1-jakoinen

Eipä välttämättä oteta. Tapauskohtaista. Ikäjohtaista. Vammakohtaista. Mitä olen seurannut kilpailevien 250 kg kyykkääjiä niin eipä niitä lämppärisarjoja ole yhtään enempää kuin 100kg kyykkääjillä. Yleensä pistävät 60 suorilta tankoon. Sitten 100,140,180 ja siinä se olikin. 100kg kyykkääjällä vastaavat 20,40,60,80 esimerkiksi. Itse olen se 100kg kyykkääjä mutta lämmittelen kauemmin kuin +200 kyykkääjät. Koska on jo ikää,vammoja ja kroppa vaatii todella hyvän lämmön.

Toki jos tähän otetaan kaikkk maholliset muutujat mukaan nii joo, mutta jos puhutaan henkilöstä x jonka maksimi on 100kg niin tämä henkilö x lämmittelee kyllä sitten enemmän kun maksimi on 200kg. Kyllä itelläkin lämmittelyt on pidentynyt ku voimoo tullu. Pelkästään noususarjoja tulee 2 x enemmän. Sillon kun ite penkkasi jotain 60-70kg niin nykyisin menee pelkkään penkin lämmittelyyn ja reeniin pitempään kun sillon koko rintareeniin / lämmittelyyn :D

Vai väitätkö että sinä lämmittelisit jatkossa saman verran edelleen jos kyykky maksimisi nousisi 200 kiloon?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
ihan ihme vänkääjä kyllä predatori oot! just kävin noita muuttujia läpi ihan monessakin postissa. silti sun pitää vääntää ja vääntää.

mä olen seurannut yli 30v ajan kaikkea alle 80 ja yli 350kg kyykyssä ottavien naisten ja miesten treenejä ikähaarukalla 16-62v ja vaihtelua on vaikka kuinka paljon sekä treenien toteuttamisessa että lämpissä.

mikä ihmeen syy sulla on vääntää ja vääntää koko ajan? se että sä et kyykkää nuorten tyttöjen lukuja ei anna mitään kredibiliteettiä kyllä asiaan lisääkään. mutta vänkää toki. mahtuu tähän maailmaan sanoja. ihmettelen vaan, mistä toi älyttömyys nousee. turustako olet?

ihan ihme vänkääjä kyllä predatori oot! just kävin noita muuttujia läpi ihan monessakin postissa. silti sun pitää vääntää ja vääntää.

mä olen seurannut yli 30v ajan kaikkea alle 80 ja yli 350kg kyykyssä ottavien naisten ja miesten treenejä ikähaarukalla 16-62v ja vaihtelua on vaikka kuinka paljon sekä treenien toteuttamisessa että lämpissä.

mikä ihmeen syy sulla on vääntää ja vääntää koko ajan? se että sä et kyykkää nuorten tyttöjen lukuja ei anna mitään kredibiliteettiä kyllä asiaan lisääkään. mutta vänkää toki. mahtuu tähän maailmaan sanoja. ihmettelen vaan, mistä toi älyttömyys nousee. turustako olet?
Niin että jos minä kerron asiaan mielipiteeni se on vänkäämistä? Ottaako noin koville kun joku kyseenalaistaa sanasi? Tulen jatkossakin kertomaan mielipiteeni kaunistelematta. Jos ei miellytä se on sinun ongelma. Yritähän tajuta että sinä et ole ukko ylijumala kuka määrää totuuden.

Toki jos tähän otetaan kaikkk maholliset muutujat mukaan nii joo, mutta jos puhutaan henkilöstä x jonka maksimi on 100kg niin tämä henkilö x lämmittelee kyllä sitten enemmän kun maksimi on 200kg. Kyllä itelläkin lämmittelyt on pidentynyt ku voimoo tullu. Pelkästään noususarjoja tulee 2 x enemmän. Sillon kun ite penkkasi jotain 60-70kg niin nykyisin menee pelkkään penkin lämmittelyyn ja reeniin pitempään kun sillon koko rintareeniin / lämmittelyyn :D

Vai väitätkö että sinä lämmittelisit jatkossa saman verran edelleen jos kyykky maksimisi nousisi 200 kiloon?
Kyllä,lämmittelisin kuten tähänkin asti. Lämmittely alkaisi vain isommilla painoilla.

predatori: en koskaan oo ukoksi julistautunut. eikä ota yhtään edes päähän eikä kovillekaan. edes sun jutut. ihmetyttää kyllä. kyseenalaistaminen on varsin tervetullutta. sä vaan tuppaat ilmaiseen noi mielipitees faktoina. mutta anna mennä vaan. vapaa maailma. kyllä tollanenki mies voi olla olemassa. tsemiä reeneihin myös.

Kyllä,lämmittelisin kuten tähänkin asti. Lämmittely alkaisi vain isommilla painoilla.
Näin aloittelijana esim mave on kehittynyt ihan kivasti viimeisen vuoden aikana. Ei tulis kyllä mieleenkään aloittaa lämmittelyä isommalla painolla, ei kiinnosta rikkoa itseään. Kyllä ainakin mun on pakko vaan lisätä niitä lämmittelysarjoja kun treenipainot kasvaa.

Niin että jos minä kerron asiaan mielipiteeni se on vänkäämistä? Ottaako noin koville kun joku kyseenalaistaa sanasi? Tulen jatkossakin kertomaan mielipiteeni kaunistelematta. Jos ei miellytä se on sinun ongelma. Yritähän tajuta että sinä et ole ukko ylijumala kuka määrää totuuden.

Lopeta nyt jumalauta, "Suomen mestareiden kanssa treenaat" ja lässyn lässyn, sulla on 50 kg kyykky olet sen myöntänyt että mitä jos vaikka alkaisit kyselemään ainaisen neuvomisen sijaan? Ja laittaisit korkin kiinni? Ettei sydänlihas taas tulehdu ja kyykkäily menee fituiks sun #täydellisellätekniikalla.

Lopeta nyt jumalauta, "Suomen mestareiden kanssa treenaat" ja lässyn lässyn, sulla on 50 kg kyykky olet sen myöntänyt että mitä jos vaikka alkaisit kyselemään ainaisen neuvomisen sijaan? Ja laittaisit korkin kiinni? Ettei sydänlihas taas tulehdu ja kyykkäily menee fituiks sun #täydellisellätekniikalla.
Valitan en kirjottele nettiin kännissä. Keskity sinä siihen. Ihme palsta tämäkin kun vittuilulla vastataan asiallisiin viesteihin. Mene takasin sinne amiskan penkille

Kuka puhu sadasta kilosta?
Minä. Jos nyt esimerkkinä on ne 100kg ja 200kg kyykkääjät, ja molemmat nousee 20kg korotuksilla, silloin 200kg kyykkääjä alottaisi jostakin 100kg painosta, koska väität ettei sen reenit kestäisi yhtään kauempaa. Jos meinaa montakin vuotta lajia harrastaa paikat ehjänä, ei varmaan kannata korotella 40-60kg kerralla, vaikka se onnistuisikin.

Minä. Jos nyt esimerkkinä on ne 100kg ja 200kg kyykkääjät, ja molemmat nousee 20kg korotuksilla, silloin 200kg kyykkääjä alottaisi jostakin 100kg painosta, koska väität ettei sen reenit kestäisi yhtään kauempaa. Jos meinaa montakin vuotta lajia harrastaa paikat ehjänä, ei varmaan kannata korotella 40-60kg kerralla, vaikka se onnistuisikin.
Eiköhän 40 kilon korottelut oo ihan arkipäivää kaikille ketkä on salilla vähänkin käyny? Et kai sä ny jumaliste korottele tangosta lähtien 20 kiloo kerralla sinne 260 vaikka? Siinähän menee jumaliste koko helvetin päivä.

Eiköhän 40 kilon korottelut oo ihan arkipäivää kaikille ketkä on salilla vähänkin käyny? Et kai sä ny jumaliste korottele tangosta lähtien 20 kiloo kerralla sinne 260 vaikka? Siinähän menee jumaliste koko helvetin päivä.
No toki alussa voi tehdä isompia korotuksia, vaikka sitten sen 40kg. Mutta loppua kohden pienemmillä korotuksilla. Näin ainakin itse. On kuitenkin erikoista väittää että kaikkien reenit kestäisi yhtä kauan, vaikka joku kyykkäisi 400kg. Varovaisempi sen voimakkaan on melkeinpä oltava, väittäisin.

Hauska palsta kaikkine vääntöineen :) mitäs porukka on tästä mieltä
A.ensin kuntopyörää10min. Sitte kyykkäämään vähän reilummilla korotuksilla.
B. Tyhjästä tangosta lähtien hieman maltillisemmilla korotuksilla.

A.vaihtoehtoa tarjosi eräs pt. ja kertoi että kun paikat on jo lämpimät ja syke nostettu niin "turha" hinkata tyhjästä lähtien.

B. Vaihtoehtoa käyttää ja suositteli sitten tämä herra
http://konkarinhupijumpat.blogspot.com

Hauska palsta kaikkine vääntöineen :) mitäs porukka on tästä mieltä
A.ensin kuntopyörää10min. Sitte kyykkäämään vähän reilummilla korotuksilla.
B. Tyhjästä tangosta lähtien hieman maltillisemmilla korotuksilla.

A.vaihtoehtoa tarjosi eräs pt. ja kertoi että kun paikat on jo lämpimät ja syke nostettu niin "turha" hinkata tyhjästä lähtien.

B. Vaihtoehtoa käyttää ja suositteli sitten tämä herra
http://konkarinhupijumpat.blogspot.com

Itse mennyt vaihtoehdolla B ja loukkantumisiakaan ei ole tullut. Tosin treenipainot ei kovin pitkälle toiselle sadalle kipua.
Molemmat varmaan toimivat, todennäköisesti +200kg kyykkääjille vaihtoehto A voi olla miellyttävämpi, ellei tosiaan nauti "harjanvarrella" kyykätä ja lämmitellä

Mulla on nykyään aika vakio soutu 5min, keppijumppaa, liikkuvuusvenyttelyä ja nousut esim. Tanko, 60, 80, 90, 100, 1*110, 1*115. Ja työsarjat 100-110 tms. Ekaan työsarjaa asti aikaa menee 30min, mutta tämän se vaatii tällä kehonhuoltotasolla. Ehkä voisi edetä nopeammin, jos olisi valmiiksi notkea gaselli. :)

Aluksi soutua 10min, lämmittely alkaa aina pelkällä tangolla. Lämmittelysarjoja 3, (10/8/6)jotka muutan nyt lyhkäisemmiksi+lisään sarjoja ja alan käyttää myös ylirautoja. Mun kyykky kun nykyisillä lämmittelyillä heräilee vasta 3. työsarjassa. Kyykky on mulla niin onneton että asialle pitää tehdä jotain. Itselle olen huomannu toimivaksi ja tärkeäksi myös jäähdyttelyn, sama soutu.

Aluksi soutua 10min, lämmittely alkaa aina pelkällä tangolla. Lämmittelysarjoja 3, (10/8/6)jotka muutan nyt lyhkäisemmiksi+lisään sarjoja ja alan käyttää myös ylirautoja. Mun kyykky kun nykyisillä lämmittelyillä heräilee vasta 3. työsarjassa.
Vedätkö soudussa tasatahtia koko 10min? Jos niin sinne kannattaa kokeilla heittää johonkin puoleen väliin kunnon koneen-käynnistys pätkä, 15-30sec lähes täysia missä pulssi nousee kunnolla lähelle maksimia hetkellisesti.

Mutta muutoin aiheesta, kyllähän nuo isojen rautojen herrat voi lähteä liikkeelle tavallisen treenaajan näkökulmasta melko isosta raudasta. Ray Williams lähti jossain kohtaa 135 kg:sta ylöspäin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom