Voimapyörä - eli..?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja fish
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Counani sanoi:
Mitkä vaan parhaimmin pyörii siellä tangon päässä. Ei nyt ihan mitkään traktorin renkaat tietenkään.
edit: Mulla on itellä sellaiset muoviset 4.5 kg painot. On joskus tulleet penkin mukana.

Että sama mitkä painot siellä päässä on, mutta kuitenkaan eivät vaikuta liikkeen raskauteen, vai?

Esimerkiksi olisi 2x20 kiekot päissä, mutta ei ole raskaampi jos päissä olisi 2x5 kiekot?

Maksimiraudat vaa tankoon ni voi vatsojen välissä mavee vetää :whip:

No kyl mä veikkaan että 300kg pyörii vähän huonommin kun 10kg?

Kuten sanottu, ei nyt mitkään traktorinrenkaat tietenkään. Omakin järki nyt varmaan sen verran sanoo, että helvetin raskaat painot pyörii huonommin kun kevyet :david:
Voi muuten olla hyvä konsti nuo raskaat painot "pyörinä" kun alkaa liian helpolla rullailemaan :D

jos on kotona "säädettävät" käsipainot niin pistää vaan niihi yhdet levyt kiinni ilman lukkoja ja ottaa päistä kiinni ja eikun rullaamaan!

Niin mistäs ketusta löytäs tommosen voimapyörän kohtuu hintaan ? Stadiumissa oli jokin aika sitte tarjouksessa noita voimapyöriä eli semmosia missä iso pyörä ja kahvat mollemmilla puolilla, en sitte sillon ostanu :wall: Wrangen sivuja selailin mutta kun ei..........

Ostin juuri tänään forumin stadiumista voimapyörän ja tarkoitus huomenna tyyppailla. Toivottavasti on yhtä kova kone mitä olen kuullut...

juu sanoi:
Ostin juuri tänään forumin stadiumista voimapyörän ja tarkoitus huomenna tyyppailla. Toivottavasti on yhtä kova kone mitä olen kuullut...

Jos sitä käyttää lähellekään oikein, niin vatsat on kipeänä pari päivää. Tai enhän minä oikeasta tekniikasta tiedä, mutta kyllä se ainakin minulla kirpaisi vatsaan ihan sopivasti. :)

Tuskaisia treenejä :thumbs:

juu sanoi:

Kannattaa alussa olla varovainen sen vehkeen kanssa, sillä voi saada alaselkänsä rikki, jos on selässä jotain feelua tai tekee väärin. Jotkut myös valittaa ranteitaan ja olkapäitä eli toi liike rasittaa paljon muutakin kuin vain vatsaa.
Mutta todella tehokas vehje!

Wintikka puhuu asiaa, ei välttämättä kannata heti tehdä 4 x max sarjaa alussa. Vaan opetella se tekniikka ja ehdottmasti polvilta ja kun rupeaa kulkemaan niin sitten voi nostaa polvetkin ylös. Mulla ainakin parilla ekalla kerralla kipeyty vähän olkapäät, mutta tais olla sellasta "tervettä" kipua kun meni päivässä ohi eikä oo sen jälkeen tullut. Mä ihmettelinkin, et miten mun selkä ei sanonu mitään poikittaista, kun se yleensä ekana klikkaa, mutta ehkä toi liike sitten sopii mun selälle. Mutta vatsat sillä saa todellakin kipeiksi.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itse en enää ole saanut vatsoja 'kipeiksi voimapyörällä niinkuin alussa sitä tehdessäni.
Viime aikoina tosin alaselkä on väsähtänyt ennemmin kuin vatsalihakset joten saattaa johtua siitäkin..mene ja tiedä.

screwdriver sanoi:
Itse en enää ole saanut vatsoja 'kipeiksi voimapyörällä niinkuin alussa sitä tehdessäni.
Viime aikoina tosin alaselkä on väsähtänyt ennemmin kuin vatsalihakset joten saattaa johtua siitäkin..mene ja tiedä.

Tässäkin liikkeessä pätee paljolti kehutti ETUKÄTEISVÄSYTYS. Kokeilkaapa vetää pohjille semmonen suht rivakka 50 toiston sarja sit-uppeja ja vaikka saman verran jalannostoja. Pitäis jo pikkusen poltellä tässä vaiheessa. Välittömästi tämän jälkeen vaihto voimapyörään niin aijettäsenttäs. Pitäis varmaan myös ryhtyä opettelemaan sitä suorin jaloin versiota - todellista selän hajottajaa. :thumbs:

Wildemar sanoi:
Tässäkin liikkeessä pätee paljolti kehutti ETUKÄTEISVÄSYTYS. Kokeilkaapa vetää pohjille semmonen suht rivakka 50 toiston sarja sit-uppeja ja vaikka saman verran jalannostoja. Pitäis jo pikkusen poltellä tässä vaiheessa. Välittömästi tämän jälkeen vaihto voimapyörään niin aijettäsenttäs. Pitäis varmaan myös ryhtyä opettelemaan sitä suorin jaloin versiota - todellista selän hajottajaa. :thumbs:

Juu, teen 3 sarjaa vatsarutistuksia ennen voimapyörää.
Vatsarutistukset toimivat hyvin, voimapyörä taitaa kärsiä alaseläntakia.
En pysty tehdä sitä kovin pitkälle kun selkä sanoo että vedä se kroppa nyt takaisin alkuasentoon.
Teen niin että jännitän vatsalihaksia koko liikkeen ajan ja pidän alaasennossa (niin syvälle kun pääsen) aika pitkän venetyksen/pysäytyksen, ja takaisin.

Kokeilun arvoista on myös tapa, jossa pitää sen jännityksen jopa pientä kumara-asentoa ylläpitäen - samantapaista, kuin lattiarutistuksissa. Eli kroppa ei olisikaan levysuorana, vaan "kissan selällä" vatsat jännittäen. Tästä pyöräyttää niin pitkälle kuin pääsee - ja varmasti tietää/huomaa jos se jännitys vatsoista katoaa. Liikeradan pituus hieman tosin kärsii, koska luonnollisesti käsiä ei pysty enää kurottamaan niin pitkälle.

Kannattaa muistaa pistää liike käyntiin lantiosta asti, jotta alkuvaihe ei muistuta niitä "naisten polvipunnerruksia", joissa vain kädet työskentelee.

Eri puolia pystyy myös hieman painottamaan jos ajaa sillä pyörällä killiin toiselle sivulle.

PS. Kipuhan johtuu siitä, että selkä pääse notkahtamaan, jolloin selkäpuolen lihakset aktivoituvat ja synnyttävät jännitystilan. Toisaalta kyse on myös selän heikohkoista lihoista. Tässäkin toimii pieni alkulämmittely esim. normilattiaselkäliikkeellä.

Wildemar sanoi:

Totta puhut, tulee itse tehtyä 3-4 sarjaa rutistuksia lisäpainolla, sitten tekeekin höpöä tuo voimapyöräily perään. Kannattaa kokeilla jos ei oo kokeillut!!

Kylläpä tuo voimapyörä ainakin itselle vielä hyvin riittää. Ei oo niin patti tää paappa. Ja tosiaan jos kylmiltään rupee tuolla repimään niin selkänsä siinä kipeeksi saa (muiden paikkojen lisäksi toki..).

Ostin Prismasta tuollaisen voimapyörän. Siinä ei paketissa sanota sen olevan erityisesti vatsalihaksille, vaikka tuo liike mukana ohjeissa onkin. Jotain naurettavia harjoitusliikkeitä voi muka tehdä sen mukana tulevan ohjeen mukaan. Toimii kuitenkin loistavasti voimapyöränä. Alla on 4 rengasta ja siellä on sisällä joku jousizydeemi, joka hiukan työntää takaisinpäin, kun sitä eteenpäin työntää. Ei se jousi tuota liikettä paljoa helpota (onneksi). Hinta oli 16.90e

saiko täällä mainita nettikauppoja? no kun kerran tuo prismakin mainittiin ja tuotteet eivät ole ristiriidassa.. arakno.comissa oli aika halpoja voimapyöriä kaupan. siellä taisi olla muitakin "alan" välineitä..

Counani sanoi:
Ostin Prismasta tuollaisen voimapyörän. Siinä ei paketissa sanota sen olevan erityisesti vatsalihaksille, vaikka tuo liike mukana ohjeissa onkin. Jotain naurettavia harjoitusliikkeitä voi muka tehdä sen mukana tulevan ohjeen mukaan. Toimii kuitenkin loistavasti voimapyöränä. Alla on 4 rengasta ja siellä on sisällä joku jousizydeemi, joka hiukan työntää takaisinpäin, kun sitä eteenpäin työntää. Ei se jousi tuota liikettä paljoa helpota (onneksi). Hinta oli 16.90e

Meidän salilla on samanlainen tällä hetkellä. Vähän hepposen näkönen sen on, mutta hyvin asiansa ajaa. Ja vasten ohjeita vetää sitä ensinen hieman itseensäpäin kun alottaa tekemään niin saa sen vähäsenkin jousiavitukset kuolletettu pois...kannattaa kokeilla! :thumbs:

Löysin tommoisen voimapyörän pikaisen haun jälkeen.
3403524_kuva2.jpg

Eli netanttilasta löyty hintaan 9.90 €
linkki

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom