apuva! miten saan taas ojentajan ja hauiksen kasvuun kun tuntuu siltä että ne on lopettanu kasvunsa ja hanskakin on alle 40cm :/ kummassakin on voima lisääntyny aika paljon mut ei koko oikeestaan yhtään:/ mitä voisin tehdä?? hauiksen otan kaks kertaa viikossa eka satsin rintapäivän yhteydessä ja toisen ojentaja, olkapää päivänä tekemällä supersarjoja eli ojentaja, hauis, ojentaja, hauis ja sillee :) ja hauista tulee yleensä otettua aika monta eri liikettä.. auttakaa minuu haluun saada hanskan kasvuun!!!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
muscle+ sanoi:
apuva! miten saan taas ojentajan ja hauiksen kasvuun kun tuntuu siltä että ne on lopettanu kasvunsa ja hanskakin on alle 40cm :/ kummassakin on voima lisääntyny aika paljon mut ei koko oikeestaan yhtään:/ mitä voisin tehdä?? hauiksen otan kaks kertaa viikossa eka satsin rintapäivän yhteydessä ja toisen ojentaja, olkapää päivänä tekemällä supersarjoja eli ojentaja, hauis, ojentaja, hauis ja sillee :) ja hauista tulee yleensä otettua aika monta eri liikettä.. auttakaa minuu haluun saada hanskan kasvuun!!!
Taitaa hanskan kasvun pysähtyminen johtua liiasta treenistä. Hauiksia ei tarvitse tehdä kahta kertaa viikossa, yksi riittää aivan hyvin. Hauikset saavat rasitusta myös selkätreenissä. Sanoit myös, että teet hauista monta eri liikettä, joten pistäs näytille käsitreenisi. Korjataan jos löytyy jotain vikaa.

noh se käsitreeni vaihtelee aika paljon... :D montakos liikettä haukkaria pitäis sit ottaa? ja minkälaisia sarjoja? ja mitkä ois hyviä haukkari liikkeitä? :0

Hauiksille riittää, yksilöstä riippuen, 2-3 liikettä. Jokaisessa liikkeessä sitten 2-3 sarjaa. Hyviä liikkeitä ovat mm. hauiskääntö tangolla/kp, scott tanko/kp ja keskitetty hauiskääntö. Kannattaa myös kokeilla scott-kääntöä ristikkäistaljan alaosalla, tuntuu pirun hyvältä.

onko kellään fakta tietoa nostaako kreatiini tai glutamiini maksa arvoja?:rolleyes: kun ei sais nousta täl hetkel ne,niin en oo viel ainakaa viittiny noita palkkariin lisäillä...

Mulla olis tälläne kysymys et ku teen Pulloveria, niin ei se tunnu oikeastaan muualla kuin ojentajissa ja sehän on rintalihaksille (?) tarkoitettu liike.
Missä siis vika voisi olla

muscle+ sanoi:
mites se scotti kääntö oikein menee ristikkäistaljan alaosalla?
Laitat sen scott-penkin siihen eteen, otat taljaan kiinnitetyn tangon ja alat kääntelemään. Melkein samanlainen, kuin tangolla tehty.

Laitanpa tämän tännekin:

Kertokaapa suuret mestarit että kumpi on mielestänne parempi: jaotella treenit 3 kertaan / viikko vai 4 kertaan / viikko? Itse oon koittanut kaivella tietoa että kumpi ois parempi muttei ole löytynyt.

3 krt / vko:

MA: Selkä, ojentajat
KE: Olkapäät/hartiat, jalat
PE: Rinta, hauikset+forkut

TAI

4 krt / vko:

MA: Selkä, ojentajat
TI: Olkapäät/hartiat
TO: Jalat
PE: Rinta, hauikset+forkut

Kummalla tyylillä olette saavuttaneet enemmän tuloksia?

Slarto:

Eipä noilla vaihtoehdoilla välttämättä parempaa löydy. Toki jos pääsee neljästi viikossa treenaamaan, eikä halua lyhtentää kiertoa tekemällä silti 3-jakosiella, on tuo 4-jakoinen varmasti jonkinverran tehokkaampi.

Mutta yksi hyvä vaihtoehto voisi tosiaan olla 3-jakoinen neljästi viikossa tehtynä.

Eli neljä kertaa per vko siis. =) Kiitoksia. Kannattaako kahta käsiä rasittavaa treeniä tehdä peräkkäisinä päivinä? Eli vaikka maanantaina selkä ja ojentajat ja heti perään tiistaina olkapäät/hartiat? Haittaako tuollainen kehittymistä?

Slarto sanoi:
Eli neljä kertaa per vko siis. =) Kiitoksia. Kannattaako kahta käsiä rasittavaa treeniä tehdä peräkkäisinä päivinä? Eli vaikka maanantaina selkä ja ojentajat ja heti perään tiistaina olkapäät/hartiat? Haittaako tuollainen kehittymistä?
Oman fiiliksen mukaan mun mielestä. Eli kuuntelet sitä kroppaa, jos tuntuu että jaksaa niin kyllä voi treenata peräkkäisinä päivinä. Tosin veikkaan että kun treenipainot kasvaa ja treenit "rankistuu" niin ei tee mieli. Harvoihin näihin juttuihin on olemassa yhtä oikeaa vastausta. Itse kokeilemalla asiat selviää kunhan pitää järjen päässä.

Slarto sanoi:

Aina jotkut lihasryhmät haittaavat vähän toisen treenaamista, mutta enpä usko että vähän rasittuneilla ojentajille olisi suurta merkitystä olkapäätreenissä. Olkapäille kun on syytä tehdä aika paljon myös vipareita, joissa ei paljon ojentajia tarvita. Pystypunnerrusta voi vähän haitata, mutta ei mielestäni kohtuuttomasti. Sama juttu hauisten suhteesta selkätreeniin.

Juu.

Tein kuiteskin silleen että vaihdoin jalkojen ja hartioiden treenauspäiviä, on ojentajat vielä aika kipeenä, kun eilen tuli vedettyä tavallista rankemmin.

onko glutamiini tärkeä/hyödyllinen lisäravinne? mites sitä glutamiiniä sit otetaan pitääks se tankata elimistöön vai? pitääks sitä käyttää samalla tavalla ku kreatiinii?

muscle+ sanoi:
onko glutamiini tärkeä/hyödyllinen lisäravinne? mites sitä glutamiiniä sit otetaan pitääks se tankata elimistöön vai? pitääks sitä käyttää samalla tavalla ku kreatiinii?

Glutamiinia saa aika reilusti jo kun on reilusit proteiinia ruokavaliossa ja eikös kroppa jopa valmista sitä itse?

Mä en ainakaan ihan perus kotibodarin (kuten itsekin olen) tarpeeseen ensimmäiseksi glutamiinia lukisi. Dieetillä suositeltavaakin, mutta bulkilla menee IMO rahat hukkaan.

Voi olla että on kysytty moneen kertaa jo, mutta mitä tarkoittaa että jokin liike on "venyttävä" tai "supistava"? Onko esim. rintalihaksille hyväksi/välttämätöntä tehdä sekä venyttävä että supistava liike.

Riittääköhän vain yksi liike hauiksille? Esim. hauis scotissa tangolla 3x12?
Treenaan koko kroppa kerralla ohjelmalla 3x viikossa.

wers sanoi:
Riittääköhän vain yksi liike hauiksille? Esim. hauis scotissa tangolla 3x12?
Treenaan koko kroppa kerralla ohjelmalla 3x viikossa.
Riittää aivan hyvin, tuleehan sitä epäsuoraa rasitustakin selkää treenatessa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom