3-jakoinen

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
No 3-jakosella olen treenannu sen melkein 2 vuotta mitä salilla käynyt, melkein puolet ajasta miinuksilla. Ilmeisesti mulla ainakin toiminut suht hyvin kun kuitenkin ihan rapakunnosta lähdettiin liikkeelle... Kuhan tästä kehtaa vaihtaa plussalle niin meinaan ilman muuta ainakin kokeilla 2-jakosta, jos vaikka toimis vielä paremmin.

Itsekin aloitin ns. rapakunnosta eli ennen saliharrastusta takana oli tietokoneita ja valvottuja öitä + kolaa ja namia. :(

Kun nyt on tavoitteena hankkia hieman lihasta ja jatkaa sitten voimatreenin parissa marraskuusta alkaen niin olen tehnyt seuraavanlaista 3-jakoista:

1. Jalat & vatsat & kyljet
2. Rinta & Olkapäät & Ojentajat
3. Selkä & Hauis
4. Lepo

ja kierto alusta.

Sarjoja per lihas tulee ihan mukavasti 10-20, toistot 5-12, ja lepoa sarjojen välissä n. 1 min.

On ainakin tähänasti toiminut ihan mukavasti, ainakin paino on noussut :)

Millasias ohjelmia ootte kolmijakoiseen käyttänyt? erityisesti kiinnostaa näillä lihas ryhmityksillä:

1. Jalat
3. Selkä & Hauis

Itsekkin olen sitä mieltä että 2 jakoinen on liikaa lihasryhmiä kerralla ja 4 jakoinen liikaa.

(niin tuolla 3 jakoisia ohjelmia käsittelevässä treadissa kiisteltiin ihan muista asioista kuin aiheesta.)

Millasias ohjelmia ootte kolmijakoiseen käyttänyt? erityisesti kiinnostaa näillä lihas ryhmityksillä:

1. Jalat
3. Selkä & Hauis

Itsekkin olen sitä mieltä että 2 jakoinen on liikaa lihasryhmiä kerralla ja 4 jakoinen liikaa.

(niin tuolla 3 jakoisia ohjelmia käsittelevässä treadissa kiisteltiin ihan muista asioista kuin aiheesta.)

Itse olen käyttänyt hyvin samanlaista jakoa, mitä nyt hauisten mukana vielä käsivarret.

Ja ohjelma on napattu T-Nationin sivulta ja on tämä:

The Gironda System

1. Jalat
3. Selkä & Hauis

Minulla on tällä hetkellä juuri tuo samainen jako käytössä ja vielä on hieman totuttelemista, mutta hyvin tuntumaa on saatu. Siirryin 2-jakoisesta kokeilemaan vaihtelun vuoksi kyseistä 3-jakoista. Ohjelman bongasin tuolta aloittelijoiden osiolta.

3- jakoisella mennään, ja toimii mulla parhaiten.

- rinta, olkapäät
- haukkari, ojentajat
- jalat, selkä
- lepo

Eli pari kertaa viikossa ehtii tuon läpi viedä. Tiedän että jako kuulostaa monen mielestä ehkä vähintäänkin oudolta, mutta monia variaatioita on kokeiltu, ja tämä vaan tuntuu parhaalta. Lisänä aerobista treeniä, juoksua, spinningiä, aerobicia, ratsastusta.

3- jakoisella mennään, ja toimii mulla parhaiten.

- rinta, olkapäät
- haukkari, ojentajat
- jalat, selkä
- lepo

Eli pari kertaa viikossa ehtii tuon läpi viedä. Tiedän että jako kuulostaa monen mielestä ehkä vähintäänkin oudolta, mutta monia variaatioita on kokeiltu, ja tämä vaan tuntuu parhaalta. Lisänä aerobista treeniä, juoksua, spinningiä, aerobicia, ratsastusta.
Tuon selän kun tekee haukka päivän jälkeen,niin eipä siinä paljoa haba palaudu.

3-jakoinen on täälläkin suosiossa. Ja sillä taas mennään, kunhan kelit heikkenee ja jumpille lähdetään sisätiloihin. Ohjelmaa on helppo säädellä. Voi lennosta säätää, kuinka usein treenaa (=rekvenssiä, jes!) ja muutella jokaista treeniä erilaiseksi - vaikkapa palautumisen ehdoilla. Silti yksittäinen reenikään ei veny liika pitkäksi.. Pistänpä jakoehdotuksenkin arvioitavaksi. Kommentoikaahan:

1a. Etureidet, hauikset, vatsat, pohkeet
2a. Ojentajat, olkapäät, rinta
3a. Selkä (paksuus (tai meikäläisellä ohuus)), takareidet, vatsat

1b. Etureidet, hauikset, vatsat, pohkeet
2b. Rinta, olkapäät, ojentajat
3b. Selkä (leveys (täällä kapeus)), takareidet, vatsat

Itellä tahtoo kinttujen samana päivänä tekeminen viedä liikaa mehuja, joten jakamalla toimii paremmin. Nyt ei muuta ku motivoitumaan ja taas aloittamaan jumppaaminen!!

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
itellä on toiminu parhaiten

3jakosena

1.penkki,leuat,kulmasoutu
2.rinnalleveto,mave,etukyykky
3.dippi,lattiapenkki,hauis

paras 3-jakonen millä ite oon joskus reenannu

1.rinta,selkä
2.jalat
3.kädet,olkapäät

Käyn kolme kertaa viikossa salilla ja kolme kertaa juoksemassa lenkkejä. Nyt teen näin: ma - yläkroppa, ti - lenkki, ke - alakroppa, to lenkki, pe alakroppa, la - lenkki, su - lepo. seuraavana viikkona teen 2x yläkroppa ja 1x alakroppa.

Kannattaisko aloittaa 3-jakoinen koska käyn kolme kertaa viikossa salilla? Jos aloitan, teen sen tuossa viestissä mainitulla tavalla.

Käyn kolme kertaa viikossa salilla ja kolme kertaa juoksemassa lenkkejä. Nyt teen näin: ma - yläkroppa, ti - lenkki, ke - alakroppa, to lenkki, pe alakroppa, la - lenkki, su - lepo. seuraavana viikkona teen 2x yläkroppa ja 1x alakroppa.

Kannattaisko aloittaa 3-jakoinen koska käyn kolme kertaa viikossa salilla? Jos aloitan, teen sen tuossa viestissä mainitulla tavalla.

Ei mitään erityistä syytä miksi vaihtaa. Itse asiassa 2-jakoinen 3xvkossa tehtynä sopii tuollaiseen kuin nenä päähän. Ihmettelen, mikset suosiolla tee yksinkertaisesti vuorotellen yläkroppa/alakroppa/yläkroppa...?

Edit: ja jos haluaa vaihtelun vuoksi jakaa enemmän, silloin lämmin suositus tosiaan tuolle ym.jaolle jos 3-jaolla tahtoo tehdä 3 kertaa viikossa.

mitä sanotte:

MA päivä1:rinta,hauis
KE päivä2: olka,ojentajat
PE päivä3:selkä (+kyykkyjen tekniikkaa)

tällä hetkellä viel futisreenit pauhaa rajusti keskellä viikkoa niin ei jalkareenin pito KE:na oikein onnistu, kauden jälkeen sit jalat mukaan :D

aika samallainen mitä aiemmin esitetyt

Itse käytän seuraavanlaista jakoa ja on toiminut hyvin.
1. Jalat
2. Rinta, Olkapäät, Hauis
3. Selkä, Ojentajat

Treenikertoja on 3x viikossa, Ma, Ke, Pe. Mutta suunnitteilla on 4x viikossa mutta bussiyhteyksien vuoksi voin mennä vain Ma, Ke, To ja Pe jos halajan 4x viikossa käymään. Onko kolme perättäistä punttireeniä jo liikaa? :david:

Itse käytän seuraavanlaista jakoa ja on toiminut hyvin.
1. Jalat
2. Rinta, Olkapäät, Hauis
3. Selkä, Ojentajat

Treenikertoja on 3x viikossa, Ma, Ke, Pe. Mutta suunnitteilla on 4x viikossa mutta bussiyhteyksien vuoksi voin mennä vain Ma, Ke, To ja Pe jos halajan 4x viikossa käymään. Onko kolme perättäistä punttireeniä jo liikaa? :david:

Riippuu aika monesta seikasta,mutta itsellä ainakin on mennyt se 3 kertaa peräkkäin jo pitemmän aikaa näin:
1.rinta,hauis
2.olkapää,ojentaja
3.selkä
4.lepo
Ja uusiks,jos tökkii niin lisään lepopäivän johkin väliin.

Mihinkäs jalat jäi?

Itse olen tehnyt jaolla
1. Rinta/olkapää/ojentaja
2. Selkä/hauis
3. Etureidet/takareidet/pohkeet

Neljänä päivänä viikossa siis, en tiedä onko toiminut, ehkä on.

Ite teen ihan samalla jaolla.
Mistä syystä jotkut tekee esim rinnan ja ojentajat eri päivinä kolmejakosella? Kummalle päivälle esim. penkin laitatte?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom