2-jakoinen ohjelma

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
^ Tohonki kysymyksee löytyy vastaus jo niinkin kaukaa kuin edelliseltä sivulta, nyt joku roti. Ja en usko että tarvitset erityistä spessupäivää viikonlopulle, jos vedät kovaa nuo viikolla olevat treenit.

No siellähän se vastaus olikin :face: muistelin sen jossain tästä ketjusta lukeneeni ja yritin haulla etsiä mutta en löytänyt. No kiitokset kuitenkin ja anteeksi tyhmästä kysymyksestä.
Ja spessupäivä olikin tarkoitus ottaa vähän fiiliksen mukaan, eli jos on aikaa ja tuntuu siltä että voisi jonkun paikan treenata niin sitten kävisi siellä salilla. Ja jos taas tuntuu että lepo on parasta niin sitten sitä.

Siis eikö sun salilla ole Pune esim. ristikkäistaljaa tai mitään muutakaan taljaa? Takaolkapääsoudun voi hyvin tehdä siinäkin jos se vapaalla tangolla tehty tuntuu vaikealta. Itse teen monesti taljassa. Erona tosiaan Face Pulliin se, että vetää kyynerpäitä vaan taakse sen verran, että olkavarret on vaakatasossa sivuilla. Kyynervarret pysyy edessä. Face Pullissa kierretään samanaikaisesti kiertäjäkalvosimilla vielä kyynervarret osottamaan ylöspäin eli veto tulee nimensä mukaisesti ylärinnan/kaulan sijaan kohti naamaa.

Okei, tuota en tiennytkään. Löytyy, toki. Eli kun meillä on salilla myös sellainen säädettävä talja, toisinsanoen sitä kohtaa mihin narun saa kiinnitettyä voi säätää, niin säädänkö sen niin että se on mun ylärinnan kohdalla ja lähden siitä vetämään narua kohti ylärintaa niin, että mun kädet ovat selän kanssa samassa linjassa (kyynärvarren ja hauiksen väliin muodostuu siis 90 asteen kulma)? Vai mielummin ristikkäistaljassa? Toivottavasti ymmärsitte, mitä tarkoitan.

Noniin sitten tuli tänään tehtyä tuo 1b treeni ja eilen 1a. On kyllä eilisen jäljiltä ojentajat ihan paskottu.
Tänään vähän hakemista liikkeiden kanssa vielä, onko kellään antaa vinkkejä tuohon SJMV miten parhaiten saa tuntumaan? Gymlogit on kyll katsottu ja nyyssölän neuvot luettu mutta silti osassa sarjoissa tuntui hyvin ja oikein rupesi jalat tärisemään mutta seuraavassa taas onnistuin sen jotenkin kadottamaan. Ilmeisesti tuo selän suorassa pitäminen on tärkeää?

Lisäksi mietin että pitäskö tuo kulmasoutu kp vaihtaa siihen yhdenkäden kulmasoutuun tangolla, missä siis tangon toinen pää telineessä kiinni? Jotenkin en tuolla käsipainolla saanut yhtään samanlaista tuntumaa kuin tuolla tosiella mitä joskus aikasemmin olen tehnyt. Pitää myös tuosta takaolkapääsoudusta etsiä jotain videota, nyt tein ristikkäistaljassa mutta en oikein saanut kunnolla tuntumaan vaikka painoa oli niin paljon että hyvä että pystyssä kesti :D.
Mukavaahan tämä on uudia liikkeitä opetella ja etsiä sitä tuntumaa sieltä. Hyvin salilla huomaa joitakin jotka tosiaan vaan niitä painoja heiluttelee vähän sinnepäin. Itse kuitenkin yrittää aina etsiä sen tavan tehdä mikä tuntuu juuri siinä lihaksessa missä pitääkin.

mä tein 7 viikkoa tätä treeniä.
mitään mistään tuloksista tiedä, mutta progressiota yritin pitää ja ohjelmassa pysyin. PAITSI että tein Kyykky-MAVE-KYYKKY-SJMV. tiedä sitten oliko liian rankkaa, mutta nyt iski joku syksyn lorvikatarri ja aattelin että siirryn jo 3krt viikossa treenaamiseen, kun en kuitenkaan sit ku lunta tulee, aijo mennä salille 4krt/vko. noutänks.
piti siis vielä pakkasille/lumentuloon asti käydä 4krt viikko tällä systeemillä, mutta "luovutin" eilen. alkoi olla vähän tukkoinen ja väsynyt olo, että tarvitsin lepopäivän. tänään sitten menin taas ja olo oli jo parempi eikä jaksamisen kans ongelmia.
mun treenit ei tosiaan MUN MIELESTÄ oo kauheen rankkoja, mutta kyllähän toi varmaan osansa verotti että joka kerta oli aluksi isot liikkeet. - mutta mä vaan niin tarvin mun jaloille ja selällekin rankaisua eikä niissä tuntunut yhtään _pahalta_ tai siis ei ottanut kipeetä.
-- kannattasko nyt sit jatkaa samalla, mutta vaan se 3krt/vko VAI voisko jotenkin yhdistää 2- ja 1-jakoiset?? - oon lukenut että vois, mutta KANNATTAAKO?
- onko ihan pöllöä, jos tekee 1a ja 1b tolleen ja sit se 3. treeni olis koko kropan semmonen monta toistoa "kevyillä" treeni? - tänään tein semmosen riisutun version noista 2a ja 2b - treeneistä ja aikaa meni 1h15min eli n.20minsaa kauemman kuin tommosessa 2-jakosessa. en tehny kyl pohkeita (urpo), mut mulle se PT sanoi että pohkeita nyt vois muutenkin tehä vaan kerran viikossa.

Kysymys kuului: "Kannattaako yhdistää 1- ja 2-jakoiset ohjelmat?" Eli kannattaako tehdä 2 päivää viikossa 2-jakoisella ja yhden päivän 1-jakoisella?
Tuo oli se tärkein kysymykseni. Oliko sinulla vielä jotain, mitä et ymmärtänyt?

Kysymys kuului: "Kannattaako yhdistää 1- ja 2-jakoiset ohjelmat?" Eli kannattaako tehdä 2 päivää viikossa 2-jakoisella ja yhden päivän 1-jakoisella?
Tuo oli se tärkein kysymykseni. Oliko sinulla vielä jotain, mitä et ymmärtänyt?

Kyllä noin voi ihan hyvin tehdä. Itse teen tällä hetkellä koko kropan 3 kertaa viikossa neljällä treenillä näin

tiistai: koko kroppa
torstai: koko kroppa
lauantai: yläkroppa
sunnuntai: alakroppa

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
^ Tohonki kysymyksee löytyy vastaus jo niinkin kaukaa kuin edelliseltä sivulta, nyt joku roti. Ja en usko että tarvitset erityistä spessupäivää viikonlopulle, jos vedät kovaa nuo viikolla olevat treenit.

Pitäisköhän mun lisätä tuohon ekaan viestiin, että suomen kielessä on tapana lukea vasemmalta oikealle ja ylhäältä alas. Tuntuu jotenkin olevan porukalle ylitsepääsemättömän vaikeeta ymmärtää tuo logiikka. Ne treenit kun on siinä ihan järjestyksessä.

Okei, tuota en tiennytkään. Löytyy, toki. Eli kun meillä on salilla myös sellainen säädettävä talja, toisinsanoen sitä kohtaa mihin narun saa kiinnitettyä voi säätää, niin säädänkö sen niin että se on mun ylärinnan kohdalla ja lähden siitä vetämään narua kohti ylärintaa niin, että mun kädet ovat selän kanssa samassa linjassa (kyynärvarren ja hauiksen väliin muodostuu siis 90 asteen kulma)? Vai mielummin ristikkäistaljassa? Toivottavasti ymmärsitte, mitä tarkoitan.

Mulla on ainakin tosi vaikee pitää tasapainoa jos sen taljan säätää sellaselle korkeudelle, että veto kulkee tasan vaakasuorassa. Itse säädän yleensä hieman ylemmäs ja nojaan taaksepäin sen verran, että veto tulee kohtisuoraan.

Mulla on ainakin tosi vaikee pitää tasapainoa jos sen taljan säätää sellaselle korkeudelle, että veto kulkee tasan vaakasuorassa. Itse säädän yleensä hieman ylemmäs ja nojaan taaksepäin sen verran, että veto tulee kohtisuoraan.

Ok, eilen kokeilin tuota ristikkäistaljassa kevyillä painoilla, 12 toista per sarja. Eiköhän se tästä lähde kulkemaan.

Noniin sitten tuli tänään tehtyä tuo 1b treeni ja eilen 1a. On kyllä eilisen jäljiltä ojentajat ihan paskottu.
Tänään vähän hakemista liikkeiden kanssa vielä, onko kellään antaa vinkkejä tuohon SJMV miten parhaiten saa tuntumaan? Gymlogit on kyll katsottu ja nyyssölän neuvot luettu mutta silti osassa sarjoissa tuntui hyvin ja oikein rupesi jalat tärisemään mutta seuraavassa taas onnistuin sen jotenkin kadottamaan. Ilmeisesti tuo selän suorassa pitäminen on tärkeää?

Lisäksi mietin että pitäskö tuo kulmasoutu kp vaihtaa siihen yhdenkäden kulmasoutuun tangolla, missä siis tangon toinen pää telineessä kiinni? Jotenkin en tuolla käsipainolla saanut yhtään samanlaista tuntumaa kuin tuolla tosiella mitä joskus aikasemmin olen tehnyt. Pitää myös tuosta takaolkapääsoudusta etsiä jotain videota, nyt tein ristikkäistaljassa mutta en oikein saanut kunnolla tuntumaan vaikka painoa oli niin paljon että hyvä että pystyssä kesti :D.
Mukavaahan tämä on uudia liikkeitä opetella ja etsiä sitä tuntumaa sieltä. Hyvin salilla huomaa joitakin jotka tosiaan vaan niitä painoja heiluttelee vähän sinnepäin. Itse kuitenkin yrittää aina etsiä sen tavan tehdä mikä tuntuu juuri siinä lihaksessa missä pitääkin.

Tohon SJMVn tekoon vähän vinkkiä. Ensinnäkin itse löydän sen tuntuman niin parhaiten että menen niin alas kun pystyn selkä suorana ja sitten vedän sellaiseen pieneen etukenoon asti, niin että alhaalla tuntuu venytys ja ylhäällä et päästä jännitystä takareisi/pakara -osastolta pois vaan jätät noston vähän "vajaaksi". Kuitenkin jos sinulla on alaselkä paljon heikompi kuin takareidet, niin kyllähän alkuun vääjäämättä selkä väsyy ensin. Itse ratkaisin aikanaan ongelman vetämällä yhden raskaahkon sarjan takareisikoukistuksia ennen SJMV:tä, näin takareidet löytyy helpommin ja ne ovat jo alkuun vähän väsyneemmät.

Koita tehdä takaolkapääsoutu käsipainoilla tai tangolla eteenpäin nojaten hihattomassa peilin edessä. Näin saat visuaalisesti varmistettua että takaolkapäät jännittyvät. Latsien ja takaolkapäiden kanssa hihaton oli alkuun korvaamaton kun koitin saada liikkeitä perille. Ei välttämättä toimi kaikille, mutta on se mukavaa kun esim leukoja tehdessä näkee lihaksen supistuksen verrattuna siihen että koittaa tuntuman perusteellla päätellä meneekö se perille. Tämä varsinkin punttiuran alussa, kun ei ennalta tiedä miltä sen pitäisi tuntua.

Ensimmäinen viikko ohjelmaa takana, ja jotain sekalaisia kommentteja:

1a ja 1b hapottivat kyllä aivan kunnolla. Laittoivat paikat ihan uudella ja mukavalla tavalla kipeiksi. 2a sai myös vielä juomapullon tyhjäksi, mutta 2b taasen tuntui hieman jumppailulta. Saattaa johtua väsymyksestä tai jostain... en nimittäin saanut ala ja ylätaljassa oikein mikäänlaista poltetta selän tuntumille. Lähdin pienehköillä painoilla liikenteeseen ja hain sitä oikeaa tekniikkaa, mutta missään ei vain tuntunut mitään. Hitto että ahdistaa :D. No pitää tuota Gymlogin tekniikkavideota vielä kelailla. Pohkeet istuen sen sijaan sai minulla pohkeet huomattavasti paremmin tekemään töitä kun pohkeet seisten.

Takaolkapääsoutu tangolla seisten (siis eteen/alaspäin nojaten) rauhallisesti ja loppuun asti tehtynä vaikuttaa aivan kuningasliikeeltä. Itse ainakin luulisin saaneeni heti hyvän tuntuman oikeisiin paikkoihin.

Viparit taakse suoritin hieman vinossa penkissä maaten, tuntui kyllä haastavalta. Aika pienillä painoilla pitää lähteä liikenteeseen. Näissäkään en oikein saanut sellaista tuntumaa mihinkään, mutta kyllä se tekniikka varmaan tuosta lähtee hioutumaan.

Oli kyllä mahtavaa päästä ikuisuudelta tuntuneen G6-jauhannan jälkeen tutustumaan uusiin liikkeisiin. Innolla odotellaan jo ensi viikkoa.

Itsellä kanssa nyt ensimmäinen viikko takana ja kävimpä tänään vielä heittämässä rintatreenin kun emäntä meni salille niin ei sitä viittinyt jäädä sohvalle itse makaamaan. Mukavasti on kyllä saanut lihakset uusia ärsykkeitä tästä ohjelmasta ja pitkästä aikaa jotkut paikat ovat jopa kipeänä.
Lisäksi vielä rintatreenissä penkki kulki aivan mainiosti ja nousevallla pyramidilla tuli jopa ensimmäistä kertaa kokeiltua maksimi ykkönen (75kg) ehkä olisi 77,5kg noussut mutta en nyt tuosta niin kiinnostunut ole että olisin lähtenyt kokeilemaan, kuitenkin mielestäni ihan hyvä tulos näin 65kg omalla painolla ja vajaalla puolen vuoden treenillä kun aloitustilanne oli hyvin lähellä nollaa.
Tuohon sitten päälle vielä ristikkäistaljassa rintaa ja smithissä vinopenkkiä. Ja heitinpä vielä tiukan pudotusarjan 10x10 10kg-1kg vipareita. Olipahan aivan järjetön polte olkapäissä.

Jos nyt vaan saan järkevästi itselleni järjestettyä nuo 4 salipäivää viikkoon niin kyllä tällä ohjelmalla jatketaan eteenpäin.

Yks treeni tällä on takana ja pari aloittelijan kysymystä ennen ens viikkoa..

Kumpaa kokeneemmat suosittelee mave vai smjv?
milläsella otteella leuanveto? Eli haen takaa, onko esim leveä myötäote?
Haiskääntö, istuen, seisaalten? vai miten?
Ja alatalja eteen vai taakse?

Tiedän kyllä että moni sanoo se mikä itelle tuntuu parhaalta, mutta kertokaa nyt vähän vinkkejä ja tapoja millä niitä tuloksia tulee? :)

Yks treeni tällä on takana ja pari aloittelijan kysymystä ennen ens viikkoa..

Kumpaa kokeneemmat suosittelee mave vai smjv?
milläsella otteella leuanveto? Eli haen takaa, onko esim leveä myötäote?
Haiskääntö, istuen, seisaalten? vai miten?
Ja alatalja eteen vai taakse?

Tiedän kyllä että moni sanoo se mikä itelle tuntuu parhaalta, mutta kertokaa nyt vähän vinkkejä ja tapoja millä niitä tuloksia tulee? :)

Ite lähtisin sijoittelee noita liikkeitä sen mukaan, että onko niissä parempi tehdä lyhyttä vai pidempää sarjaa. Mavessa lyhyttä, sjmv pidempää, leuat vastaoteellaa lyhyllä ja leveä myötäote pidempää. Hauiskäännöt voit tehdä toisessa treenissä istuen käsipainoilla ja toisessa seisten tangolla. Tarkoitit varmaan, että ylätalja eteen vai taakse? Niskaan vedettynä voi ottaa enemmän olkapäihin, niin siksi eteen vedettynä vois olla turvallisempi.

Ei noi liikkeet nyt aina ole niin kiveen hakattuja. Jos joku liike ei millään lähde luonnistumaan tai et sa haluttua tuntumaa, niin liike vaihtoon vaan.

Oon nyt noin 6 viikkoa treenannut 2-jakoisella melko simppelillä ohjelmalla (yläkroppa/alakroppa).

Yläkropan treenit menee seuraavasti:

A
penkki 2x6
vinopenkki kp 2x5-8
leuat myötäote 3x5-8
kulmasoutu tanko 3x5-8
pystyp. kp 3x5-8
kapea penkki 3x5-8
hauis seisten mutkatangolla 3x5-8

B
tasapenkki kp 2x8-12
vinopenkki kp 2x8-12
leuat myötäote 3x8-12
kulmasoutu kp 3x8-12
pystyp. kp/viparit sivulle 3x8-12
viparit taakse 2x8-12
ranskalainen punnerrus vinopenkissä ja hauis seisten mutkatangolla superina 3x8-12

Mittailin tänään itseäni parin kk:n jälkeen ja kaikki muu _paitsi kädet_ oli kasvanut. Eli nyt tarvisin vinkkejä miten saisin myös kädet kasvamaan? Ajattelin, jos siirtäisin ensimmäisestä treenistä kapean penkin toiseen treeniin ja ottaisin dipin siihen tilalle ja alkaisin tekemään hauiksen istualtaan. Toisesta treenistä sitten ajattelin vaihtaa leuat myötäotteesta vastaotteeseen, jolloin hauikset ottais enemmän osumaa. Ranskalaisen tilalle tulisi kapea penkki. Hauis sitten fiiliksen mukaan joko seisten mutkatangolla tai käsipainoilla. Entä kannattaisko nuo kapea penkki - hauis mutkatanko/kp tehdä supereina vai erikseen? Vai onko jollain parempaa ehdotusta tähän treeniin?

Oon nyt noin 6 viikkoa treenannut 2-jakoisella melko simppelillä ohjelmalla (yläkroppa/alakroppa).

Yläkropan treenit menee seuraavasti:

A
penkki 2x6
vinopenkki kp 2x5-8
leuat myötäote 3x5-8
kulmasoutu tanko 3x5-8
pystyp. kp 3x5-8
kapea penkki 3x5-8
hauis seisten mutkatangolla 3x5-8

B
tasapenkki kp 2x8-12
vinopenkki kp 2x8-12
leuat myötäote 3x8-12
kulmasoutu kp 3x8-12
pystyp. kp/viparit sivulle 3x8-12
viparit taakse 2x8-12
ranskalainen punnerrus vinopenkissä ja hauis seisten mutkatangolla superina 3x8-12

Mittailin tänään itseäni parin kk:n jälkeen ja kaikki muu _paitsi kädet_ oli kasvanut. Eli nyt tarvisin vinkkejä miten saisin myös kädet kasvamaan? Ajattelin, jos siirtäisin ensimmäisestä treenistä kapean penkin toiseen treeniin ja ottaisin dipin siihen tilalle ja alkaisin tekemään hauiksen istualtaan. Toisesta treenistä sitten ajattelin vaihtaa leuat myötäotteesta vastaotteeseen, jolloin hauikset ottais enemmän osumaa. Ranskalaisen tilalle tulisi kapea penkki. Hauis sitten fiiliksen mukaan joko seisten mutkatangolla tai käsipainoilla. Entä kannattaisko nuo kapea penkki - hauis mutkatanko/kp tehdä supereina vai erikseen? Vai onko jollain parempaa ehdotusta tähän treeniin?
Paljonkos painoa on tullut parin kk aikana? Jos ei ole paino kauheasti noussut niin tuskin ne kädetkään on kasvanut, jos taas on noussu niin pitäisi käsien nyt ees vähän läskin takia kasvaa. Kannattaa myös varmistaa, että mittaat täysin samasta kohdasta.
Et varmaan täysi aloittelija kuitenkaan ole, joten ei ne kädet missään parissa kuukaudessa välttämättä kauheasti muutenkaan kasva. Joku 3 cm käsiin ympärysmittaa lisää vuodessa on jo aivan helvetisti, jos läskiä ei kuitenkaan ole armottomasti kerännyt.
Kannattaa muutenki tuijottaa enemmän peiliä kuin mittanauhaa. Hyvä lihaserottuvuus lisää kuitenkin todella paljon illuusiota isoudesta. Revityn kireä 36 cm tumppu näyttää aivan taatusti isommalta kuin 40 cm ihrainen uloke.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom