1-jakoinen ohjelma ja lihasmuisti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Le Vee
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kiitos Le Vee hyvästä threadista=)Itse tein juuri 1-jakoisen treeniohjelman päivällä,nyt innolla ootan huomista pääsee koittamaa.Mieleeni juolahti pelko,et jos 1-jakosella tekee 3krt viikossa ni eiks ylikunnon mahdollisuus oo aika suuri.Ite ajattelin jos tekis maanantaisin 8 toistoa keskiviikkosin 10-12 toistoa ja perjantaisin 15 toistoa,vaikuttaako huonolta idealta.Viitsitko Le Vee antaa vinkkejä/kokemuksia omasta treenistäsi.Kiitos

Kiitos Le Vee hyvästä threadista=)Itse tein juuri 1-jakoisen treeniohjelman päivällä,nyt innolla ootan huomista pääsee koittamaa.Mieleeni juolahti pelko,et jos 1-jakosella tekee 3krt viikossa ni eiks ylikunnon mahdollisuus oo aika suuri.Ite ajattelin jos tekis maanantaisin 8 toistoa keskiviikkosin 10-12 toistoa ja perjantaisin 15 toistoa,vaikuttaako huonolta idealta.Viitsitko Le Vee antaa vinkkejä/kokemuksia omasta treenistäsi.Kiitos

Kiitoksia!

Ylikunnon vaara on toki olemassa. Keskeistä on, että itse tunnistaa ylikunnon alkuvaiheen oireet itsellään. Ylikunnosta on varmasti oma ketjunsa, joten en nyt sitä tässä sen tarkemmin käsittele. Mielestäni tällaisessa ohjelmassa on ok vaihdella toistojen ja sarjojen määrää. Minusta niin jopa kuuluukin tehdä. Osa treeneistä voi surutta olla kevyitä pumppailuja. Välillä voi pitää kevyitä viikkoja ja tehdä perusliikkeitä pienillä raudoilla tai pumppailla pelkillä koneilla hyvällä fiiliksellä kevyesti. Mm. Erämetsän kirjassa Massaa Voimaa! suositellaan joka toisessa treenissä toistoaluetta 10-20 ja joka toisessa 5-10. 20 toiston sarjatkin voivat olla kovin tiukkoja, joten itse painottaisin vielä erikseen, että osa treeneistä on suosiolla hyvä pitää kevyinä. Otinhan juuri tänään itsekin todella kevyesti prässin (n. 200kg) ja penkin (80kg), kun lihakset eivät olleet vielä kunnolla palautuneet ja olo oli muutenkin todella näivettynyt. Vain olat ja ojentajat runttasin oikein kunnolla. Hauikset normaalisti. Erikoistekniikoita voi myös satunnaisesti soveltaa, mutta ei missään nimessä joka treenissä ja ehkä ei edes joka viikko. Kannattaa kunnella kehoaan. Aloittelijoille en suosittele erikoistekniikoita lainkaan. Aloittelijan kannattaa keskittyä tiettyihin voimailun perusliikkeisiin ja kevyilläkin treeneillä hioa tekniikkaa kuntoon. Välillä on järkevää pitää viikko tai pari täyttä taukoa ja harrastaa jotain ihan muuta. Dieetillä erityisesti on oltava tarkkana ylikunnon kanssa. Itsekin alan kohta mittailemaan leposykettä, miettimään yöunieni laatua jne. Jos ylikunnon oireita alkaa ilmetä, lisään kaloreita hieman ja mahdollisesti kevennän tai muutan treeniä. Minun kohdallani eivät päde nyt ihan normaalit säännöt kiitos lihasmuistin. Minä voin vetää tiukoilla miinuskaloreilla ja silti kehittyä kovaa vauhtia sekä voiman että lihasmassan suhteen samalla rasvaa polttaen. Lähellä omaa aiempaa maksimitasoaan treenaavien on aina oltava tarkkana.

Voin valottaa sen verran, että olen nyt vedellyt max. n. 2000 kcal päivittäisellä intakella. Eli todella vahvasti miinuksella porskutetaan. Haluan nyt karsia näitä kymmeniä rasvakiloja alkuun nopeasti ja otan hyödyn lihasmuistista. Olisin myös voinut heittää bulkin päälle ja turvottaa itseni hetkessä n. 105-110 kiloon, jolloin lihasmuistista olisi ollut toisella tavalla hyötyä. En vain tällä hetkellä ole kiinnostunut megamassasta tai voimasta.
Toivottavasti sait vastauksen kysymykseesi.

Ensiksi Veelle. Kiitos loistavasta thredista ja mielenkiintoisista teksteistä...

Mitä tästä voi oppia? Yksittäisissä treeneissä fiilis ja voimatasot voivat vaihdella laidasta laitaan. Ei kannata tehdä hätiköityjä muutoksia. Kehitys on hyvin harvoin lineaarisesti progressiivista. Ravinto, työt, unet, ihmissuhteet ja oikeastaan kaikki mahdollinen voivat vaikuttaa fiilikseen ja sitä kautta myös palautumiseen ja treenien onnistumiseen. Huonossakin treenissä on mahdollisuus saada jokin liike menemään hyvin. Huonokin treeni voi olla varsin produktiivinen. Itse yritän kehittää kestävyysominaisuuksia ja nopeuttaa palautumista. Pyrin siis edelleen siihen 3 treeniin viikossa, vaikka osa treeneistä olisikin hieman vaisumpia. Toinen vaihtoehto olisi kuunnella kehoa ja siirtyä monijakoiseen ohjelmaan tai treenata vain 1-2 kertaa viikossa ja loput vaikka aerobista. Itse pyrin pakottamaan kehon sopeutumaan treeneihini. Katsotaan mitä tapahtuu.

Tämän perään aamen. Olen tenhyt kohta kymmenen vuotta epäsäännöllistä kolmivuorotyötä ja treenipäiviä sekä treenejä joutunut siis sovittelemaan vuorojen väleihin ja vapaapäiville...

Lähes aina pyrkinyt ja päässyt tuohon väh. kolmeen treeniin viikossa millä tahansa metodilla sitten treenannutkin... Mukaan tullut aikalailla noita "huonompia treenejä". Ovatko ne loppujen lopuksi edes mitään huonoja treenejä?!?! Alkuun innoissaan nuo "huonot treenit" meinaisivat rassata liikaa mieltä. Tuntui, että kehitys pitäisi näkyä jos ei nyt lähes jokaisessa sarjassa niin ainakin treenissä... Onneksi havahtui itse ajattelemaan kehitystä pitemmällä aikavalillä ja salli nuo "huonommat treenit". Ihan kaikkea ei elämässä, paivässä ja kehossa voi hallita - treenatessa täytyy vain sopeutua.

Tällä hetkellä treenaan HST:llä. Noin vuoden ajan treenannut muutenkin yksijakoisella. Treeniaikoja joudun sovittelemaan työvuorojen mukaan (aamu tai iltatreeni). Treenin pitäminen säännöllisenä (3krt/vko) ei ole ongelma, mutta progressiivinen treenipainojen nousu kiertojen edetessä aiheuttaa päänvaivaa... Etenkin aamupäivätreenit aina hirvittäneet hieman etukäteen (kehoni aina herännyt hitaasti treenaamista ajatellen), mutta nyt tarkemmin ajateltuna en ole joutunut suuriin kompromisseihin HST:tä noudattaessani, vaikka voimatasot sekä fiilikset muutenkin vaihtelevat treeneissä treeniajankohdasta riippuen... Yllätyksekseni yövuorotkaan eivät ole sotkeneet HST-treenejäni kovin pahasti...

Yleisesti täytyy sanoa, että yksijakoinen HST on minulle parasta mitä treenaamisessa olen tähän mennessä kokeillut... Sorry mainostus HST-ketjun ulkopuolella...

Taas yksi askel päätetty ottaa kuntoprojektin suhteen. Aloitin tänään aerobisen reilun 10 km reippaalla marssilenkillä. Ajatelin nyt alkuun tehdä 45-120 min kevyitä aerobisia 2-3 kertaa viikossa. Katsotaan miten homma lähtee käyntiin. Kun rasvaa on hiukan palanut, saatan taas ottaa käyttöön aamuiset aerobiset treenit 4-5 kertaa viikossa. Koko ajan projektin kuluessa on motivaatio lisääntynyt ja tekee mieli ottaa uusia askelia kohti parempaa kuntoa. Päivän kalorit toistaiseksi vasta n. 1500 kcal. Ei tekisi mieli syödä enää mitään, mutta ainakin kunnon proteiinijuoman on vielä mentävä alas kurkusta. Raportoin projektin etenemisestä. Otin ensimmäiset kuvat tänään. Ihan ok, vaikka otinkin ilman pumppia. Salilla kun saan pumppikuvat vielä ottamatta. Aion ottaa kunnostani valokuvia suht säännöllisesti, koska mielestäni ne kertovat peiliä enemmän.

Itsekkin otan mukaan reippaan 30-50 minuutin kävelylenkin 2-3 kertaa viikossa, mihkä nyt on hyvin aikaa ja motivaatiota kiitos tämän 1 jakoisen saliohjelman. Tarkoitus on myöhemmässä vaiheessa muutta kävelylenkki hölkkäämiseksi ihan yleiskunnon parantamiseksi, palaa siinä lihasta tai ei.

Nyt on viikko takana 1-jakoista ja täytyy sanoa, että jos vetää joka lihasryhmän joka treenis yhtä sippiin, kuin 4-jakoisessa voi, niin noutaja tulee, tai ainakin :urjo: . Toki, olenhan periaatteessa tehenyt 3 viikon (4-jak) treenit viikossa (1-jak)

Ainakin tässävaiheessa tuntuu siltä, että 1 treeni 3:sta pitää ottaa rennommin, mutta voihan se olla niinkin, että kroppa tottuu tähän ennenpitkään. Vaikkakin vasta viikko takana, niin fiilikset on hyvät tämän 1-jakoisen ohjelman suhteen.

Nyt on viikko takana 1-jakoista ja täytyy sanoa, että jos vetää joka lihasryhmän joka treenis yhtä sippiin, kuin 4-jakoisessa voi, niin noutaja tulee, tai ainakin :urjo: . Toki, olenhan periaatteessa tehenyt 3 viikon (4-jak) treenit viikossa (1-jak)

Ainakin tässävaiheessa tuntuu siltä, että 1 treeni 3:sta pitää ottaa rennommin, mutta voihan se olla niinkin, että kroppa tottuu tähän ennenpitkään. Vaikkakin vasta viikko takana, niin fiilikset on hyvät tämän 1-jakoisen ohjelman suhteen.

Kyllä kolmasti viikossa yksijakoisella ohjelmalla treenaaminen on raakaa peliä. Treeneissä tarvitaan kestävyyttä aivan eri tavalla kuin nelijakoisessa ohjelmassa. Kuten aina uutta ohjelmaa aloittaessa, olisi yksijakoisenkin tapauksessa järkevää ottaa alkuun rauhallisesti. Tehdä vaikka jokaista liikettä vain kaksi työsarjaa ja nekin suht kevyillä painoilla. Siinä saa kropan tottumaan uuten rytmiin. Lihasta voi silti tulla mukavasti, koska treenit kolmasti viikossa lienevät lihaksille hyvää shokkihoitoa, jos aiempi rytmi on ollut kerran viikossa.

Kevyitä treenejä on jossain vaiheessa joka tapauksessa otettava mukaan.
Itse vedin tänään taas hieman isommilla romuilla. Prässissä n. 320kg:lla kaksi pitkää sarjaa eri jalka-asennoilla (leveällä ja todella kapealla). Penkissä tuli ensimmäistä kertaa taas kokeiltua 100kg:lla sarjaa, mutta olin hiukan liian voipunut prässeistä ja sarja jäi turhan lyhyeksi. Tein pudotuksen 70kg:lla ja päälle vielä penkkiä kaulalle pari pitkää sarjaa 70kg:lla. Kaikkiaan näyttäisi siltä, että voimatasojen kasvu ei ole vieläkään pysähtymässä. Prässissä oli selvästi enemmän romua, kuin parilla edellisellä treenillä. Paino oli tänään edelleen 89kg, eli ihan mukavilla romuilla tässä jo näin kevyeksi mieheksi runnotaan.

Halusin hiukan lisää ruutia ja hyvät pumpit tälle treenille, joten aamulla vedin normaalin korvikepatukan lisäksi 70g ruismakaronia ja hetken perästä 30g (kyllä!) kreatiinia ison vesimäärän kanssa. Pakki ei tykännyt ihan parasta tuosta kreatiinimäärästä, mutta eipä toisaalta liiemmälti kipuillutkaan. Iltapäivän treeni kulki mukavasti ja pumpit olivat aivan eri planeetalta kuin viime treenissä. Normaalisti en kreatiinia käytä juuri koskaan.

Tuli pari kuvaakin otettua. Kuvissa lihaksissa ei ollut enää erityistä pumppia ja hieman ne ovat litistyneet nyt viikon dieetin aikana. Eilenkin tuli syötyä alle 1700 kcal. Rantakuva on otettu kesäkuussa ja kuvien välillä on siis hieman yli 1,5kk. Dieettiä on siis takana vasta 1 vko, eli dieetin suhteen ei vielä isoja tuloksia ole ehtinyt tulemaan. Valitettavasti vertailua vaikeuttaa se, että rantakuvassa en poseeraa, mitä nyt tietysti vatsaa vedän sisään sen minkä kykenen. Voin jatkossa laitella uusia kuvia, kun kunto taas paranee. Se parhaiten reagoinut lihasryhmä, eli kintut eivät myöskään nyt näissä kuvissa näy, koska epähuomiossa ja housut jäivät jalkaan. :)

Tässä linkki kuvaan:

Kuvat

Noiden kuvien välillä 1,5 kk????? :eek:

Kovassa kunnossa olet joskus ollut, kuin noin nopeasti on tullut karu määrä lihasmassaa lisää. Olet 1,5 kk aikana kehittynyt enemmän kuin minä 1,5 vuodessa, eikä minunkaan kehitykseni mitenkään huonoa ole ollut. :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Noiden kuvien välillä 1,5 kk????? :eek:

Kovassa kunnossa olet joskus ollut, kuin noin nopeasti on tullut karu määrä lihasmassaa lisää. Olet 1,5 kk aikana kehittynyt enemmän kuin minä 1,5 vuodessa, eikä minunkaan kehitykseni mitenkään huonoa ole ollut. :D

Kiitoksia vaan. :) Kuvilla tosiaan on vain sen verran ajallista väliä. Ja kyllä, olin aika mukavissa massoissa. Siinä n. 119 kg painossakin suonet näkyi jaloissa, käsissä, olkapäissä ja rinnalla. Vatsapalat eivät erottuneet silloin, mutta sivuposeissa ei mahaakaan ollut kuitenkaan. Mulla on pari kuvaa paperilla, jotka on otettu kesken kännäyksen ulkona juhannuksena ilman pumppia. Jos ne jaksaisin skannailla jossain, voisin ehkä saada siitäkin matskua nettiin.

Hankalahan noita kuvia tietty on verrata, mutta kaipa tuosta rantakuvasta näkee korvallakin, ettei siinä ole mitään lihaa, mitä spännätä. Olkapäitä esim. ei ole käytännössä lainkaan. Tissit on, siis rasvasta muodostuneet. :) Vaikea itse arvioida, kun oma kunto ei edelleenkään näytä noissa kuvissa mielestäni yhtään miltään. Dieetti tietysti nyt siinä vaiheessa, ettei rasvaa vielä kunnolla ole lähtenyt, mutta litteäksi ovat lihat päässeet.

Huomioikaa myös se, mitä ekassa postissa totesin. Eli heinäkuu meni ryypätessä ja roskaruokaa syödessä. Ravintopuolen laitoin kuntoon vasta viikko sitten. Ja aerobista treeniä tehnyt nyt sen yhden kerran vasta. Kyllä tämä kehitys tästä lähtee vielä kunnolla käyntiin, kun alkaa dieetti purra. Kyse on silti puhtaasti lihasmuistista. Vaikka natuna tässä painetaankin, niin ei kukaan lähellä omaa maksimitasoaan treenaava voi verrata kehitystä tähän minun nykyiseen vauhtiini. Arvioisin, että kunto paranee vielä rutkasti tästä, mutta vaikea sanoa mihin se sitten tasoittuu lopulta. Lihasten kasvun suhteen pitää huomioida myös se, että bulkkaamalla suht puhtaalla ravinnolla, olisin voinut samassa ajassa kehitttää huomattavasti enemmänkin lihasmassaa. Nyt tavoite on olla fit. Mun puolesta saa lihaakin palaa, jos niikseen tulee.

Huhhu :eek: , kyllä täytyy sanoa, että meikäläinen ei tuu koskaan olemaan tommosissa lihoissa. Itse 10 vuotta treenanneena ne lihat olis jo tullut ja pelkäämpä, ettei tämä 1-jakoinenkaan saa mua tommoseen kuntoon. Ei ihmekkään, että sulla rauta liikkuu.

Huhhu :eek: , kyllä täytyy sanoa, että meikäläinen ei tuu koskaan olemaan tommosissa lihoissa. Itse 10 vuotta treenanneena ne lihat olis jo tullut ja pelkäämpä, ettei tämä 1-jakoinenkaan saa mua tommoseen kuntoon. Ei ihmekkään, että sulla rauta liikkuu.

Heh, kiitoksia kovasti. Kyllä tuollaiset kommentit oikeastikin mieltä lämmittävät. Tulee vaan lisää intoa tsempata tämän pienimuotoisen come backin kanssa.
En arvannut mitenkään saavani tällaista palautetta, kun omaan silmään tuo nykykunto ei ole vielä yhtään mitään. Sillä tavalla se kehonrakentelu pääsi vaikuttamaan minäkuvaani, ettei oikein vielä vuosienkaan jälkeen hahmota kehoa samoilla kriteereillä, kuin arvatenkin pääosa ihmisistä.

Tuo on muuten se rantakuva, jonka nähtyäni päätin, että nyt on tästä löysäilystä tehtävä loppu.

Ja kyllä yksijakoinen tulosta tuo. Laita ravintopuoli kuntoon ja tee treenit keskittyneesti. Yritä saada riittävästi unta ja koita myös pitää yleiskunto kohtalaisena, että jaksat nuo treenit vetää läpi. Rautaa kannattaa lisäillä silti siinä mielessä maltilla, ettei ihan riuhtomiseksi mene koko touhu.

Hyvin on leeveellä lähtenyt taas homma käyntiin. Vuosia jannun kanssa treenailleena voin sanoa, että potentiaalia kaverilla todellakin on, se on pakko myöntää. Ja nätti rakenne pohjalla. Jos todellakin tähtäimessä olisi kovempikin lihasmassa, olisi kuvat todellakin kivaa katseltavaa;). Mutta hienoon ranta tai what ever purpose -kuntoon ei hirveän kauaa tarvita, kun vuosien takaisella taustalla on noin monta vuotta treeniä ja huomattava lihasmassa.

Hyvin on leeveellä lähtenyt taas homma käyntiin. Vuosia jannun kanssa treenailleena voin sanoa, että potentiaalia kaverilla todellakin on, se on pakko myöntää. Ja nätti rakenne pohjalla. Jos todellakin tähtäimessä olisi kovempikin lihasmassa, olisi kuvat todellakin kivaa katseltavaa;). Mutta hienoon ranta tai what ever purpose -kuntoon ei hirveän kauaa tarvita, kun vuosien takaisella taustalla on noin monta vuotta treeniä ja huomattava lihasmassa.

Heh, kiitoksia kaveri! Arvostan tuota kommenttiasi hyvin paljon.
Muille tiedoksi, että KMS on käynyt lavalla raskaassa sarjassa ja hänellä on todella hillitön potentiaali lihan kasvattamiseen. On vaan niin vaatimaton mies, ettei itsestään paljoa hehkuttele koskaan/missään.

Katsotaan nyt vielä tuota tähtäintä. Toistaiseksi vedän tällä tyylillä, mutta jos riittävästi hiillostetaan, ei tiedä vaikka taipuisinkin taas kunnon massakaudelle.
Nyt on paikat kunnossa, joten sikäli erinomaisen mukavaa treenailla. Dieettikin tuntuu todella hyvältä vielä.

Tuli tässä Bacardia (vain yksi shotti) siemaillessa vielä mieleen yksi vinkki, jonka koen todella keskeisenä elämässä yleensä. Muistakaa myös ottaa rennosti ja nauttia elämästä. Treenien ei koskaan saisi antaa dominoida elämää. Elämässä on paljon muutakin kuin treenaaminen tai kehonrakennus. Huiput yleensä osaavat tämän. Törmään moniin mitalitason ihmisiin ajoittain myös ravintolan puolella yöelämässä. Treenit eivät kaadu parii drinkkiin hyvässä seurassa. Rentoutuminen ja itsensä irottaminen treenikuvioista uskoakseni auttaa myös tulosten suhteen. Stressin vähentäminen ja vaihtelu elämässä virkistävät itse kutakin. En ole itse koskaan ollut niin pakkomielteinen omien treenieni suhteen, että olisin joutunut hirveästi luopumaan muusta elämästäni. Ei tietenkään kannata pistää överiksi ja päästää itseään tuollaiseksi "rasvaleijonaksi", mutta ei myöskään ole välttämätöntä ajatella treenaamista 24/7, vaikka jossain vaiheessa voi siltä tuntua, ettei mikään muu maailmassa kiinnostakaan.

Tuli tässä Bacardia (vain yksi shotti) siemaillessa vielä mieleen yksi vinkki, jonka koen todella keskeisenä elämässä yleensä. Muistakaa myös ottaa rennosti ja nauttia elämästä. Treenien ei koskaan saisi antaa dominoida elämää. Elämässä on paljon muutakin kuin treenaaminen tai kehonrakennus. Huiput yleensä osaavat tämän. Törmään moniin mitalitason ihmisiin ajoittain myös ravintolan puolella yöelämässä. Treenit eivät kaadu parii drinkkiin hyvässä seurassa. Rentoutuminen ja itsensä irottaminen treenikuvioista uskoakseni auttaa myös tulosten suhteen. Stressin vähentäminen ja vaihtelu elämässä virkistävät itse kutakin. En ole itse koskaan ollut niin pakkomielteinen omien treenieni suhteen, että olisin joutunut hirveästi luopumaan muusta elämästäni. Ei tietenkään kannata pistää överiksi ja päästää itseään tuollaiseksi "rasvaleijonaksi", mutta ei myöskään ole välttämätöntä ajatella treenaamista 24/7, vaikka jossain vaiheessa voi siltä tuntua, ettei mikään muu maailmassa kiinnostakaan.

Erittäin tärkiä pointti.

Morjes kollega Le Vee! Mukavaa kuulla, että olet taas päässyt kiinni säännöllisen treenin ja ruokavalion pariin. Se noissa come back -treeneissä tosiaan on motivoivaa, että tulokset parantuvat kovaa vauhtia, vaikka miinuskaloreilla eteenpäin menisikin. Näin vuosia yhtäjaksoisesti treeniä jauhaneena jokainen lisäkilo tankoon tai pienetkin muutokset fysiikassa kun alkavat olla melkoisen tsemppaamisen ja yhä "vaativampien" ruokavaliosäätöjen takana (jolloin välillä alkaa miettiä homman mielekkyyttä: vaikka aina enemmän panostaisi ja harrastukseen yhä enemmän aikaa ja vaivaa uhraisi, yhä vähemmän toisaalta saa kuitenkin tuloksia aikaan ajan mittaan).

No, pitää nyt aktiivisesti muistutella, että tavoitteenani on olla terve ja fit, eikä nousta lavalle. Meinaa toisinaan edelleen unohtua. Varsinkin kun bodaritutut ovat jo alkaneet vähän hiillostella minua siihen suuntaan treenejäni viemään ;)

Joo, liiallisessa tavoitteiden asettelussa toki kannattaa pitää järki matkassa, kuten olet tehnytkin. Elämässä tosiaan on monta muuta (tärkeämpää) asiaa kuin treeni ja kova kunto, ja toki normaalielämän, töiden ym. sosiaalisten suhteidenkin kannalta on käytännöllisempää painaa esim. 80-90 kg tuossa 185 cm:n pituudessa kuin vaikkapa tuon 119 kg:n verran (kuten muistat, jonkin verran rahaa tuon bodaripainon ylläpitäminenkin vaati ruokakulujen osalta, siinä ei 7 kg:n Mega Mass 4000 -pakkaus montaa päivää (sic!) kestänyt... :kippis1: Eli älä anna 82:n äijien puhua ympäri mihinkään bulkkitouhuun, onhan se kivaa olla mieluummin fit kuin fat, vaikka noissa vain yhden kirjaimen ero onkin :) .

Nyt sitten vain tsemppiä säännölliseen treeniin, 6-12 kk kohtuullisen siistillä ruokavaliolla ja perustreenillä eteenpäin, niin muodonmuutoksesta tulee aika lailla täydellinen. Pohkeet, olkapäät ja selkä taitavat olla sinulla tuo helpoimmin kehittyvät lihasryhmät (pohkeet nimittäin todistetusti pysyvät n. 44 cm:n mitassa ja varsin kireinä ilman mitään kävelyä ihmeellisempää treeniä, joten ole huomaavainen vaatekauppiaille äläkä enää niitä sinne 48-49 cm:iin treenaile...), mutta hyvällä alulla on toki koko kroppa!

Nähdään piakkoin toivon mukaan pihvien grillailun merkeissä! :kuola:

Joo, liiallisessa tavoitteiden asettelussa toki kannattaa pitää järki matkassa, kuten olet tehnytkin. Elämässä tosiaan on monta muuta (tärkeämpää) asiaa kuin treeni ja kova kunto, ja toki normaalielämän, töiden ym. sosiaalisten suhteidenkin kannalta on käytännöllisempää painaa esim. 80-90 kg tuossa 185 cm:n pituudessa kuin vaikkapa tuon 119 kg:n verran (kuten muistat, jonkin verran rahaa tuon bodaripainon ylläpitäminenkin vaati ruokakulujen osalta, siinä ei 7 kg:n Mega Mass 4000 -pakkaus montaa päivää (sic!) kestänyt... :kippis1: Eli älä anna 82:n äijien puhua ympäri mihinkään bulkkitouhuun, onhan se kivaa olla mieluummin fit kuin fat, vaikka noissa vain yhden kirjaimen ero onkin :) .

Nyt sitten vain tsemppiä säännölliseen treeniin, 6-12 kk kohtuullisen siistillä ruokavaliolla ja perustreenillä eteenpäin, niin muodonmuutoksesta tulee aika lailla täydellinen. Pohkeet, olkapäät ja selkä taitavat olla sinulla tuo helpoimmin kehittyvät lihasryhmät (pohkeet nimittäin todistetusti pysyvät n. 44 cm:n
Nähdään piakkoin toivon mukaan pihvien grillailun merkeissä! :kuola:

Kiitoksia Hartigan!

Joo, kyllä ne sellaisia aikoja silloin olivat. :) 7kg paketti massanlisääjää taisi mennä about viikossa tai puolessatoista pahimmillaan. Mullahan se massan ylläpitäminen vaati aivan hirveät kalorimäärät ja heti, jos jätti parikin päivää vähemmälle, näkyi vaa'assa pienempi luku. Tähtäin on tosiaan edelleen kevyessä, toimivassa ja timmissä kehossa. Pääsi vain tuo lihasmuisti yllättämään itsenikin. Tiesin, että saan lihaksia suht nopeasti, mutta että näin. :) Tavoite olisi jatkaa tällaista elämäntyyliä kenties loputtomiin. 2-3 punttitreeniä viikossa ja jonkin verran aerobista terveellisen ruokavalion kanssa ei pitäisi olla mikään mahdottomuus. Kyllä se omaan jaksamiseenkin vaikuttaa, kun hiukan liikkuu ja pitää ruokavalion sopivan monipuolisena.

Pohkeista sen verran, että niitä treenailen nyt ehkä kerran kuussa tms. Aivan satunnaisesti joka tapauksessa. Pohkeet tulevat vielä pitkään olemaan se paras lihasryhmäni, vaikken niille tekisi tasan yhtään mitään. Pyrin senkin takia välttämään nyt pohjetreeniä, että hölkkääminen olisi mahdollista. Menevät penteleet treenatessa helposti tukkoon ja sitten ei enää juosta askeltakaan.

Mutta, parin viikon päästä grillaillaan! Silloin ei lasketa kaloreita. :kuola: :kippis1:

Lee Vee ja muut asiantuntijat: Tunnetaanko tieteessä, miten fysikaalisesti ottaen "lihasmuisti" toimii. Mikä on hermotuksen nopean palautumisen rooli? Kuvasi ja muiden rautojen pariin palanneiden kokemukset puhuvat sen puolesta, että lihasmuisti on olemassa.

Tosi hyvää tekstiä. Ilo lukea tällaista tekstiä, jossa on mukana asiantuntemusta ja kokemusta. :thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom