Ironteme, Czar (sori mä en saa quotea toimimaan, paska selain): kiitti ensinnäkin neuvoista, tässä vielä jatkokysymys.
Joo, oon käyttänyt tässä viime aikoina useamman tunnin varmasti kaikkien mahdollisten penkkithreadin lukemiseen, ja varmasti joku 5*5 tai vastaava on sinänsä parempi vaihtoehto voiman kannalta. Mutta jostain ihmeen syystä mun kroppa hyytyy samoilla kiloilla huomattavasti nopeemmin, jos teen yli kolmen-neljän sarjoja. Testasin kolmena ei-peräkkäisenä salipäivänä:
Päivä 1:
1*8*105kg
4 minuuttia taukoa
1*6*105kg, seitsemäs jäi rinnalle
5 minuuttia taukoa
1*4*105kg, viides jäi jo niin sata-nolla rinnalle etten lähtenyt enää jatkamaan.
yht n. 10min, toistot 18kpl
Päivä 2:
12*3*105kg, sarja aina kerran minuutissa, ei failureita
yht. 12min, toistot
36kpl
Päivä 3:
5*5*105kg-yritys, 2 min tauoilla, toteutui ainoastaan 3*5*105kg ja 2*2*105kg
yht. n. 11min, toistot 19kpl
---
Eli jostain ihmeen syystä mä saan kaksinkertaistettua kokonaisvolyymin tekemällä ultralyhyitä sarjoja, eikä käytetty aika juurikaan kasva. Luonnollisesti vedän sen viikon "raskaan" penkkitreenin näillä kolmosilla, mutta edelleen onko mielestänne fiksua pitää se toinen, kevyempi treeni just 8*3:na vai miten? Kelasin, että ylikunto tai joku muu voimamiesten vitsaus iskee aika nopeasti, jos vetäisiä kahdesti viikkoon tota 12*3 tai 8*3-treeniä... mutta en tosiaan voimatreenistä kyllä mitään ymmärräkään.