Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tuo vatsatreeni varmaan kaipaisi jonkin liikkeen tuohon lisäksi, mikä voisi olla hyvä?
Selailin aikani ja päätin ottaa käyttöön tuon timba79:n kirjoittaman. Ajattelin kokeilla melkein tismalleen tuolla ohjelmalla.
1. Rinta, olkapäät, ojenatajat, epäkkäät
-Penkkipunnerrus tanko / kp x 2
-Vinopenkki kp / tanko x 2
-Ristitalja / viparit maaten / peck-deck x2
-Viparit sivulle x2
-Viparit taakse x2
-Pystypunnerrus x2
-Kapea penkki / ranskalainen punnerrus x3
-Ojentajapunnerrus x3
-Kohautukset x3
2. Jalat
-Kyykky / etukyykky / prässi x4
-Reiden ojennukset x3-4
-SJMV x 4
-Reiden koukistukset x 2-3
-Pohkeet istuen / seisten 5-6
3. Selkä, hauikset, forkut
-Kulmasoutu x 3
-Alatalja x 2
-Ylätalja leveä / leanveto x3
-Ylätalja kapea x2
-Hauikset tanko / kp x3
-Hauikset scott tanko / kp x3
-Rankekäännöt x3
Itse tunkisin ojentajat perjantaille...Mitä mieltä tästä?:
Ma: Selkä, hauis, ojentajat
Ke: Jalat, kyljet, vatsa
Pe: Rinta, olkapäät
Pistäkäähän mielipidettä viisaammat onko tässä ohjelmassa kaikki suurinpiirtein balanssissa vai onko jotakin oleellista korjattavaa?
1.päivä
penkkipunnerrus 5x10
peck-deck 3x10
hauiskääntö kp 5x10
scott-penkki 3x10
2.päivä
kyykky 4x10
etureisi 3x10
prässi 3x10
pohkeet prässissä 3x20
3.päivä
ylätalja eteen/taakse 4x10
kulmasoutu 3x10
alatalja 4x10
vipunosto sivuille 3x10
vipunosto eteen 3x10
pystypunnerrus tangolla/käsipainoilla 3x8
ojentajat taljassa 5x10
ojentajat kp 3x10
lämmittelysarjat sisältyvät ohjelmaan ja pyrin tekemään n.2 kovaa sarjaa per liike. Sanokaa onko jotakin liikaa tai liian vähän. Vatsoja teen kahtena päivänä viikossa.
niin ja vatsoja ei tarvi tehdä kuin kerta viikkoon.
Moi. Tarkoituksenani olisi aloittaa 3-jakoinen ohjelma. Olen painanut yksijakoisella menemään puoli vuotta ja tekisi mieli vaihtaa. Salille pääsen vain kolme kertaa viikossa, eli 3-jakoiseni kierto olisi kerran viikkoon. Täällä on nyt hehkutettu seuraavanlaista jakoa:
1. päivä: Ojentaja, Hauis, Olkapäät
2. päivä: Jalat
3. päivä: Rinta, Selkä
(tai vaihtoehtoisesti päivän 1 ja 3 paikkaa voi muuttaa)
Itseäni kuitenkin enemmän kiinnostaisi seuraavanlainen:
1. päivä: Rinta, Olkapäät, Hauis
2. päivä: Jalat
3. päivä: Selkä, Ojentajat
Suoraansanottuna en käsitä mitä hyvää tuossa ensimmäisessä vaihtoehdossa on. Itse haluaisin nimenomaan rintaan ja selkään eniten lihaa koska ne ovat heikoimmat alueeni ja niiden molempien tekeminen samana päivänä tuntuu tämän vuoksi typerältä. Aluksi ajattelin tehdä jopa niin, että olisin tehnyt haukkarit selkäpäivänä ja ojentajat rintapäivänä, mutta tämän threadin ansiosta olen saanut sellaisen käsityksen, että kädet tarvitsisivat enemmän rasitusta viikon aikana kasvaakseen. Haluaisin kuulla näiden kahden 3-jakoisen ohjelman puolesta ja vastaan kommentteja, ottaen huomioon että kierto on kerran viikkoon.