2-jakoinen ohjelma

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
kiitos vastauksista muotoilin kysymyksen huonosti! tarkotuksena oli selvittää et onks tolle 4 sarjalle jotai simppelii systeemii ku toistot on 4-6. Elikkäs kuten on toi 2x6.. olis kiva tietää vaikka et monta toistoo tekis vaikka ekas sarjas ja paljo ois rautaa %1maksimii nähe. toivottavasti joku ymmärtää tän huonon selityksen myötä :D

Ketjun ekasta viestistä löytyy esimerkki progressiosta, jossa tehdään 4x5.

- - - Updated - - -

ja voisko tohon vetävien pumppi päivälle heittää pulloverin selkien lämmittelyiksi muutama sarja?

Lämmitellä voit ihan miten haluat, nuo ohjelmaan kirjatut sarjat on työsarjoja.

- - - Updated - - -

Vaikka olkapäille onkin vain 4 sarjaa pystäriä per treeni, niin tuntuu ainakin toistaiseksi kasvavan mukana muiden lihasten kanssa. Miltä näyttää?

No luulis kasvavan kun niille tulee joka kerta treeniä, voi koitua vielä ongelmaksikin. Todella omituisen näköinen ohjelma mun mielestä.

No luulis kasvavan kun niille tulee joka kerta treeniä, voi koitua vielä ongelmaksikin. Todella omituisen näköinen ohjelma mun mielestä.
Ok, kiitos vastauksesta. Taidan kuitenkin kantapään kautta kokea millainen ohjelma tuo on, katsoa kuinka pitkään voimatasot nousee ja lihas kasvaa. Noissa muissa kaksijakoisissa ohjelmissa tuntui olevan se ongelma, että treenit venyivät lyhyilläkin palautusajoilla turhan pitkiksi.

Miksi tehdä punnerrusliikkeitä joka päivä? Rinnallekin kolme eri liikettä? Sen jälkeen vielä kapeeta penkkiäkin. Etuolat saa ainakin kyytiä, mutta taka- ja sivuolkapäille ei yhtään liikettä. Hauista ja ojentajaa treenataan saman verran kuin selkää.

Sait vakuuttuneeksi :D Taidan sitten vaan suosiolla ottaa ton sinun tekemän 2-jakoisen ja yrittää vetää treenit mahd. nopeasti. :)

Ei niissä treeneissä kovin kauaa mene, voimapainotteisissa treeneissä tietty tuppaa palautusajat vähän venymään aina pitkiksi, varsinkin syklin raskaimmissa treeneissä. Pidät vaan palautukset lyhyinä ja teet paljon vaikka vuorosarjoja, niin ei mene kauaa.

HC76: Miksi et halua jakaa jalkoja eri päiville? Ite oon tehny nyt 2-jakosella jo jonkin aikaa jaolla työntävät/vetävät ja tuntuu ainakin mulle melkeenpä ainoolta järkevältä kahteen jaetulta ohjelmalta, koska verrattuna kuinka monijakoseen ohjelmaan tahansa jossa on jalat vaan yhdellä päivällä, tuntuu tässä siltä, että jaloillekin tehdään oikeesti jotain. Jos sattuu kiinnostamaan työntävät/vetävät jaolla toteutettu 2-jakoinen, niin täältä löytyy mun käyttämä ohjelma:

http://elasto.org/2-jakoinen.txt

PS. Kyllä tossa selkä ja olkapäätkin kasvaa. :)

Ajattelin tässä pikkuhiljaa vaihtaa 1-jakoisesta, tähän 2-jakoiseen.
Mietin että onko paha jos tekisin perus penkin smithissä?
Ja pe treenissä viparit taakse takaolkapäille?
Aika monta uutta liikettä tuossa minulle, alle vuoden kun käynyt salilla.
Täytyy vaan aloittaa kevyillä painoilla, ja eikös tässä kuulukki jäädä aina vähän voimaa varastoon?

Nosteaanko painoja aina kun menee täydet sarjat vai pari toistoa yli, vai miten?

Ajattelin tässä pikkuhiljaa vaihtaa 1-jakoisesta, tähän 2-jakoiseen.
Mietin että onko paha jos tekisin perus penkin smithissä?
Ja pe treenissä viparit taakse takaolkapäille?
Aika monta uutta liikettä tuossa minulle, alle vuoden kun käynyt salilla.
Täytyy vaan aloittaa kevyillä painoilla, ja eikös tässä kuulukki jäädä aina vähän voimaa varastoon?

Nosteaanko painoja aina kun menee täydet sarjat vai pari toistoa yli, vai miten?

Ekalta sivulta löytyy toimiva progressio.

Voimia vähän varastoon ,paitsi kierron viimeisissä reeneissä ennen kevyttä viikkoo kaikki teho irti. Ite lisään rautaa kun saa siihen viimeiseen sarjaan +2 toistoo!

Mitä mieltä porukat on seuraavanlaisesta 2-jakoisessa treeniohjelmasta?

MA: YLÄKROPPA (voima painoitteisesti, sarjoja per liike2 -3, toistot 6-8) Penkki käsipainoilla, leuanveto, smith-punnerrus tangolla tai käsipainoilla, dippi tai kapea penkkiä, hauiskääntö tangolla
TI: ALAKROPPA (voima painoitteisesti, sarjoja per liike2 -3, toistot 6-8) Kyykky,suorinjaloin mave, yhden jalan prässi ja pohkeet + vatsat

KE: Lepopäivä

TO:YLÄKROPPA (toistot 8-12) Vinopenkki
1, Ylätalja
, Vipunostot sivulle ja Face-pull supersarjoina tai vuorosarjoina. Hammer käsipainoilla
 ja Ranskalainen punnerrus.
PE: ALAKROPPA (toistot 8-12) Jalkaprässi
, Reisikoukistus
,* Askelkyykky käsipainoilla
, pohket + vatsat
LA: Lepopäivä
SU: Lepopäivä

Mitä mieltä olette?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kuinka kapealla/leveällä vastaotteella kannattaa tehdä tiistain leauanveto? Hartioiden levyisellä/aavistuksen kapeammalla olen saanut enemmän rautaa ylös, mutta en tiedä sitten miten selkä kehittyy.. Perjantaisin teen omalla painolla hartioita kämmenen leveämmällä myötäotteella :)

Kuinka kapealla/leveällä vastaotteella kannattaa tehdä tiistain leauanveto? Hartioiden levyisellä/aavistuksen kapeammalla olen saanut enemmän rautaa ylös, mutta en tiedä sitten miten selkä kehittyy.. Perjantaisin teen omalla painolla hartioita kämmenen leveämmällä myötäotteella :)

Itse vedän hieman hartioita leveemmällä vastaotetteella ja voin sanoa että tuntuu selässä, kun liikkeen tekee täydellä liikeradalla.

Mistä vois johtua että nyt kun oon vaihtanu G6:sta tähän elaston vapailla painoilla tehtävään ohjelmaan niin oikea olkapää on alkanut kipeytyä? Kipu tuntuu aivan tuossa olkapään päällä missä on tuommonen kova luunystyrä, jos ne nyt luuta edes on. Pahiten sattuu jos yrittää laittaa paitaa selkäpuolelta housuun tai vaikkapa penkkiä tehdessä, ei kuitenkaan niin paljon että estäisi penkin teon. Lisäksi tuo sama "luunystyrä" on kosketusarka. Jonkun liikkeen siis varmaan teen väärin mutta minkä? Onko muilla ollu samoja ongelmia?

PS. Vipareita sivulle pystyy tekemään ilman mitään kipuja

Tyhmä kysymys: Muutetaanko tuossa ohjelmassa treenien paikkaa, tai toistomääriä, eli tehdäänkö ma ja ti aina lyhyitä sarjoja samoilla liikkeillä, ja to, pe pitkiä samoilla liikkeillä.
Vai muutetaanko niitä?

Tyhmä kysymys: Muutetaanko tuossa ohjelmassa treenien paikkaa, tai toistomääriä, eli tehdäänkö ma ja ti aina lyhyitä sarjoja samoilla liikkeillä, ja to, pe pitkiä samoilla liikkeillä.
Vai muutetaanko niitä?

Toisto määrät on maanantain ja tiistain treeneissä voima painotteisia, torstai ja perjantai enemmäm pumppailua. Eli kyllä... ja eri liikkeet kyllä joka treenissä?

Mistä vois johtua että nyt kun oon vaihtanu G6:sta tähän elaston vapailla painoilla tehtävään ohjelmaan niin oikea olkapää on alkanut kipeytyä? Kipu tuntuu aivan tuossa olkapään päällä missä on tuommonen kova luunystyrä, jos ne nyt luuta edes on. Pahiten sattuu jos yrittää laittaa paitaa selkäpuolelta housuun tai vaikkapa penkkiä tehdessä, ei kuitenkaan niin paljon että estäisi penkin teon. Lisäksi tuo sama "luunystyrä" on kosketusarka. Jonkun liikkeen siis varmaan teen väärin mutta minkä? Onko muilla ollu samoja ongelmia?

PS. Vipareita sivulle pystyy tekemään ilman mitään kipuja

Vedätkö lavat taakse ja yhteen penkissä, sekä vinopenkissä?

Toisto määrät on maanantain ja tiistain treeneissä voima painotteisia, torstai ja perjantai enemmäm pumppailua. Eli kyllä... ja eri liikkeet kyllä joka treenissä?

Kiitos vastauksesta.
Tarkoitin tuolla liike/toistomäärän vaihtelulla sitä, että tehdäänkö siis aina ma kyykky jne. Ja aina se n.5 toistoa? Vai tehdäänkö joskus ma ja ti treeniä pitkillä sarjoilla?

Kiitos vastauksesta.
Tarkoitin tuolla liike/toistomäärän vaihtelulla sitä, että tehdäänkö siis aina ma kyykky jne. Ja aina se n.5 toistoa? Vai tehdäänkö joskus ma ja ti treeniä pitkillä sarjoilla?

TOISTOT:
1a & 1b: 4-6
2a & 2b: 8-15

Suositut

Back
Ylös Bottom