Voimapyörä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja fish
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: Voimapyörä ja keskivartalon rautainen hallinta

Meta description: Yksi tehokkaimmista core-liikkeistä. Voimapyörä kehittää voimaa, vakautta ja tiukkaa keskivartaloa nopeasti.

Aika laajalle voimapyöräkin ottaa, vaikka vatsaan keskittyy. Staattista pitoa leveistä selkälihaksista ja ojentajista. Lonkankoukistajatkin saavat tehdä töitä. Ainakin mulla vielä, kun en saa yhtään toistoa varpailta kädet pitkin pituutta. Polvilta kun tein, niin sain tuntuman aika puhtaasti vatsoille. Varpailta tehtynä on vain niin paljon vaativampi liike, että pitää välillä auttaa muilla lihaksilla. Vaikka eihän nyt esim. lonkankoukistajien käyttö liikkeessä pahaksi ole, kunhan ei vie rasitusta vatsoilta siten.

miksi helvetissä sä käsiä liikuttaisit? ne pidetään vartalon suuntaisina pään yläpuolella. LIIKUMATTOMANA.

vatsoilla tuo tehdään, tai ainakin pitäisitehdä. olenkin ihmetellyt kun kaikki testaavat ekaa kertaa polviltaan vaikka, ja tekevät jotain 20+sarjoja. sinun heittosi nyt ainakin selvitti minulle, miksi...

edit. itse kun ekan kerran polviltaan kokeilin, niin sain 3x5, ja varmaan kaikki verisuonet olivat poksahtaneet silmistä, eli äärimmäisen tiukkaa teki.

Ei nyt ihan tarkkaan käsitä mitä tarkoitat? Meneekö esim tässä liike pieleen kun kädet liikkuu?-->

http://www.youtube.com/watch?v=tg1YDlTvSQM&mode=related&search=

Tuota olen pitänyt suht oikeana tapana tehdä liikkeen raskampi muoto. Tosin en ole vielä ihan noin hyvä siinä...:lol2:

Mielestäni voimapyörä oikein toteutettuna on aivan loistava vatsalihasliike, eikä mielestäni lainkaan staattinen. Millään muulla liikkeellä en ole vatsoja saanut niin kipeäksi!

Ei nyt ihan tarkkaan käsitä mitä tarkoitat? Meneekö esim tässä liike pieleen kun kädet liikkuu?-->

http://www.youtube.com/watch?v=tg1YDlTvSQM&mode=related&search=

Tuota olen pitänyt suht oikeana tapana tehdä liikkeen raskampi muoto. Tosin en ole vielä ihan noin hyvä siinä...:lol2:

mun mielestä tuo menee ihan päin vittua. tais siis tehokkaasti pyritään tekemään liike kaikilla muilla paitsi vatsalihaksilla. miksi tuossa pitäisi tuommonen pullover-tehdä? huomaa vielä, että se tehdään ennen, kuin vatsoilla on alettu nousemaan ollenkaan. :lol2:

näin teen itse ja pidän tietenkin sitä oikeana tapana. :D

voimapyöraily

mun mielestä tuo menee ihan päin vittua. tais siis tehokkaasti pyritään tekemään liike kaikilla muilla paitsi vatsalihaksilla. miksi tuossa pitäisi tuommonen pullover-tehdä? huomaa vielä, että se tehdään ennen, kuin vatsoilla on alettu nousemaan ollenkaan. :lol2:

näin teen itse ja pidän tietenkin sitä oikeana tapana. :D

voimapyöraily

Minä en ainakaan edes taivu tuohon...:D Mutta varmasti eristää liikettä hyvin vatsoille tuo tyyli. Itsellä tulee hemmetin hyvin vatsat kipeäksi vaikka vähän huijaa niillä käsilläkin.

et saa käsiä pään päälle? :lol2: :lol2:

ja seuraavaksi tutustumme venyttelyyn...:D

Ei kun suuri kaljamaha/ jäykkä alaselkä ja lantion alue estää minua menemästä noin linkkuun keskeltä. Vaikea selittää.... En esimerkiksi saa päätäni lähellekkään polviani jos istun lattialla. Kun nousen ylös voimapyörällä niin yläselkä+ kädet liikkuvat eteen. Tosin suurin syy lienee, että ei se jerkku vielä riitä noin puhtaaseen suoritukseen...:whip:

Voi hinputti jätkät! (ja arvon neidit) :D

Piti tämän threadin innoittamana lainata työkaverilta voimapyörää ja huh... pakko ostaa oma heti kun vaan löydän sellaisen!

Tein eilen polviltaan, kyllä! Polviltaan kun aloittelija vasta olen ja 3x10 niin nyt aamulla en meinannut saada kammettua itseäni sängystä ylös ... on kyllä niin kurko laite että :D

Tässä nähtiin, ettei lyhyen saliurani aikana ole juurikaan saanut mitään ihmeellistä aikaan :david:

Mulla kipeytyi nyt ainakin vaan alavatsa eikä oikeastaan muualta yhtään... ehkä se on ollut heikoin lenkki.

Voi hinputti jätkät! (ja arvon neidit) :D

Piti tämän threadin innoittamana lainata työkaverilta voimapyörää ja huh... pakko ostaa oma heti kun vaan löydän sellaisen!

Urheilutarvikeliikkeissä ainakin myydään, oisko ehkä noin 10 euroa. Tai kokeile etsiä huuto.netistä, voisi löytyä halavallakin.

Tein eilen polviltaan, kyllä! Polviltaan kun aloittelija vasta olen ja 3x10 niin nyt aamulla en meinannut saada kammettua itseäni sängystä ylös ... on kyllä niin kurko laite että :D

Tässä nähtiin, ettei lyhyen saliurani aikana ole juurikaan saanut mitään ihmeellistä aikaan :david:

No eihän se 3x10 niin huono ole ;)

Itekkii ku teki 4kk voimapyörä tauon jälkee taas pitkäst aikaa ni tulihan siint 6-7 päiväks vattalihat älyttömän kipeeks :D

Se on tullut nyt selväksi, että sillä saa vatsat kipeiksi, mutta mitenkäs on tulosten suhteen eli onko ne lihakset myös kasvaneet ja voimistuneet paremmin kuin monilla muilla vatsalihasliikkeillä?

Se on tullut nyt selväksi, että sillä saa vatsat kipeiksi, mutta mitenkäs on tulosten suhteen eli onko ne lihakset myös kasvaneet ja voimistuneet paremmin kuin monilla muilla vatsalihasliikkeillä?

No saahan sillä ainakin aivan perkeleesti voimaa vatsoihin. Esimerkiksi tällainen suoritus vaatii niin paljon voimaa vatsalihaksilta, että siihen ei kovin moni pysty.

Back
Ylös Bottom