2-jakoinen ohjelma

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ajattelin ottaa tuon elaston 2-jakoisen ohjelman käyttöön. Onko se siis koottu tämän koko viestiketjun kommenttien pohjalta ja on näin ollen viimisen päälle mietitty?

No ei nyt ihan koko viestiketjun, mutta paljon sitä täällä yhdessä pähkäiltiin ja tuo on tulos.

samivain sanoi:
Salilla on tullut joku vuosi rampattua, mutta kai se progressio on nimenomaan puuttunut, kun painomäärät ja paino junnaa samoissa. Eli tuota elaston 2-jakoisen ohjelman progressiota tulisi varmaan toteuttaa jokaisessa liikkeessä?

Voi sitä jokaisessa liikkeessäkin toteuttaa 1a ja 1b treeneissä. Itse olen tehnyt ainakin kyykyssä, penkissä, pystypunnerruksessa, mavessa, leuoissa ja kulmasoudussa.

samivain sanoi:
Tuossahan on 1a/2a 4-6 ja 1b/2b 8-15 toistoa. Mites tässä ohjelmassa kannattais toteuttaa, jos haluaa vaihtelua toistomääriin. Yleisesti puhutaan, että toistomääriä olisi hyvä vaihdella esim. kuukauden välein.

Onhan tuossa vaihtelua 4 ja 15 toiston välillä? Se on vaan toteutettu tollasella viikon mittaisella mikrosyklillä tuon esim. kuukauden välein vaihtelemisen sijaan. Vai minkälaista skaalaa kaipaisit toistomäärien vaihteluun? Voihan tuota skaalaa laajentaakin.

Seuraavanlaisella 2-jakoisella nyt vääntänyt menemään jonnin aikaa 3 kertaa viikkoon (treeni A ja B vuoroviikoin 2x)

Treeni A (Rinta, etureidet, olkapäät, ojentajat)
Penkki 2x
Vinop kp 2x
Takakyykky/Prässi 3x
Reiden ojennus 3x
Pystypunnerrus kp 2x
Viparit taakse/sivulle 2x
Ranskalainen punnerrus 3x

Treeni B (selkä, takareidet, pohkeet, hauberit)
Kulmasoutu 3x
Leuat/ylätalja 3x
SJMV 3x
reiden koukistus 2x
pohkeet 3x
hauis scot 3x

Muuten homma rokkaa vallan mainiosti, mutta treeni A tuntuu todella paljon raskaammalta kuin treeni B ja aikaakin menee yleensä vähän enemmän kun pakko pitää pidempiä taukoja sarjojen välissä kun on ihan puhki. Sarjamäärähän molemmissa on identtinen. Miten keventäisitte treeniä A? Olen miettinyt reiden ojennuksien ja/tai viparien jättämistä nyt ainakin pois ohjelmasta tai ainakin joka toisesta treenistä.

jos a tuntuu liian raskaalta, treenaa se kevyemmin. Yksinkertaista. Muuten ohjelma näyttää hyvältä, taidan ottaa itse kokeiluun.Mielestäni tällainen 2-jakoinen selkeämpä ja parempi kuin 4eilaisella treenillä, kunha muistaa tässäkin vaihdella joka toinen työntävä ja joka toinen vetävä toistojen pituuksia.

Voiko penkin tehdä 1a treenissä heti ensimmäisenä, sillä penkki on pahasti jäljessä kyykkyä? 2a-treenissä tuo vinopenkki nyt vielä menee.

Hyvin tällainen ohjelma toimii myös kolmella viikottaiselle treenillä... siinä on ihan riittävästi työtä tuollaisenaankin.
Silloni tietty 4 eri treeniä kiertää reilun viikon jaolla:

vko1 Treenit 1, 2, 3
vko2 Treenit 4, 1, 2
vko3 Treenit 3, 4, 1
vko4 Treenit 2, 3, 4
jne.

Eli ei kannata lisätä liikkeitä vaan vetää treenit naama punasena vain?

Voit tehdä.

Juu teenpäs näin jatkossa siihen asti, kunnes tulokset nousee :) Mitenkäs tuo vapailla painoilla tehtävä ohjelma, kun maanantaille on etukyykkyyn merkattu 4x4-6, mutta aika turhalta kuulostaisi omaan korvaan.. Olisiko parempi tehdä torstaina vaikka 4x10 ja sitten maanantaina takakyykkyä?

Juu teenpäs näin jatkossa siihen asti, kunnes tulokset nousee :) Mitenkäs tuo vapailla painoilla tehtävä ohjelma, kun maanantaille on etukyykkyyn merkattu 4x4-6, mutta aika turhalta kuulostaisi omaan korvaan.. Olisiko parempi tehdä torstaina vaikka 4x10 ja sitten maanantaina takakyykkyä?

Mielummin tekisin etukyykyssä lyhyemmät sarjat.

Ite vaihdoin ainakin etu- ja takakyykyn paikkoja, takakyykky 5x5 ja etukyykky 3x10

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Oliko Mielipiteitä tuohon että kannattaako sjmv ja mave vetää samana päivänä?

Kannattamisesta en tiedä, mutta ei se ainakaan ohjelman tarkoitus ole vaan näistä tulisi valita toinen omien mieltymysten ja/tai halutun painotuksen mukaan, johon harjoitus halutaan kohdistaa.

Mun mielestä tulee vähän liikaa yhdelle päivälle jos tekee molemmat. Tietty sillon voi tehdä vähemmän sarjoja per liike, mutta itse keskittyisin kyllä mielummin jompaan kumpaan noista kerrallaan. Tai sit tekee vaikka ekassa vetävässä treenissä maven ja toisessa SJMV:n koukistusten tilalla jos haluaa molempia välttämättä tehdä.

morjens! ois kiva jos sais kokeineimmilta hiuka apuja , kun oon nyt alottanu tekee kaks jakosella seuraavasti
ma- työntävät
ti-vetävät
ke -lepo
to-työntävät
pe-vetävät

tuntuu ettei toi oikeen toimi , kun pitäs kovan penkinki jälkee jaksaa tehä jotai dippejä nii ei tuu mitää! joten mietin jos vaihtais sillai, et teki torson ja raajat eri päivänä.Esimerkiks
ma-torso
ti- raajat
ke-lepooo
to.torso
pe-raajat

kertokaa omia mielipiteitänne ja kokemuksia!

Mut jos tekisit ala-yläjaolla niin voisithan tehä toises reenis vaikka penkki lyhyil sarjoil ja toises dippi lyhyil sarjoil ja siit sit soveltaa muut työntävät liikkeet yläkropan treeniin. Esim käppäri penkki dipin kaa, koska ei ota niin paljon ojentajiin.

En tie kun on nyt tarkotus tehä aika penkki painotteista reeniä kun pääsee nyt taas pitkän tauon jälkeen feenaan:) ja jalkoja en nyt tee tällä hetkellä lainkaan ,vaan annan niille hetken huilia salista ja tossa kesämmällä alan niitä runttaan!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom