Voimapyörä - eli..?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja fish
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Onko täällä kukaan kysellyt tulosten perään? Kaikki sanoo, että paikat on ainakin kipeänä voimapyörän jäljiltä, mutta onko sillä harjoitteleminen näkynyt sitten parannuksena muissa vatsalihasliikkeissä tai vaikka vatsalihasten ulkonäössä? Meneekö esim. tavallisia rutistuksia isommilla lisäpainoilla voimapyörätreenien tuloksena?

Tosta ulkonäöstä, mulla ainakin on noi.. hmm.. päkin sivuille lähtevät "jatkeet" (vinot vatsalihakset?) ruvennu erottuun paljon paremmin voimapyöräilyn tuloksena. Ja kyllä, rutistuksia roomalaisessa tuolissa menee paljon isommilla painoilla nykyään. Muutaman kuukauden oon siis tehny tota salitreenin yhteydessä.
Mukava myös huomata, että kuuden vuoden vatsalihasharjoittelusta on jotain konkreettistakin hyötyä, pisin sarja mitä oon voimapyörällä polviltaan vetäny on vähän päälle 30 :D

ostin voimapyörän kun sai nii halavalla, mutta se oli semmonen jossa on jousi sisällä. kun takasin päin rullas niin ei ite tarvinnu tehä oikeestaan mitään, kiitos jousivoiman:lol2: no, otin jouset pois ja nyt on hyvä.

erinomainen liike.

Tekeekö porukka sen oikeasti noin puhtaasti, näyttää ihan mahdottomalta:rock: .

Kannattaa muuten pitää leuka kiinni rinnassa, niin ei ole niin paha alaselälle.

Kannattaa suosiolla alottaa polviltaan, jotta tietää miten omat paikat kestää. Pystystä tuo on huomattavasti vaativampi...

Kannattaa suosiolla alottaa polviltaan, jotta tietää miten omat paikat kestää. Pystystä tuo on huomattavasti vaativampi...

joo, ja sitten kun menee polviltaan se 20-30, niin tekee polviltaan korokkeelta.
on niin huomattavasti raskaampi, ja kun nämäkin sujuvat, niin saakin ehkä pari jo seisaaltaan.

Saako täällä porukka oikeesti noita seisaaltaan tehtyä... Kokeilin ja on kyllä pirskatin raskasta touhua.. En saanu ite yhtään, vaikka polviltaan menee varmaan 30. Minkälaisia toistomääriä saatte seisaaltaan..? Ja kuinka monta kertaa piti ''harjoitella'' ennen ku sai ekan toiston puhtaasti.. Mulla on ollut sellainen käsitys, että oma voimataso olisi kuitenkin aika kiitettävä...:wall:

Saako täällä porukka oikeesti noita seisaaltaan tehtyä... Kokeilin ja on kyllä pirskatin raskasta touhua.. En saanu ite yhtään, vaikka polviltaan menee varmaan 30. Minkälaisia toistomääriä saatte seisaaltaan..? Ja kuinka monta kertaa piti ''harjoitella'' ennen ku sai ekan toiston puhtaasti.. Mulla on ollut sellainen käsitys, että oma voimataso olisi kuitenkin aika kiitettävä...:wall:

Oma enkka 4 kertaa seisaaltaan :D
Sitä varten tein noin 6 vko 4krt/vko 3 sarjaa kerralla.
Yritystä vielä lisäsi kaverin kanssa otettu kilpa :kippis1:

Tosiaan ihan vaa polviltaan tein aina sen 10-15, kun tuntu liian kevyelle tein eka sarjan normi vatsoi lisäpainoilla ja heti perään vielä voimapyörä sarjan :david:

oon tehny 4*15(polvet tyynyn päällä) ja perään 2*15 jalkojen nostoja voin sanoo et o vattalihakset kipeet... :) toivottavasti tuottaa tulosta..

Itse teen voimapyörän voimannostovyön kanssa, koska kipeytyy selkä muuten liikkeessa. Teenköhän jotain väärin tuossa kun selässä tuntuu? Ainakin vatsat on kipeänä ja liike toimii vaikka käytänkin vyötä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itsellä kans alkaa tuntua useamman toiston jälkeen alaselässä vaikka yritän pitää mahdollisimman suorana ja tiukkana paketin. Mikä neuvoks?

Mul toi voimapyörä ei oikein toimi, teen varmaan jotain väärin, tuntuu vaan käsis ja seläs ja ehkä vähän vatsas. Liikettä tehdes tulee iha pirullinen hiki mut vatsat ei jotenki saa oikeata ärsykettä, missähän vika vois olla?

Tarpeeksi kun hinkuttaa tuota liikettä, että pääsee tarpeeksi alas, niin varmasti tuntuu. Liikkeessä tuntuu ihan älytön venytys ainakin. Näin polviltaankin tehtynä.

Muistakaa vetää vatsaa sisääpäin alas ja ylös mentäessä. Itsellä myös tuntuu ala selässä aika rankasti jos saman päivänä on tehnyt esim. kyykkyä.

Itsellä kans alkaa tuntua useamman toiston jälkeen alaselässä vaikka yritän pitää mahdollisimman suorana ja tiukkana paketin. Mikä neuvoks?

Ei mielestäni ole juuri muuta keinoa kuin vatsalihasten maksimaalinen jännitys läpi liikkeen. Selän väsyminen on merkki siitä, ettei paine ole tarpeeksi vatsalihaksilla, jolloin liikkeen rasitus siirtyy selälle. Juuri selän rasittuminen on hyvä indikaatio siitä, onko vatsalihakset tarpeeksi vahvat kannattamaan läpi liikkeen. Selän Kipeytymistä ei (ainakaan minulla) ole tapahtunut sen jälkeen, kun sain vatsalihakset tarpeeksi vahvoiksi.

Huomioikaa myös käsien asento. Kädet ei saa olla liikkeen aikana paljoa kropan alla tai siinä heti vähän viistossa alla, vaan niiden pitäisi olla eteenkin laskuvaiheessa koko ajan edessä, niin että venytys tulee tehtyä keskivartalon varassa ja muistakaa se loppuvenytys. Kyllä pitäis tuntua. :thumbs:

Kävinpäs sitten itsekkin ostamassa kyseisen kapineen. Kokeilin liikettä polvilteen ja hyvin meni, ei tehnyt tiukkaa edes, ihme kyllä. Tein sitten muutaman sarjan(3x4-6) ja ihmettelin siinä aluksi että onpas tätä laitetta ylistetty liikaa. Noh, 30 minuuttia siitä eteenpäin niin vatsalihakset olivat todella kipeät - ja ovat vieläkin ;) Eli, ylistys ei ollut turhaa. :)

Suosittelen muillekkin, on kyllä pirun kova liike. :whip:

Normi tangostakin tuommoisen salillä väsää niin aika hyvin voi tehdä. Vatsoihin täälläpäin tolla liikkeellä lihaskipu tulee vasta parin päivän kuluttua jostain kumman syystä, eikä se pieni ainakaan ole.

Suositut

Back
Ylös Bottom