Westside barbell gymnastics

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Öö, taas mystisiä lyhenteitä. Mitä on PTTP tyylinen eteneminen (ChildInTime)?

Mikä on WOD (merkkari)?

Oma hiljattain aloitettu kehonpainoharjoittelu alkaa pikku hiljaa edistymään. Yhden jalan kyykky menee jo (tässä lähinnä kai tasapaino oli se ongelma). Käsilläseisonnasta pitää kohta kokeilla punnerrusta. Mutta kyllähän nuo staattiset jutut (L-sit, back lever-variaatio on aika tuskaa - mutta kaipa ne sieltä alkaa kehittymään).

Renkaat varmaan pitää varmaan jossain vaiheessa ostaa (suosituksia hyvistä renkaista otetaan vastaan). Tosin vähän huonosti kämpässä niitä saa mihinkään muualle kiinnitettyä kun ovessa olevaan leuanvetotankoon. Ja kun toisaalta tässä vaiheessa vielä riittää haastetta esim. ihan tuon leuanvedon kanssakin eri variaatioineen, niin ehkä en vielä tarvitse niitä renkaita? Mitä muutes tuollaisesia ovessa olevassa leuanvetotangoon kiinnitetyissä renkaissa voi edes tehdä? Ainakin L-sit, punnerrukset ja dipit tulee mieleen. (L-sit nyt on tarpeeksi vittumaista ihan lattiallakin) Kai siinä jotain muutakin voi tehdä? Mietin vain, että jos nyt edes saisi aloitettua jollain nuo rengasjutut, niin on kai niistä apuja sitten siihen vaiheeseen, kun pääsee oikeasti kiinnitetyillä renkailla treenaamaan.

Pavel Tsatsoulinen Power to the people (pttp)

Karkeasti siis tarkoittaa 1 työsarja 85%-95% painoilla 2-5 toistoalueella, runsas lepo, ja sen jälkeen "hermostoa huijaava" ja tekniikkaa hiova kevennetty viiden toiston sarja. Kevennys 5%-15% työsarjan painoista. Ite oon käyttäny aina 10% ja hyvin potkii. Mm. mavessa vedin nyt eilen lepopäivänä vahingossa oman ennätyksen kun kaveri teki mavesarjaa ja yllytti kokeilemaan. Tämä siis 24h paaston jälkeen ja kuukauden dieetin aikana (jota pitäs vielä syksyyn asti jatkaa.)

PTTP on ihan priima juttu, toimii mulle ku tauti. Toimii myös kehonpainon dynaamisissa JOS ja JOS ja JOS on MALTTIA treenata se YKS työsarja YHDELLÄ keventävällä sarjalla. Voi varmasti tehdä pari jotain ihan uberhelppoa toistoa kevennyssarjan jälkeenkin, mutta mitä enemmän toistoja, sitä pidempi palautuminen, sitä vähemmän mahdollisuutta tehdä työsarjoja per päivä/viikko/kuukausi = sitä hitaampi kehitys.

Tämä päti itellä ainakin ihan 100% tuossa voimapyörän kans.

Kai se pitää itekki uskaltautuu jotain kirjottelemaan tänne. Noin 2kk sitten kaverin kanssa pyörittiin youtubessa ja vahingossa tuli eteen "Full Planche Pushups" pätkä ja hetihän se piti lattialle mennä kokeilemaan perässä vain todetakseen, että kyllähän se aika vaikeaa onkin. Siitä jäi silti sen verran kipinää, et tuli googleteltuu enemmän kehonpaino harjoittelu juttuja ja sitä kautta tämäkin ketju löytyi.

Sitten sitä tuli iltaisin kokeiltua boxerit jalassa frogeja yms. Minuutin frogin sain tehtyä aika nopeasti, L-sittiä meni reilu 10s, rannepunnerruksista ei tullut mitään edes polvet maassa, leukoja&dippejä meni jonkun verran, mutta muscle uppii ei mitää jakoo, front lever polvet mahassa kesti vähän aikaa, back leveri asentoon en edes päässyt, kässillä seisontaan selkä seinää vasten en päässyt ilman kaverin apua.
Nyt olen vajaan 2kk tehnyt tuota Childin postaamaa ohjelmaa 3krt/vk (sivu 21) ja pientä kehitystäkin on tapahtunut. Planchevariaatiossa olen menossa advantage tuckissa, L-sit 3x20s, rannepunnerruksia 10sarjoja, muscle up enkka 4kpl, molemmat leverit jalat sylissä 2x30s, käsillä seisontaankin pääsen jo omin avuin :) Renkaatkin tuli hommattua ja niillä lähinnä dippejä ja levereitä joskus tehny.

Täällä Savonlinnassa ei ole yhtään reenikaveria, mut pari kaveria käy välillä vkl reenailemassa täällä. Huudelkaahan jos joku reenailee täälläpäin nii ois kiva reenata porukassa. Reenipaikkana toimii eräs paikallisen ala-asteen piha josta löytyy: erikorkusia tankoja, dippiteline, puolapuut pystyyn&poikittain. Joskus reilun vk päästä lähen 1-2vk asumaan stadiin(saa ehdottaa hyviä reenipaikkoja keskustan läheltä) ja siitä siirryn lomailemaan Espanjaan Fuengirolaan ainakin koko elokuuksi. Kävin google mapsilla jo rantoja kattoo ja kyllä sieltä ainaki rannoilta leuanvetotankoja löyty eli renkaat, voimapyörä ja tietenkin farkkushortsit reppuun mukaan.

Paino oli reenailua alotellessa 81kg(pituus 183) nyt 77kg. Ruokavaliosta en nyt hirveesti tiedä, mut pari päivää sit tein uuden perus ateria rungon.

09.00 1dl puuroo, rahka+mehukeittoo, banaani
12.00 salaatti+munat/kanat, (joskus vähän täysjyvä pastaa)
15.00 rahka
18.00 protsku drinkki
21.00 salaatti+munat/kanat
24.00 raejuustopurkki

Ajattelin et vois jossain vaiheessa laittaa jonkun näköstä videopätkää omista rimpuiluista niin saisi asiantuntevia kommentteja&vinkkejä. Ja laittakaahan muutkin pätkiä omista jumppailuistanne, itse saan ainakin tosi paljon motivaatiota&ideoita muiden reenailuista.

Pari kysymystä vielä loppuun: 1. Kannattaako molempia levervariaatioita reenata samana päivänä?
2. Tulisiko ihmislippua harjoitella joka päivä vähän vai tyyliin kerran/vk?
3. Kannattaisiko tämän 3krt/vk ohjelman lisäksi ottaa yksi "rengaspäivä" viikkoon mukaan? ja mitä se pitäisi sisällään?

Terve, itse olen juuri myös aloittanut nämä leikit. Building the gymnastic body sekä foorumeita on tullut selailtua oikeen toden teolla. Silti olen viellä vähän ulkona siitä millasessa suhteessa kannattaisi tehdä staattisia ja dynaamisia liikkeitä ? Ei ole jostain syystä oikeen selvinnyt. Eli onko huono jos tekee esim.

Lämmittely

Vetävä stattinen 2 eri liikettä kumpaakin 60s yhteensä
Vetävä Dynaaminen 3x3-5 toistoa

Työntävä stattinen 2 eri liikettä kumpaakin 60s yhteensä
Työntävä Dynaaminen 3x3-5 toistoa

Jalkoja ja vatsoja johonkin väliin.

Ilmeisesti levereitä kannattaa hinkata melko paljon, vai olenko ihan hakoteillä? Entä kuinka kauan teillä yleensä 1 treeni kestää?

Jotenkin tuntuu hieman "salamyhkäiseltä" tämä koko bodyweight-treenailu. Lyhenteitä käytössä todella paljon, ja sitten vaikka lyhenteistä ottaa selvää, niin sittenkin on vielä aika pihalla. Mulla ei ainakaan ole osunut silmiin esim. tuon Gymnastics Bodies sivuston palstoilta mitään ohjelmaa aloittelijoille. Kai sieltä apuja saisi, jos vaan kysäisisi sieltä (tai jaksaisi kahlata forumia läpi). Lukaisin joku aika läpi sen Sommerin kirjankin (Building Gymnastic Body), mutta tuntui, ettei siinäkään mitään varsinaista aloittelijan ohjelmaa ollut - pitää tosin tsekata vielä uudelleen - liikkeet kyllä oli hyvin esitelty ja muutenkin tällaisen treenauksen perusperiaatteita.

Tuntuu, että punttipuolella on aloittelijoille helposti ohjelma löydettävissä - esim. teet Rippetoen Starting Strenght ohjelmaa muutaman kuukauden tai pitämpäänkin, niin et pahemmin voi mennä vikaan. Ja tuon parin kuukauden aikana voikin sitten selata vaikka pakkotoistoa mielin määrin ja tsekkailla, että josko löytyisi parempaa ohjelmaa, kun on jo vähän sitä voimaa/tekniikkaa/näkemystä taustalla. Jos nyt joku sattuu tietämään jonkun ohjelman tai edes sitä, että mitkä on ne täysin perusliikkeet, jotka on "pakko" hanskata, niin saa toki vinkata. Tuo sivun 21 ChildInTimen ohjeistus on kyllä mainio, eli pitääkin tutustua siihen vielä uudelleen.

Itse olen treenaillut nyt lähinnä tuota dynaamista puolta Convict Conditioning kirjan mukaan, eli siellä tulee (yhden käden) punnerrukset, yhden jalan kyykyt, jalkojen nostot rekillä, silta, punnerrukset käsilläseisonnasta ja tietysti (yhden käden) leuanveto. Noissa olen aloittanut etenemään rauhallisesti kirjan ohjeiden mukaan (tai no jonkin verran kyllä nopeammin), eli siellä aloitetaan nuo liikkeet helpoilla variaatioilla ja edetään pikkuhiljaa kohti vaativampia juttuja. Esim. itse olen nyt parin kuukauden aikana edennyt punnerruksissa vasta perus-etunojapunnerruksiin vaikka varmaan heti aloitettaessa olisi mennyt jonkinlaisia tuettuja yhden käden punnerruksia. Näin tuo kirjan kirjoittaja ohjeisti, eli ideana on kehittää sitä perustaa pikku hiljaa, koska muuten tulee herkästi stoppi heti kättelyssä jos heti alkaa tekemään sitä kaikkein vaativinta variaatiota. Tämä kyllä sotii hieman esim. tässäkin keskustelussa todettuja juttuja vastaan (eli käytännössä pitäisi heti mennä kaikkein vaikeimpaan variaatioon, jonka vaan pystyy tekemään, ja alkaa jauhamaan sitä). No, eipä tässä ikämiehellä enää kiire ole mihinkään, ja jos sitä vaikka sitten ensi kesänä olisi sitten rantakunnossa. Ja ehkä tässä ei sitten ainakaan tule loukattua itseään niin helposti.

Olen nyt sittemmin aloittanut tekemään ja harjoittelemaan noita staattisia juttuja - eli tässä vaiheessa back lever ja L-sit. Back lever jalat rinnassa (=tuck) tuntuu jo helpolta, ja tänään kokeilin back lever flat tuck -versiota (eli lantio "suoristetaan") ja kyllähän siinäkin joitain sekunteja pysyy, vaikka toki tuntuukin, että verisuoni katkeaa päästä. :curs: Ei ole tuolla tavalla ilmeisesti oppinut koko kroppaa jännittämään. Front leverissä (jalat koukussa rinnalla = tuck) en kestänyt vaakatasossa käytännössä hetkeäkään, joten sen jätin nyt kuvioista alkuunsa pois :( Tulihan sitä tuotakin yritettyä kyllä ihan tosissaan ja väkisin roikuttua siinä tangossa, mutta käsivarret oli kyllä hauskan tuntuiset seuraavina päivinä.

Kovasti tekisi myös mieli renkaat ostaa (kuten tuossa muutama postaus ylöspäin mainitsin), mutta onhan noissa yllämainituissakin tekemistä vielä pitkäksi aikaa. Ehkä niillä voisi kuitenkin jo nyt hieman harjoitella, niin eivät sitten ole aivan vieras esine, kun rengastreenit tulevat ajankohtaiseksi. Mutta joo, eiköhän tässä ole liikkeitä tarpeeksi ensi hätään.

1. Kannattaako molempia levervariaatioita reenata samana päivänä?
2. Tulisiko ihmislippua harjoitella joka päivä vähän vai tyyliin kerran/vk?
3. Kannattaisiko tämän 3krt/vk ohjelman lisäksi ottaa yksi "rengaspäivä" viikkoon mukaan? ja mitä se pitäisi sisällään?

Tervetuloa laudoille.

1. Kannattaa. Itse oon vaihtanu kokonaan dynaamiseen harjoitukseen leverit, ja uskoisin että oisin alunperinkin nopeampaa saanut taklattua nuo leverit jos oisin alusta asti treenannut pelkillä dynaamisilla ja pitänyt rengasrutiineissa jonkinlaisia isometrisia. 360 pullseja messiin. Vaikka yks sarja joka päivä.
2. Kannattaako mitään harjoitella vain kerran viikkoon? Mikä on tavoite? Eli ei. Mitä useammin, sitä nopeampi kehitys ellei kysymyksessä ole lihaksen kasvatus.
3. Vaiha yks päivä kokonaan dynaamisille liikkeille. Esimerkiksi jotain raskasta jaloille (kyykky/maastaveto) ja rengasrutiineja 2-5 sarjaa riippuen kestosta. Staattiset pidot max 5sek rutiinin aikana. Voin kertoa että 10 eri pitoa rutiinissa, jokaisen ollessa 5s pitkä ja "toistoajan" noustessa lähemmäs minuuttia on aika mahdoton pysyä sikatiukkana.

olen viellä vähän ulkona siitä millasessa suhteessa kannattaisi tehdä staattisia ja dynaamisia liikkeitä ?
Vetävä stattinen 2 eri liikettä kumpaakin 60s yhteensä
Vetävä Dynaaminen 3x3-5 toistoa

Työntävä stattinen 2 eri liikettä kumpaakin 60s yhteensä
Työntävä Dynaaminen 3x3-5 toistoa

Jalkoja ja vatsoja johonkin väliin.

Ilmeisesti levereitä kannattaa hinkata melko paljon, vai olenko ihan hakoteillä? Entä kuinka kauan teillä yleensä 1 treeni kestää?

Teretulemast. Tää sun treenipohja vaikuttais ihan pätevältä, aikalailla samanlaiselta mitä ite teen nykyään. Leverit lasketaan vetäviin (horizontal pulling) = laske ne noihin sarjoihin mukaan. Vaihtele vaikka joka toinen päivä leukoja, joka toinen päivä esim 360' pullsia.

Kun 360'stä on hankalaa pitää progressiivisena, niin keskity laskemaan sekunteja mitä kestää mennä kierros ympäri. Kun saat vaikka 20sek uppoamaan niin kokeile vaikeampaa variaatiota (1-jalka ulos, saksausta, jalkoja suoriksi..)

Eat-Move-Improven artikkelista kannattaa ottaa opiksi. Siinä on aika loistavasti selitetty miten kannattaa ohjelmoida jotta saa mahdollisimman paljon kehitystä mahdollisimman vähällä työllä. Esim just leverit kehittyy parhaiten tekemällä dynaamisia leverivetoja ja raskaita leukoja. Planchevariaatiot kehittyy parhaiten tekemällä planchepunnerrusvariaatioita ja dippivariaatioita.

TOSIN leveripidot, siis staattiset pidot aivan varmasti heikkenee ajan kanssa vaikka dynaamiset kasvaiskin. Hermotus on eri liikkumattomassa tilassa kuin kun pitää kontrolloida koko liikerataa. Se ei kuitenkaan muuta sitä raakaa faktaa että on se perkeleen hienoa rääpässä 20sek suora frontleveri ;)

Tai pitää edes sekunnin tai kaks yhtä komeaa backleveriä kuten meidän veteraani Rebound.

....Ei saatana. Takasin sorvin ääreen. ->

StraddleL:stä ei ole ollu paljoa juttua, mutta IMHO liikettä kannattaa alkaa treenata heti kun L-sit alkaa sujua jotenkuten. Jalat kramppaavat varmasti ekoilla kerroilla mukavasti, mutta kehitys kumpuaa L-sittiin todella hyvin, ja on myös helpompi aloittaa treenaamaan käsilläseisonnan parantuessa press to hs -negoja juuri straddlena.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Pakko todeta tähän väliin ihan vaan kevennykseksi, että jumalauta että tämän tyylinen treenaaminen on HAUSKAA - eikä vähiten sen takia että mulla oli toinen ankkureista hakattu vaan puoliksi kattoon mistä roikkuu renkaat, ja kas kummaa kesken back leverin tipahdin täysin suorin vartaloin lattialle kun toinen ankkureista petti. Jostain syystä samantien silmitön naurukohtaus ja yritäpä tukehtua nauruun samalla kun on ilmat pihalla. Onneksi joku refleksi päästi samalla toisen käden irti renkaasta myös, muuten oltaisiin varmaan olkapääleikkauksessa.. Onneksi ei käyny pahemmin. Vieläkin naurattaa :) :)

Mistä olette hommanneet renkaanne? Tutkailin vähän tarjontaa netissä (Suomessa), ja ainakin nuo useammassakin paikassa myynnissä olevat Compact-merkkiset renkaat näytti aluksi hyviltä, mutta kävin miettimään remmien pituutta. Tuoteselosteen mukaan remmit ovat vain 200cm (esim. täällä http://www.easyway.fi/shop/product_details.php?p=84). Mulle tulee ainakin heti mieleen, että tuo ei välttämättä riitä. Esim. jos haluaisi tehdä punnerruksia maan tasolla niin, että renkaat pitäisi pistää kiinni johonkin reippaasi yli parin metrin korkeudella olevaan rekkiin. Mulla olisi myös mahdollisesti käytössä yksi "parveke", johon voisin joskus virittää nuo renkaat, ja siinäkin tarvitaan varmaan ainakin kolme metriä remmiä. Ringtraining.com:n renkaiden remmit esim. ovat taas sitten jo 17 jalkaa, mikä onkin sitten jo vitisen metriä eli pitäisi riittää.

Näyttäis vähemmän yllättäen muutenkin tuolta maailmalta saavan renkaita postikuluineenkin halvemmalla, ja mukaan tule DVD:tä sun muuta sälää...

Itse tein aluksi renkaat pvc:stä ja kettingistä, nyt on puusepältä teetetyt puurenkaat jotka on kiinnitetty köydellä. Hinta oli neljänkympin paikkeilla.

Sapettaa vähän, kun oli pari viikkoa erittäin paha angiina sekä ruokatorven tulehdus, eikä pystynyt syömään juuri yhtään mitään. Nyt sitten paino reilusti alempana ja yläkroppa täysin luisena rengasrutiini tuotti tuskaa, adv tuck fronttikin oli vaikeaa ihan hetken pidettynä. Leukojakin meni yli viisi vähemmän. Toivotaan nyt, että tästä voimat palautuisi. Kyrsisi jos frontissakin olisi mennyt kuukausien työ hukkaan, straddlekin kun jo sujui.

Näyttäis vähemmän yllättäen muutenkin tuolta maailmalta saavan renkaita postikuluineenkin halvemmalla, ja mukaan tule DVD:tä sun muuta sälää...

Tuo on ihan totta, ja tuo ringtraining.com oli mulle ihan uutta. Mulla pitäis polttaa nuo liinojen päät kun ovat rispaantuneet melkoisesti mutta ei jaksa. Jos löydät varteenotettavia vaihtoehtoja (ei tullin kans pelleillyä = ei yli 40e) niin ilmoita. :)

Minä haluaisin edelleen ne power-ring teräsrenkaat harjoittelunetistä.

Itse tein aluksi renkaat pvc:stä ja kettingistä, nyt on puusepältä teetetyt puurenkaat jotka on kiinnitetty köydellä. Hinta oli neljänkympin paikkeilla.

Sapettaa vähän, kun oli pari viikkoa erittäin paha angiina sekä ruokatorven tulehdus, eikä pystynyt syömään juuri yhtään mitään. Nyt sitten paino reilusti alempana ja yläkroppa täysin luisena rengasrutiini tuotti tuskaa, adv tuck fronttikin oli vaikeaa ihan hetken pidettynä. Leukojakin meni yli viisi vähemmän. Toivotaan nyt, että tästä voimat palautuisi. Kyrsisi jos frontissakin olisi mennyt kuukausien työ hukkaan, straddlekin kun jo sujui.

En nyt halua morkata, mutta 20e lisää niin oisit saanut corduraliinaiset, alumiiniset/teräksiset renkaat jotka ei
1) lahoa
2) Halkeile
3) Kerää paskaa käsistä = vaadi päällystystä

But whatever floats your boat mate. Pääasia että treenit kulkee.

Mistä olette hommanneet renkaanne? Tutkailin vähän tarjontaa netissä (Suomessa), ja ainakin nuo useammassakin paikassa myynnissä olevat Compact-merkkiset renkaat näytti aluksi hyviltä, mutta kävin miettimään remmien pituutta. Tuoteselosteen mukaan remmit ovat vain 200cm (esim. täällä http://www.easyway.fi/shop/product_details.php?p=84). Mulle tulee ainakin heti mieleen, että tuo ei välttämättä riitä. Esim. jos haluaisi tehdä punnerruksia maan tasolla niin, että renkaat pitäisi pistää kiinni johonkin reippaasi yli parin metrin korkeudella olevaan rekkiin. Mulla olisi myös mahdollisesti käytössä yksi "parveke", johon voisin joskus virittää nuo renkaat, ja siinäkin tarvitaan varmaan ainakin kolme metriä remmiä. Ringtraining.com:n renkaiden remmit esim. ovat taas sitten jo 17 jalkaa, mikä onkin sitten jo vitisen metriä eli pitäisi riittää.

Mun compact renkaissa on liinat noin 4 metriä pitkät.
Ei se 2 viikossa voimat häviä niin tradikaalisti. Alkuun on vain vähän tuskaista. Kyllä se siitä.

En nyt halua morkata, mutta 20e lisää niin oisit saanut corduraliinaiset, alumiiniset/teräksiset renkaat jotka ei
1) lahoa
2) Halkeile
3) Kerää paskaa käsistä = vaadi päällystystä

Noita olen kyllä kokeillut, mutta puurenkaat ovat mielestäni ylivoimaisesti parhaimman tuntuiset kädessä omasta mielestäni. Lisäksi ne ovat ulkokäyttöön tarkoitetut, ja takuuta löytyy viisi vuotta (puuseppä on sukulaisia, ja halusi antaa tämmösen lisäyksen. Oli aiemminkin tehnyt renkaita eikä kenelläkään ollut koskaan halkeillut taikka lahonnut).

Ei se 2 viikossa voimat häviä niin tradikaalisti. Alkuun on vain vähän tuskaista. Kyllä se siitä.

Toivotaan näin.

- Ota noin lantion korkeudelta kiinni jostain kiinteästä ja paikallaanpysyvästä, esimerkiksi voimarekistä, smithistä, merkkarista tai kyykkytelineestä, ja nojaa taaksepäin..

buahahah. menny kokonaan ohi tuo multa ;)

Oisko jotain oikotie onneen vinkkejä frontleverin treenaamiseen? Vajaat kolme kuukautta treeniä takana ja backleverin saa pidettyä yli 5s jalat suorana, mutta ei toivoakaan että frontissa voisi jalkoja oikasta. Onko mitään apuliikkeitä vai auttaako vaivaan vain aika ja lisää treeniä?

delete: sulla on kohtalotovereita!Q ja virallinen vastaus kuuluu ja kuluu. Aika. Itellä 1½v eikä toivoakaan.

Mullakin kanssa tuntuu ettei FL ole kehittynyt ollenkaan moneen kuukauteen, vaikka se onkin ollut koko ajan olennaisena osana treenirunkoa. Joskus alkukeväästä jo tuntui, että sen onnistuminen on jo ihan nurkan takana, mutta tällä hetkellä se tuntuu erittäin kaukaiselta haaveelta. Eipä tässä kuitenkaan lannistumassa olla ja pitää vaan jatkaa treeniä. Ehkä tässä pitäisi kuitenkin kehitellä jotain uutta, sillä mieltä hieman nakertaa vedellä samoja FL-variaatioita kuukaudesta toiseen.

Muuten tuntuu, että kehitystä on tullut kesällä ihan mukavasti, vaikka treeni onkin ollut vähän puolivaloilla tehtyä. Fyysisesti raskas kesätyö runsaine ylitöineen on vienyt treenimehuja enemmän kuin osasin olettaa ja palautuminen on selvästi hitaampaa kuin kouluvuoden aikana. Eniten mulla on kärsinyt palauttavien treenien tekeminen ja ehkä tämänkin takia myös nivelkivut ovat hieman vaivanneet. Kuukausi vielä pitäisi sinnitellä, ja ehkä sitten pääsisi tykittämään taas ihan kunnolla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom