Ylätalja & omapaino galluppia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Penska
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Nyt ylätalja remmeillä suoratanko 5 x 140kg. op. 100kg
oletettavasti nyt saat n,50lisurilla muutaman ku taljakin on noussut reippaasti(60kg), jos olet sen yläselällä tehnyt.

vaikka nuin sanonkin niin epäilen ettei tuu ainuttakaan;), toki voin olla väärässäkin.

mutta sepä siitä.....:zzzz:

Onkai silläkin vaikutusta että leuat useimmiten vedetään vastaotteella ja ylätaljaa myötäotteella.

Itellä 98kg reenipainolla menee joku 6 kapeahkolla myötäotteella ja 8-10 vastaottella varmaan. Kapeahkolla myötäotteella öbaut 6 ylätaljaa 6-8x90kg.:D

Ja ylätaljaa oon jahkannu iät ja ajat, leukoja sillo tällö..

lähellähän sullakin tuo suhde on ja niin se oli directionsillakin ainakin tuolloin aikaisemmin. yleensä se vaan tuppaa olemaan niin että taljoissa liikutellaan isoja/kohtuullisia romuja, mutta sitten yllättäen leuoista ei oikein tule mitään.

:offtopic:
Kyllä jos siinä taljaa tehdessä se perse pysyy penkissä, niin aika suoraan on verrattavissa tuohon leuanvetoon (varsinkin leveämällä myötäotteella vedelteäessä). Aika paljon saa taljavetoihin laittaa lisää rautaa jos siinä vedon alussa käyttää omaa kehon painoaan apuna. Tuollaisia vetoja näkee yllätävän paljon missä se "alkuveto" jää kokonaan pois.

Semmonen ylätalja, missä on perse penkissä ja tehdään vain minimaalinen takanoja ja kädet liikkuvat sulavasti, aaaah! Kaunista katseltavaa ja tehtävää. Toisin kun tällainen ylätalja:

Fake-edit: hemmetti, eivät taida sallia pistää perus gif -animaatio viestiin vai?
No kattokaa tuosta :D
http://www.4freeimagehost.com/show.php?i=37f46382b220.gif

Ps. todella, todella pahoillani tuosta kuvahostista. Yritin ekaksi imageshackiin ja se näytti vaan sammakoita. Sitten sai 5min ettiä kunnon palvelua ja tuohon nyt sain, ainoa miinus että tuli yksi pokerimainos... No onneksi jutussa ei ole kovemmasta asiasta kiinni.

Tommosia kuntoilu -hymiöitä pitäisi muuten tehdä tänne :D . Skaalaisi tuon vaan pienemmäksi. Ootteko miettiny asiaa?

ylätaljaa leveellä myötäotteella 2x8x140kg, 5x150kg (pikku murjasulla. Näissä sarjoissa painoa tais olla vähän alle 100kg. Nykyään en tee kun leukoja)
leukoja leveellä myötäotteella 3x5x40kg
leukoja vastaotteella 3,3,3x55kg, 2,2,2*60kg, 3,3,3x55kg, 1x65kg

omaa painoa 92-93kg. Jännä homma itellä tuntuu et ylätaljaa jaksaa leveellä paremmin, mut leukoja vastaotteella reilusti paremmin.

Parhaat kuutoset tähän mennessä 65kg:lla. Katsoo meniskö ensi maanantaina jo 5kg lisää vika sarjaan :)

Oma paino n. 75kg, eli:

65kg
75kg

= 0,867 ~87%

"Normaalilla" myötäotteella v-kahvalla suht. puhtaasti.

Ps. Ylätalja :haart:

Fuskaako jengi miten paljon kun tekee ylätaljaa? Eli jos ankkuroi selän täysin paikalleen sarjan ajaksi eikä heijaa taaksepäin yhtään niin kuinka paljon laskee sarjapainot? Mulla omapaino tällä hetkellä jotain 85 kg ja hiukan fuskaamalla 8x90 kg ylätaljasta. Ns. "ultrapuhtaalla" tekniikalla 10-15 kg vähemmän.

Olen alkanut kiinnittää huomiota tuohon selän heijaamiseen kun saksalaisella kuntosalilla kuulin sarjan jälkeen heti saarnan että kuinka selkäni hajoaa parissa vuodessa jos jatkan moista tyyliä. Noh ei se kyllä ole tähän mennessä hajonnut vaikka on pari-kolme vuotta tullut noin tehtyä.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Fuskaako jengi miten paljon kun tekee ylätaljaa? Eli jos ankkuroi selän täysin paikalleen sarjan ajaksi eikä heijaa taaksepäin yhtään niin kuinka paljon laskee sarjapainot? Mulla omapaino tällä hetkellä jotain 85 kg ja hiukan fuskaamalla 8x90 kg ylätaljasta. Ns. "ultrapuhtaalla" tekniikalla 10-15 kg vähemmän.

Olen alkanut kiinnittää huomiota tuohon selän heijaamiseen kun saksalaisella kuntosalilla kuulin sarjan jälkeen heti saarnan että kuinka selkäni hajoaa parissa vuodessa jos jatkan moista tyyliä. Noh ei se kyllä ole tähän mennessä hajonnut vaikka on pari-kolme vuotta tullut noin tehtyä.

No enpä tiiä. Painoja on kiva saada lisättyä koneeseen, mutta silti tavoitteena on, että se todella ottaisi niin massan kuin voiman puolesta selkään. Meikäpoika jos joskus saa kunnolla lihaa selkään ja toki muuaallekin, niin voisi vaikka sanoa että työllä on ansaittu, kun hirmusesta nollatasosta kummiskin lähetty.

Vitamiinin kanssa olen ihan samaa mieltä. Esimerkiksi ylätaljassa saa tuntumasta ja sarjapuhtaudesta riippuen painot vaihtelemaan hurjasti. Puhtaalla hiotulla tuntumalla painot on aivan eri tasoa kuin "henki pois" -tyylillä jossa on mukana cheattia.

Monesti näkee porukan treenaavan juuri selkää liian isoilla painoilla. Vaatii oman aikansa että saa sen näkkileivän särkemistekniikan opittua kunnolla.

aika vaikea se on ulkopuolisen sanoa milloin on liikaa painoa ja milloin ei. vain reenattava itse tuntee sen jos tuntee. tietenki jos tyyli on esim alataljoissa tai ylätaljoissa sellainen että saa kiskoa jofan päähän ennen suoritusta niin asia on eri

hyvä esimerkki on mielestäni pro ukot jotka reenaa ja muutama ihan sm tason kehonrakentajakin. moni reenaa ulkopuolisen silmiin "ihan päin helvettiä", mutta eihän se niin ole. he tuntevat kokoajan millä se työ tehdään vaikka tyyli voi olla aika karmasievankin näköistä ulkopuolisen silmin katsottuna.

Ylätäljaa eteen vedettynä en ole koskaan saanut tuntumaan yhtään missään vedinpä sitten superpuhtaasti taikka hirveellä heijarilla.

Ylätalja taakse vedettynä toimii taas loistavasti. Latsit tulee kunnolla kipeiksi joka kerta (tosin niin tulee hauiksetkin). Jostain syystä kohtuu isoilla painoilla olen pystynyt aina ko. liikettä tekemään lähes ilman minkäänlaista heijausta. Paras tulos ehkä noin 127-128-kiloisena 157kg x 7. Tai no, kun suhdeluvun laskee niin eipä se enää mitenkään kovalta tunnukaan...

No mä oon ainakin 65kg ja ylätaljassa eteen
menee 12*55kg
viimesellä toistolla oli vain pikkuhuijaus.
"toistojaksotus: vielä 2viikkoa 8-12 pituisia sarjoja"

huonosti on asiat. Nimittäin tuon tuloksen takia.:down:

aika vaikea se on ulkopuolisen sanoa milloin on liikaa painoa ja milloin ei. vain reenattava itse tuntee sen jos tuntee. tietenki jos tyyli on esim alataljoissa tai ylätaljoissa sellainen että saa kiskoa jofan päähän ennen suoritusta niin asia on eri

hyvä esimerkki on mielestäni pro ukot jotka reenaa ja muutama ihan sm tason kehonrakentajakin. moni reenaa ulkopuolisen silmiin "ihan päin helvettiä", mutta eihän se niin ole. he tuntevat kokoajan millä se työ tehdään vaikka tyyli voi olla aika karmasievankin näköistä ulkopuolisen silmin katsottuna.

Omasta mielestäni ei tarvitse olla edes mikään erityisen pro, että kykenee tuntemaan liikkeen vaikutuksen. Itse en ole koskaan erityisemmin välittänyt siitä, miltä joku liike näyttää, vaan enemmänkin siitä miltä se itsestäni tuntuu. Moni on hämmästellyt vipareitani, mutta kun just sillä tyylillä ottaa niin helevetin hyvin sinne minne pitääkin.

Toki kyykyt ja jotkut muut liikkeet vaativat perusasiat kuntoon, että niitä yleensä pystyy edes turvallisesti tekemään.

Ylätaljaa tulee nyittyä 70-90 kg:n painoilla ja oma paino ~ 75kg.

Niinno itse tässä päätin kahden päivän sisällä siirtyä tekemään leukoja asenteella ja jättää hilavitkut pois ihan yksinkertaisesti. Kirjoitan asiasta tänään enemmän.

Kohtuullisen nätillä tekniikalla ei niskantaakse vaan eteen 115kgx8 oman painon ollessa n.88kg eli 130%
Leukoja vastaotteella omapaino+20kgx6 vajaa puolvuotta takaperin.

Back
Ylös Bottom