Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Treeniuran alussa kyykky on varmaankin paras yleismassaliike jaloille, jos motoriikka ei ole aivan surkea.Kyllähän vapaa kyykky on ihan ylivoimainen liike jaloille. Jos ei mitään sellasia vaivoja oo mikä estäis tekemästä ni mun mielestä on todella erikoista jos se ei kuulu liikevalikoimaan tosissaan treenaavalle. Ite oon sitä mieltä, että se on kaikista tärkein liike ihan siis kaikista liikkeistä ja sen jälkeen tulee kaikki muu. Eniten kaikista liikkeistä just vapaasta kyykystä keksitään eniten tekosyitä, et miks ei pysty tekee tai et ei tunnu reisissä yms. Se vaan taitaa olla suurimmalle osalle liian raskasta kyykätä tosissaan. Ja kyllä, onhan se ihan helvetin raskas liike! Ymmärrän kyllä sen ettei sitä tehdä, jos jostain syystä on rajotteita tehdä, mut muuten en. Tehokkain yleisliike ylivoimaisesti. En itsekään nykyään tee sitä ton selän takia,mut pystyn tekee smithissä ja on sekin parempi kun ettei kyykkää ollenkaan. Tein kuitenkin yli 20 vuotta tosissaan vapaata kyykkyä niin pitkään kun pystyin ja vituttaa kun ei enää luonnistu..
No ei pidä ainakaan mun kohdalla ollenkaan paikkaansa.Pidempään treenanneilla harvoin se vapaan kyykyn tekeminen on avain isoihin reisiin, jos jalat lagaa.
Iso kiitos sulle!Hyvää joulua Mike Kiitos kaikesta, mitä olet tänä vuonna tuottanut meille seuraajille
Sun pitää laittaa kamera manual focus modeen. Mutta manual focus on erittäin spesifisiin hommiin tarkoitettu, voit sen unohtaa. Se on kätevä esim jos jalustalla ottaa vaikka time lapsea tai esim bracheting kuvaa jossa usea valotus samasta kohteesta manuaaliasetuksilla (esim HDR)Mulla ois Mikelle kysymys. Sain joululahjaksi Sony ZV-E10 rungon ja siihen Sigma 18-50mm f/2.8 C DC DN -objektiivin. Linssissä zoomaus toimii kun rullaa pyörittää, mutta tarkennusrullaa pyörittäessä mitään ei tapahdu. Oon täysin aloittelija näiden kanssa. Onko tuo rikki vai enkö vaan osaa käyttää?
Joo, editoin jo vastausta kun katoin ettei linssissä ole sitä. Mut siis et tuu juuri koskaan tarvitseen manuaalista tarkennusta, se on vain ihan ammattilaisten touhua.Tuossa ei vain ole sitä kytkintä. ”This lens does not have an AF/MF switch. Changing this frequently used camera setting requires using the menu system (or a camera switch on some models).”
Yritin myös asetuksista vaihtaa sen manuaalille mutta ei toiminut siltikään. Linssi on pakasta vedetty mutta kai se pitää käydä näyttämässä liikkeessä, jos ei ala pelittämään.
Voi olla, mutta oletuksena tietenkin on että kamera toimii kuten pitää kun sen liikkeestä ostaa. Voikohan tossa linssin kiinnityksessä olla joku häikkä, kun kiertyy kyllä kiinni mutta ei ”napsahda”. Ilmoittaa myös tuota yhtä nappia painaessa että objektiivi ei ole oikein kytketty. Ehkä olen vaan idiootti enkä osaa käyttääJoo, editoin jo vastausta kun katoin ettei linssissä ole sitä. Mut siis et tuu juuri koskaan tarvitseen manuaalista tarkennusta, se on vain ihan ammattilaisten touhua.
Kyllä sen pitäis napsahtaa paikalleen ja sitten se nappi jolla irrotetaan, pitäis nousta ylös.Voi olla, mutta oletuksena tietenkin on että kamera toimii kuten pitää kun sen liikkeestä ostaa. Voikohan tossa linssin kiinnityksessä olla joku häikkä, kun kiertyy kyllä kiinni mutta ei ”napsahda”. Ilmoittaa myös tuota yhtä nappia painaessa että objektiivi ei ole oikein kytketty. Ehkä olen vaan idiootti enkä osaa käyttää
Mä kyl sanoisin et on melkein päinvastoin, et pidempään treenannu yleensä osaa ja malttaa tehdä sen kyykynkin paremmalla tekniikalla ja viemällä myös sarjat paremmin loppuun asti kun sietää hapotusta paremmin ja pystyy tekee kyykyssäkin enemmän tehokkaita sarjoja. Mut tietenkään tämäkään ei päde kaikkien kohdalla mihin nyt vaikuttaa sit aika monikin asia mihin ei nyt viitsi mennä. Eniten vaikuttaa korvien väli..Treeniuran alussa kyykky on varmaankin paras yleismassaliike jaloille, jos motoriikka ei ole aivan surkea.
Pidempään treenanneilla harvoin se vapaan kyykyn tekeminen on avain isoihin reisiin, jos jalat lagaa.
Varsinkin kun naisten treenejä tullut enemmän seurattua, niin porkkanajaloillakin pystytään kyykkäämään isoja painoja, mutta lihasta sinne ei saada.
On toki poikkeuksiakin, mutta näin yleisesti.
Itse teen ssb-kyykkyä, mutta vain sen takia, että jos siinä saan sarjapainoihin kehitystä, niin todennäköisesti myös muihin jalkaliikkeisiin saa hieman enemmän laittaa painoja.
Itsellä pitää lämmitellä kyykkyä varten 30-40minuuttia, niin siinä ajassa olisi saanut tehtyä useamman muun liikkeen.
Käytettävään aikaan nähden ei mikään huippuliike.
Kovemman treenin saan tehtyä smithissä, kun kyykkää ensin normisarjoja 1-2x10, jonka jälkeen laitan ylhäältä kuminauhan keventämään pohjasta n.10-15%.
Tuolla tavalla reidet feilaa ensin pohjassa ja sen jälkeen yläasennossa.
Normaali kyykyssä feilaa vain pohjassa, vaikka yläosassa vielä jaksaisi.
Vähän sama kuin prime-laitteissa pystyy viemään lihaksen pidemmälle loppuun, kun pystyy muuttamaa vastuskäyrää.
Ensin feilataan liikkeen heikoimmassa osassa ja sen jälkeen vahvimmassa.
Sama periaate myös pakkotoistoissa.
Pakkotoistot kyykyssä voisi kyllä olla aika hc. :D