Ylätalja & omapaino galluppia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Penska
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Kertokaahan teidän ylätalja & omapaino -suhdanteita, että saan pientä mielikuvaa. Mieluusti sellaisilta, jotka laskevat itsensä keskivertoreenareiksi tai aloittelijoiksi.

Kertokaa myös kahvamalli jolla teette.

Sovitaan vaikka, että alin toistomäärä 4 ja max 8, että saamme hieman voimaan verrattavia tuloksia eikä niillä 2 toiston riuhasuillakaan paljon päätellä.

Itsellä on hommat yläkanttiin päin menossa. Älkää nyt sitten naurako tai mittään ( :lol2::lol2::D:D:urjo::nolo: )

Itsellä omapaino sovitaan että 70 kg. Luihut kädet ja muukin olemus eli pituuttakin löytyy mutta se ei ehkä ole olennaista nyt.

Viimeeksi päätin nostaa painoa ja aika rauhassa tein 50kg:lla jotakin 6-7 toistoa muistaakseni. Itellä on kuitenkin aina se pelko perseessä, että jos jää lepäämään sinne ylös ne kädet, niin kaikki energia loppuu käsivarsista ja estää sitten tekemästä täydellisesti sitä liikettä.

50kg
70kg

=

0,71421 ~ 0,71 %

IMO olisi jo käytännössä aika kova vetää oma paino alas ylätaljassa ja ehkä sekin päivä koittaa. Täytyy pitää huoli, että kun oman painon korotus on tuonne 80kg akselille menossa, että myös sarjapainot nousevat.

Haluan vaan tietää, millä kuormalla muut tekevät, vaikka en varmaan hirtä itteäni sen takia, että joku tekee 60% tai 80% omalla painollaan.

+ sitten kuinka realistista on tehdä 100% painolla jne.

Ja ei mitään 13 vuotta reenanneiden "joo omapaino 92kg ja 207,5kg ennätys" eikä 13-vuotiaiden sanoja "ite painan 45kg ja vedän tolla 60kg 12 sarjaa" <- vaikka tommosia kumpiakin on takuulla olemassa.

Paino 78. Ylätalja mallisessa laitteessa, olikohan technogym tjs. 90kg mikä on max koko laitteessa menee 4x10.
Eli % on:
90
jaettuna
78

=

1.15384 ~ 115.3%

Olen treenannut semmosen kohta 4 kk

Omapaino 83kg ja ylätalja v-kahvalla 3 tai 4 x 100kg (en muista) = 120% (liike, jota tulee korkeintaan kerran 2kk tehtyä)

Oikeastaan ihan kova motivaatiothreadi. Tämä kannustaa pistämään sitä limppua ihan tunteella sopivasti lisää, tietysti tekniikan rajoissa. Tuntuukin, että nysvään aina ihan liian puhasta systeemiä omalla tavalla.

Johtu varmaan tuo 100% hehkutus siitä, että ainakaan nuorten keskuudessa (sovitaan että alle 25v) ei hirmusesti näe mitään 120kg -ylätaljaa. Käyn varmaan siihen nähden väärällä salilla tai väärään aikaan, vaikka kyllä siellä muita suorituksia näkee.

Maksimi mitä tällä salilla olen nähnyt ylätaljassa tehtävän on varmaan 80-100kg (en kyylännyt niin kovaa), jolla vanha mies teki hikistä sarjaa ja astetta kovempi jätkä vetää jollain 60kg. Hmm. Siinä on miettimistä.

No minäpä laitan tänne sit vähän heikommankin tuloksen, ettei tuu semmosta harhakuvaa, että kaikki pakkislaiset on vahvoja :D

Eli oma paino noin 86kg ja ylätaljassa kasin sarjoja teen 75kg:lla, eli
75/86 = 0,87.

Edit: Nousukkaalle: Jos toi Technogym-laite on se mitä mä ajattelen, joku Pulldown tms nimeltään, niin siinä ei painot kyllä vastaa ylätaljan painoja. Semmonen laite, missä on erikseen kahvat molemmille käsille, ja vähän kaareva liikerata?

No minäpä laitan tänne sit vähän heikommankin tuloksen, ettei tuu semmosta harhakuvaa, että kaikki pakkislaiset on vahvoja :D

Eli oma paino noin 86kg ja ylätaljassa kasin sarjoja teen 75kg:lla, eli
75/86 = 0,87.

Siis 87%

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Jep. Olisin osannut kyllä itekin ton muunnoksen prosenteiksi tehdä :D

Tossa on vielä kuva siitä laitteesta, jota ajattelin että tarkoitat
http://www.elmec.gr/images/textimages/7/BigPhotos/pulldown.gif

Tossa saa tosiaan tehtyä melko paljon isommilla painoilla kuin ylätaljassa.

Kyllä... Just tuo. Niin minunkin mielestä, kun siinähän on jotain välityksiä mitkä keventää. Siksi en sanonut, että ylätaljassa vaan tuossa, kun en usko vetäväni ylätaljassa edes yhtä 10x90kg, vielä neljästä sarjasta puhumattakaan.

Jep. Sinänsä tuo on ihan ok laite, mä ainakin sain tolla kohtuu hyvän tuntuman latseihin, kun sitä joskus aikanaan käytin. Ongelmana on vain tuo painopakka, se loppuu oitis kesken.

Jep. Sinänsä tuo on ihan ok laite, mä ainakin sain tolla kohtuu hyvän tuntuman latseihin, kun sitä joskus aikanaan käytin. Ongelmana on vain tuo painopakka, se loppuu oitis kesken.

Jep jep.. Minulla vaikee saaha tuntumaan latseihin, välillä saattaa ottaa, vaikka kuinka yritän aina tehä sen silleen, et vedän kyynerpäitä alaspäin, mut silti ottaa monesti enemmän hauikseen!

Oma paino 72 kg, ylätaljasta 6:n toiston sarja 95-100 kg (laitteesta riippuen). Leukoja menee vastaavasti 25 kg:n lisäpainolla.

Ruumiinrakenne päinvastainen kuin aloittajalla. Kyykkytulos tuota ylätaljatulosta huonompi :david:

Oma paino 72 kg, ylätaljasta 6:n toiston sarja 95-100 kg (laitteesta riippuen). Leukoja menee vastaavasti 25 kg:n lisäpainolla.

:
tällain sen pitääkin mennä. tietää että se ylätalja on tehty selällä kun leuka tulos(yhteispaino) on suunnilleen samoissa:thumbs:

Maksimi mitä tällä salilla olen nähnyt ylätaljassa tehtävän on varmaan 80-100kg (en kyylännyt niin kovaa), jolla vanha mies teki hikistä sarjaa ja astetta kovempi jätkä vetää jollain 60kg. Hmm. Siinä on miettimistä.

Ja siinä on myös miettimistä, että ei ne painot välttämättä aina vaan miten se lihas liikkuu. Itsekin olen nähny jotain kilpailijoita saleilla, jotka tekevät mitättömillä painoilla ylätaljaa. Taisipa olla sm-tason kilpailijakin, joka väänsi keposta 60 kg ylätaljaa. Mitä sitten? Jos lihas kasvaa pienemmilläkin painoilla?;)

Esit. Nousukas: Niin tosiaan, unohdimpa taas.:D

Niin, riippuuhan se siitä, että haluaako voimaa vai lihasta.

No itse rupesin treenaamaan ylätaljaa 3x4=>6x6 pakka 80kg. Nyt menee 90kg 4x10.

Edit. tai ei ylätaljaa vaan tuota Tecnhogym laitetta, minkä Mattih3 jo esittelikin.

Back
Ylös Bottom