittely painoina 60% maksimista ja maximi nousee ilman kipuja, pitkissä sarjoissa rupeaa tuntumaan (yli viiden)

palmu sanoi:
siis oli lämmittely painoina 60% maksimista ja maximi nousee ilman kipuja, pitkissä sarjoissa rupeaa tuntumaan (yli viiden)

monasti olkapääongelmien kanssa on noin, raskailla menee ilman kipuja mutta pienemmillä sattuu, mulla teki lämmittelyt aina tosi kipeetä mutta sit kun romut laitto tankoon niin kivut loppu. käsien nosteleminen teki usein kipeetä, niin otin pari kuukautta taukoa penkistä/pystypunnerruksesta ja kivut hävis siinä ajassa ja nyt voi punnertaa ilman ongelmia.

jos sattuu niin älä tee, kivempi se on pitää paikat ehjänä.

palmu sanoi:

Entistä enemmän vaikutta kiertäjäkalvosimen ongelmalta. Ei mulla tuntunut itse sarjaa tehdessä mitään, mutta sarjan jälkeen tuntui ilkeä kipu joka on ehkä vähän samanlaista kun hyvä pumppi olkapäissä, mutta ero on kuitenkin iso.

Kuten edellä sanottiin, älä tee jos aiheuttaa kipua. Eikä penkissä muutenkaan pitäisi olkapäät kovasti pumppiin mennä, eli jossakin on vikaa nyt.

täytyy kysyä sellaista, että kun treeniin menee yleensä sellainen 1,5h (ehkä johtuu laiskuudesta :S ) niin kumpi on "parempi": vetää palkkari heti treenin jälkeen vai vasta himaan päästyä eli noin 20 min treenistä? Jos ottaa vasta himassa niin eikö toi toimis vähän niinkuin treenin jälkeisenä aerobisena? Meinaan vaan sitä, että venyykö liian pitkäksi palkkarin ottaminen jos treeni kestää 1,5 h ja siitä 20 min himaan

Heti treenin jälkeen se palkkari. Treenin jälkeen puretaan myös sitä lihasta energiaksi jos et sitä palkkaria ota ja tämähän ei varmaan tarkoituksesi ole? Taas jos teet pelkän aerobisen treenin, niin kannattaa sen jälkeen pitää se tunti väliä ja syödä sitten ihan normaali ateria, tässäkohtaa toimii tuo jälkipoltto rasvojen puolelta hyvin.

Timba79 sanoi:
Heti treenin jälkeen se palkkari. Treenin jälkeen puretaan myös sitä lihasta energiaksi jos et sitä palkkaria ota ja tämähän ei varmaan tarkoituksesi ole? Taas jos teet pelkän aerobisen treenin, niin kannattaa sen jälkeen pitää se tunti väliä ja syödä sitten ihan normaali ateria, tässäkohtaa toimii tuo jälkipoltto rasvojen puolelta hyvin.
Ei ole tarkoitus lihasta purkaa ei :D Ajattelin vaan kun oon lukenut treenin jälkeisestä aerobisesta rasvanpolttajana

La-resistance sanoi:
Ei ole tarkoitus lihasta purkaa ei :D Ajattelin vaan kun oon lukenut treenin jälkeisestä aerobisesta rasvanpolttajana

Ihan oikeasta asiasta olet lukenut, mutta vähän väärin yritit sitä soveltaa. Eli jos haluat sen rasvanpolttohyödyn, niin teet punttireenin jälkeen 20 minuuttia aerobista, syke sellainen että hiki lentää, mutta ei mitään kovaa repimistä. Tässäkohtaa sitten keho ottaa niitä rasvoja käyttöön kun kropassa olleet hiilarit on jo tuhottu reenin aikana. Tämän jälkeen kuitenkin pitää se palkkari ottaa, ettei kroppa ala sitä lihasta purkamaan.

Mitenhän toi kreatiinin otto kannattaa hoitaa kun alan käyttämään fast:in muscle+ palautusjuomana ennen ja jälkeen treenin johon vielä lisään glutamiinin, mutta toi muscle+ sisältää jo kreatiinia.

Ville222 sanoi:
Mitenhän toi kreatiinin otto kannattaa hoitaa kun alan käyttämään fast:in muscle+ palautusjuomana ennen ja jälkeen treenin johon vielä lisään glutamiinin, mutta toi muscle+ sisältää jo kreatiinia.

Eiköhän tossa tuu kreatiinia jo ihan riittävästi. Välipäivinä voit toki halutessasi ottaa 5-10 g vaikkapa jonkun protudrinkin tai rahkasetin seassa.

kyllä mä ottaisin sen tosiet 5g lisäksi sitä kreatiinia. olettaen että otat joka kerta 100g musclea. tämä on yksilöllistä mutta mulla toi 10g tekee ihmeitä verrattuna 5g joten suosittelen vähintäänkin kokeilemaan sitä 10g päiväannostusta.

Mä muistin että musclessa ois ollu se 10 g, mutta taisi olla vissiin HT-R jossa oli 10 g kreaa, tai sitten muistan senkin väärin. Mutta siis tuo 10 g on ihan passeli määrä päivässä.

Tuli tässä mieleen, että voiko noitten lisäravinteiden kanssa tapahtua niin, että kun käyttää monta eri ravinnetta samaan aikaan niin ne kumoaisivat toisensa eivätkä tehoaisi niin hyvin?
Niinkuin jotkut lääkkeet tekevät.

erkjetter sanoi:
kyllä mä ottaisin sen tosiet 5g lisäksi sitä kreatiinia. olettaen että otat joka kerta 100g musclea. tämä on yksilöllistä mutta mulla toi 10g tekee ihmeitä verrattuna 5g joten suosittelen vähintäänkin kokeilemaan sitä 10g päiväannostusta.

tämä selvä.. kiitos vastauksista..

mitenkäs sitten ku täytyy siinä kreatiinissa se tauko pitää??

ja toiseks mulla on aika raskas työ, siis todella raskas.. nostelen 8h tosi isoja ja painavia lankkuja.. syke pyörii siinä yli sadan kokoajan ja alkaa loppu päivästä tuntumaan lihaksissa oikein kunnolla... niin mietin että voiko tälläinen rasitus aiheuttaa kataboliaa, muuta haittaa massan kertymiselle?

auttaisiko joku lisä ravinteen nauttiminen tauolla? glutamiini? palautus juoma?

Korppu1 sanoi:
Tuli tässä mieleen, että voiko noitten lisäravinteiden kanssa tapahtua niin, että kun käyttää monta eri ravinnetta samaan aikaan niin ne kumoaisivat toisensa eivätkä tehoaisi niin hyvin?
Niinkuin jotkut lääkkeet tekevät.
tuskimpa näin on. lisäravinteet ovat normaalia ravintoa hienomassa muodossa. käytänössä esim. lihastakaan ei saisi mitään hyötyä koska siinä on proteiinia ja kreatiinia.

Ville222 sanoi:
tämä selvä.. kiitos vastauksista..

mitenkäs sitten ku täytyy siinä kreatiinissa se tauko pitää??

ja toiseks mulla on aika raskas työ, siis todella raskas.. nostelen 8h tosi isoja ja painavia lankkuja.. syke pyörii siinä yli sadan kokoajan ja alkaa loppu päivästä tuntumaan lihaksissa oikein kunnolla... niin mietin että voiko tälläinen rasitus aiheuttaa kataboliaa, muuta haittaa massan kertymiselle?

auttaisiko joku lisä ravinteen nauttiminen tauolla? glutamiini? palautus juoma?
N ei välttämättä palautusjuoma, mutta haradrinkki johon olet itse lisäillyt glutamiinia ja jos et salille mene sinä päivänä, niin terästä vielä krealla, ei se kroppa mee katoboliaan jos sinulla on veressä aminohappoja aka. proteiinia, eli 2-3 tunnin välein nakkaat suuhusi jotain proteiinipitoista, niin ei kroppa mene tuonelaiseen katoboliaan, vaan se säilyy paratiisissa aka, anobolia..:D

kukaan tehnyt tuota miken 2x6 penkkiohjelmaa kaksi kertaa viikossa?
itse tehnyt aina kerran, mut nyt iski kipinä saada enemmän penkkiä ;D

huumor sanoi:
tuskimpa näin on. lisäravinteet ovat normaalia ravintoa hienomassa muodossa. käytänössä esim. lihastakaan ei saisi mitään hyötyä koska siinä on proteiinia ja kreatiinia.

Juuri näin, ei ne ole missään nimessä mitenkään verrattavissa lääkeaineisiin.

Joonaz: Pystyy tekemään, itsekin tein 2-jakoisella tota 2x6 juttua. Mutta jos treenaa 4-jakoisella kannattaa tuo toinen kerta tehdä kapeata penkkiä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom