mr.black sanoi:
Mikä olisi hyvä lisäproteiini tälläselle harrastelijalle.
Onhan noita vaikka hur mycket. Tuolta pakkiksen kaupalta saat todella hyviä lisäravinteita ja jos asut tai käyt hesassa niin käväses kalevankadun pakkiskaupassa niin Mike neuvvoo lisäravinteiden ihmeelliseen maailmaan.:D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Millä näistä penkkitulos saattaisi nousta parhaiten? 2x6, 5x5 vai 3x10? Itse olen nyt tehnyt tolla jälkimmäisellä ja kannattaako väliin kokeilla jotain muuta vai jatkaa vanhalla?

Elikkä kopsasin täältä Timban kehittelemän koko kroppa kerralla -ohjelman jota vähän muokkasin itselle sopivaksi. Tarkoitus olisi tehdä kaksi tai kolme kertaa viikossa riippuen fiiliksestä ja palautumisesta.

Kysymykseni koskee (yllättäen) penkkiä. Otan penkkiin 2x6 ohjelman ja mietin sitä että kuinka monta kertaa viikossa voin tehdä penkin? Eli ilmeisesti joka kerta ei kannata? Penkin sijasta teen vinopenkin kp:lla. Eli rytmitys hakusessa. Otanko joka toisessa treenissä penkin ja joka toisessa vinopenkin kp:lla?

hekuli sanoi:
Elikkä kopsasin täältä Timban kehittelemän koko kroppa kerralla -ohjelman jota vähän muokkasin itselle sopivaksi. Tarkoitus olisi tehdä kaksi tai kolme kertaa viikossa riippuen fiiliksestä ja palautumisesta.

Kysymykseni koskee (yllättäen) penkkiä. Otan penkkiin 2x6 ohjelman ja mietin sitä että kuinka monta kertaa viikossa voin tehdä penkin? Eli ilmeisesti joka kerta ei kannata? Penkin sijasta teen vinopenkin kp:lla. Eli rytmitys hakusessa. Otanko joka toisessa treenissä penkin ja joka toisessa vinopenkin kp:lla?

Jos rinnalle ti muuta tule kuin tuo penkki, voi sitä kokeilla tehdä kolmesti viikossakin. Toinen vaihtoehto on tuo mainitsemasi joka toinen kerta. Kokeilemalla selviää parhaiten.

hekuli sanoi:

Itsekin olen kohta kuukauden verran tuolla koko kroppa ohjelmalla treenannu ja joka kerta olen penkin/vinopenkin(joskus molemmat) tehnyt. Voiko tästä olla jotain haittaa? Lihakset ovat palautuneet jo seuraavaksi päiväksi ja eteenpäin ollaan menty. Ei tässä nyt mitään ylikunnon vaaraa ole? 3 krt viikossa olen vielä kaiken lisäksi treenannu ja 2x6 toistoa. Voisiko olla aika vaihtaa 2-jakoiseen että saa tehokkaamman treenin eri lihas-ryhmille?

mr.black sanoi:
Noh vähä aikaa pällisteltyäni ostin sitten ostin tollasen nutri plus:best whey pussin. Noita heraproteiini valmisteita. Enpä tiedä oliko paras mahdollinen valinta.
Mikä olisi hyvä lisäproteiini tälläselle harrastelijalle.

itekki ostin tota aluksi, mut en sen jälkee yhtään.. paakkuuntuvaa pahanmakusta shaissea.. osta mielummin tosiaan noita FAST valmisteita, on ne sen verra parempia, kuten kaveri tossa jo mainittinkin :rolleyes:

nyt ois kysymys aeroobbisestaliikunnasta ja salitreenistä !! :) elikkäs kuinka monta kertaa viikossa minun olisi harrastettava aeroobbista liikuntaa, kun puntti treenejä on viikossa neljä su, ma, ke, to :) kun tarkoitus ois kuitenkin pysyy tiukassa kunnossa enkä haluis sit aeroobbisel kuluttaa lihaksiakaan pois..jos jotain aeroobbisel kuluttasin niih rasvaa.. :) niin minä päivinä, monta kertaa viikossa ja miten pitkiä aeroobbsiatreenejä mun pitäs tehdä? kun pitäs keretä kuitenkin palautumaan hyvin noista punttitreeneistäkin ja saada lepoa jonkin verran... polvi ei kestä juoksemista eikä edes kunnon hölkkäämistä :/ niin aattelin alottaa ehkäpä uinnin aeroobbisena ainakin nyt talviaikaan kun ei oikein muutakaan keksi...... :/ eikä sarjakestävyys ole kovin hyvässä kunnossa kun ei ole pitkään aikaan älyttömästi tullut aeroobbista treenattuu.. aika sekaista toi teksti mut toivottavasti ymmärsitte tarkotuksen :) :D

muscle+ sanoi:
nyt ois kysymys aeroobbisestaliikunnasta ja salitreenistä !! :) elikkäs kuinka monta kertaa viikossa minun olisi harrastettava aeroobbista liikuntaa, kun puntti treenejä on viikossa neljä su, ma, ke, to :) kun tarkoitus ois kuitenkin pysyy tiukassa kunnossa enkä haluis sit aeroobbisel kuluttaa lihaksiakaan pois..jos jotain aeroobbisel kuluttasin niih rasvaa.. :) niin minä päivinä, monta kertaa viikossa ja miten pitkiä aeroobbsiatreenejä mun pitäs tehdä? kun pitäs keretä kuitenkin palautumaan hyvin noista punttitreeneistäkin ja saada lepoa jonkin verran... polvi ei kestä juoksemista eikä edes kunnon hölkkäämistä :/ niin aattelin alottaa ehkäpä uinnin aeroobbisena ainakin nyt talviaikaan kun ei oikein muutakaan keksi...... :/ eikä sarjakestävyys ole kovin hyvässä kunnossa kun ei ole pitkään aikaan älyttömästi tullut aeroobbista treenattuu.. aika sekaista toi teksti mut toivottavasti ymmärsitte tarkotuksen :) :D
Tuota, minusta et voi olla hyvin tiukkana ja kasvattaa pihvviä yhtäaikaa. Suosittelen sinulle, jos kerta haluat olla kireässä kunnossa niin rupea syklittämään. Esim. 4 viikkoa bulkkia tai maltillisilla plus kaloreilla ja sitten 2 viikkoa diettiä tai 8 viikkoa bulkkia ja diettiä 4 viikkoa. Itse teen näin plussalla aerobista ennen treeniä 10-15min ja joskus treenin jälkeen 20-25min ja yleensä jalkatreenin jälkeen, jotta palautuisi nopeammin. Sitten lepopäivinä teen aerobista yleensä aamulla 30-60min crossarilla sekä kuntopyörällä. Eli aerobista joku 2-4 kertaa tuo 30min on hyvä bulkille, sitten dietillä enemmän aerobista ja aamuaerobiset poltavat fläsää parhaiten.:D

Hei, olen vasta aloittanut kuntosaliharjoittelun ja nyt vajaan kuukauden ajan treenannut aloittelijoiden FAQ-threadista kopioimani kaksijakoisen ohjelman mukaan. Tekniikka on kutakuinkin hallussa, kun kokeneemmat kaverit ovat neuvoneet minua salillla, mutta joitakin kysymyksiä tuosta ohjelmasta silti on.

Kuinka ylätaljaa on tarkoitus tehdä toisena harjoituspäivänä: vetämällä tanko seläntaa vai ns. hauistekniikalla etupuolelle?

Ja harjoittelusta yleensä: kannattaako minun tehdä lyhyitä, noin 6 - 8 toiston sarjoja isoilla painoilla vai pidempiä, noin 8 - 12 toiston sarjoja pienemmillä painoilla?

Entä kannattaako sarja jättää suosiolla "kesken", jos suunnitellusta 10 toistosta en saa kuin 6 tehdyksi?

analog sanoi:
Kuinka ylätaljaa on tarkoitus tehdä toisena harjoituspäivänä: vetämällä tanko seläntaa vai ns. hauistekniikalla etupuolelle?
i?
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=41170
jaa muutenkin tuo kannattaa lukea http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/forumdisplay.php?f=79.
analog sanoi:
Ja harjoittelusta yleensä: kannattaako minun tehdä lyhyitä, noin 6 - 8 toiston sarjoja isoilla painoilla vai pidempiä, noin 8 - 12 toiston sarjoja pienemmillä painoilla?
Opettele liikkeet noilla pidemmillä sarjoilla, ettei tule myöhemmin ongelmia. Siis vaikka muut ovat neuvoneet liikkeet oikein, niin toista niitä että oikea liikerata menee selkärankaan
analog sanoi:
Entä kannattaako sarja jättää suosiolla "kesken", jos suunnitellusta 10 toistosta en saa kuin 6 tehdyksi?
Jos esim. penkissä paino jää rinnalle niin kyllä sarja siihen kannattaa lopettaa, turha itseään on koittaa rikkoa. maalaisjärjen käyttö on suositeltavaa:thumbs:

palmu sanoi:
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=41170
jaa muutenkin tuo kannattaa lukea http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/forumdisplay.php?f=79. Opettele liikkeet noilla pidemmillä sarjoilla, ettei tule myöhemmin ongelmia. Siis vaikka muut ovat neuvoneet liikkeet oikein, niin toista niitä että oikea liikerata menee selkärankaan
Jos esim. penkissä paino jää rinnalle niin kyllä sarja siihen kannattaa lopettaa, turha itseään on koittaa rikkoa. maalaisjärjen käyttö on suositeltavaa:thumbs:

Kiitos näistä, linkkien kuvasarjoista oli kovasti hyötyä.

Nyt olisi sellanen tilanne että vaihdoin juuri ohjelmaa. Vanhassa ohjelmassa selkä oli tiistaina listalla, mutta nyt nykyisessä se on huomiseksi. Olen tämän viikon tiistaina siis jo treenannut selän, kannattaako se myös huomenna treenata vai jätänkö väliin? Onko kolme lepopäivää liian paljon?

EDIT: Tässä on uusi ohjelma kokonaisuudessaan, saa kommata niiq. Kuten tulette huomaamaan, jaloille on ikävän vähän rankaisua luvassa. :( Jos olette kilttejä niin ehdottakaa jotain lisäksi. (ei selkärankaa työstäviä liikkeitä) Joidenkin liikkeiden nimet ovat vähän outoja, ulkomuistista jotkut heitin. Toistojen määrä on myös vielä hakusessa.

_MA:

Rinta, hauikset

-Penkkipunnerrus tangolla 2x6
-Penkkipunnerrus käsipainoilla 3x
-Vinopenkkipunnerrus käsipainoilla 3x
-Penkkipunnerrus kapealla otteella 2x
-Ristitalja 3x
-Vasaraliike käsipainoilla 3x
-Hauiskääntö 3x
-Hauiskääntö tuplaotteella alataljassa 3x

_TI:

Lepo

_KE:

Hartiat/olkapäät, jalat

-Pystypunnerrus käsipainoilla 2x6
-Käsien ojennus käsipainoilla sivuille 3x
-Käsien ojennus käsipainoilla eteen 3x
-Käsien ojennus tangolla eteen 2x
-Kohautukset käsipainoilla 3x
-Kohautukset alataljassa 3x
-Etureisien ojennukset 3x
-Pohkeet seisten
-Takareisien koukistukset maaten laitteessa 4x

_TO:

Lepo

_PE:

Selkä, ojentajat

-Ylätalja leveällä otteella 3x
-Ylätaljalla niskan taakse veto 2x
-Ylätalja kapealla otteella 3x
-Alaselän ojennus 2x
-Ylänarutaljalla seisaaltaan veto 3x
-Penkissä kapea ote 2x6
-Pushdown ylätaljalla 3x
-Maataan penkillä ja kiskotaan alataljaa pään yli, nimeä en tiedä. (3x)

_LA:

Lepo

_SU:

Lepo

Mietin tässä et onko tämmösistä lisäravinteista mitään apua ku oon massaa tässä vähä hankkimassa. Oon about 9kk käyny salil ilman mitää merkittävämpää lihaskasvua. Mut näis lisäravinteis oon vielä aikas alottelia, tiedän kyl mitä pitää safkaa jne jne. Kuitenki onko näistä mitään apua pelkästään ja kuinka paljon pitää ottaa, ja saako nuo sekoittaa samaan drinkkiin.

1 x CreaStack 200g () = EUR13.40
1 x American Mass Blast 4kg () = EUR49.90
Makuvaihtoehto Suklaa

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom