Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Siis eikö sun salilla ole Pune esim. ristikkäistaljaa tai mitään muutakaan taljaa? Takaolkapääsoudun voi hyvin tehdä siinäkin jos se vapaalla tangolla tehty tuntuu vaikealta. Itse teen monesti taljassa. Erona tosiaan Face Pulliin se, että vetää kyynerpäitä vaan taakse sen verran, että olkavarret on vaakatasossa sivuilla. Kyynervarret pysyy edessä. Face Pullissa kierretään samanaikaisesti kiertäjäkalvosimilla vielä kyynervarret osottamaan ylöspäin eli veto tulee nimensä mukaisesti ylärinnan/kaulan sijaan kohti naamaa.
^ Missä kielioppi?
Kysymys kuului: "Kannattaako yhdistää 1- ja 2-jakoiset ohjelmat?" Eli kannattaako tehdä 2 päivää viikossa 2-jakoisella ja yhden päivän 1-jakoisella?
Tuo oli se tärkein kysymykseni. Oliko sinulla vielä jotain, mitä et ymmärtänyt?
^ Tohonki kysymyksee löytyy vastaus jo niinkin kaukaa kuin edelliseltä sivulta, nyt joku roti. Ja en usko että tarvitset erityistä spessupäivää viikonlopulle, jos vedät kovaa nuo viikolla olevat treenit.
Okei, tuota en tiennytkään. Löytyy, toki. Eli kun meillä on salilla myös sellainen säädettävä talja, toisinsanoen sitä kohtaa mihin narun saa kiinnitettyä voi säätää, niin säädänkö sen niin että se on mun ylärinnan kohdalla ja lähden siitä vetämään narua kohti ylärintaa niin, että mun kädet ovat selän kanssa samassa linjassa (kyynärvarren ja hauiksen väliin muodostuu siis 90 asteen kulma)? Vai mielummin ristikkäistaljassa? Toivottavasti ymmärsitte, mitä tarkoitan.
Mulla on ainakin tosi vaikee pitää tasapainoa jos sen taljan säätää sellaselle korkeudelle, että veto kulkee tasan vaakasuorassa. Itse säädän yleensä hieman ylemmäs ja nojaan taaksepäin sen verran, että veto tulee kohtisuoraan.
Noniin sitten tuli tänään tehtyä tuo 1b treeni ja eilen 1a. On kyllä eilisen jäljiltä ojentajat ihan paskottu.
Tänään vähän hakemista liikkeiden kanssa vielä, onko kellään antaa vinkkejä tuohon SJMV miten parhaiten saa tuntumaan? Gymlogit on kyll katsottu ja nyyssölän neuvot luettu mutta silti osassa sarjoissa tuntui hyvin ja oikein rupesi jalat tärisemään mutta seuraavassa taas onnistuin sen jotenkin kadottamaan. Ilmeisesti tuo selän suorassa pitäminen on tärkeää?
Lisäksi mietin että pitäskö tuo kulmasoutu kp vaihtaa siihen yhdenkäden kulmasoutuun tangolla, missä siis tangon toinen pää telineessä kiinni? Jotenkin en tuolla käsipainolla saanut yhtään samanlaista tuntumaa kuin tuolla tosiella mitä joskus aikasemmin olen tehnyt. Pitää myös tuosta takaolkapääsoudusta etsiä jotain videota, nyt tein ristikkäistaljassa mutta en oikein saanut kunnolla tuntumaan vaikka painoa oli niin paljon että hyvä että pystyssä kesti :D.
Mukavaahan tämä on uudia liikkeitä opetella ja etsiä sitä tuntumaa sieltä. Hyvin salilla huomaa joitakin jotka tosiaan vaan niitä painoja heiluttelee vähän sinnepäin. Itse kuitenkin yrittää aina etsiä sen tavan tehdä mikä tuntuu juuri siinä lihaksessa missä pitääkin.
Yks treeni tällä on takana ja pari aloittelijan kysymystä ennen ens viikkoa..
Kumpaa kokeneemmat suosittelee mave vai smjv?
milläsella otteella leuanveto? Eli haen takaa, onko esim leveä myötäote?
Haiskääntö, istuen, seisaalten? vai miten?
Ja alatalja eteen vai taakse?
Tiedän kyllä että moni sanoo se mikä itelle tuntuu parhaalta, mutta kertokaa nyt vähän vinkkejä ja tapoja millä niitä tuloksia tulee?
Paljonkos painoa on tullut parin kk aikana? Jos ei ole paino kauheasti noussut niin tuskin ne kädetkään on kasvanut, jos taas on noussu niin pitäisi käsien nyt ees vähän läskin takia kasvaa. Kannattaa myös varmistaa, että mittaat täysin samasta kohdasta.Oon nyt noin 6 viikkoa treenannut 2-jakoisella melko simppelillä ohjelmalla (yläkroppa/alakroppa).
Yläkropan treenit menee seuraavasti:
A
penkki 2x6
vinopenkki kp 2x5-8
leuat myötäote 3x5-8
kulmasoutu tanko 3x5-8
pystyp. kp 3x5-8
kapea penkki 3x5-8
hauis seisten mutkatangolla 3x5-8
B
tasapenkki kp 2x8-12
vinopenkki kp 2x8-12
leuat myötäote 3x8-12
kulmasoutu kp 3x8-12
pystyp. kp/viparit sivulle 3x8-12
viparit taakse 2x8-12
ranskalainen punnerrus vinopenkissä ja hauis seisten mutkatangolla superina 3x8-12
Mittailin tänään itseäni parin kk:n jälkeen ja kaikki muu _paitsi kädet_ oli kasvanut. Eli nyt tarvisin vinkkejä miten saisin myös kädet kasvamaan? Ajattelin, jos siirtäisin ensimmäisestä treenistä kapean penkin toiseen treeniin ja ottaisin dipin siihen tilalle ja alkaisin tekemään hauiksen istualtaan. Toisesta treenistä sitten ajattelin vaihtaa leuat myötäotteesta vastaotteeseen, jolloin hauikset ottais enemmän osumaa. Ranskalaisen tilalle tulisi kapea penkki. Hauis sitten fiiliksen mukaan joko seisten mutkatangolla tai käsipainoilla. Entä kannattaisko nuo kapea penkki - hauis mutkatanko/kp tehdä supereina vai erikseen? Vai onko jollain parempaa ehdotusta tähän treeniin?