Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
- kädet EI SAA OLLA FLÄTTINÄ lattiassa, vaan kämmenet maassa sekä sormenpäät. Tästäkin niinkun joka asiasta on tietty eri kuppikuntia mutta ehdottomasti itse vannon tän "tigerclaw" -otteen nimeen:
Ja jos haluaa kehittyä pelkästään käsinseisonnassa niin ei ole tarvis treenata oikeastaan mitään muita juttuja jos ei halua.
Olen nyt harjoitellut n. viikon käsilläseisontaa ja siinä edistyy aika nopeasti. Tasapaino taitaisi riittää jo, mutta keskivartalo on heikko kohta. Luulen kyllä, että kuukauden sisään onnistuu käsilläseisonta ilman tukea.
Olen ylittänyt itseni
Saan nyt jo pari sekkaa pidettyä käsilläseisontaa ilman tukea. Ongelmana on nyt jalkojen ja alavartalon heilunta. Teen sellaista aaltoliikettä koko ajan.
Lihakset ei kipeydy treenistä enää ollenkaan, pitää siis varmaan nostaa sarjamääriä tuosta kolmesta lähemmäs viittä? Ongelmaksi on muodostunu myös plancheja tehdessä ranteen kestävyys, se kipeytyy ihan pirusti ottaessaan painetta.. On toisaalta kunnossa taas vähän aikaa treenien jälkeen. Ratkaisuksi wrist pushuppeja lämmittelyyn? Niin ja voiko tällaisella ohjelmalla odottaa kilogrammojen lihaskasvua kun ruokavalio on kohdillaan? (Painoa nyt 66, päivässä tulee popsittua 2600-3000 kcal ja proteiinia nautittua 150g verran, plussakaloreilla kuitenkin)
Kyllä. Jos tavoitteena on kipeyttää lihaksia, niin lisää toistoja vaan.
Planchessa kipeytyy ranne? Kipeytyykö jos teet 5s mutta vaikeammalla variaatiolla?
Ei voi odottaa kilogrammojen lihaskasvua. Mutta se nyt ei ole kovin järkevääkään. Massahommiin massatreeni (paras ehkä räjähtäviä 5x3sia isoilla liikkeillä kuten rinnalleveto ja etukyykky) ja voimisteluhommiin voimistelutreenejä. Plussilla jos olet niin aivan varmasti yläkroppa näissä hommissa paisuu. Olkapäät ja haukat ottaa hittiä ihan erillälailla kuin aiemmin, mutta jos massanhankinta on tavoite, tämä _ei_ ole järkevin vaihtoehto.
Viimeistään nyt ois hyvä aika suodattaa moiset dogmat pois sieltä selkäytimestä. DOMS ei korreloi voimankasvuun ainakaan positiivisesti. Ja voima on taito, sitä täytyis harjoitella usein ja pysyä freesinä jos aikoo oikeasti edetä. Eri asia varmasti isoissa raudoissa isoissa liikkeissä (ehkä, mutta omien kokemusten mukaan esim 5x viikossa maastaveto on paras mahdollinen tapa kehittää voimaa [let's start a flamewar jne]).Mulle on vain juurtunu päähän käsitys että treenien jälkeisenä päivänä lihaksissa pitäis tuntua tai muuten on jotenkin liikaa vässyilty ..
Massanhankinta ei sinänsä ole ykköstavoite, mutta voimanhankinnan ohessa siitä ei kyllä olis haittaakaan, varsinkin kun mulla ei ole mikään kiire tuon massan saamisessa. Puhutaan siis jostain ~8-12kk tavotteista, ei niinkään nopeasti bulkkaamisesta ja massan kasvattamisesta. Kultaisen keskitien(tm) jos hommalle löytäisi..
Ranteet kipeytyy jokatapauksessa, vaikeampaan plancheen en vielä pysty kuin tuohon froggiin. Onko siitä olemassa advanced versiokin? Muistelisin lukeneeni..
Hah laitoin tilaukseen compact renkaat. Voishan ne rahat laittaa huonomminkin.