1️⃣ -JAKOINEN OHJELMA

Meta title: 🔥 1-JAKOINEN TREENIOHJELMA – KOKO KROPPA KERRALLA 🔥

Meta description: Ytimekäs ja toimiva treenimalli, jossa koko keho treenataan yhdellä harjoituksella tehokkaasti ja nousujohteisesti.

IMO en näe mitään järkeä treenata samoja lihaksia peräkkäisinä päivinä, ainakaan jos "bodailet". voimaa tehdessä ja viikon kokonaismäärää tarkkaillessa voi käydä vaikka 6 x viikossa sen kyykyn tekemässä, treeni pitää olla vaan sillon aika pitkälle suunniteltua.

Ok, jätän sitten mielummin treenit tämösessä tilanteessa 2:een kertaan viikossa, kuin että kävisin perättäisinä päivinä, ja saisin täydet 3 täyteen. Tarkoitukseni on nimenomaan "bodailla" ja voima tulee sinä sivussa, jos on tullakseen.

Tuo oli minulta liian vahvasti ilmaistu. Silti varmaan parempi noin päin, kuin että aina tekisi lihasryhmät harvakseltaan?

Tuohon haluaisin vastauksen vielä, että miksei voisi treenata 1- tai 2- jakoisella ohjelmalla, vaikka lopun ikäänsä? Millä lailla se koko siihen liittyy? Itse olen ollut huomaavinani, että päinvastoin mitä kauemmin on treenannut, sitä enemmän pystyy treenaamaan, vaikka lihasmassa on selvästi kasvanut. Nostan tässä kohtaa esiin (taas) Paul Andersonin, joka treenasi kyykkyä kovaa joka toinen päivä, pitkin koko päivää. Tää äijä oli parhaimmillaan jotain 350 paunaa ja 5'10". Ei ollut kehonrakentaja ei, mutta kyllä siitä näki, että lihasmassaa oli ihan kauheasti. Kyykky oli kovempi kuin kellään on ikinä ollut.

Mulla samanlaisia havaintoja omalla kohdallani! Ja lisäksi tuo koko kroppa kerralla tai 2-jakoinen säästää aikaa ihan törkeästi kun riittää se 3 kertaa viikossa treeniä vallan mainiosti.

Mutta tietysti jos on jollain 4-6 jakoisella rakentanut ne lavamassat, niin voihan se olla aika shokki lähteä jotain harvajakoista tekemään ja voi mennä suht pitkäänkin niin että tuntuu pään seinään hakkaamiselta koko homma.

Tiedä häntä sitten kun en suuria lihasmassoja omista, mutta sentään vähän keskiverto kaduntallaajaa enemmän pattia löytyy. ;)

Kuinka myrkkyä on tämmöses yksjakoises ohjelmassa käydä peräkkäisenä päivänä salilla. Itsellä olis siihen joskus tarve, jotta saisin tuon 3 kertaa viikossa käytyä. Harvemmin tämmöstä peräkkäispäivän treeniin olis tarvetta, mutta joskus työt, ja salin aukioloajat eivät sovi yhteen (vuorotyö).

En minä ainakaan pysty siihen. Todennäköisesti se on aika hankalaa kenelle tahansa. Omat lihakset kipeytyvät tuosta nykyisestä treenistä kunnolla ja vaikea ylipäänsä vetää 3 treeniä edes viikossa, erityisesti jaloille. Osin siksi hiukan vaihtelenkin prässin ja kyykyn välillä liikettä.

Tuohon haluaisin vastauksen vielä, että miksei voisi treenata 1- tai 2- jakoisella ohjelmalla, vaikka lopun ikäänsä? Millä lailla se koko siihen liittyy? Itse olen ollut huomaavinani, että päinvastoin mitä kauemmin on treenannut, sitä enemmän pystyy treenaamaan, vaikka lihasmassa on selvästi kasvanut. Nostan tässä kohtaa esiin (taas) Paul Andersonin, joka treenasi kyykkyä kovaa joka toinen päivä, pitkin koko päivää. Tää äijä oli parhaimmillaan jotain 350 paunaa ja 5'10". Ei ollut kehonrakentaja ei, mutta kyllä siitä näki, että lihasmassaa oli ihan kauheasti. Kyykky oli kovempi kuin kellään on ikinä ollut.

En osaa sanoa, miksei voisi. Voi se jollain toimiakin. Tosiasia silti on, että Paul Andersonin lihasten kokonaismassa ei luultavasti ole ollut lähelläkään nykyisiä kehonrakennushuippuja. Siksi en heti vertaisi nykyisiä kehonrakentajia Andersoniin. Voi hyvinkin olla niin, ettei kukaan vain ole kokeillut tai sitten voi olla niin, että on, eikä se ole toiminut. Harvoin lehdissä on huippukehonrakentajien artikkeleita aiheesta: "Tällä ohjelmalla hävitin 10 paunaa lihaa 2 kuukaudessa!" Eli vastausta emme voi tietää.

Tilannepäivitystä tiedossa.

Nyt se sitten tuli, ensimmäinen ns. huono treeni. Eli nääntynyt fiilis alusta asti. Dieetti alkanee viedä energiatasoja. Paino oli aamulla enää 89 kg, kun vielä muutamia aamuja sitten vaakaan kilahti 92,5 kg. Toukokuun lopusta pudotusta on nyt siis 7,5 kg. Salilla oli myös infernaalinen lämpötila ja sama tilanne oli edeltävästi töissä. Tein 9,5h työpäivän johon mahtui yksi varsin tiukka palaveri. Ehkä se ja mahdollinen nestehukka vaikuttivat osaltaan. Jo salille lähtiessä odotin vaatimatonta treeniä. Lihakset eivät olleet palautuneet viimekertaisesta kovasta rääkistä. Rinta oli edelleen kipeä ja jumissa, samoin reidet, eikä selkäkään vielä täydessä vedossa ollut. Harkitsin pelkän aerobisen tekemistä, mutta päätin tehdä silti treenin, koska hiukan kevyempikin treeni voi hyvin aiheuttaa hypertrofiaa.

Jotain hyvääkin, olkapäille ja käsille sain vedettyä paremman treenin. Tällä kertaa muistin, että ko. salilla on minulle täydellisesti sopiva Pannatan punnerruskone. Aivan loistavaa. 55kg / puoli kaksi hyvää sarjaa ja siitä pudotukset päälle. Käsille pumppailua hyvällä tuntumalla. Aivan samanlaista pumppia ei enää tullut kuin pari viikkoa sitten parhaimmillaan. Myös vatsat ja alaselkä saivat tällä kertaa osansa. Viimeksi kunto lopahti kesken ja jätin ne kokonaan väliin. Tällä kerralla kunto riitti hyvin.

Mitä tästä voi oppia? Yksittäisissä treeneissä fiilis ja voimatasot voivat vaihdella laidasta laitaan. Ei kannata tehdä hätiköityjä muutoksia. Kehitys on hyvin harvoin lineaarisesti progressiivista. Ravinto, työt, unet, ihmissuhteet ja oikeastaan kaikki mahdollinen voivat vaikuttaa fiilikseen ja sitä kautta myös palautumiseen ja treenien onnistumiseen. Huonossakin treenissä on mahdollisuus saada jokin liike menemään hyvin. Huonokin treeni voi olla varsin produktiivinen. Itse yritän kehittää kestävyysominaisuuksia ja nopeuttaa palautumista. Pyrin siis edelleen siihen 3 treeniin viikossa, vaikka osa treeneistä olisikin hieman vaisumpia. Toinen vaihtoehto olisi kuunnella kehoa ja siirtyä monijakoiseen ohjelmaan tai treenata vain 1-2 kertaa viikossa ja loput vaikka aerobista. Itse pyrin pakottamaan kehon sopeutumaan treeneihini. Katsotaan mitä tapahtuu.

Itse koen aika useinkin sen tilanteen, että salille tullessa huomaankin, että veto on pois ja joutuu ottaa vähän rennommin. Olen kuitenkin aika varma, että syy löytyy tekemästäni keskeytymättömästä 3 vuorotyöstä, joka on jo sinänsä raskasta ja uni jää välillä tosi vähiin.

Itse koen aika useinkin sen tilanteen, että salille tullessa huomaankin, että veto on pois ja joutuu ottaa vähän rennommin. Olen kuitenkin aika varma, että syy löytyy tekemästäni keskeytymättömästä 3 vuorotyöstä, joka on jo sinänsä raskasta ja uni jää välillä tosi vähiin.

Vuorotyö ja huonot unet vaikuttavat. Minulla treenit menevät univajeessa todella huonosti. Vastaavasti kovien treenien aikana, erityisesti massakaudella tarvitsen käsittämättömän pitkät unet. Pahimmillaan olin väsynyt, ellen saanut 14h unta vuorokaudessa. Normaalisti pärjään erinomaisesti 7-8h unilla. Dieetillä unta ei ihan yhtä paljon tarvitse ja uni on jotenkin kevyempääkin, ainakin pitkän dieetin jälkeen. Nyt 7h ei ainakaan enää riitä. 9h varmaan olisi tälllä hetkellä säännöllinen tarve. Valitettavasti en yhtenäkään yönä ole saanut niin pitkiä unia.

Tosiasia on, että hyvä "flow" voi treeneissä kestää jonkin aikaa, joka kuukausia, mutta ei ikuisesti. Kaikki treenit eivät voi olla hyviä. Nyt ärsytti myös se, että treenikaverini vain ryyppäävät ja juhlivat lomalaisina, joten jouduin taas treenaamaan yksin. Menin samalle salille, jossa aikoinaan tein kaikki ennätykseni. Oli henkisesti yllättävän ärsyttävää tehdä kevyt jalkatreeni prässissä n. 200 kg painolla, kun on joskus aiemmin puskenut pitkää sarjaa yli 500 kg:lla samaisella laitteella. Olisi ehkä pitänyt valita se toinen prässi. :)

No, pitää nyt aktiivisesti muistutella, että tavoitteenani on olla terve ja fit, eikä nousta lavalle. Meinaa toisinaan edelleen unohtua. Varsinkin kun bodaritutut ovat jo alkaneet vähän hiillostella minua siihen suuntaan treenejäni viemään ;)

Kiitos Le Vee hyvästä threadista=)Itse tein juuri 1-jakoisen treeniohjelman päivällä,nyt innolla ootan huomista pääsee koittamaa.Mieleeni juolahti pelko,et jos 1-jakosella tekee 3krt viikossa ni eiks ylikunnon mahdollisuus oo aika suuri.Ite ajattelin jos tekis maanantaisin 8 toistoa keskiviikkosin 10-12 toistoa ja perjantaisin 15 toistoa,vaikuttaako huonolta idealta.Viitsitko Le Vee antaa vinkkejä/kokemuksia omasta treenistäsi.Kiitos

Kiitos Le Vee hyvästä threadista=)Itse tein juuri 1-jakoisen treeniohjelman päivällä,nyt innolla ootan huomista pääsee koittamaa.Mieleeni juolahti pelko,et jos 1-jakosella tekee 3krt viikossa ni eiks ylikunnon mahdollisuus oo aika suuri.Ite ajattelin jos tekis maanantaisin 8 toistoa keskiviikkosin 10-12 toistoa ja perjantaisin 15 toistoa,vaikuttaako huonolta idealta.Viitsitko Le Vee antaa vinkkejä/kokemuksia omasta treenistäsi.Kiitos

Kiitoksia!

Ylikunnon vaara on toki olemassa. Keskeistä on, että itse tunnistaa ylikunnon alkuvaiheen oireet itsellään. Ylikunnosta on varmasti oma ketjunsa, joten en nyt sitä tässä sen tarkemmin käsittele. Mielestäni tällaisessa ohjelmassa on ok vaihdella toistojen ja sarjojen määrää. Minusta niin jopa kuuluukin tehdä. Osa treeneistä voi surutta olla kevyitä pumppailuja. Välillä voi pitää kevyitä viikkoja ja tehdä perusliikkeitä pienillä raudoilla tai pumppailla pelkillä koneilla hyvällä fiiliksellä kevyesti. Mm. Erämetsän kirjassa Massaa Voimaa! suositellaan joka toisessa treenissä toistoaluetta 10-20 ja joka toisessa 5-10. 20 toiston sarjatkin voivat olla kovin tiukkoja, joten itse painottaisin vielä erikseen, että osa treeneistä on suosiolla hyvä pitää kevyinä. Otinhan juuri tänään itsekin todella kevyesti prässin (n. 200kg) ja penkin (80kg), kun lihakset eivät olleet vielä kunnolla palautuneet ja olo oli muutenkin todella näivettynyt. Vain olat ja ojentajat runttasin oikein kunnolla. Hauikset normaalisti. Erikoistekniikoita voi myös satunnaisesti soveltaa, mutta ei missään nimessä joka treenissä ja ehkä ei edes joka viikko. Kannattaa kunnella kehoaan. Aloittelijoille en suosittele erikoistekniikoita lainkaan. Aloittelijan kannattaa keskittyä tiettyihin voimailun perusliikkeisiin ja kevyilläkin treeneillä hioa tekniikkaa kuntoon. Välillä on järkevää pitää viikko tai pari täyttä taukoa ja harrastaa jotain ihan muuta. Dieetillä erityisesti on oltava tarkkana ylikunnon kanssa. Itsekin alan kohta mittailemaan leposykettä, miettimään yöunieni laatua jne. Jos ylikunnon oireita alkaa ilmetä, lisään kaloreita hieman ja mahdollisesti kevennän tai muutan treeniä. Minun kohdallani eivät päde nyt ihan normaalit säännöt kiitos lihasmuistin. Minä voin vetää tiukoilla miinuskaloreilla ja silti kehittyä kovaa vauhtia sekä voiman että lihasmassan suhteen samalla rasvaa polttaen. Lähellä omaa aiempaa maksimitasoaan treenaavien on aina oltava tarkkana.

Voin valottaa sen verran, että olen nyt vedellyt max. n. 2000 kcal päivittäisellä intakella. Eli todella vahvasti miinuksella porskutetaan. Haluan nyt karsia näitä kymmeniä rasvakiloja alkuun nopeasti ja otan hyödyn lihasmuistista. Olisin myös voinut heittää bulkin päälle ja turvottaa itseni hetkessä n. 105-110 kiloon, jolloin lihasmuistista olisi ollut toisella tavalla hyötyä. En vain tällä hetkellä ole kiinnostunut megamassasta tai voimasta.
Toivottavasti sait vastauksen kysymykseesi.

Ensiksi Veelle. Kiitos loistavasta thredista ja mielenkiintoisista teksteistä...

Mitä tästä voi oppia? Yksittäisissä treeneissä fiilis ja voimatasot voivat vaihdella laidasta laitaan. Ei kannata tehdä hätiköityjä muutoksia. Kehitys on hyvin harvoin lineaarisesti progressiivista. Ravinto, työt, unet, ihmissuhteet ja oikeastaan kaikki mahdollinen voivat vaikuttaa fiilikseen ja sitä kautta myös palautumiseen ja treenien onnistumiseen. Huonossakin treenissä on mahdollisuus saada jokin liike menemään hyvin. Huonokin treeni voi olla varsin produktiivinen. Itse yritän kehittää kestävyysominaisuuksia ja nopeuttaa palautumista. Pyrin siis edelleen siihen 3 treeniin viikossa, vaikka osa treeneistä olisikin hieman vaisumpia. Toinen vaihtoehto olisi kuunnella kehoa ja siirtyä monijakoiseen ohjelmaan tai treenata vain 1-2 kertaa viikossa ja loput vaikka aerobista. Itse pyrin pakottamaan kehon sopeutumaan treeneihini. Katsotaan mitä tapahtuu.

Tämän perään aamen. Olen tenhyt kohta kymmenen vuotta epäsäännöllistä kolmivuorotyötä ja treenipäiviä sekä treenejä joutunut siis sovittelemaan vuorojen väleihin ja vapaapäiville...

Lähes aina pyrkinyt ja päässyt tuohon väh. kolmeen treeniin viikossa millä tahansa metodilla sitten treenannutkin... Mukaan tullut aikalailla noita "huonompia treenejä". Ovatko ne loppujen lopuksi edes mitään huonoja treenejä?!?! Alkuun innoissaan nuo "huonot treenit" meinaisivat rassata liikaa mieltä. Tuntui, että kehitys pitäisi näkyä jos ei nyt lähes jokaisessa sarjassa niin ainakin treenissä... Onneksi havahtui itse ajattelemaan kehitystä pitemmällä aikavalillä ja salli nuo "huonommat treenit". Ihan kaikkea ei elämässä, paivässä ja kehossa voi hallita - treenatessa täytyy vain sopeutua.

Tällä hetkellä treenaan HST:llä. Noin vuoden ajan treenannut muutenkin yksijakoisella. Treeniaikoja joudun sovittelemaan työvuorojen mukaan (aamu tai iltatreeni). Treenin pitäminen säännöllisenä (3krt/vko) ei ole ongelma, mutta progressiivinen treenipainojen nousu kiertojen edetessä aiheuttaa päänvaivaa... Etenkin aamupäivätreenit aina hirvittäneet hieman etukäteen (kehoni aina herännyt hitaasti treenaamista ajatellen), mutta nyt tarkemmin ajateltuna en ole joutunut suuriin kompromisseihin HST:tä noudattaessani, vaikka voimatasot sekä fiilikset muutenkin vaihtelevat treeneissä treeniajankohdasta riippuen... Yllätyksekseni yövuorotkaan eivät ole sotkeneet HST-treenejäni kovin pahasti...

Yleisesti täytyy sanoa, että yksijakoinen HST on minulle parasta mitä treenaamisessa olen tähän mennessä kokeillut... Sorry mainostus HST-ketjun ulkopuolella...

Taas yksi askel päätetty ottaa kuntoprojektin suhteen. Aloitin tänään aerobisen reilun 10 km reippaalla marssilenkillä. Ajatelin nyt alkuun tehdä 45-120 min kevyitä aerobisia 2-3 kertaa viikossa. Katsotaan miten homma lähtee käyntiin. Kun rasvaa on hiukan palanut, saatan taas ottaa käyttöön aamuiset aerobiset treenit 4-5 kertaa viikossa. Koko ajan projektin kuluessa on motivaatio lisääntynyt ja tekee mieli ottaa uusia askelia kohti parempaa kuntoa. Päivän kalorit toistaiseksi vasta n. 1500 kcal. Ei tekisi mieli syödä enää mitään, mutta ainakin kunnon proteiinijuoman on vielä mentävä alas kurkusta. Raportoin projektin etenemisestä. Otin ensimmäiset kuvat tänään. Ihan ok, vaikka otinkin ilman pumppia. Salilla kun saan pumppikuvat vielä ottamatta. Aion ottaa kunnostani valokuvia suht säännöllisesti, koska mielestäni ne kertovat peiliä enemmän.

Itsekkin otan mukaan reippaan 30-50 minuutin kävelylenkin 2-3 kertaa viikossa, mihkä nyt on hyvin aikaa ja motivaatiota kiitos tämän 1 jakoisen saliohjelman. Tarkoitus on myöhemmässä vaiheessa muutta kävelylenkki hölkkäämiseksi ihan yleiskunnon parantamiseksi, palaa siinä lihasta tai ei.

Nyt on viikko takana 1-jakoista ja täytyy sanoa, että jos vetää joka lihasryhmän joka treenis yhtä sippiin, kuin 4-jakoisessa voi, niin noutaja tulee, tai ainakin :urjo: . Toki, olenhan periaatteessa tehenyt 3 viikon (4-jak) treenit viikossa (1-jak)

Ainakin tässävaiheessa tuntuu siltä, että 1 treeni 3:sta pitää ottaa rennommin, mutta voihan se olla niinkin, että kroppa tottuu tähän ennenpitkään. Vaikkakin vasta viikko takana, niin fiilikset on hyvät tämän 1-jakoisen ohjelman suhteen.

tässä oma setti:
1.
kyykky 2x15
penkki 2x6-8
pystysoutu 1x6-8
ranskalainen 1x12
leuat 2x max
vatsat

2.
kyykky 2x15
kp penkki 2x12
pystysoutu 1x12
kapeapenkki 1x6-8
leuat 2x max
vatsat

tämä siis tehdään 3 kertaa viikossa

tähän ohjelmaan olisi tarkoitus ujuttaa jonkinlaista jaksotusta,tarkotus olisi aloittaa painoilla jotka ovat n.80% toistomaksimista ja nostaa painoja aina niin kauan kun pystyy,sitten kun on mennyt 3 treeniä ilman kehitystä,niin lasken treenipainoja joku 10kg ja yritetää sitten uutta nousua,miltäs kuulostaisi tälläinen?

Nyt on viikko takana 1-jakoista ja täytyy sanoa, että jos vetää joka lihasryhmän joka treenis yhtä sippiin, kuin 4-jakoisessa voi, niin noutaja tulee, tai ainakin :urjo: . Toki, olenhan periaatteessa tehenyt 3 viikon (4-jak) treenit viikossa (1-jak)

Ainakin tässävaiheessa tuntuu siltä, että 1 treeni 3:sta pitää ottaa rennommin, mutta voihan se olla niinkin, että kroppa tottuu tähän ennenpitkään. Vaikkakin vasta viikko takana, niin fiilikset on hyvät tämän 1-jakoisen ohjelman suhteen.

Kyllä kolmasti viikossa yksijakoisella ohjelmalla treenaaminen on raakaa peliä. Treeneissä tarvitaan kestävyyttä aivan eri tavalla kuin nelijakoisessa ohjelmassa. Kuten aina uutta ohjelmaa aloittaessa, olisi yksijakoisenkin tapauksessa järkevää ottaa alkuun rauhallisesti. Tehdä vaikka jokaista liikettä vain kaksi työsarjaa ja nekin suht kevyillä painoilla. Siinä saa kropan tottumaan uuten rytmiin. Lihasta voi silti tulla mukavasti, koska treenit kolmasti viikossa lienevät lihaksille hyvää shokkihoitoa, jos aiempi rytmi on ollut kerran viikossa.

Kevyitä treenejä on jossain vaiheessa joka tapauksessa otettava mukaan.
Itse vedin tänään taas hieman isommilla romuilla. Prässissä n. 320kg:lla kaksi pitkää sarjaa eri jalka-asennoilla (leveällä ja todella kapealla). Penkissä tuli ensimmäistä kertaa taas kokeiltua 100kg:lla sarjaa, mutta olin hiukan liian voipunut prässeistä ja sarja jäi turhan lyhyeksi. Tein pudotuksen 70kg:lla ja päälle vielä penkkiä kaulalle pari pitkää sarjaa 70kg:lla. Kaikkiaan näyttäisi siltä, että voimatasojen kasvu ei ole vieläkään pysähtymässä. Prässissä oli selvästi enemmän romua, kuin parilla edellisellä treenillä. Paino oli tänään edelleen 89kg, eli ihan mukavilla romuilla tässä jo näin kevyeksi mieheksi runnotaan.

Halusin hiukan lisää ruutia ja hyvät pumpit tälle treenille, joten aamulla vedin normaalin korvikepatukan lisäksi 70g ruismakaronia ja hetken perästä 30g (kyllä!) kreatiinia ison vesimäärän kanssa. Pakki ei tykännyt ihan parasta tuosta kreatiinimäärästä, mutta eipä toisaalta liiemmälti kipuillutkaan. Iltapäivän treeni kulki mukavasti ja pumpit olivat aivan eri planeetalta kuin viime treenissä. Normaalisti en kreatiinia käytä juuri koskaan.

tähän ohjelmaan olisi tarkoitus ujuttaa jonkinlaista jaksotusta,tarkotus olisi aloittaa painoilla jotka ovat n.80% toistomaksimista ja nostaa painoja aina niin kauan kun pystyy,sitten kun on mennyt 3 treeniä ilman kehitystä,niin lasken treenipainoja joku 10kg ja yritetää sitten uutta nousua,miltäs kuulostaisi tälläinen?

suosittelen kyllä myös välillä vaihtamaan sarjapituuksia 3-5 , 6-8 , 10-12. noita oon nyt ite yks jakosessa kierrättäny.

silleen oon tehny että oon alottanu aina 2,5kg pienemmästä kun millä on viimeks menny esim 3x5 sit seuraavan kerran se sama enkka, sit enemmän. jos menee niin 2,5kg lisää, jos ei niin kerran koetetaan saada sillä vielä. sit jos ei mene niin ens treeniin sarjatavote 12 toistoo. painot 2,5kg vähemmä ku millä viimeks on menny se 2x12 jne..

näitä on niin herkku selittää kun melkein osaa.

e: pointtina hommassa ettei jää junnaamaan koskaan yli 2 treeniä pitempää paikallee ja tulee myös vaihtelua sarjapituuksiin mukavasti.

Tuli pari kuvaakin otettua. Kuvissa lihaksissa ei ollut enää erityistä pumppia ja hieman ne ovat litistyneet nyt viikon dieetin aikana. Eilenkin tuli syötyä alle 1700 kcal. Rantakuva on otettu kesäkuussa ja kuvien välillä on siis hieman yli 1,5kk. Dieettiä on siis takana vasta 1 vko, eli dieetin suhteen ei vielä isoja tuloksia ole ehtinyt tulemaan. Valitettavasti vertailua vaikeuttaa se, että rantakuvassa en poseeraa, mitä nyt tietysti vatsaa vedän sisään sen minkä kykenen. Voin jatkossa laitella uusia kuvia, kun kunto taas paranee. Se parhaiten reagoinut lihasryhmä, eli kintut eivät myöskään nyt näissä kuvissa näy, koska epähuomiossa ja housut jäivät jalkaan. :)

Tässä linkki kuvaan:

Kuvat

suosittelen kyllä myös välillä vaihtamaan sarjapituuksia 3-5 , 6-8 , 10-12. noita oon nyt ite yks jakosessa kierrättäny.

silleen oon tehny että oon alottanu aina 2,5kg pienemmästä kun millä on viimeks menny esim 3x5 sit seuraavan kerran se sama enkka, sit enemmän. jos menee niin 2,5kg lisää, jos ei niin kerran koetetaan saada sillä vielä. sit jos ei mene niin ens treeniin sarjatavote 12 toistoo. painot 2,5kg vähemmä ku millä viimeks on menny se 2x12 jne..

näitä on niin herkku selittää kun melkein osaa.

e: pointtina hommassa ettei jää junnaamaan koskaan yli 2 treeniä pitempää paikallee ja tulee myös vaihtelua sarjapituuksiin mukavasti.

Tajusin kyllä mitä meinaat,kuulostaaki iha järkevältä,miten on tulosta tullu?

Noiden kuvien välillä 1,5 kk????? :eek:

Kovassa kunnossa olet joskus ollut, kuin noin nopeasti on tullut karu määrä lihasmassaa lisää. Olet 1,5 kk aikana kehittynyt enemmän kuin minä 1,5 vuodessa, eikä minunkaan kehitykseni mitenkään huonoa ole ollut. :D

Back
Ylös Bottom