Tervehdys taas kaikille tätä ketjua seuraaville!
Aika on taas kulunut ja ajattelin hieman infota paluuprojektini edistymisestä. Tänään treenasin yliopiston pienellä, mutta halvalla, punttisalilla. Aamupaino oli nyt enää hieman yli 85 kg. Dieetti on siis ollut edelleen toimiva ja menestyksekäs, vaikka olen viikonloppuisin hieman löysännyt ja muissakin sosiaalisissa tilanteissa syönyt tarjotut ruoat. Tänäänkin vedin pizzan lääkärikokouksessa, kun sellainen satuttiin tarjoamaan. Otin sen huomioon loppupäivän ja aamun kaloreissa siten, että aamiaisen jätin väliin kokonaan ja loppupäivä menee vähähiilihydraattisilla lisäravinnejuomilla. Intake pysyy siis hallinnassa tänäänkin pizzasta huolimatta.
Treeni sujui erinomaisesti. Toki dieetti alkaa jo hieman tuntua. Esim. sarjamääriä joudun ajoittain pudottamaan, koska lihaksista yksinkertaisesti loppuu ruuti. Yleensä 1-2 hyvää sarjaa kohtuullisella raudalla jaksan tehdä. Tänään otin mm. käsipainoilla penkkipunnerrusta 36kg hantteleilla pidemmän sarjan, jossa panostin erityisesti rintalihasten tuntumaan ja rutistukseen. Päälle toinen hieman lyhyempi sarja samoilla painoilla ja perään pudotus. Muissa likkeissä mentiin kutakuinkin aiemmin mainituilla painoilla. Jalkakyykyn tein viimeisenä ja yllätyin positiivisesti kun suht väsyneenäkin rutistin 12x130kg treenin päätteeksi. Perään pumppasin vielä olkapäille pitkän (>20 toistoa) sarjan vipareita 13,4kg punteilla, joilla aivan viimeisenä pumppasin pidemmän sarjan hitaita toistoja hauiksille suoraan vipareiden päälle. Pitkästä aikaa tein myös epäkkäille kohautukset, koska jätin vatsan ja alaselän väliin, riitti tähän hyvin aikaa. Treenin kokonaiskesti 1h 30 min. lämmittelyineen ja puuskutustaukoineen. Hyvää tahtia siis pidin yllä. Volyymia olen lisännyt tekemällä 1-2 kovan sarjan perään pudotuksia tai kevyempää liikettä, kuten vipareita olille ja rinnalle yhden pitkän sarjan kovalla keskittymisellä.
Negatiivista on se, että aerobista treeniä en ole juurikaan jaksanut tehdä. On ollut hieman puutetta lenkkiseurasta, mikä on ollut varmaan pääasiallinen syy siihen, että iltalenkit ovat jääneet. Toisekseen olen kohtalaisista unista huolimatta ollut todella väsynyt ja aamuisin herätyskello onkin säädetty viimeiseen mahdolliseen hetkeen yöunien maksimoimiseksi. Hyvin tuntuu läski siitä huolimatta lähtevän ja yksijakoisen rankat treenit pitävät yksinkin peruskuntoa jossain määrin yllä. Silti olisi hyvä aloittaa säännöllinen aerobinen erityisesti nyt, kun golfkausi lähentelee kohta loppuaan.
Treenien suhteen jatkan edelleen yksijakoisella. Systeemi on toiminut minulla niin erinomaisesti, että se on ylittänyt kaikki odotukseni. En aio vaihtaa monijakoiseen, ennen kuin kehitys pysähtyy tai kunto loppuu kesken. Niin paljon tästä systeemistä pidän. Kokemuksen tuoma varmuus suo minulle mahdollisuuden vaihdella liikkeitä, toistoja, sarjoja, erityistekniikoita ja treenin järjestystä fiiliksen mukaan, joten vaihtelua ei ainakaan puutu.
Erottuvuus on parantunut esim. aiempiin kuviin verrattuna mukavasti. Missään nimessä en ole lähelläkään kisakireyttä, edes Classic BB-standardeilla mitattuna. Turun kisoihin en siis ilmesty Hulkkia uhkaamaan.
Siis tänä vuonna. ;) Jalkojen, käsien ja olkapäiden kiristymisen on ollut mukava yllätys. Myös suonet ovat eksyneet pintaan ja erityisesti treenatessa olkapäiden aluella menee mukavaa luikeroa, josta "kesäkunnossani" en voinut edes uneksia. Kuvittelien suonien surkastuneen bodauksen lopettamisen jälkeen, mutta sieltähän sitä laardin alta alkoi matoa löytyä.
Tsemppiä olen saanut vanhoilta tutuilta paljon. Kiitokset teille siitä! Myös uudet tuttavuudet mm. yliopiston salilla ovat tulleet spontaanisti komentoimaan ja kysymään mm. olenko massakaudella tai että olenko kehonrakentaja. Heh.
Löysin myös unelmieni lisäravinteen. Dieettijuoma / palautusjuoma, jossa on hiilihydraattia vain 20g ja proteiinia n. 35g, rasvaa hyvin vähän. Vitamiineja lisätty ja kuituja tulee juomassa olevista pakastekuivatuista oikeista marjoista. Maku ja koostumus ovat taivaallisia. Sekoittuu hetkessä veteen ja maitoon. Valmiissa annospussissa, joka tietysti tarkoittaa kovempaa hintaa, mutta minun tapauksessani helpottaa käyttöä, koska voin ottaa töihin tai matkoille muutamia pusseja ja yhden sheikkerin mukaan.
Kävin viime viikolla tsekkaamassa siskoni miehen, tännekin postanneen alias Hartiganin. kuntoa 20 viikon kovan dieetin jälkeen. Protania oli jo useampi kerros pinnassa ja eipä siinä ihon ja lihasten välissä värin lisäksi juuri muuta ollutkaan. Hartigan oli kireä ja suht kuiva, vaikka kävinkin katsastamassa kunnon ennen tankkausta, kun mies oli tyhjänä. Hyvää natulihaa, paksut reidet ja rintalihat miehellä oli, varsinkin pitkäksi kaveriksi. Kova ojentajapose, vähän kuten Hulkillakin.
Seuraavassa viestissä voisin (ehkä) paljastaa kiireisen miehen salaisen aseen nälän voittamiseksi. Minulla tämä yksittäinen kikka toimii loistavasti ja poistaa nälän täysin. Voisin olla vaikka syömättä koko päivän nälän puolesta. Melkoinen helpotus esim. töissä, kun ei nälkä häiritse muun kiireen keskellä.
Hyviä treenejä. Lisää kuvia tulossa, kunhan taas saan kameran raahattua salille samaan aikaan, kun on joku kaveri mukana.
P. S. Hartigan, laita sinäkin nettiin kovin ojentajakuvasi!