2-jakoinen ohjelma

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
^Siis eri kerroilla lyhyttä ja pitkää vai saman kerran aikana esim. kyykky lyhyt, etureisi pitkä?
Eri kerroilla itse huomasin toimivaksi. Eli esim. Ma&Ti toistot 6 ja To&Pe toistot 12 ja viikon päästä Ma&Ti toistot vaikka 5 ja To&Pe 10. Itse vaihtelin joka viikko toistomääriä. Itse en sekoittelis hirveesti lyhyitä ja pitkiä toistoja samaan päivään. Kyykyn ja Maven nyt voi vaikka tehdä lyhyemmillä ja muut liikkeet pitkillä niinkun sulla oli tossa kyykky mainittunakin. Mutta kyllä se oma juttu sieltä löytyy kunhan kokeilee :)

^Kiitoksia vastauksesta. Taidan lähteä tosiaan tekemään niin, että teen tällä viikolla lyhyitä (molemmat päivät kahteen kertaan) ja sitten seuraavalla viikolla pidempinä molemmat päivät kahteen kertaan. PT oli sitä mieltä, että "progression" voi hakea siitä, että yrittää ylläpitää painoja tai hieman kasvattaa niitä. Syke saa ilmeisesti olla korkeallakin eli palautukset suht lyhyitä.

Oon nyt kokeillu pari viikkoo tota ekalla sivulla olevaa 2-jakosta treeniohjelmaa. Pelaan salibandyy 3-4 kertaa viikos + pelit, ja tuntuu vaa ettei vaa jaksa sit säbätreeneis painaa täysil vaikkei samana päivänä salilla ois käynykkää. Eli onks toi 4 kertaa viikos salii liikaa ton säbän lisäks. Tarkotus ois saada voimaa ja lihasmassaa ettei jäis nii helposti jyrän alle. Oisko ketää salibandyn pelaajia tai esim. futiksen jotka ois onnistunu treenaamaa täl 2jakosel ohjelmal? Vai oisko esim. jostain lisäravinteista hyötyy?

Onko 2-jakoisessa treenipäivien sijoittamisella viikolle kovin paljon merkitystä esim. palautumisen kannalta? Itsellä treenipäivät olisi ti, to, pe ja su, ja tuossahan ei tule kahta peräkkäistä lepopäivää ollenkaan. Kuinka paljon tolla on merkitystä jos pidän kevyen viikon kuitenkin joka neljäs viikko?

Onko 2-jakoisessa treenipäivien sijoittamisella viikolle kovin paljon merkitystä esim. palautumisen kannalta? Itsellä treenipäivät olisi ti, to, pe ja su, ja tuossahan ei tule kahta peräkkäistä lepopäivää ollenkaan. Kuinka paljon tolla on merkitystä jos pidän kevyen viikon kuitenkin joka neljäs viikko?
Ei mitään väliä.

Noniin, kertokaas mitä mieltä olette mun treeniohjelmasta. Pitkästä aikaa mietin uutta ottaa käyttöön ja luonnostelin alla olevan. Esim. penkissä lämmittelyn otan tangolla yhden sarjan ja lisään aina 10 kg kunnes pääsen painoihin joilla teen kaksi sarjaa. Sama pätee kyykkyyn ja maveen, paitsi laitan tankoon vähän jo alkupainoja.

1. Jalat, Rinta, Olkapäät ja Vatsat
Kyykky 3x6
Penkki 2x6
Pystypunnerrus 2x8-10
Vipunostot sivuille 2x8-10
Pohkeet seisten 2x8-10
Istumaannousu 2x10

2. Selkä, Hauis ja Vatsat
Mave 3x6
Leuanveto myötäote 2xMax
Soutu alatalja (kapea) 2x8-10
Soutu alatalja (leveä) 1x8-10
Hauis käsipaino 2x8-10
Istumaannousu 2x10

Itellä ensimmäisenä tulee mieleen lähinnä olkapaat, tuleeko liikaa rasitusta? mites muut lihasryhmät?

Treeniä 3-4 kertaa viikossa ja vuorotellen teen, eli 1-2 kertaa tulee kierrätettyä viikossa noi liikkeet.

Heh, olin jo unohtanut, että olin joskus tällasella treenaillu.. joten tein sitten uuden 2-jakoisen ohjelman, jolla olen nyt muutaman viikon tehnyt.. treenipäivyristä kun katselin, niin yllä oleva ohjelma oli toiminut jopa varsin hyvin itselläni :)

Tällä hetkellä käytössä:

1.
Mave 3x3-5
Penkki 3x4-6
Vinopenkki 2x6-8
Pystypunnerrus 2-3x6-8
Vipunostot sivulle 1-2x6-8
Pohkeet seisten 3x8-12
Istumaannousu 3x8-12
Vinot vatsat 1x8-20

2.
Etukyykky / Jalkaprässi 3-4x5-6
SJMV 2x6-8
Ylätalja 2-3x4-6
Alatalja 2-3x5-8
Hauis kp 3x6-8
Vipunostot takaolkapäät 2x8-10
Pohkeet seisten 2x8-12
Istumaannousu 2x8-12
Vinot vatsat 1x8-20

Edelleenkin treenejä tulee 3-4 viikossa, joten 1-2 kertaa tulee ohjelma kierrätettyä viikon aikana..

Heh, olin jo unohtanut, että olin joskus tällasella treenaillu.. joten tein sitten uuden 2-jakoisen ohjelman, jolla olen nyt muutaman viikon tehnyt.. treenipäivyristä kun katselin, niin yllä oleva ohjelma oli toiminut jopa varsin hyvin itselläni :)

Tällä hetkellä käytössä:

1.
Mave 3x3-5
Penkki 3x4-6
Vinopenkki 2x6-8
Pystypunnerrus 2-3x6-8
Vipunostot sivulle 1-2x6-8
Pohkeet seisten 3x8-12
Istumaannousu 3x8-12
Vinot vatsat 1x8-20

2.
Etukyykky / Jalkaprässi 3-4x5-6
SJMV 2x6-8
Ylätalja 2-3x4-6
Alatalja 2-3x5-8
Hauis kp 3x6-8
Vipunostot takaolkapäät 2x8-10
Pohkeet seisten 2x8-12
Istumaannousu 2x8-12
Vinot vatsat 1x8-20

Edelleenkin treenejä tulee 3-4 viikossa, joten 1-2 kertaa tulee ohjelma kierrätettyä viikon aikana..

Itse vaihtaisin tuon kyykyn/etukyykyn 1 treenii ja poistaisin maastavedon siitä. 2 reenis sit tekee joko mave tai sjmv.
Muutoin aika samanlainen ku meitsin ohjelma paitsi, että teen taljojen sijaan leuanvedon ja kulmasoudun.

Oon nyt kokeillu pari viikkoo tota ekalla sivulla olevaa 2-jakosta treeniohjelmaa. Pelaan salibandyy 3-4 kertaa viikos + pelit, ja tuntuu vaa ettei vaa jaksa sit säbätreeneis painaa täysil vaikkei samana päivänä salilla ois käynykkää. Eli onks toi 4 kertaa viikos salii liikaa ton säbän lisäks. Tarkotus ois saada voimaa ja lihasmassaa ettei jäis nii helposti jyrän alle. Oisko ketää salibandyn pelaajia tai esim. futiksen jotka ois onnistunu treenaamaa täl 2jakosel ohjelmal? Vai oisko esim. jostain lisäravinteista hyötyy?

Itse pelaan futista ja käyn (toistaiseksi) 3 kertaa viikossa salilla, mutta vaihtamassa pian neljään kertaan ja 2-jakoiseen. Oma mielipide on että ei ole liikaa, itelläni on varmaankin joka päivä yleensä jotakin liikuntaa. Ja lisäravinteet tottakai auttaa, mutta tärkeetä on myös syödä muutenkin paljon ja terveellisesti, vaikka välillä vaikee syödä tarpeeksi kun kulutus on ihan järkyttävää luokkaa. Niin, ja mitä mieltä olette 2-jakoisesta jossa jako olisi 1.jalat+vatsat ja 2.yläkroppa? Ymmärrän kyllä mahdollisesti miksi se ei ole hyvä jako, mutta mielipiteitä?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itse pelaan futista ja käyn (toistaiseksi) 3 kertaa viikossa salilla, mutta vaihtamassa pian neljään kertaan ja 2-jakoiseen. Oma mielipide on että ei ole liikaa, itelläni on varmaankin joka päivä yleensä jotakin liikuntaa. Ja lisäravinteet tottakai auttaa, mutta tärkeetä on myös syödä muutenkin paljon ja terveellisesti, vaikka välillä vaikee syödä tarpeeksi kun kulutus on ihan järkyttävää luokkaa. Niin, ja mitä mieltä olette 2-jakoisesta jossa jako olisi 1.jalat+vatsat ja 2.yläkroppa? Ymmärrän kyllä mahdollisesti miksi se ei ole hyvä jako, mutta mielipiteitä?

