Westside barbell gymnastics

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen nyt harjoitellut n. viikon käsilläseisontaa ja siinä edistyy aika nopeasti. Tasapaino taitaisi riittää jo, mutta keskivartalo on heikko kohta. Luulen kyllä, että kuukauden sisään onnistuu käsilläseisonta ilman tukea.

Onpa menny höpöksi ja loppunu mielenkiinto treenata näitä hommia. Nykyset treenit menee enemmän noihin lisäpainoleukoihin ja dippeihin. Oikeastaan treenit rakentuu aikalailla niiden ja raskaan maastavedon ympärille. Kerran viikkoon tulee tehtyä rengasrutiini. Kun käsilläseisonta on alkanut onnistumaan, ei enään riitä mielenkiintoa treenata muita kehonpainoliikkeitä vaan kokoajan kehittää vaan käsillä tasapainoilua. Perkele, pitää ottaa itteä niskasta kiinni taas tän homman kans! Nollata syklit, päättää kolme liikettä joissa kehittyä (nyt kun käsilläseisonnan ei tarvi olla yksi niistä vaan siitä on muodostunu taitoharjoite jota voi tehdä missä vaan ja millon vaan) ja taklata ne!

Itellä ei ole mielenkiinto loppunu, päinvastoin - kun kehitystä on varsinkin tuon HSworkshopin ansiosta tullut mahdottomasti ja neuvoja Mikaelilta miten treenata eteenpäin hommaa niin intoa on kun pikkupojalla. Tosin sama homma tuon hs:n kanssa, että treenit rakentuu entistä enemmän sen ympärille, sekä venyttelyn että se press to hs from straddleL menis ens workshoppiin mennessä ja pystys alkaa myös sitä onearmHS:ää treenaamaan.

Kotiuduin vajaa kolmen viikon mettäreissulta, eikä sielä tullu treenattua ollenkaan paria leukaa ja ihmislipputreenausta lukuunottamatta. Painoa lähti viitisen kiloa ja kylmiltään tuli eilen rykästyä 20sek. täydellinen back lever with eaze, ja joka kickuppi pysähtyy täydelliseen käsinseisontaan. Tauko teki siis hyvää.

fucked up handstand (en tiedä saatteko kuvan näkyviin?)

Aloittelija..

Olen nyt muutaman viikon vääntäny kehonpainoharjoittelua mm. käsilläseisontaa, erilaisia punnerruksia, levereitä ja core harjoituksia. Viimeviikolla tuli hankittua Compact-ringsit tuolta ufs-verkkokaupasta ja aloitettua niillä harjoittelelu. Renkailla harjoittelu tuntuukin sitten moninkerroin vaikeammalta jo, eli siihen ajattelin alkaa panostamaan nyt.:puntti: Treenijaon ajattelin tehdä kolmeen osaan, eli vetävät, työntävät, jalat ja keskivartalo. Kehityksestä sen verran että käsillä seisonta on parantunut suht. nopeaan kuten myös l-sit. Levereissä kehitys on ollut huomattavasti hitaampaa johtuen ehkä heikohkosta keskivartalosta.:( Painoa olen diettaillut pois nyt noin 8kg reiluun kolmeen kuukauteen joten toivottavasti tästä on myös hyötyä jatkossa. Safkapuoli pitäisi olla suunnilleen okei, kevyesti miinuksilla mennään.:rolleyes: Noita levereitä tehdessä kannattaa ilmeisesti panostaa suorituspuhtauteen ja tehdä suht lyhyitä sarjoja ?

Vielä tuohon käsinseisontaan kertaisin kun siitä kysellään paljon/ihan vaikkapa omaksi muistinvirkistämiseksi pari seikkaa joista on ollu mahottomasti hyötyä:

- kädet toisistaan about yhtä leveälle kuin jalat kun seisot normaalisti (tasan 33cm on muistaakseni Mikaelin koutsin vaatimus, jokaisen kohdalla)

- kädet EI SAA OLLA FLÄTTINÄ lattiassa, vaan kämmenet maassa sekä sormenpäät. Tästäkin niinkun joka asiasta on tietty eri kuppikuntia mutta ehdottomasti itse vannon tän "tigerclaw" -otteen nimeen:
CurledHandGround.jpg

- olkapäät auki, (open shoulders x1000000) on ehkä se isoin huutomerkki, eli olkapäiden liikerata tulee olla niin hyvä että kun sitä meän pikku Tollo-Olavin käsilläseisontaa katsoo sivusta niinn kädet, keskivartalo ja jalat on kaikki yhtä suoraa linjaa (ei kaarta selässä). Tämä kaari korjautui itsellä kun vaan aloin aukasemaan olkapäitä ja mobbailemaan niitä joka helvetin päivä. Näistä mobbauksistahan (mobility = liikkuvuus) on puhuttu täälä jo huru mykke), selailkaa ketjua.

- Purista perseellä, auttaa huomattavasti linjauksen ja sitäkautta vakaan käsinseisonnan naulaamisessa. Jos et usko niin seiso löysänä jaloillas ja purista pakarat senjälkeen yhteen - mitä tapahtuu? Aivan.

- Kärsivällisyys on toisena huutomerkkinä. Jotkut oppii nopeammin, itse kuulun niihin jotka eivät opi kun kantapään kautta jos sillonkaan. Oikeella tekniikalla ja määrätietosella pitkäaikasella treenauksella kuka tahansa oppii kävelemään ja seisomaan. Jopa käsillä. Yhdessä yössä se ei tapahdu. TÄmä ei muutenkaan vaadi mitään ihme kikkoja tai "apuliikkeitä" tai muitakaan. Treenaat ensin (vatsa) seinää vasten, ja jossai vaiheessa alat pysymään ilman sitä seinää pystyssä.

- Sitten kun on se käsinseisonta hanskassa, ja venyvyys ym. jutut niin Punnerrukset ensin straddlena, sitten jalat suorana. Tän jälkeen aletaankin treenaamaan press to handstand -negoja, ja kas yhtäkkiä meneekin press to handstand from straddleL. Sitten tulee kuvioihin planche, ja tänä aikana se normi käsinseisontakin on niin kovassa kunnossa (2min. vakaa) että voidaan alkaa siirtymään yhden käden seisontaan joka onkin sitten mulle tuntematon maailma. Vielä.

Ja jos haluaa kehittyä pelkästään käsinseisonnassa niin ei ole tarvis treenata oikeastaan mitään muita juttuja jos ei halua.

- kädet EI SAA OLLA FLÄTTINÄ lattiassa, vaan kämmenet maassa sekä sormenpäät. Tästäkin niinkun joka asiasta on tietty eri kuppikuntia mutta ehdottomasti itse vannon tän "tigerclaw" -otteen nimeen:
CurledHandGround.jpg

Ja jos haluaa kehittyä pelkästään käsinseisonnassa niin ei ole tarvis treenata oikeastaan mitään muita juttuja jos ei halua.

Erinomaisia neuvoja Merksulta. Tosin vaikka kuinka mikael ois neuvonu mitä, pidän ite flättinä käsiä. Tämä ei tietenkään luo yhtä vakaata pohjaa tasapainolle, mutta voisin argumentoida että ulnaarinen hermo ottaa aika roimasti hittiä tossa tiikeriasennossa. Kun sormet ei ole suorana, vaan niitä jännitetään eka kakkosnivelestä, niin hermo pinttyy vielä pahemmin. Itellä tämä tuntuu ainakin siltä että jokin siellä "venyy," ja kun hermoja ei venytellä, niin jätän venyttämättä ja kärsin vähän huonommasta hallinnasta (joka sitten lopulta kantaa parempaan käsilläseisonnan kehittymiseen, tai näin ainakin jaksan hokea itselleni.)

PARAS NEUVO IKINÄ tuli tuossa boldattuna. Tätä oon nyt itekin alkanut tekeen. Aina kun vaan on saumaa niin viritän slacklinen pihalle ja tepastelen siinä tunnin. Aina kun vaan on saumaa (mm. aina, mutta IF-rutiinilla yleensä silloin kun en ole syönyt yhtään mitään) seisoskelen käsillä mahollisimman USEIN mutta mahollisimman vähän. Nyt kun olen huomannut että leveripidot kehittyykin parhaiten kun niitä ei treenaa, vaan treenaa nekin liikkeet dynaamisessa rengasrutiinissa voimavetotyyliin (jos tässä on failure ja tässä oot sinä ni sinä oot marsissa ja failure cthulhulandiassa) niin isometriset on jääneet pois. Teen maastavetoa tukeakseni tuota koko kehon jännityksen harjoittelua (en nostaakseni vitusti rautaa) ja rengasrutiineilla hoituu sitten se käytännön puoli.

Valitettava tosiasia joka tuosta omasta empiirisestä kokeilusta (talvi 2010) seuras oli toteamus että ei, maksimiaikojen pitäminen ei kehitä staattisia positioita minulla. Voisin pistää pääni pantiksi että sama pätee tosi moneen: eli tehdään ennemmin treenit treeninä ja harjoitellaan voimaa taitona (tarkoittaen että 10sek on absoluuttinen maksimi toistopituus jonka jälkeen keinolla millä tahansa vaikeutetaan liikettä.)

Ylivoimaisesti paras esimerkki itelle tosta "ylitreenauksesta" ja pään takomisesta seinään on L-sit: Oon takonu sitä minuutin L-sittiä ku pöljä, ja eihän sitä ole sieltä tullut. 45sek on raja jota en oo saanu rikki. No, kokeilin tehdä vähän aikaa 10sek mutta laitoin 2,5kg levypainon nilkkojen päälle. Tänään tein L-sittiä 30sek ihan 100% suorana ja tuntui että voimaa ois ollu työntää vielä lisääkin jos ois jänteet antaneet lavoista periksi. Eli taas = Kun isometrisissä ei liikuta, on äärettömän helppo nojata ja hakea lisäsekunteja antamalla itelleen vähän löysiä, mutta se ei palvele sitä lopullista tarkotusta joka ois se backlever, tai frontlever tai planche.

Ainoa isometrinen pito jota vielä roikuttelen "reeneissä" on tuo äpäräplanchesupportti renkailla. 10sek satseja nojaamalla niin eteen kuin voi, eli näyttää kuin yrittäisin epätoivoisesti pyrkiä malteseen. Ihan priceless liike, ja istuu rengasrutiineihin ku atte potalle.

EDIT: Ja jos vielä multa joku tipsi käsilläseisontaan, varmasti vähiten mainstream-vinkki, niin tehkää ennen käsilläseisontaa joko maastavetoa tai etuheilautuksia. Suosittelen tuota maastavetoa. 1-2 raskasta toistoa keskittyen jännityksen maksimoimiseen, ja sen jälkeen käsille. Ihan vaikka mun mieliksi kokeilkaa.

Voi helvete, nyt alkaa tosissaan motivaatio loppua, nimittäin sormet ei vahvistu sitten millään. Joulusta asti oon tahkonnu L-sittiä mutta vieläkään en pysty edes nostamaan itteäni ilmaan sormien varaan. Sormipunnerruksia menee hyvänä päivänä 10+, huonoina ei edes kolmea.
Kaiken järjen mukaan on mahdotonta olla kehittymättä jos reenaa ja kaikki muu onkin kehittynyt, mutta sormien ja forkkujen voimattomuus rajoittaa jo levereidenkin kehitystä. Captains of crushilla koitin reenailla muutaman viikon mutta ei näpit palautunu millään kun kehon painolla jumppaili päälle. Jos jollakin on jotakin ideaa heittää niin kiitän.

Olen nyt harjoitellut n. viikon käsilläseisontaa ja siinä edistyy aika nopeasti. Tasapaino taitaisi riittää jo, mutta keskivartalo on heikko kohta. Luulen kyllä, että kuukauden sisään onnistuu käsilläseisonta ilman tukea.

Olen ylittänyt itseni :)

Saan nyt jo pari sekkaa pidettyä käsilläseisontaa ilman tukea. Ongelmana on nyt jalkojen ja alavartalon heilunta. Teen sellaista aaltoliikettä koko ajan.

Olen ylittänyt itseni :)

Saan nyt jo pari sekkaa pidettyä käsilläseisontaa ilman tukea. Ongelmana on nyt jalkojen ja alavartalon heilunta. Teen sellaista aaltoliikettä koko ajan.

Hollow-hold.

Onko tämmöisessä rutiinissa mitään järkeä? Ohjelmien ja muiden tekeminen kun mulle on aika täyttä hepreaa vielä. Olen selaillut pakkotoiston kehonpainotreeniaiheet aikalailla läpi ja lisäksi selaillut gymnasticsbodiesin nettisivuja, sekä lukenut sen ison pätkän tekstiä, joka oli jossain tässä aikaisemmin linkitetty. Itselleni treenin tarkoituksena on saada roppakaupalla lisää voimaa ja kehonhallintaa, sekä lihasmassaakin olis mukava saada. Harrastan kamppailulajeja joten tällainen kuntoilu tuntui itselle paremmalta ratkaisulta ajan/paikan suhteen, kuin salille lähteminen. Planche pushupit/front lever ym. olis tavoitteena jossain kaukaisuudessa sitten.

Lämmittelyksi aina ennen varsinaista treeniä:

30s plank
30s reverse plank
30s perfect hollow hold with hands over your head
30s arch hold in the superman flying position
30s Parallel Bar support. (Leuanvetotangossa roikkumista)

Päivä 1 ma:

- 6x10s planchevariaatio (Frog planche)
- 3-5 x 2-5 käsilläseisontapunnerrus (Tehny negatiivisena kun ei vielä saa kunnollista tehtyä)
- 3-5 x 2-5 punnerruksia leveällä/kapealla otteella

Päivä 2 ti:

- 6x10s leverivariaatio (Tuck lever)
- 3-5 x 2-5 leukavariaatio (l-leuka leveällä otteella)
- 3-5 x 2-5 normaalileukaa/helpompaa variaatiota

Päivä 3 to:

- 10x6s tai 6x10s L-sit
- 3-5 x 2-5 voimapyörää
- 3-5 x 2-5 normi vatsalihasta penkissä pidellen kahvakuulaa käsissä (16kg)

Päivä 4 pe (Kahvakuula):
kolme/neljä liikettä, 3-5 sarjaa per liike, 4-8 toistoa

Lihakset ei kipeydy treenistä enää ollenkaan, pitää siis varmaan nostaa sarjamääriä tuosta kolmesta lähemmäs viittä? Ongelmaksi on muodostunu myös plancheja tehdessä ranteen kestävyys, se kipeytyy ihan pirusti ottaessaan painetta.. On toisaalta kunnossa taas vähän aikaa treenien jälkeen. Ratkaisuksi wrist pushuppeja lämmittelyyn? Niin ja voiko tällaisella ohjelmalla odottaa kilogrammojen lihaskasvua kun ruokavalio on kohdillaan? (Painoa nyt 66, päivässä tulee popsittua 2600-3000 kcal ja proteiinia nautittua 150g verran, plussakaloreilla kuitenkin)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Lihakset ei kipeydy treenistä enää ollenkaan, pitää siis varmaan nostaa sarjamääriä tuosta kolmesta lähemmäs viittä? Ongelmaksi on muodostunu myös plancheja tehdessä ranteen kestävyys, se kipeytyy ihan pirusti ottaessaan painetta.. On toisaalta kunnossa taas vähän aikaa treenien jälkeen. Ratkaisuksi wrist pushuppeja lämmittelyyn? Niin ja voiko tällaisella ohjelmalla odottaa kilogrammojen lihaskasvua kun ruokavalio on kohdillaan? (Painoa nyt 66, päivässä tulee popsittua 2600-3000 kcal ja proteiinia nautittua 150g verran, plussakaloreilla kuitenkin)

Kyllä. Jos tavoitteena on kipeyttää lihaksia, niin lisää toistoja vaan. :rolleyes:

Planchessa kipeytyy ranne? Kipeytyykö jos teet 5s mutta vaikeammalla variaatiolla?

Ei voi odottaa kilogrammojen lihaskasvua. Mutta se nyt ei ole kovin järkevääkään. Massahommiin massatreeni (paras ehkä räjähtäviä 5x3sia isoilla liikkeillä kuten rinnalleveto ja etukyykky) ja voimisteluhommiin voimistelutreenejä. Plussilla jos olet niin aivan varmasti yläkroppa näissä hommissa paisuu. Olkapäät ja haukat ottaa hittiä ihan erillälailla kuin aiemmin, mutta jos massanhankinta on tavoite, tämä _ei_ ole järkevin vaihtoehto.

Kyllä. Jos tavoitteena on kipeyttää lihaksia, niin lisää toistoja vaan. :rolleyes:

Planchessa kipeytyy ranne? Kipeytyykö jos teet 5s mutta vaikeammalla variaatiolla?

Ei voi odottaa kilogrammojen lihaskasvua. Mutta se nyt ei ole kovin järkevääkään. Massahommiin massatreeni (paras ehkä räjähtäviä 5x3sia isoilla liikkeillä kuten rinnalleveto ja etukyykky) ja voimisteluhommiin voimistelutreenejä. Plussilla jos olet niin aivan varmasti yläkroppa näissä hommissa paisuu. Olkapäät ja haukat ottaa hittiä ihan erillälailla kuin aiemmin, mutta jos massanhankinta on tavoite, tämä _ei_ ole järkevin vaihtoehto.

Kiitti ripeästä vastauksesta. :)

Mulle on vain juurtunu päähän käsitys että treenien jälkeisenä päivänä lihaksissa pitäis tuntua tai muuten on jotenkin liikaa vässyilty :).. Massanhankinta ei sinänsä ole ykköstavoite, mutta voimanhankinnan ohessa siitä ei kyllä olis haittaakaan, varsinkin kun mulla ei ole mikään kiire tuon massan saamisessa. Puhutaan siis jostain ~8-12kk tavotteista, ei niinkään nopeasti bulkkaamisesta ja massan kasvattamisesta. Kultaisen keskitien jos hommalle löytäisi..

Ranteet kipeytyy jokatapauksessa, vaikeampaan plancheen en vielä pysty kuin tuohon froggiin. Onko siitä olemassa advanced versiokin? Muistelisin lukeneeni..

Mulle on vain juurtunu päähän käsitys että treenien jälkeisenä päivänä lihaksissa pitäis tuntua tai muuten on jotenkin liikaa vässyilty :)..
Viimeistään nyt ois hyvä aika suodattaa moiset dogmat pois sieltä selkäytimestä. DOMS ei korreloi voimankasvuun ainakaan positiivisesti. Ja voima on taito, sitä täytyis harjoitella usein ja pysyä freesinä jos aikoo oikeasti edetä. Eri asia varmasti isoissa raudoissa isoissa liikkeissä (ehkä, mutta omien kokemusten mukaan esim 5x viikossa maastaveto on paras mahdollinen tapa kehittää voimaa [let's start a flamewar jne]).

Jos haluat tasaisesti sitä massaa kasvattaa, niin toistojen sijaan vaikeampia liikkeitä, mutta pidä toki toi 2-5 toistoalueena. Kun saat tehtyä 5 toistoa kaikissa sarjoissa (dynaamisissa suosittelisin oikeastaan että tekis yhden työsarjan ja yhden tai kaks kevyempää sarjaa, esim 2-3 x yhdenkädenleuka, 5 x leveät leuat, 5 x normileuat) niin lisää vastusta joko vaikeuttamalla liikettä tai lisäämällä lisäpainoja. Haluatko lisätä painoja vai vaikeuttaa liikettä mekaanisesti on ihan up yours, mutta lisäpainoleuoilla ei saada yhdenkädenleukaa, vaan ykl-harjoitteilla saadaan ykl jne. Etunojapunnerruksilla ei paranneta dippiä, eikä dipillä käsilläseisontapunnerruksia.

Massanhankinta ei sinänsä ole ykköstavoite, mutta voimanhankinnan ohessa siitä ei kyllä olis haittaakaan, varsinkin kun mulla ei ole mikään kiire tuon massan saamisessa. Puhutaan siis jostain ~8-12kk tavotteista, ei niinkään nopeasti bulkkaamisesta ja massan kasvattamisesta. Kultaisen keskitien(tm) jos hommalle löytäisi..

Sano kun löydät, etsin sitä itsekin. Tahtoo olla hajottavin asia toi ettei ole oikein varma mitä haluaa. Näkee jonku kuvan jostain Idosta tai Yurista ja haluaa isot hauikset, menee ja tekee rinnallevetomassatreeniä ja toteaa sitten parin kuukauden päästä että tuliko kiloja lisää? Tuli 1kg. Tuliko voimaa lisää? Ei niin yhtään. Ainakaan näihin hommiin. Tuliko paha mieli? Tuli. Oisko kannattanu vain takoa kehonpainoprogressioita? Olis. Miksi sitä ei opi?

Ranteet kipeytyy jokatapauksessa, vaikeampaan plancheen en vielä pysty kuin tuohon froggiin. Onko siitä olemassa advanced versiokin? Muistelisin lukeneeni..

Advanced Frog Stand. Ite en ole treenannut sitä koskaan. Hyppäsin frogista tuck plancheen, ja emt onko siitä loppupeleissä hyötyä. Vois joskus ehkä palata siihen ja testata miten se ottaa, mutta en edelleenkään uskalla lukita kyynärvarsia 105% suoriksi joten taitaa olla yks ja sama meikäläisen tulosten kans.

Onko muut tehny bridge wall walk:eja selän liikkuvuuden parantamiseksi? Tuntuu että hyvin saa selän auki esim maven jälkeen, kun tekee hieman seinäsiltakävelyitä. Huomasin vaan gymnasticswod.com sivulla käsiteltiin normaalia lattialla tehtävää siltaa ja siellä varoiteltiin että alaselkä tulisi pitää neutraalissa asennossa sen loukkaantumisen välttämiseksi. Yritin etsiä enemmän infoa bridge wall walkeista, mutta tuloksetta. Olisko jollain tarjota tähän kokemuksia tai parempaa netticoachausta?

Sama homma Arch/Superman hold liikkeen kanssa. Gymnastic bodies foorumilla sitä pidetään ehdottomasti aloittelijoiden rutiiniin sisällettävänä liikkeenä, mutta beastskills sivun tietäjä taas varoittaa liikkeen vaarallisuudesta alaselälle. Ketä tässä nyt uskoo? Toistaiseksi paras alaselän liike mulle on ollu mave. Pitäsköhän vaan pysyä siinä.

Joku kyseli miten treenailla muscle uppeja. Itsellä ois sama kysymys ja jotain keinoja jotka on parhaillaan käytössä, en oo koskaan tehnyt kyseistä liikettä voiman ja tekniikan puutteen takia.
Ohjelmassa on ihan raa'asti vaan yrittää vetää tanko napaan asti, vielä jää ainakin 15 senttiä vajaaksi. Heijaustekniikka on yritetty maksimoida, mutta siinä on vielä parannettavaa. Painoa on liikaa ison rasvaprosentin takia.
Touhu on hankalaa ja sitä on vaikea harjoitella riittävän usein niin siksi kokeillaan erilaisia apuliikkeitä:
Matalalla tangolla hypätään jaloilla vauhtia jolloin pääsee, mutta heijaus jää tekemättä. Laskeudutaan matalalla tangolla dippaamalla niin alas kuin menee ja samalla kippaus eteenpäin ylävartalolla. Pullover treeniä. Seuraavaks vois vielä kokeilla sitoa vetokumin nivusiin jos sillä pääsis jotenkin.
Edit: siis ei heijauksesta tuntunut ees olevan mitään apua lopultakaan, ihan kuolleesta roikotuksesta kiskomalla pääsi yhtä korkealle, niin mielummin tekisin mut ehkä toi heijaus voi silti auttaa jos sen osaa.
Edit2: oon myös kokeillut ehkä liian leveällä otteella kaiken lisäks.
Kaikki neuvot tervetulleita.

Pistetääs tänne, kun täällä välillä näistäkin ollut puhetta. Nyt on kamppailulajissa menossa kesätauko, ja treenit vain kerran viikkoon. Joka kerralla hetki perus akrobatiaa koordinaation ja tasapainon yms. lisäämiseksi "kisa"kaudelle. Kisakaudella ei paljoa ole aikaa treenailla tällaista. Nyt viimein alkaa huomata kehitystä näissäkin! Takaperin kokovoltti alkaa jo mennä, enää puuttu se henkinen kantti siihen, että yksin uskaltaa mennä ilman, että kaverin käsi on selänä takana turvaamassa, jos jotain kävisi. Suorille jaloilla alkaa tulla jo alas :) wohoo! Samoin käsilläseisonta on parantunut, kun kaikenlaisia variaatioita tehnyt sen eteen. Pakko silti myöntää, että kävely on paljon helpompaa, sillä sitä jaksaa vaikka kuinka pitkään, mutta paikallaan seisominen... vielä tarvii hioa, että menee yli 5s täysin liikkumatta aina.

MUpeissa auttaa (itsellä ainakin auttoi) kerran viikkoon negatiiviset toistot ja L-leukoja lisäpainoilla. Loppujen lopuksi tekniikkahan tuossakin näyttelee melkeinpä suurempaa osaa kun se voima.

Olen nyt alkanut tekemään joka päivä HSPU:ja ykkösiä 5kpl, vielä ei kyllä joka toisto läheskään onnistu tasapainon osalta, mutta pyrin siihen että onnistuneita tulee 5kpl. Straddlena tietenkin. Olen myös ottanut press to handstand negat käyttöön, ja kehitystä on tullut huomattavan nopeasti, kunhan tosiaan keskittyy siihen tasapainon ja tekniikan kasassapysymiseen, eli negatiivisissa(kin) on todella tärkeätä että se paketti pysyy hyvin kasassa, eikä vain tyydy nopeasti viemään liikerataa loppuun. Nikama nikamalta selkä pyöreäksi ja jalat maahan. HIIIIIITAAAAAAAASTI. Vielä on toisinaan pientä kaarta selässä käsinseisonnassa mutta kyllä sen aika hyvin on saanut korjattua varsinkin kun videoi treenejä ja on tarpeeksi itsekriittinen. Olkapäiden mobbaus on ollut tässäkin se numero 1. Kun olkapäät saa tarpeeksi "auki" niin asento melkeinpä luonnostaan on täydellinen, eikä kroppa nojaa noissa press to hs negoissakaan niin paljoa eteen kuin mitä jäykemmillä olkapäillä tapahtuu helposti. Eli sitä helpompi on tuo press to hs mitä vähemmän joutuu planchettamaan sitä lasku/nostovaihetta.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
En muista nyt onko tätä postattu tänne aikasemmin.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Hah laitoin tilaukseen compact renkaat. Voishan ne rahat laittaa huonomminkin.
Muutamaan viikkoon en ole treenannut staattisia. Saapi nähdä miten onnistuu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom