2-jakoinen ohjelma

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Maanantaina lähtee kokeiluun elaston 2- jakoinen. Onhan tuo jo aikakin vaihtaa rutiinia, samalla 3- jakoisella kun olen jo puoli vuotta junnannut.

Treenaan juurikin kyseisellä ohjelmalla vähän modattuna mut perkele toimii! Mut tällä hetkel sellane ongelma ranteiden kans ei voi penkkiä duunaa tai vinopenkkiä kp. Joten löytyskö jotain vaihtoehtoisia massaliikkeitä rinnalle jotka ei niin paljon kuormittais ranteita?

Morjesta ! Oon tässä tehny seuraavanlaista 2 jakoista jo pari kuukautta

Ma ja to
Penkki 10x3
Jalkakyykky 10x3
Pystypunnerrus 10x3
Ojentajat taljassa 10x3
Viparit sivuille 12x3

Ti ja pe
Mave 4x6
Leuat 3xmax
Kulmasoutu 8x3
Hauis levytangolla 10x3
Vatsat

Ongelmana on että samat painot junnannu jo ikuisuuden penkissä, joten oisko tuohon mahollista laittaa 2x6 systeemi 10x3 tilalle? Kiitoksia jo etukäteen jos joku vastaa :)

Morjesta ! Oon tässä tehny seuraavanlaista 2 jakoista jo pari kuukautta

Ma ja to
Penkki 10x3
Jalkakyykky 10x3
Pystypunnerrus 10x3
Ojentajat taljassa 10x3
Viparit sivuille 12x3

Ti ja pe
Mave 4x6
Leuat 3xmax
Kulmasoutu 8x3
Hauis levytangolla 10x3
Vatsat

Ongelmana on että samat painot junnannu jo ikuisuuden penkissä, joten oisko tuohon mahollista laittaa 2x6 systeemi 10x3 tilalle? Kiitoksia jo etukäteen jos joku vastaa :)

jos olet tehny 10x3, meinaa varmaan että 3 sarjaa 10 toistoa?
2x6 ei meinaa että tekisit 6 sarjaa 2 toistoja, vaan 2 sarjaa 6 toistoja.
Ja tottakai voi soveltaa tätä tuohon treeniin ja suotavaa onkin välillä vaihdella sarjojen pituuksia ja määriä.

Suosittelisin katselemaan vaikka tästä threadista vähän monipuolisempaa ohjelmaa.

jos olet tehny 10x3, meinaa varmaan että 3 sarjaa 10 toistoa?
2x6 ei meinaa että tekisit 6 sarjaa 2 toistoja, vaan 2 sarjaa 6 toistoja.
Ja tottakai voi soveltaa tätä tuohon treeniin ja suotavaa onkin välillä vaihdella sarjojen pituuksia ja määriä.

Suosittelisin katselemaan vaikka tästä threadista vähän monipuolisempaa ohjelmaa.

Joo 10x3 tarkotin että 10 toistoa 3 sarjaa :)

^ samat painot varmaan junnaa myös pystärissä? Harvat yksilöt pystyy samaan aikaan edistymään pystypunnerruksessa ja penkissä. Ota pystärin tilalle joku raskas ojentajapunnerrus ja näe penkkituloksesi uudessa nousussa in no time :)

^ samat painot varmaan junnaa myös pystärissä? Harvat yksilöt pystyy samaan aikaan edistymään pystypunnerruksessa ja penkissä. Ota pystärin tilalle joku raskas ojentajapunnerrus ja näe penkkituloksesi uudessa nousussa in no time :)

Okei, jos otan ranskalaisen pystärin tilalle, kannattaako yhä tehdä ojentajat myös taljassa ? Ja riittävätkö viparit sivuille ainoana olkapääliikkeenä ?

^ranskalainen ei ole raskas ojentajapunnerrus. Tämä tahtoo tarkoittaa kapeeta penkkiä ja dippiä. Ja ei tarvitse kokonaan penkkiä jättää, ota vaan viikon toisesssa treenissä kapea penkki tai dippi ensimmäisenä raskaana punnerruksena penkin tilalle.

Mulla vähän sama homma kanssa penkin/pystärin kanssa. Penkissä nyt on painot viel noussu kohtalaisesti, mut pystäri kyl junnaa paikallaan. Tarkottaako Nikula siis, että toisena päivänä viikossa jättää jättää pystärin tekemättä ja sen tilalle esim. just kapee penkki ja sit toisena päivänä taas jättää normipenkin tekemättä (tilalle mitä?) ja vetää pystypunnerrusta?

Oon tehnyt nyt tätä 6 viikkoa, jonka jälkeen oli lepoviikko. Nyt on lepoviikon jälkeen 5. viikko menossa ja sarjapainot nousee tasaseen tahtiin, painokin on noussut 5kg ja lihaakin tuntuu tarttuneen hieman sinne sun tänne rintaan ainakin, joka on laahannut perässä niin on tullut ihan hyvin perus massaa lisää.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mulla vähän sama homma kanssa penkin/pystärin kanssa. Penkissä nyt on painot viel noussu kohtalaisesti, mut pystäri kyl junnaa paikallaan. Tarkottaako Nikula siis, että toisena päivänä viikossa jättää jättää pystärin tekemättä ja sen tilalle esim. just kapee penkki ja sit toisena päivänä taas jättää normipenkin tekemättä (tilalle mitä?) ja vetää pystypunnerrusta?

se riippuu ihan sun tänhetkisestä treenistä, miten ja millä jaolla jne.

Mavessa en lähtisi kauhean pitkiä sarjoja vääntämään, edes bodymielessä, mutta voihan sitäkin koittaa. Siinä on vaan se riski että tekniikka ei pysy kasassa ja paikat menee rikki, toki jos tekniikka pysyy hallussa niin antaa mennä vaan. Kyykyssä taas kannattaa vaihdella noita toistomääriä aina välillä, ei kuitenkaan joka kerta. Itse vaihtaisin kyykyssä toistomääriä vasta kun tulokset alkavat hiipumaan -> uutta rasitusta hermostolle.

Onko näin että mavessa ei tarvitse kovin pitkiä sarjoja edes bodymielessä? Tulin tänään ajatelleksi aivan samaa kun aloitin tällä ohjelmalla tekemään, mutta hyvä näin jos 5x5 on järkevä määrä myös lihaskasvun kannalta:)

Onko näin että mavessa ei tarvitse kovin pitkiä sarjoja edes bodymielessä? Tulin tänään ajatelleksi aivan samaa kun aloitin tällä ohjelmalla tekemään, mutta hyvä näin jos 5x5 on järkevä määrä myös lihaskasvun kannalta:)

Eikös sitä lihasta tuu myös voiman kautta ;) ite oon tosiaan vuorotellu niin että voima vetävä normi mave 5 x 4-6 ja pumppailu vetävä
sjmv 3 x 8-15 (pitää kyllä keskittyä että paketti pysyy kasassa eikä tule "ankan" selkää kun alkaa selkä väsymään.
Kyykkyä taas vuorottelen niin että voima päivänä etukyykky 5 x 4-6 ja pumppailu työntävä takakyykky 3 x 8-15.

Dama:
Juuri meinasin itse kysyä että onko kukaan muu vaihtanu tota prässiä kyykkyyn kun en yhtään tykkää prässiä tehdä. Voisikin ensi viikosta vaikka alotella noin juuri tekemään. Ensin vaan etukyykyn tekniikka pitää opetella kunnolla :D.
Onko muuten muut mitä mieltä että kumpi 1a ja kumpi 2a etu vai takakyykky? Eli siis kumpaa 5x5 ja kumpaa 3x8-15 olisi parempi?

Dama:
Juuri meinasin itse kysyä että onko kukaan muu vaihtanu tota prässiä kyykkyyn kun en yhtään tykkää prässiä tehdä. Voisikin ensi viikosta vaikka alotella noin juuri tekemään. Ensin vaan etukyykyn tekniikka pitää opetella kunnolla :D.
Onko muuten muut mitä mieltä että kumpi 1a ja kumpi 2a etu vai takakyykky? Eli siis kumpaa 5x5 ja kumpaa 3x8-15 olisi parempi?

Itse tekisin mielummin etukyykyssä lyhyempää ja takakyykyssä pidempää sarjaa. Etukyykyssä voi pitkissä sarjoissa mennä helposti olkapäät hapoille ennen etureisiä tai keskivartalosta loppua jerkku kesken jos sitä ei ole tarpeeksi.

Juu, pitääpä näin lähteä sitten liikkeelle. Ruveta tuota etukyykyn tekniikka opettelemaan nyt kun takakyykky alkaa suurinpiirtein olla hanskassa. Tietysti pitempään sarjaan saa taas painoja tuoda alaspäin mutta ehkäpä sitten edes ne ekat toistot pysyisi kasassa hyvin :D.

Itse tekisin mielummin etukyykyssä lyhyempää ja takakyykyssä pidempää sarjaa. Etukyykyssä voi pitkissä sarjoissa mennä helposti olkapäät hapoille ennen etureisiä tai keskivartalosta loppua jerkku kesken jos sitä ei ole tarpeeksi.

Juurikin näin, lisäksi ainakin itsellä taka kyykky suuremmilla painoilla ottaa aika kovasti myös takareisiin ja alaselkään toisin kuin pienemmillä painoilla jolloin pystyy saamaan tuntumaa enemmän etureisille, varmaan tekniikassa hieman puutteita... enivei 1a reenin jälkeen on tulossa 1b mikä sisältää maven ja silloin on plussaa jos ei ole takareidet, perse ja selkä jo valmiiksi jumissa :D Lisäksi työntavissä kun tekee vatsat niin ai että etukyykky on hyvä lisä vatsoihin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom