1-jakoinen

Pakko kysyä tekeekö kukaan muu "vähän raskaammalla" ohjelmalla ? ite olen vääntäny muutaman kuukauden seuraavalla tyylillä ja ei, en ole saanu itteeni ylikuntoon tai muutenkaan halvaantunu. Ruokaa kyllä menee...

Ma: Penkki, kyykky, kulmis, vatsat, pystyp, hauiskääntö
Ti: Vinopenkki kp, mave, leuat, vaparit, hammer, vatsoja
Ke: Prässi, dipit,ylätalja, taljahauis, ojentaja taljassa, vatsat
PE: Penkki, kyykky, kulmis, vatsat, pystyp, hauiskääntö
La: Vinopenkki kp, mave, leuat, vaparit, hammer, vatsoja

Sarjat ja toistot: 5x5, 2x20, 3-4x8, 5x5, 3x10-15 (joskus myös 2x20 tilalla 4x3) Kierrolla, eli jos viikolla 1 tekee maanantaina 5x5, niin seuraavalla viikolla 2x20.. jne jne.

Tavoite on aina tehdä joko enemmän toistoja/sarjoja tai lisätä sarja painoja.. Tähän asti on menny helvetin hyvin ja kehitystä on tullut todella paljon, vaikka ennen ohjelman aloittamista epäilin, että tällä pääsee hengestään! Niin ja natikkana siis mennään.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ihan sillä Chewbacca-logiikalla? Selän lihaksethan liikuttavat olkavartta eikös? Kerrohan sitten, miten se olkavarren liikuttaminen eroaa kulmasoudun ja leuanvedon puolivälin osalta. Mistä selän lihakset tietävät kyynerpään kulman? Leuanveto tarjoaa laajemman liikeradan. Kulmasoutu on sitten osatoisto.

Kylmä vaan vedän leuoissa kyynerpäitä alaspäin ja kulmasoudussa taaksepäin

Ihan sillä Chewbacca-logiikalla? Selän lihaksethan liikuttavat olkavartta eikös? Kerrohan sitten, miten se olkavarren liikuttaminen eroaa kulmasoudun ja leuanvedon puolivälin osalta. Mistä selän lihakset tietävät kyynerpään kulman? Leuanveto tarjoaa laajemman liikeradan. Kulmasoutu on sitten osatoisto.

No jos välttämättä haluat vääntää noinkin typerästä asiasta, niin on niillä selän lihaksilla muitakin tehtäviä ku olkavarren liikuttaminen. Minun mielipide ei tästä mihinkään muutu että kannattaa tehdä molemmista suunnista tulevia liikkeitä. Ei välttämättä samana päivänä, ei välttämättä edes samalla viikolla tai parin kuukauden aikana mutta kannattaa kuitenkin. Sama se mulle mitä mieltä sinä olet.

...Chewbacca-logiikka...:lol2:

Minun mielipide ei tästä mihinkään muutu että kannattaa tehdä molemmista suunnista tulevia liikkeitä.

Tuolla asenteella oletkin varmasti suodattanut itsellesi hyvin perustellun mielipiteen. :rolleyes:

Kylmä vaan vedän leuoissa kyynerpäitä alaspäin ja kulmasoudussa taaksepäin

:anssi: Ei se liikerata siitä mihinkään muutu, että sä kutsut toista alaspäin vetämiseksi ja toista taaksepäin vetämiseksi.

Kyllähän siitä pikkasen erilainen liikerata syntyy kun vedetään leukoja kiskottaessa tanko leuan alle/rintakehän yläosaan ylhäältä päin tai kulmasoutaessa alhaalta/edestä ylävatsaan ja kyynärpäät selvästi taaemmaksi. Kyllä mulla on kummasti tuo maasta asti vedettävä js-row kulmasoutu (pendlay-soutu) ainaki pistäny selän kehitystä selvästi etiäpäin. Ennen vanhaan vedin pelkästään leukoja.

Tuolla asenteella oletkin varmasti suodattanut itsellesi hyvin perustellun mielipiteen. :rolleyes:

Et oo tosissas?:david: Jannu heittelee täällä tuommosta kakkaa ja samalla ohitat sujuvasti sen tosiseikan että niillä selkälihaksillä tehdään muutakin kuin liikutellaan sitä olkavartta. Siihen mun mielipide perustuu. Aivan maalaisjärjellä perusteltavissa oleva juttu on tämä. Eikä edelleenkään muutu mielipide vaikka sinä ilmeisesti yrität kovasti sanoa että se olkavarren liikuttaminen on ainoa asia jolla on merkitystä.:rolleyes::rolleyes:

Kyllähän siitä pikkasen erilainen liikerata syntyy kun vedetään leukoja kiskottaessa tanko leuan alle/rintakehän yläosaan ylhäältä päin tai kulmasoutaessa alhaalta/edestä ylävatsaan ja kyynärpäät selvästi taaemmaksi. Kyllä mulla on kummasti tuo maasta asti vedettävä js-row kulmasoutu (pendlay-soutu) ainaki pistäny selän kehitystä selvästi etiäpäin. Ennen vanhaan vedin pelkästään leukoja.

Jos vetää leuat niin, että tanko tulee leuan alle ja olkapäät jäävät eteen, niin sitten toki on merkittävä ero selän kannalta, mutta jos vetää ryhdikkäästi tangon rintaan ja kyynerpäät taakse, niin ero taitaa jäädä aika pieneksi kulmasoudun loppuun verrattuna. Onko se pieni ero sitten merkittävä? Sun kehityshän on saattanut parantua ihan siitäkin, että olet lisännyt niiden sarjojen määrää, joissa vedät lopussa kyynerpäät taakse.

Mitä mieltä olette tästä ohjelmasta? Itellä ainaki on ollu hyvä tuntuma ja ei oo mitään turhia hilavitkutuksia. :)
-Mave 5x6
-Kyykky 2 x8
-Penkki 3x8-10
-Ylätalja 3x8-10
-Kulmasoutu 2x8-10
-Pystypunnerrus 2x8-10
-Vatsarutistuslaite 2x15
-Pohkeet 2x15

Jos vetää leuat niin, että tanko tulee leuan alle ja olkapäät jäävät eteen, niin sitten toki on merkittävä ero selän kannalta, mutta jos vetää ryhdikkäästi tangon rintaan ja kyynerpäät taakse, niin ero taitaa jäädä aika pieneksi kulmasoudun loppuun verrattuna. Onko se pieni ero sitten merkittävä? Sun kehityshän on saattanut parantua ihan siitäkin, että olet lisännyt niiden sarjojen määrää, joissa vedät lopussa kyynerpäät taakse.

Juu, voip olla. Pyrin kyllä vetämään ryhdikkäänä. Kyllähän se sillon ottaapi aika samalla tavalla, jos vetää leuat oikein korostetusti rinnan alaosaan ja itse roikkuu vetäessä takanojaisessa asennossa. Tosin tämä vaatii aika erilaista staattista työtä kuin kulmasoutu, jossa ollaan etunojassa. Itse kyllä tykkään pitää molemmat ohjelmassa mukana. Jotenkin se tuntuu kokonaisvaltaisemmalta. Tällä hetkellä on päällä single factor, ja kulmasoutu ihan pääliikkeenä selälle. Leuat teen 1-2 kertaa viikko.

Kyllä tuo Marden mainitsema edestä veto on imo helpompi kohdistaa levytangolla. Nuo takakenoleuatki ois varmasti oikein hyvä liike. Mikäli ropassa riittää jerkkua niiden tekemiseen. Vaatii aika hyvää pitoa keskiropalta.

Postataanpa nytten omaki reeniohjelma tähän, jota tullee pari kertaa viikossa tehtyä lajille tukevana harjoitteluna...

4*10 vatsat, selät
3*20 ranteet
3*12 pohkeet
3*8 kyljet, leuat, etu- ja takareidet, hauikset, ojentajat, olankohautukset, penkki, takakyykky, kulmasoutu, dippi

Reilun tunnin treeni tämä ja voimaa/massaa haetaan...

Ilias: Missä lajissa esimerkiksi kyynärvarret ja epäkkäät ovat niin suuressa merkityksessä, että niille tarvitaan omat eristävät liikkeet? Näitä vitkutuksia harvemmin yksijakoisessa tehdään.. Sarjamäärätki näyttää aika hurjilta, jos kaikki teet yhdellä kertaa. Pikaisesti laskettuna 43 sarjaa per treeni.

Ilias: Missä lajissa esimerkiksi kyynärvarret ja epäkkäät ovat niin suuressa merkityksessä, että niille tarvitaan omat eristävät liikkeet? Näitä vitkutuksia harvemmin yksijakoisessa tehdään.. Sarjamäärätki näyttää aika hurjilta, jos kaikki teet yhdellä kertaa. Pikaisesti laskettuna 43 sarjaa per treeni.

Ei varmaan missään lajissa. Onko se 43 sarjaa kaksi kertaa viikossa liikaa esim. lihaskasvua ja voimaa ajatellen? Salia seuraavana aamuna on kumminkin ollut aina palautunut olo ja aerobisellekin pystynyt pientä lihaskiristystä lukuunottamatta:)

43 sarjaa kuulostaa melko kovalta hommalta tehtäväksi reiluun tuntiin ja vaikuttaa enemmän satujumpalta, mutta tämähän on vaan mun mielipide.. Parempaa tulosta tulis luultavasti vielä enemmän perusliikkeisiin perustuvalla ohjelmalla. Näistä esimerkkeinä Arskan G6, tämän tredin 1-jakoiset, tai vaikkapa tämä elaston postaama ohjelma.

Edit. Niin ja lisään vielä, että sun ohjelmassa jää esimerkiksi olkapäät reenaamatta penkistä tulevaa epäsuoraa rasitusta lukuunottamatta.

Mitä mieltä olette tästä ohjelmasta? Haluaisin kuunnella asiallisia kommentteja ohjelmaan kuuluen.
-Mave 5x6
-Kyykky 2 x8
-Penkki 3x8-10
-Ylätalja 3x8-10
-Kulmasoutu 2x8-10
-Pystypunnerrus 2x8-10
-Vatsarutistuslaite 2x15
-Pohkeet 2x15

Ihan hyvältä näyttää. Pieniä korjauksia kuitenkin tekisin:

1. Kyykky ennen maastavetoa. Samalla mavesta pari sarjaa pois ja kyykkyyn yksi lisää.
2. Ylätaljan korvaisin vastaote leuoilla, saa hauiskin hyvin epäsuoraa rasitusta.

Ja Sami91 :lle vielä, että mavea ei todellakaan kannata tehdä kolmea kertaa viikossa, yleensä suositaan kertaa viikkoon. Lisäksi ylätaljaa/leukoja ja kulmasoutua voi tehdä vuoropäivin, jolloin kulmasoutuun voi lisätä huoletta yhden sarjan lisää. Pidemmän päälle sun ohjelmassa saattaa jäädä taka- ja sivuolkapäät jälkeen, joten niitä voi joskus jumppailla reenin loppuun jos jaksaa, niin pysyy olkapäissäkin lihastasapaino hyvänä.

No nii mitäs mieltä lössi on mun ohjelmasta. Tää on ollu reilu 3 kuukautta, mut vois pikkuhiljaa ehkä modaa jo.

1. treeni
Sjmv
Penkki
Leuat
Viparit sivulle
Dippi
Vatsat

2. treeni
Kyykky
Vinopenkki kp
Kulmasoutu tangolla
Viparit taakse
Hauis tanko
Vatsat

Äkkiä mietittynä pohkeita ei juurikaan tuu tehtyä, mut miten muuten, ehdotuksia? Pääliikkeissä tällä hetkellä 2X6 käytös.

No nii mitäs mieltä lössi on mun ohjelmasta. Tää on ollu reilu 3 kuukautta, mut vois pikkuhiljaa ehkä modaa jo.

1. treeni
Sjmv
Penkki
Leuat
Viparit sivulle
Dippi
Vatsat

2. treeni
Kyykky
Vinopenkki kp
Kulmasoutu tangolla
Viparit taakse
Hauis tanko
Vatsat

Äkkiä mietittynä pohkeita ei juurikaan tuu tehtyä, mut miten muuten, ehdotuksia? Pääliikkeissä tällä hetkellä 2X6 käytös.

Hmm, entä jos jättäsit toiselta kerralta vattat pois ja nakkaisit MaVen johki välii? Muuten tossa onki kaikki "kunkku" liikkeet :)

Edit. tai sit siirryt kaksi jakoiseen jos se millään tavalla kiinnostaa?

Ja Sami91 :lle vielä, että mavea ei todellakaan kannata tehdä kolmea kertaa viikossa, yleensä suositaan kertaa viikkoon. Lisäksi ylätaljaa/leukoja ja kulmasoutua voi tehdä vuoropäivin, jolloin kulmasoutuun voi lisätä huoletta yhden sarjan lisää. Pidemmän päälle sun ohjelmassa saattaa jäädä taka- ja sivuolkapäät jälkeen, joten niitä voi joskus jumppailla reenin loppuun jos jaksaa, niin pysyy olkapäissäkin lihastasapaino hyvänä.

Joo oon kyl huomannu ton ,että kolme kertaa mavee viikos on vähä liikaa :) Selkä menee sen verran jumiin :D mutta mites jos tekis vaikka 2 sarjaa mavee 3 kertaa viikossa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom