Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
oletettavasti nyt saat n,50lisurilla muutaman ku taljakin on noussut reippaasti(60kg), jos olet sen yläselällä tehnyt.Nyt ylätalja remmeillä suoratanko 5 x 140kg. op. 100kg
Omapaino 83kg ja ylätalja v-kahvalla 3 tai 4 x 100kg (en muista) = 120% (liike, jota tulee korkeintaan kerran 2kk tehtyä)
Fuskaako jengi miten paljon kun tekee ylätaljaa? Eli jos ankkuroi selän täysin paikalleen sarjan ajaksi eikä heijaa taaksepäin yhtään niin kuinka paljon laskee sarjapainot? Mulla omapaino tällä hetkellä jotain 85 kg ja hiukan fuskaamalla 8x90 kg ylätaljasta. Ns. "ultrapuhtaalla" tekniikalla 10-15 kg vähemmän.
Olen alkanut kiinnittää huomiota tuohon selän heijaamiseen kun saksalaisella kuntosalilla kuulin sarjan jälkeen heti saarnan että kuinka selkäni hajoaa parissa vuodessa jos jatkan moista tyyliä. Noh ei se kyllä ole tähän mennessä hajonnut vaikka on pari-kolme vuotta tullut noin tehtyä.
aika vaikea se on ulkopuolisen sanoa milloin on liikaa painoa ja milloin ei. vain reenattava itse tuntee sen jos tuntee. tietenki jos tyyli on esim alataljoissa tai ylätaljoissa sellainen että saa kiskoa jofan päähän ennen suoritusta niin asia on eri
hyvä esimerkki on mielestäni pro ukot jotka reenaa ja muutama ihan sm tason kehonrakentajakin. moni reenaa ulkopuolisen silmiin "ihan päin helvettiä", mutta eihän se niin ole. he tuntevat kokoajan millä se työ tehdään vaikka tyyli voi olla aika karmasievankin näköistä ulkopuolisen silmin katsottuna.