Ei tuossa mielestäni ole mitään huonoa. Ite monet kerrat tehny 2-jakoista juuri noin.

Juu hyvä niin :) Mietin asiaa, koska kyseisenlainen jako ei ole kovinkaan selvästi mielestäni täällä näkyvillä, tai sitten luen valikoivasti...:david:

Itse vaihtaisin tuon kyykyn/etukyykyn 1 treenii ja poistaisin maastavedon siitä. 2 reenis sit tekee joko mave tai sjmv.
Muutoin aika samanlainen ku meitsin ohjelma paitsi, että teen taljojen sijaan leuanvedon ja kulmasoudun.
Joo, mulla oli kyykky aiemmin tuossa 1. treenissä, mutta se tuntui vihlovan olkapäähän niin kovasti, että ei sitten pystynyt penkkiin keskittymään kunnolla. Siksi vaihoin Maven 1. päivälle. Tosin nyt ainakin väliaikasesti oon jättänyt kyykyn pois ja korvannut sen prässillä, ihan vaan olkapääongelman takia. Takakyykkyyn en ole saanu pitkään aikaan olkapäätä taipumaan ja etukyykyssä on nyt viime aikoina vasta alkanut vihloa siihen.

Juu hyvä niin :) Mietin asiaa, koska kyseisenlainen jako ei ole kovinkaan selvästi mielestäni täällä näkyvillä, tai sitten luen valikoivasti...:david:

Joo, ei kato porukka jaksa pyhittää jaloille omaa päivää 2-jakoisessa.:) Tai jotain. Minusta toimii kuitenkin erinomaisesti, ja mielestäni on vain 2 vaihtoehtoa, eli vetävät-työntävät tai sitten yläkroppa-jalat.

Kaksijakoinen pääsääntöisesti 1 on / 1 off eli pauttiarallaa kaksi kertaa viikossa koko kroppa läpi;

1. treeni - kaikki liikkeet 3 x 10-15. Vaihtoehtoiset liikkeet erotettu / -merkillä.
- Penkki
- Viparit sivulle
- Pystypunnerrus
- Vinopenkki smith / kp
- Face pull / takaolat koneessa
- Prässi / etureidet koneessa / takareidet koneessa
- Pohkeet seisten / istuen

2. treeni, 3 x 10-15
- Hoover - suora ja kyljet, 3 x 45-60sec each
- Voimapyörä / rutistukset jumppapallolla
- Vinot vatsat koneessa / jumppapallolla
- Alaselkä koneessa
- Alatalja
- Ylätalja / leuanveto
- Hauikset kp / mikässemasiinanytolikaan

Kivasti jaksanut vääntää kyseisellä ohjelmalla, tokikaan en tiedä onko tuossa kenties joitain osa-alueita joita pitäisi ehdottomasti muuttaa?

Taustatietona kerrottakoon että erinäisten urheiluvammojen johdosta on sekä olkapääni (vaikka mitä) että selkäni (prolapsi LR5) leikattu joten kyykyt sun muut voimailuliikkeet aion unohtaa vastaisuudessakin, sanokoon kuka tahansa mitä tahansa niiden ylemmyydestä.

Ikääkin jo 33 ja kahden pienen lapsen isänä tuo 4 x vko salilla on ehdoton maksimi, muitakin harrastuksia kun riittää. Olosuhteiden pakosta salikäynnit rajoittuvatkin kivasti ruuhka-aikojen ulkopuolelle iltaysin ja aamukasin väliin.

on kyllä vähä sekavat ohjeet ekalla sivulla siis sen suhteen, että minä päivinä mikäkin pitää tehä (1a,1b,2a,2b)???

luin tossa muita posteja nii onkon tää nyt silleen etttä tällä ohjelmalla pitää käydä 4 kertaa salilla viikossa tällä tavalla:
ma=1a ke=1b pe=2a la=2b...?
tuntuu hassulta, että pe ja la väliin ei jää ollenkaa huilipäivää...
ja oletin ainakin itse että 2-jakoinen = kroppa kahesti viikossa = 2 treeniä viikossa? eli olettaisin että tehdään 1 ja 2 kerran viikossa ja saa päättää tekeekö a vai b? vai siis mitäh?

eli miten tää nyt menee? moni on kysynyt mut tuntuu että aina tullu vähä epämääräsiä vastauksia, ja kans vois siihe ekaa viestii laittaa myös saman, ettei sit monen tarvii viel tulla jatkossa kyselee!

kiitos etukättee!

Mulla alko dieetti ja yritän pitää tietysti kynsin hampain kiinni lihaksista. Kalorivaje on maltillinen, proteiinia tulee paljon jne. Mutta miten 2-jakoisen ohjelmani (vetävät - työntävät) toistomäärät, palautusaika? Esim. tänään oli seuraavat liikkeet:

Kyykky
Etureisipenkki
Vinopenkki
Ristitalja
Dippi
Pystysoutu
Vatsat

Sarjoja ajattelin tehdä kaikkiin n.3 (kyykkyyn ehkä 4) mutta miten toistot? Olen antanut itseni ymmärtää, että lyhyet sarjat olisi dieetillä järkevimmät? Entäs palautusaika sarjojen välillä? Entäs se, että yritänkö lisäänkö alkuun enemmän painoja ja sitten vähennän tarvittaessa seuraaviin sarjoihin, vai yritänkö tehdä kaikki sarjat samalla painolla?

:offtopic:Ei sinällään liity tuohon kysymykseen mitenkään, mutta kävi mielessä, että ei ole niitä before- ja after-kuvia hanurista näkynyt :D Eikö vinkeistä aiemmin tässä ketjussa ollut hyötyä :wtf:

on kyllä vähä sekavat ohjeet ekalla sivulla siis sen suhteen, että minä päivinä mikäkin pitää tehä (1a,1b,2a,2b)???

luin tossa muita posteja nii onkon tää nyt silleen etttä tällä ohjelmalla pitää käydä 4 kertaa salilla viikossa tällä tavalla:
ma=1a ke=1b pe=2a la=2b...?
tuntuu hassulta, että pe ja la väliin ei jää ollenkaa huilipäivää...
ja oletin ainakin itse että 2-jakoinen = kroppa kahesti viikossa = 2 treeniä viikossa? eli olettaisin että tehdään 1 ja 2 kerran viikossa ja saa päättää tekeekö a vai b? vai siis mitäh?

eli miten tää nyt menee? moni on kysynyt mut tuntuu että aina tullu vähä epämääräsiä vastauksia, ja kans vois siihe ekaa viestii laittaa myös saman, ettei sit monen tarvii viel tulla jatkossa kyselee!

kiitos etukättee!
Mikäs tuo "2-jakoinen = kroppa kahesti viikossa = 2 treeniä viikossa" -logiikka on? :D Treenissä 1a ja 2a on työntävät + etureidet ja 1b ja 2b on vetävät + takareidet. Yleensä tehdään 1a maanantaina, 1b tiistaina, 2a torstaina ja 2b perjantaina. Eiköhän nuokin olis löytyny ihan ekalta sivulta...

:offtopic:Ei sinällään liity tuohon kysymykseen mitenkään, mutta kävi mielessä, että ei ole niitä before- ja after-kuvia hanurista näkynyt :D Eikö vinkeistä aiemmin tässä ketjussa ollut hyötyä :wtf:
:D:D

No perhana, olihan niistä apua!! Etenkin kun muisti syödä kuin pieni hevonen. Nyt on sitten aika kaivaa tulokset esiin. Hitto kun ei tullut otettua ennen kuvaa.. ei oo meikäläisen hanurista otettu kuvia (käsittääkseni) :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom