Ylätalja & omapaino galluppia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Penska
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Täytyypä testata tuota kuuden sarjaa. Sen verran pitkään hinkannu tuota kymmenen toiston settiä. Kiitoksia :)

Montako meinasit niitä kuuden sarjaa? Esim. Penkissä olen tehnyt niin kovia 2x6, että 3 sarja jääny johonkin 3 toistoon, seuraavalla kerralla 3 sarja 4toistoa, sitä seuraavalla 3 sarja 5 toistoa, ja sitä seuraavalla 3x6. Samoilla painoilla koko ajan teen aina niin pitkään että menee 5x6. Ja sen jälkeen olen laittanut sen verran painoa, että menee taas just ja just 2x6 jne. jne. Ja alussa ei menny penkissä kuin 60kg silloin tein, myös penkissä 3x4=>6x6. Sillä tuli nopeesti 70kg Penkki.

Vaikuttais hyvältä testaamiselta toi, pitääpä muuten kokeilla. En tiedä vielä miten onnistuu, mutta tuo 3x10 menee 55/60kg:lla joten veikkaisin, että kyllä tuohon 5-10kg saa lyödä päälle että 3x6 menee ainakin. Täytyy ainakin kokeilla ensin 10kg pistää lisää ja katsoa mihin taipuu. Jos saa 3x6 niin sitte seuraavalle kerralle vitonen lisäksi päälle.

Penkkiä teen myös 2x6:lla ja rapiat päälle. Tuota ns. pyramidimaisuutta en ole vielä testannut joten sekin voi olla asiallinen penkissä, kiitoksia vinkistä :)

Vaikuttais hyvältä testaamiselta toi, pitääpä muuten kokeilla. En tiedä vielä miten onnistuu, mutta tuo 3x10 menee 55/60kg:lla joten veikkaisin, että kyllä tuohon 5-10kg saa lyödä päälle että 3x6 menee ainakin. Täytyy ainakin kokeilla ensin 10kg pistää lisää ja katsoa mihin taipuu. Jos saa 3x6 niin sitte seuraavalle kerralle vitonen lisäksi päälle.

Penkkiä teen myös 2x6:lla ja rapiat päälle. Tuota ns. pyramidimaisuutta en ole vielä testannut joten sekin voi olla asiallinen penkissä, kiitoksia vinkistä :)

Jaa... No itse en ole sitä edes ajatellut pyramiidina, vaikka sehän se onkin. Luin vaan ton miken 2x6 idean. Ja omassa päässä sumplin, että jos alussa menee hikinen 2x6 ja myöhemmin 5x6 samoilla painoilla niin sarjakestävyyden lisäksi myös pakostakin tulee lisää voimaa. Kerrankin maalaisjärjellä aateltuna idea oli myös käytännön kanssa kohtaava. En tiedä mitään, mihin tuo menetelmän toimivuus perustuu, että liekkö johtuu intensiteetistä vai mistä, mutta toimiva ainakin minun osaltani. Vielä..

Teen ylätaljalla vaan pidempiä sarjoja kaksjakosessa ja jätän kovat lyhyet sarjat leuanvetoihin lisäpainoilla.
Ylätaljassa 70kg*12*3 tein näköjään viimeks ja oma paino 73-74kg

mulla painoa 75kg
5*50kg menee yhdelläkädellä (oikealla) ja taitaa olla sitten päälle 5 toistoa kun kahdella kädellä 100 kiloa. Lisäpainoykkönen 40kg kieppeillä. Ja kahvamalli on ollu todennäkösesti joku suoratanko.
100kg/75kg~1,33 eli 133%

Itse en tykkää ylätaljassa tehdä alle 4 toiston sarjoja mutta joskus kokeilin huvikseen vähän raskaammilla niin 85 kilolla meni 8 tai 9 toistoa ja tuosta on kyllä aikaa... Nykyään vedän 80 kilolla 8 toistoa sarjassa ja oma paino 84. Huono kyllä verrata siinä mielessä kun itse ainakin teen ylätaljan vaan apuliikkeenä nykyään. Sitä ennen on kovat leuanvetosarjat takana ja selkä aika jumissa. teen siis ylätaljaa ihan sillä normitangolla niskan taa. prosentti on siis noin 100%

Oma ykkönen on 171% ja ihan siistilla tekniikalla, tosin pienellä alatalja-kahvalla tehtynä. Tulee siis melkein pelkillä käsillä.. ja ylätaljaa voi tehda 60kg:lla myös yhdellä kädella.. ;)

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Aamupaino 94kg
ylätalja leuanveto-otteella 5x150kg
150/94=~1.6

leuanveto viimeks (oma paino nostaessa 95kg), 2x4x42.5kg

Jännä kyllä, vaikka paino tippunu hieman yli 10kg 6kk aikana, niin ei oo voimat yhtään hiipunu, päinvastoin =)

Tuota tuota...

Salilla jossa käyn on kolme ylätaljavehjettä. Olen ajansaatossa kokeillut niitä kaikkia ja kilomäärät vaihtelevat laitteesta riippuen todella paljon. Uudella silikoonatuilla muovipäällystetyillä vaijereilla ja apec-7 laakereilla varustetulla vehkeellä nousee reippaasti rautaa, kun taas toisaalta isovihanaikasella hamppuköysiversiolla 60kg:kin on kovilla.

Sitä vaan, ettei nämä tulokset joita porukka esittelee ole kyllä välttämättä kovin vertailukelpoisia. Mut väliäkös hällä.

Intoa taljan kanssa rimpuiluun kaikille. :thumbs:

Sitä vaan, ettei nämä tulokset joita porukka esittelee ole kyllä välttämättä kovin vertailukelpoisia. Mut väliäkös hällä.

Intoa taljan kanssa rimpuiluun kaikille. :thumbs:

Sen takia olis hyvä aina laittaa leuanveto vertailuun. Oon itekkin huomannu pieniä eroja, mutta ero on ollu vaan pari kiloa. Ja laitteitten valmistusvuosissa on ollu kyl melkein varmaan 30 vuotta eroo =D

Viimeksi muokattu:
Sen takia olis hyvä aina laittaa leuanveto vertailuun.
juuri näin. omapaino+lisäpaino ja toistot vs ylätaljapaino ja toistot. siitä se nähdään kuka tekee selällä sen liikkeen. aika samoissa noiden kuuluu olla jos se selällä tehdään.

eli esimerkki 100kiloinen kaveri, ylätalja 8x150kg. tuossa tapauksessa pitäisi pystyä tekemään leukoja 50kilon lisurilla jo sellanen 4-8toistoa, siis jos on leukoja reenaillut vähääkään taljan ohessa. jos ei tuu kertaakaan tai vain yksi niin kannattaa miettiä millä sitä taljaa vetää.

Empä tiiä. Leuanveto on kuitenkin loppupeleissä aika erinlainen liike kuin ylätalja, eikä painot ole imo verrattavissa. Josset ole leukoja hirveesti tehnyt niin ei isollakaan talja tuloksella leukoja tule koska tekniikka ei ole kunnossa eikä ole tatsia miten koko homma tehdään. Samaten jos oot vaan vetänyt leukoja ei taljoissa välttämättä liiku mitään. Oiva apu silti ylätalja on leuoille.

on ne aikalailla verrattavissa jos liike tehdään selällä, mutta enpä jaksa sen enempää vängätä. jokainen saa olla mitä mieltä haluaa:piis:

edit: tuo on totta että heittoja tulee jos jompaan kumpaa on tehnyt vähemmän tai ei ole tehnyt ollenkaan. sehän on selvää. mutta ei niissä nyt mitään aivan kauheita eroja kuitenkaan tule. tyyliin jos 100kiloinen kaveri saa leukoja op 10kpl, mutta taljaa tekee 10x140 niin silloin kyllä mättää jo melko ankarasti jossaki joku IMO

Tottahan toki tommossissa määrissä jo. Mutta jos omalla painollaan ottaa vaikkapa 15 toistoa ylätaljaa, ei se kerro että leuka pitäis mennä. Tahi omalla painolla 15 leukaa sano ettäkö ylätaljaa menisi täten 15 x op.

jos op painolla saa ylätaljassa 15toistoa ja jos ei yhtään leukaa saa niin TEKEE väärin, tollasella suhteella menee vaikkei ois koskaa jompaa kumpaa tehnyt, jos jokseenkin oikein liikkeet tekee. en kai sanonut missään että ne yks yhteen pitäisi mennä vaan lähelle. taitaa itselläsi olla suuri ero ku pitää yrittää puolustella :D

Joskus pari vuotta sitten kun leukoja tein viimeks niin otin 90kg (op) + 15kg x 1. Ja tein ylätaljaa jotain toistoja 80kg :)

Nyt ylätalja remmeillä suoratanko 5 x 140kg. op. 100kg

Back
Ylös Bottom