Voimapyörä - eli..?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja fish
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Taatusti kasvattaa ainakin siihen nähden että istuu tässä koneella ja selaa pakkista. En tiedä mikä on vertailu bodaukseen sitten.

Kasvattaako tommonen staattinen liike kuten voimapyörä, lihas massaa ollenkaan? vai nostattaako vain maitohapon sietokykyä?

Testaa.

Tässä ketjussa on reilu 170 postausta tosta vempeleestä, kävikö mielessä lukea nää viestit läpi jos kiinnostaa onko se hyvä? Eiköhän toi varsinainen voimapyörä ole parempi voimapyöränä kuin tanko/kässärit/joku muu hätävaraviritelmä.

joo kaikkihan ne tietysti pelkästään tuosta oli :D Ja jos tietoinen olit moisesta niin etkö voinut suoraan sanoa että lue aiempia sivuja enemmän? luin n.3 ekaa sivua eikä näkyny niin enpä jaksanut kaikkia selata.

Mulla on juuri tuonlainen. Ihan hyvin se on jo pari vuotta toiminut/kestänyt.
Stockmannilta muistaakseni sen ostin ja hintaa tais olla n. 10€

Joo tätähän minä kysyin ja siihen nyt vastauksen sain. Pitänee pistää tilaukseen. :)

Joo ei todellakaan turhaan kehuttu kapistus. Käytin perjantaina ensimmäistä kertaa eläessäni, tein 2 kertaa 10 toistoa (enkä edes liikeradan loppuun asti eli ihan vaakatasoon asti) ja sen lisäksi treenasin yhdet sarjat vinoja, alavatsoja ja suoria, ja nyt on alavatsasta sellaisia alueita kipeinä ettei koskaan ennen ole siellä tuntunut. Kun tästä toivutaan niin armoton rääkki jatkuu... :rock:

Osaako joku neuvoa, onko normaalia että alaselässä selkärangan ympärillä olleet lihakset ovat nyt kipeät? Onko tämä vain lihasheikkoutta vai teenkö kenties jotain väärin? Yritin tehdä kaikki toistot mahdollisimman rauhallisesti ja hallitusti, napa selkärankaa kohti ja alaselkä tuettuna.

Kasvattaako tommonen staattinen liike kuten voimapyörä, lihas massaa ollenkaan? vai nostattaako vain maitohapon sietokykyä?
Miksi tehdä voimapyörä staattisesti? Eihän staattiseen treeniin liikettä tarvitse. Pyörä on tehty pyörimään. Jos haluaa staattista, niin menee punnerrusasentoon ja vie kädet tarpeeksi pitkälle eteen.

Miksi tehdä voimapyörä staattisesti? Eihän staattiseen treeniin liikettä tarvitse. Pyörä on tehty pyörimään. Jos haluaa staattista, niin menee punnerrusasentoon ja vie kädet tarpeeksi pitkälle eteen.

No peruskysymys kuitenkin, että kasvattaako se tehokkaasti juuri lihasMASSAA? Onko ns.massaliike? Vai onko parempi esim istumaannousut painojen kanssa?

No peruskysymys kuitenkin, että kasvattaako se tehokkaasti juuri lihasMASSAA? Onko ns.massaliike? Vai onko parempi esim istumaannousut painojen kanssa?

No lisäpainoilla istumaannousuja on ainakin MASSALIIKE :evil:. Kyllä voimapyöräkin päkkiä kasvattaa ;)

Btw....Voimapyörä on staattinen liike vattoille...vatta ei "liiku" yhtään liikkeessä, se vaan jännittyy... Kädet tekee tossa liikkuvaa työtä...

Btw....Voimapyörä on staattinen liike vattoille...vatta ei "liiku" yhtään liikkeessä, se vaan jännittyy... Kädet tekee tossa liikkuvaa työtä...

miksi helvetissä sä käsiä liikuttaisit? ne pidetään vartalon suuntaisina pään yläpuolella. LIIKUMATTOMANA.

vatsoilla tuo tehdään, tai ainakin pitäisitehdä. olenkin ihmetellyt kun kaikki testaavat ekaa kertaa polviltaan vaikka, ja tekevät jotain 20+sarjoja. sinun heittosi nyt ainakin selvitti minulle, miksi...

edit. itse kun ekan kerran polviltaan kokeilin, niin sain 3x5, ja varmaan kaikki verisuonet olivat poksahtaneet silmistä, eli äärimmäisen tiukkaa teki.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tosiaan tuota tapaa liikutella käsiä näkee usein. Silloinhan kyseessä on selkäliike. Jos vetää vatsalihaksilla, niin kyseessä on vatsalihasliike. Eri liikkeitä siis. Itse treenaan leveät selkälihakset mieluummin leuanvedossa ja keskityn voimapyörässä vatsalihaksiin.

Aika laajalle voimapyöräkin ottaa, vaikka vatsaan keskittyy. Staattista pitoa leveistä selkälihaksista ja ojentajista. Lonkankoukistajatkin saavat tehdä töitä. Ainakin mulla vielä, kun en saa yhtään toistoa varpailta kädet pitkin pituutta. Polvilta kun tein, niin sain tuntuman aika puhtaasti vatsoille. Varpailta tehtynä on vain niin paljon vaativampi liike, että pitää välillä auttaa muilla lihaksilla. Vaikka eihän nyt esim. lonkankoukistajien käyttö liikkeessä pahaksi ole, kunhan ei vie rasitusta vatsoilta siten.

miksi helvetissä sä käsiä liikuttaisit? ne pidetään vartalon suuntaisina pään yläpuolella. LIIKUMATTOMANA.

vatsoilla tuo tehdään, tai ainakin pitäisitehdä. olenkin ihmetellyt kun kaikki testaavat ekaa kertaa polviltaan vaikka, ja tekevät jotain 20+sarjoja. sinun heittosi nyt ainakin selvitti minulle, miksi...

edit. itse kun ekan kerran polviltaan kokeilin, niin sain 3x5, ja varmaan kaikki verisuonet olivat poksahtaneet silmistä, eli äärimmäisen tiukkaa teki.

Ei nyt ihan tarkkaan käsitä mitä tarkoitat? Meneekö esim tässä liike pieleen kun kädet liikkuu?-->

http://www.youtube.com/watch?v=tg1YDlTvSQM&mode=related&search=

Tuota olen pitänyt suht oikeana tapana tehdä liikkeen raskampi muoto. Tosin en ole vielä ihan noin hyvä siinä...:lol2:

Mielestäni voimapyörä oikein toteutettuna on aivan loistava vatsalihasliike, eikä mielestäni lainkaan staattinen. Millään muulla liikkeellä en ole vatsoja saanut niin kipeäksi!

Ei nyt ihan tarkkaan käsitä mitä tarkoitat? Meneekö esim tässä liike pieleen kun kädet liikkuu?-->

http://www.youtube.com/watch?v=tg1YDlTvSQM&mode=related&search=

Tuota olen pitänyt suht oikeana tapana tehdä liikkeen raskampi muoto. Tosin en ole vielä ihan noin hyvä siinä...:lol2:

mun mielestä tuo menee ihan päin vittua. tais siis tehokkaasti pyritään tekemään liike kaikilla muilla paitsi vatsalihaksilla. miksi tuossa pitäisi tuommonen pullover-tehdä? huomaa vielä, että se tehdään ennen, kuin vatsoilla on alettu nousemaan ollenkaan. :lol2:

näin teen itse ja pidän tietenkin sitä oikeana tapana. :D

voimapyöraily

mun mielestä tuo menee ihan päin vittua. tais siis tehokkaasti pyritään tekemään liike kaikilla muilla paitsi vatsalihaksilla. miksi tuossa pitäisi tuommonen pullover-tehdä? huomaa vielä, että se tehdään ennen, kuin vatsoilla on alettu nousemaan ollenkaan. :lol2:

näin teen itse ja pidän tietenkin sitä oikeana tapana. :D

voimapyöraily

Minä en ainakaan edes taivu tuohon...:D Mutta varmasti eristää liikettä hyvin vatsoille tuo tyyli. Itsellä tulee hemmetin hyvin vatsat kipeäksi vaikka vähän huijaa niillä käsilläkin.

Suositut

Back
Ylös Bottom