1-jakoinen ohjelma ja lihasmuisti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Le Vee
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ehdottomasti kokeneemman treenaajan kannattaa kuunnella kehoaan ja tehdä siten, minkä on toimivaksi ajan ja treenien myötä havainnut. Viparit ovat olkapäille oikein hyvä liike ja erityisesti isommilla hantteleilla tehtynä todellinen massaliike, joka ottaa myös epäkkäisiin. Pidän vipunostoista liikkeenä. Minulla silti punnerrukset ovat toimivin ratkaisu ja olkapäät kestävät niitä hyvin eivätkä kipeydy helposti. Tietysti oma ongelmani, eli kyynärpään kipeytyminen herkästi ojentajan kiinnityskohdan tuntumasta, voisi sekin muuttua harvinaisemmaksi, jos lopettaisin punnerruksen olkapäille ja korvaisin ne vipareilla tai pystysoudulla. Olen ajoittain tehnyt pääliikkeenä pystysoutua ja päälle vipunostoja, kun panostin erityisen kovaa penkkipunnerrukseen suhteellisen kevyessä painossa. Tässä oli tietoisesti jätetty kovat olkapääpunnerrukset pois, koska useiden huippusaton voimanostajien nykykäsityksen mukaan kovat olkapääpunnerrukset ylikuormittavat helkästi punnerruslihaksia ja aiheuttavat vammautumisriskin lisääntymistä sekä ylikuntoa. Aiheesta on mm. Sakari Selkäinahon kirjoissa Penkkipunnerruksen voimapakkaus ja Westside Barbell Trainging. Myöskään muutaman vuoden takainen penkkihuippu George Halbert ei muistaakseni treenivideonsa perusteella juurikaan käyttänyt kovia olkapääpunnerruksia, kuin satunnaisesti kovan penkkipäivän maksimivoimaliikkeenä.

Itsellä on nyt jto:n väsäämä voimasetti menossa penkissä, joten senkään takia en pystypunnerrusta tee nyt sarjaakaan. Ihan omasta mielenkiinnosta koitan saada penkkitulosta ylöspäin ja saattaa se jopa saada jonkun kasvuboostin mun rintalihoillekin, kun saa totakautta sitten sarjapainojakin vähän kovemmiksi. Rinta ei mun vahvin lihasryhmä ole.

oon tähänki mennes tehny ja on toiminu. Tuntuu vaan että pitäias liikkeitä vaihdella.
Mutta kyllä tota 2 jakositakin vois koittaa

Ihan hyvältähän tuo ohjelmasi näyttää. Itse vaihtelen liikkeitä ja tekniikoita treenistä toiseen ihan vain vaihtelunkin vuoksi sekä vammoja ehkäistäkseni.

Joops, samaa ajattelin... En tuohon listannut kaikkea, mutta haukkarit välillä kässäreillä, pystypunnerruksen tilalle välillä viparit, maven tilalle välillä selän ojennukset jne... Mielenkiintoista kokeilla. Kiitti vinkeistä.

Joops, samaa ajattelin... En tuohon listannut kaikkea, mutta haukkarit välillä kässäreillä, pystypunnerruksen tilalle välillä viparit, maven tilalle välillä selän ojennukset jne... Mielenkiintoista kokeilla. Kiitti vinkeistä.

Vaihtelu tekee mielestäni erittäin hyvää kokeneemmalle treenaajalle myös yksijakoisissa ohjelmissa. Toimit tuossa suhteessa juuri kuten minäkin.

Tervehdys taas kaikille tätä ketjua seuraaville!

Aika on taas kulunut ja ajattelin hieman infota paluuprojektini edistymisestä. Tänään treenasin yliopiston pienellä, mutta halvalla, punttisalilla. Aamupaino oli nyt enää hieman yli 85 kg. Dieetti on siis ollut edelleen toimiva ja menestyksekäs, vaikka olen viikonloppuisin hieman löysännyt ja muissakin sosiaalisissa tilanteissa syönyt tarjotut ruoat. Tänäänkin vedin pizzan lääkärikokouksessa, kun sellainen satuttiin tarjoamaan. Otin sen huomioon loppupäivän ja aamun kaloreissa siten, että aamiaisen jätin väliin kokonaan ja loppupäivä menee vähähiilihydraattisilla lisäravinnejuomilla. Intake pysyy siis hallinnassa tänäänkin pizzasta huolimatta.

Treeni sujui erinomaisesti. Toki dieetti alkaa jo hieman tuntua. Esim. sarjamääriä joudun ajoittain pudottamaan, koska lihaksista yksinkertaisesti loppuu ruuti. Yleensä 1-2 hyvää sarjaa kohtuullisella raudalla jaksan tehdä. Tänään otin mm. käsipainoilla penkkipunnerrusta 36kg hantteleilla pidemmän sarjan, jossa panostin erityisesti rintalihasten tuntumaan ja rutistukseen. Päälle toinen hieman lyhyempi sarja samoilla painoilla ja perään pudotus. Muissa likkeissä mentiin kutakuinkin aiemmin mainituilla painoilla. Jalkakyykyn tein viimeisenä ja yllätyin positiivisesti kun suht väsyneenäkin rutistin 12x130kg treenin päätteeksi. Perään pumppasin vielä olkapäille pitkän (>20 toistoa) sarjan vipareita 13,4kg punteilla, joilla aivan viimeisenä pumppasin pidemmän sarjan hitaita toistoja hauiksille suoraan vipareiden päälle. Pitkästä aikaa tein myös epäkkäille kohautukset, koska jätin vatsan ja alaselän väliin, riitti tähän hyvin aikaa. Treenin kokonaiskesti 1h 30 min. lämmittelyineen ja puuskutustaukoineen. Hyvää tahtia siis pidin yllä. Volyymia olen lisännyt tekemällä 1-2 kovan sarjan perään pudotuksia tai kevyempää liikettä, kuten vipareita olille ja rinnalle yhden pitkän sarjan kovalla keskittymisellä.

Negatiivista on se, että aerobista treeniä en ole juurikaan jaksanut tehdä. On ollut hieman puutetta lenkkiseurasta, mikä on ollut varmaan pääasiallinen syy siihen, että iltalenkit ovat jääneet. Toisekseen olen kohtalaisista unista huolimatta ollut todella väsynyt ja aamuisin herätyskello onkin säädetty viimeiseen mahdolliseen hetkeen yöunien maksimoimiseksi. Hyvin tuntuu läski siitä huolimatta lähtevän ja yksijakoisen rankat treenit pitävät yksinkin peruskuntoa jossain määrin yllä. Silti olisi hyvä aloittaa säännöllinen aerobinen erityisesti nyt, kun golfkausi lähentelee kohta loppuaan.

Treenien suhteen jatkan edelleen yksijakoisella. Systeemi on toiminut minulla niin erinomaisesti, että se on ylittänyt kaikki odotukseni. En aio vaihtaa monijakoiseen, ennen kuin kehitys pysähtyy tai kunto loppuu kesken. Niin paljon tästä systeemistä pidän. Kokemuksen tuoma varmuus suo minulle mahdollisuuden vaihdella liikkeitä, toistoja, sarjoja, erityistekniikoita ja treenin järjestystä fiiliksen mukaan, joten vaihtelua ei ainakaan puutu.

Erottuvuus on parantunut esim. aiempiin kuviin verrattuna mukavasti. Missään nimessä en ole lähelläkään kisakireyttä, edes Classic BB-standardeilla mitattuna. Turun kisoihin en siis ilmesty Hulkkia uhkaamaan. :) Siis tänä vuonna. ;) Jalkojen, käsien ja olkapäiden kiristymisen on ollut mukava yllätys. Myös suonet ovat eksyneet pintaan ja erityisesti treenatessa olkapäiden aluella menee mukavaa luikeroa, josta "kesäkunnossani" en voinut edes uneksia. Kuvittelien suonien surkastuneen bodauksen lopettamisen jälkeen, mutta sieltähän sitä laardin alta alkoi matoa löytyä.

Tsemppiä olen saanut vanhoilta tutuilta paljon. Kiitokset teille siitä! Myös uudet tuttavuudet mm. yliopiston salilla ovat tulleet spontaanisti komentoimaan ja kysymään mm. olenko massakaudella tai että olenko kehonrakentaja. Heh. :)

Löysin myös unelmieni lisäravinteen. Dieettijuoma / palautusjuoma, jossa on hiilihydraattia vain 20g ja proteiinia n. 35g, rasvaa hyvin vähän. Vitamiineja lisätty ja kuituja tulee juomassa olevista pakastekuivatuista oikeista marjoista. Maku ja koostumus ovat taivaallisia. Sekoittuu hetkessä veteen ja maitoon. Valmiissa annospussissa, joka tietysti tarkoittaa kovempaa hintaa, mutta minun tapauksessani helpottaa käyttöä, koska voin ottaa töihin tai matkoille muutamia pusseja ja yhden sheikkerin mukaan.

Kävin viime viikolla tsekkaamassa siskoni miehen, tännekin postanneen alias Hartiganin. kuntoa 20 viikon kovan dieetin jälkeen. Protania oli jo useampi kerros pinnassa ja eipä siinä ihon ja lihasten välissä värin lisäksi juuri muuta ollutkaan. Hartigan oli kireä ja suht kuiva, vaikka kävinkin katsastamassa kunnon ennen tankkausta, kun mies oli tyhjänä. Hyvää natulihaa, paksut reidet ja rintalihat miehellä oli, varsinkin pitkäksi kaveriksi. Kova ojentajapose, vähän kuten Hulkillakin.

Seuraavassa viestissä voisin (ehkä) paljastaa kiireisen miehen salaisen aseen nälän voittamiseksi. Minulla tämä yksittäinen kikka toimii loistavasti ja poistaa nälän täysin. Voisin olla vaikka syömättä koko päivän nälän puolesta. Melkoinen helpotus esim. töissä, kun ei nälkä häiritse muun kiireen keskellä.

Hyviä treenejä. Lisää kuvia tulossa, kunhan taas saan kameran raahattua salille samaan aikaan, kun on joku kaveri mukana.

P. S. Hartigan, laita sinäkin nettiin kovin ojentajakuvasi! :)

Löysin myös unelmieni lisäravinteen. Dieettijuoma / palautusjuoma, jossa on hiilihydraattia vain 20g ja proteiinia n. 35g, rasvaa hyvin vähän. Vitamiineja lisätty ja kuituja tulee juomassa olevista pakastekuivatuista oikeista marjoista. Maku ja koostumus ovat taivaallisia. Sekoittuu hetkessä veteen ja maitoon. Valmiissa annospussissa, joka tietysti tarkoittaa kovempaa hintaa, mutta minun tapauksessani helpottaa käyttöä, koska voin ottaa töihin tai matkoille muutamia pusseja ja yhden sheikkerin mukaan.

Seuraavassa viestissä voisin (ehkä) paljastaa kiireisen miehen salaisen aseen nälän voittamiseksi. Minulla tämä yksittäinen kikka toimii loistavasti ja poistaa nälän täysin. Voisin olla vaikka syömättä koko päivän nälän puolesta. Melkoinen helpotus esim. töissä, kun ei nälkä häiritse muun kiireen keskellä.

Mikähän mahtaa olla dieetti/ palautuspussin nimi ja raota nyt vihdoin sitä salaisen aseen verhoa.:thumbs:

Lihasmuisti on todellakin lahja meille lajin harrastajille. Itsekin pidin kolme vuotta taukoa noin viiden vuoden treenaamisen jälkeen ja rikoin vanhat ennätykseni varmaan puolen vuoden jälkeen paluusta salille. Myönnettäköön tosin että nuo viisi vuotta treenasin pääosin kasvuiässä, joka ei kenties ole aivan otollisinta aikaa painoharjoittelun kannalta..

Kävin viime viikolla tsekkaamassa siskoni miehen, tännekin postanneen alias Hartiganin kuntoa 20 viikon kovan dieetin jälkeen. Protania oli jo useampi kerros pinnassa ja eipä siinä ihon ja lihasten välissä värin lisäksi juuri muuta ollutkaan. Hartigan oli kireä ja suht kuiva, vaikka kävinkin katsastamassa kunnon ennen tankkausta, kun mies oli tyhjänä. Hyvää natulihaa, paksut reidet ja rintalihat miehellä oli, varsinkin pitkäksi kaveriksi. Kova ojentajapose, vähän kuten Hulkillakin.

P. S. Hartigan, laita sinäkin nettiin kovin ojentajakuvasi! :)

Kiitos positiivisesta palautteesta, kuviani en kuitenkaan "julkaise". Pitkästä, kapeasta ja ohuesta miehestä (ja kaupan päälle vielä löysästäkin) kun ei oikein maininnan arvoisia otoksia saa irti. No, pääasia, että hiukan pääsee eteenpäin vuosi vuodelta.

Jaaha, vai meinaat paljastaa dieettauskikkasi tuon uuden lisäravinteen osalta? Ole varovainen, jotta pakkiksen nuori väki ei saa huonoja vaikutteita... :) Onnekasta jatkoa vain "comeback"-projektiin, tarvinnee joskus ottaa taas vastaava hauska posedown kuin tuon taannoisen grillailutapahtuman yhteydessä. Tuosta showsta saimme kehuja hieman iäkkäämmältäkin katsojalta! :D

Kiitos positiivisesta palautteesta, kuviani en kuitenkaan "julkaise". Pitkästä, kapeasta ja ohuesta miehestä (ja kaupan päälle vielä löysästäkin) kun ei oikein maininnan arvoisia otoksia saa irti. No, pääasia, että hiukan pääsee eteenpäin vuosi vuodelta.

Jaaha, vai meinaat paljastaa dieettauskikkasi tuon uuden lisäravinteen osalta? Ole varovainen, jotta pakkiksen nuori väki ei saa huonoja vaikutteita... :) Onnekasta jatkoa vain "comeback"-projektiin, tarvinnee joskus ottaa taas vastaava hauska posedown kuin tuon taannoisen grillailutapahtuman yhteydessä. Tuosta showsta saimme kehuja hieman iäkkäämmältäkin katsojalta! :D

Tervehdys,

Näin puhuu mies, jolla on siis enemmän massaa kuin Turun CBB:ssä hopealle sijoittuneella. Mitenkään tätä loistavan mallikasta mitalistia dissaamatta! Miehellä on kovat reidet ja rinta. Paino suunnilleen CBB-tason kisakunnossa tyhjänä taisi olla n. 90 kg. Hulkki olisi sen kullan kuitenkin vienyt, mutta olisit voinut mitalleille sijoittua sinäkin. Ihmeellistä muotia tämä itsensä dissaaminen. Myös ojentajapose on Hartiganilla oikein vaikuttava. Todella kapea vyötärö sivusuunnasta ja iso rinta sekä tiukka ojentaja näyttävät kovilta. Hartiganille en tuossa poseerauksessa itse pärjää mitenkään, vaan mies vie siinä minua kuin pässiä narussa. Tämä nyt siis muille tiedoksi.

Mitä pahoihin vaikutteisiin tulee, niin harkitse edelleen salaisen aseeni paljastamista. :) Vakuutan, että kyseessä on täysin laillinen valmiste jota saa nykyisin melkein jokaisesta kaupasta ja joka on tarkoitettu suun kautta nautittavaksi, joskin sen erittäin tehokasta nälkää vievää vaikutusta harvemmin muistetaan. Koittakaapa arvata mistä tuotteesta voisi olla kysymys. ;)

Tilanneraporttia voisin taas antaa. Treenit ovat taas sujuneet aivan loistavasti ja kroppa alkaa tottua vähiin kaloreihin. Jaksaminen on parantunut, joskin unta tarvitsen aivan käsittämättömästi. Perjantaina nukuin 14h yöunet. :) Aamupaino oli viikonlopun mässäämisestä huolimatta tänään sama kuin perjantaina, eli vain 84,5kg. Lauantaina illalla Turun kehokisojen jälkeen käytiin 87kg yläpuolella kovan mässäilyn, runsaan suolalastin ja ison oluttankkauksen avulla. Aion sittenkin tehdä vielä kevyenä uudet ennätykset tälle syksylle ainakin jalkakyykyssa, leuanvedossa, penkkipunnerruksissa/käsipainopenkissä sekä pystypunnerruksissa. Kiristyminen on jatkunut hyvää tahtia ja voimasot ovat pysyneet suunnilleen syksyn maksimien tasolla.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Lihasmuisti on todellakin lahja meille lajin harrastajille. Itsekin pidin kolme vuotta taukoa noin viiden vuoden treenaamisen jälkeen ja rikoin vanhat ennätykseni varmaan puolen vuoden jälkeen paluusta salille. Myönnettäköön tosin että nuo viisi vuotta treenasin pääosin kasvuiässä, joka ei kenties ole aivan otollisinta aikaa painoharjoittelun kannalta..

Tervehdys,

Usein comebackin tehneet bodarit ovat päässeet n. 6 kk kovalla treenillä ja ruokavaliolla takaisin jonkinlaiseen kohtuulliseen lavakuntoon. Monilla huippukuntoon pääsy vie kauemmin, ehkä n. vuoden tai hieman enemmän, mutta varsin kovaa vauhtia lihat useimmille tuntuvat takaisin tulevan.
Erittäin motivoivaa aikaa tämä lihasmuistin aikana tapahtuva kehittyminen. Treenit ovat pääosin hyviä ja tuloskunto kehittyy jatkuvasti. Dieettikin sujuu kuin itsestään ja tuntuu melkein mukavalta vaihtelulta roskaruokailulle. Vanhat kikat muistuvat edelleen vuosienkin jälkeen hyvin mieleen ja kalorien arviointi menee ainakin minulla puolihuolimattomasti juurikaan ilman lisävaivaa tai aikaa.
Koska minulla ei ole erityistä tarvetta tarkkuudelle, noudatan aika vapaata ja hyvin joustavaa linjaa toistaiseksi. Mitä kireämmäksi tulee, sitä tarkemmaksi on tietysti samalla tultava. Itse en nykyisin pidä edes treenipäiväkirjaa, saati, että olisin ruokaluista tehnyt jotain suunnitelmia tai merkintöjä paperille. Tämä tredi tietysti toimii tavallaan jonkinlaisena päiväkirjana, koska olen tänne kirjoitellut painon ja tuloskunnon muutoksia sitä mukaa, kun projektini on edistynyt. Pyrin samalla antamaan muille tietoa siitä, miten voi suht rennollakin otteella saada tuloksia aikaan ilman turhaa stressiä.

Tsemppiä treeneihin sinullekin!

Mä taas luulisin, että Le Vee tarkoittaa nikkispurkaa.

Sitä varmasti.
Moni porukasta on vaan niin riippuvuusaltista että ei ole ihan niitä "suositeltavimpia" apuja, ainakaan ihan hyvällä omallatunnolla.
Kyllä täällä palstalla on enemmänkin porukkaa jotka on nikkispurkkaa/tabuja kofeiinin kanssa varsinkin popsineet hyvällä menestyksellä, siksi että se toimii, joidenkin tutkimusten mukaan kombona sekä termogeenina että takuuvarmasti näläntunteen hävittäjänä.
Mutta tuosta yllämainitusta syystä en itsekään sitä kovasti viitsi mainostaa tahi suositella, vaikka itsekin toimivaksi matalakalorisella dieetillä todennut.

Riippuvuutta en itse ole havainnut mutta tiedän porukkaa joilla se tulee ongelmaksi.

Esim nyt bodyopus-modifikaatiodieetillä ma-pe ketolla käytän sitä, viikonloppuna hiilaritankkausta, silloin en ota.

Kikkahan on sinänsä jo vanha, moni kilpailijakin on jo vuosikymmenet pistänyt palamaan tuossa kisadieetin edetessä, vaikkei "offilla" polttelisi. Näillä nykyisillä marketmyyntivalmisteilla sen voi hoitaa pienemmillä riskeillä.

Mutta pakolliseen amerikkalaisvastuuvapaustyyliin pitää todeta, että EN suosittele kenellekään!

Kas vain. Harmillisesti tulin lopettaneeksi selvin päin tupakoinnin keväällä, joten nyt ei kyllä uskalla nikotiinipurkan kanssa pelleilemään.

Sitä varmasti.
Moni porukasta on vaan niin riippuvuusaltista että ei ole ihan niitä "suositeltavimpia" apuja, ainakaan ihan hyvällä omallatunnolla.
Kyllä täällä palstalla on enemmänkin porukkaa jotka on nikkispurkkaa/tabuja kofeiinin kanssa varsinkin popsineet hyvällä menestyksellä, siksi että se toimii, joidenkin tutkimusten mukaan kombona sekä termogeenina että takuuvarmasti näläntunteen hävittäjänä.
Mutta tuosta yllämainitusta syystä en itsekään sitä kovasti viitsi mainostaa tahi suositella, vaikka itsekin toimivaksi matalakalorisella dieetillä todennut.

Riippuvuutta en itse ole havainnut mutta tiedän porukkaa joilla se tulee ongelmaksi.

Esim nyt bodyopus-modifikaatiodieetillä ma-pe ketolla käytän sitä, viikonloppuna hiilaritankkausta, silloin en ota.

Kikkahan on sinänsä jo vanha, moni kilpailijakin on jo vuosikymmenet pistänyt palamaan tuossa kisadieetin edetessä, vaikkei "offilla" polttelisi. Näillä nykyisillä marketmyyntivalmisteilla sen voi hoitaa pienemmillä riskeillä.

Mutta pakolliseen amerikkalaisvastuuvapaustyyliin pitää todeta, että EN suosittele kenellekään!

Kappas vain, yllättävän nopeasti Elchubagabra ja S225T tämän keksivät.
Kyllä, kyseessä on vanhan koulukunnan bodareiden kikka, joka on ollut yhden jos toisenkin kovan dieetin tukena jo vuosikymmeniä sitten, kuten S225T toikin esiin. Polttamista en todellakaan suosittele kenellekään. Riippuvuuden takia en myöskään voi suositella edes nikotiinipurukumia tai imeskelytabletteja kenellekään. Itselleni vieroitusoireet eivät ole ongelma. Parin päivän hikoilua ja ehkä lievää väsymistä ja se on siinä. Toimii sen sijaan minulla aivan loistavasti. Kofeiinia kuluu myös runsaasta, kuten tuossa jo tuotiinkin esiin. 12 kg nyt pudonnut paino ja nälkää minulla on ollut kahtena päivänä, toisena niistä en käyttänyt purukumia, koska en jaksanut lähteä kauppaan ostamaan sitä ja toisena päivänä työssä unohdin käyttää em. valmistetta. :)

Olen toki aiemmin dieetannut menestyksekkäästi ilman nikotiinivalmisteita. Nyt vain työn puolesta on sen verran stressaavaa aikaa, ettei oikein kiinnosta painaa hommia nälän kalvaessa sisuskaluja. Vähemmän vastuullisessa asemassa voisin yhtä hyvin olla nälissäni, mutta nyt tilanne on vain sellainen, ettei oikein ole varaa olla nälkäinen ja nihkeä töissä.

Älkää kukaan silti missään nimessä alkako polttamaan dieetin takia. Suosittelen päin vastoin lopettamista niillekin, jotka aktiivisesti muutoin polttavat. On se tupakka sen verran riskialtista tavaraa 2000 vaarallisen yhdisteensä ansiosta.

Kas vain. Harmillisesti tulin lopettaneeksi selvin päin tupakoinnin keväällä, joten nyt ei kyllä uskalla nikotiinipurkan kanssa pelleilemään.

Onnittelut lopettamisen johdosta. Erinomainen päätös, jossa todellakin kannattaa pitäytyä! Älä missään nimessä aloita uudestaan minkään dieetin tueksi.

Varmaan löytyy runsaasti parempiakin tapoja Pertti Perustreenarin dieetin boostaamiseen. Ite lopetin vuos sit, ja nyt vituttaa että ensimmäistäkään röökiä ikinä poltin. Vaikka ei sitä tullut kun vuoden päivät säännöllisen epäsäännöllisesti tupruteltua. Silti, paska tapa.

Varmaan löytyy runsaasti parempiakin tapoja Pertti Perustreenarin dieetin boostaamiseen. Ite lopetin vuos sit, ja nyt vituttaa että ensimmäistäkään röökiä ikinä poltin. Vaikka ei sitä tullut kun vuoden päivät säännöllisen epäsäännöllisesti tupruteltua. Silti, paska tapa.

Olen täysin samaa mieltä asiasta. Itselläni tuo siis hillitsee nälkää, joka koen nyt työelämässä erittäin häiritsevänä tunteena. Tämä on oikeastaan ainoa peruste, en niinkään ajatellut boostaavaa/termogeenista vaikutusta. Opiskeluaikoina, kun aikataulu oli vapaampi ja stressiä oli vähemmän, en kokenut nälkää mitenkään erityisen häiritsevänä. Tupakointi on erityisen epäterveellistä, joten sitä en missään nimessä itsekään käyttäisi dieetin tukena, vaikka olisi kuinka nälkä. Nikotiinivalmisteissa syöpää aiheuttavia aineita ei ole, joten sinällään oikeastaan ainoa negatiivinen asia on riippuvuus. Aiemmasta kokemuksesta tiedän, että vieroitusoireet ovat minulla mitättömät, hädin tuskin havaittavat, enkä sen takia itselläni näe nikotiinipurukumin käyttöä haitallisena, etenkin kun vastapainona on alentunut paino ja suotuisa muutos kolesteroliarvoissa. Tosilla vieroittautuminen voi olla hyvinkin vaikeaa ja jos kokemuspohjaista tietoa ei asiasta ole, eipä mielestäni kannata lähteä kokeilemaankaan. Tupakassa taas syöpäriskin lisääntyminen, hiilimodoksidin (häkä) aiheuttama suorituskyvyn lasku ja keuhkojen sekä keuhkoputkien mahdolliset vauriot painaisivat vaakakupissa selvästi enemmän, enkä sitä käyttäisikään missään nimessä. Ajattelin vain tämänkin seikan, rehellisyyden nimissä, tuoda tässä ketjussa esiin. En väitä, että se on paras tai ylipäänsä esimerkillinen tapa toimia. Päin vastoin.

Itselleni vieroitusoireet eivät ole ongelma. Parin päivän hikoilua ja ehkä lievää väsymistä ja se on siinä. Toimii sen sijaan minulla aivan loistavasti. Kofeiinia kuluu myös runsaasta, kuten tuossa jo tuotiinkin esiin. 12 kg nyt pudonnut paino ja nälkää minulla on ollut kahtena päivänä, toisena niistä en käyttänyt purukumia, koska en jaksanut lähteä kauppaan ostamaan sitä ja toisena päivänä työssä unohdin käyttää em. valmistetta. :)

D'oh, d'oh, en tajunnut :) Millaisilla annoksilla per päivä menet?

edit: toi että unohtaa päivän annoksen on mun mielestä vielä hyvä merkki siitä että riippuvuutta ei ole tullut, montako tupakoitsijaa tiedätte jotka ovat unohtaneet päivän röökit?

Suositut

Back
Ylös Bottom