Vitamiinit, hivenaineet ja kalaöljy

Magnesiumi ja sinkki erikseen, kilpailevat imeytyvyydestä. Eikä kumpikaan mielellään maitotuotteiden kanssa.

Ota esim. sinkki aamulla ja magnesiumit illalla. Magnesiumia voit hyvin vetää sen 400-1000mg, varsinkin sitraatissa jos menee yli tarpeen niin sen kyllä huomaa vessassa sitten :)

Mitenkäs sitten zma, jossa on sinkki ja magnesium samassa. Miksi ne on tungettu samaan pilleriin jos haittaavat toistensa imeytymistä?

Tuo väite, että magnesium hidastaa sinkin imeytymistä ja toistepäin on kyllä aivan totta isommilla annoksilla. Nuo annokset mitä pillereistä saa ovat sen verran pieniä, ettei pitäisi vaikuttaa millään tapaa vielä toistensa imeytymiseen. Itse otan kummatkin aina ennen nukkumaanmenoa.

Tarkoituksena olisi aloittaa ottamaan D3-vitamiinia ja kalaöljyä säännöllisesti. Aamulla 60 mikrog D3-vitamiinia ja illalla kalaöljyä, josta 1240 mg EPA ja 820 mg DHA. Talven lähestyessä D3-vitamiinin nostaisin 100 mikrog/pv.

Onko ihan ok suhteet vai pitäisikö ottaa enemmän?

Kiitos tuosta, tuli katsottua! Mielenkiintosta kateltavaa (niinku dokumentit nyt yleensä), vaikkei välttämättä mahdottomasti uutta tietoa tullutkaan. Vaikka en mä tienny tota, et A-vitamiini voi aiheuttaa osteoporoosia.

Jostain syystä seerumin tasot näyttäisivät nousevat nopeammin kun ottaa "bolus" annoksina.

Tuosta c-vitamiinista, miksi yli 2g imeytyminen olisi heikkoa? Lisämunuaisten uupumukseenkin auttaa yli 6g annokset, muiden lisäravinteiden muassa.

Perinteistä askorbiinihappoa en ole syönyt aikoihin, ostan c-vitamiinin esteröitynä. Ei ripulia minulle, kiitos..

Olen kanssa ottanut treenin jälkeen muiden antioksidanttien ja anti-inflammatory-ravinteiden kanssa.

palkkarini sisältää;

-hera 40-60g
-glutamiini 10-20g
-kreatiini 5-20g
-Inflam Px 2 kauhaa
-magnesiumglycinaatti/fumaraatti/orotaatti

Sekä mahdollisesti jotain yrttikomboa, kellonajasta riippuen. Mitä myöhempään menee treeni, sitä enemmän "rauhottavia" kiskon treenin jälkeen.
Taking ascorbyl palmitate orally probably doesn’t result in any significant incorporation into cell membranes because most of it appears to be hydrolyzed (broken apart into palmitate and ascorbic acid) in the human digestive tract before it is absorbed.
http://lpi.oregonstate.edu/ss01/bioavailability.html

Eläimet nuolevat suolakiveä (itse asiassa se taitaa olla mineraalikivi ja siinä muutakin kuin natriumia), joo, mutta ne osaavat myös säännöstellä suolan käyttönsä. Ihminen ei osaa. On ihan älytöntä vetää sipsejä ja ties mitä suolapitoista matskua, ja sitten vielä vetää erikseen suolaa, koska sitä muka tarvitsee. Kun mufloni tykittää tuolla niityllä menemään, niin ei se sipsipussilta suolakivelle siirry.

Ihminen on eläin. Joten jos eläimet osaavat jotain, niin ihminenkin osaa sen. Vai onko sulla jotain tutkimusfaktaa, jossa on verrattu, että miten ihminen ei osaa valita samassa tilanteessa suolan määrää kuin jokin muu eläin? Ei niitten lehmien verenpaineita pahemmin taideta mittailla, kun laitetaan teuraaksi ennen vanhuutta. Eli perustelut väitteille. En hyväksy, että lajiani perusteetta mollataan. Tiedän, että minun tekee välillä mieli suolaista ja sitten kun syön sitä, niin en enää halua suolaista. Jos en kykenisi säännöstelemään suolan saantia, niin haluaisin vetää suolaista jatkuvasti, mutta kun en halua! Tulee vastareaktio.

Ihminen on eläin. Joten jos eläimet osaavat jotain, niin ihminenkin osaa sen. Vai onko sulla jotain tutkimusfaktaa, jossa on verrattu, että miten ihminen ei osaa valita samassa tilanteessa suolan määrää kuin jokin muu eläin? Ei niitten lehmien verenpaineita pahemmin taideta mittailla, kun laitetaan teuraaksi ennen vanhuutta. Eli perustelut väitteille. En hyväksy, että lajiani perusteetta mollataan. Tiedän, että minun tekee välillä mieli suolaista ja sitten kun syön sitä, niin en enää halua suolaista. Jos en kykenisi säännöstelemään suolan saantia, niin haluaisin vetää suolaista jatkuvasti, mutta kun en halua! Tulee vastareaktio.

Kuulun vissiin samaan lajiin sun kanssa? Eikös me olla kolmannen asteen kunniareptiliaaneja molemmat? Se että sinä osaat kontrolloida suolan käyttöä, ei tarkoita että kaikki osaavat. Eipä mulla sinänsä tähän ole heittää tutkimusdataa kyllä lehmien verenpaineestakaan. Tosin, jos muistan oikein, niin eläimet kestää ja jakaa suolan elimistöönsä eri tavalla?

Tässä d-vitamiini on ilmeisesti öljyssä? Mitä multivitamiinia suosittelette iHerbistä?

Tämä kiinnostaisi minuakin. Olen syönyt pari vuotta Twinlabin Daily One(ilman rautaa) -monivitamiineja, en joka päivä, enkä pelkästään vaan kylkeen myös ns. tarpeen mukaan, D-vitamiinia, c-vitamiinia, sinkkiä, magnesiumia, b6, b-monivitamiinia jne.
Eli jos on ehdottaa jotain hyvää monivitamiinia niin ei tarvitse välttämättä olla iherbin valikoimissakaan, mielelläni kyllä tilaisin sieltä koska vip ja halpa.
D-vitamiinit olen mittauttanut nyt 2 vuotena peräkkäin ja on viitteissä, muista puutos- tai liikasaantitiloista ei ole faktaa.

Ja Twinlabeista kusi muuttuu neonvihreäksi+tulee huono olo tyhjään vatsaan otettuna. Rautaa sisältävästä versiosta vielä lisäksi paska muuttuu mustaksi, eli liikaa rautaa.

^iherbistä sellanen ku adam superior mens multi. löytyy vcapseinä ja softgeleinä. ei kallista ja ihan hyvät arvot oli mun mielestä, lähtee itelläki tilaukseen siltä seuraavaksi.

^iherbistä sellanen ku adam superior mens multi. löytyy vcapseinä ja softgeleinä. ei kallista ja ihan hyvät arvot oli mun mielestä, lähtee itelläki tilaukseen siltä seuraavaksi.

No joo tossa on aika paljon kaikkea, olen itse ottanut ALA, coQ1 ja gingko erikseen enempi kuuriluontoisesti kokeeksi. En välttämättä halua että monivitamiinissa on noita. Pitää harkita, pikaisesti vertailin twinlabbia ja tätä, niin aika samoissa on ne aineet molemmissa mitä twinlabissa on, ja sitten tossa NOW FOODissa on vielä lisää mömmöjä.

Now food 180 kapselia maksaa saman mitä twinlab 180 kapselia, mutta sitä pitää ottaa 2 päivässä, eli tuplahinta.
Mutta jos haluaa näitä muita mömmöjä niin se vasta kalliiksi tulee kun niitä ostaa erikseen, sitten on kyllä annokset eri luokkaa kuin monivitskussa.

Mites tuo Now Foodsin ihan perus monivitsku nimeltään Daily Vits? Tai Mass Daily multi?

Itellä tuli ennen vedettyä noita vahvempia, esim. tuo Now Foods Adam, mutta sittemmin olen miettinyt että tarvitseeko noita kaikkia vitskuja vetää päivittäin noin paljoa purkista. Saako siitä mitään lisähyötyä. Nykyään tulee monivitamiineista vedettyä noita missä on "vain" 100% päivän saantisuosituksista suurin osa vitamiineista, kuten tuo Now Foods Daily Vits.

Mites tuo Now Foodsin ihan perus monivitsku nimeltään Daily Vits? Tai Mass Daily multi?

Itellä tuli ennen vedettyä noita vahvempia, esim. tuo Now Foods Adam, mutta sittemmin olen miettinyt että tarvitseeko noita kaikkia vitskuja vetää päivittäin noin paljoa purkista. Saako siitä mitään lisähyötyä. Nykyään tulee monivitamiineista vedettyä noita missä on "vain" 100% päivän saantisuosituksista suurin osa vitamiineista, kuten tuo Now Foods Daily Vits.

Ei tarvitse vetää muuta kuin D-vitskua jos syö oikeasti monipuolisesti.

Mie oon miettiny sitä, et onko tommosella monivitamiinillä "varmuuden vuoks täydentämisellä" mitään haittavaikutuksia? Et onko se parempi sit jättää syömättä ja ehkä saada vajausta jostain, vai syödä ja ehkä saada liikaa jotain, mutta ainakin tarpeeksi kaikkea?

Mie oon miettiny sitä, et onko tommosella monivitamiinillä "varmuuden vuoks täydentämisellä" mitään haittavaikutuksia? Et onko se parempi sit jättää syömättä ja ehkä saada vajausta jostain, vai syödä ja ehkä saada liikaa jotain, mutta ainakin tarpeeksi kaikkea?

No perjaatteessahan vesiliukoiset vitamiinit liukenee virtsaan ja sitä mukaa pois jos niitä liikaa sattuisi rouhimaan (C ja B-vitamiinit)
Rasvaliukoiset(A,D,E ja K-vitamiinit) taas varastoituu kehoon rasvakudoksiin liikaa syötyinä. Niitä ei siis maalaisjärjellä kannata yli suositusten vetää mielin määrin.

Yleisesti kuitenkin suomessa suositellut rajat noilla vitamiineilla on säälittävän alhaiset, joten niitä noudattamalla ei ainakaan liikasaannista ole vaaraa..

Ei tarvitse vetää muuta kuin D-vitskua jos syö oikeasti monipuolisesti.

Jos ei vaan syystä tai toisesta tuu syötyy tarpeeks monipuolisesti, niin onko fiksua ottaa noita monivitskuja? Varmaan tommonen missä pienemmät arvot riittäis jos tulee edes vähän terveellisemmin syötyä, säästää hinnassaki huomattavasti.

Mitä mieltä Timo on tommosesta tuotteesta: Now Foods, Liver Detoxifier & Regenerator. Ajatellen, että maksasta pitäisi parempaa huolta, varsinki kun tulee kuppiaki otettua aika reilusti sillon, kun ottaa :D

No perjaatteessahan vesiliukoiset vitamiinit liukenee virtsaan ja sitä mukaa pois jos niitä liikaa sattuisi rouhimaan (C ja B-vitamiinit)
Rasvaliukoiset(A,D,E ja K-vitamiinit) taas varastoituu kehoon rasvakudoksiin liikaa syötyinä. Niitä ei siis maalaisjärjellä kannata yli suositusten vetää mielin määrin.

Yleisesti kuitenkin suomessa suositellut rajat noilla vitamiineilla on säälittävän alhaiset, joten niitä noudattamalla ei ainakaan liikasaannista ole vaaraa..

Mjoo. Noista vesiliukoisista esim. C-vitamiini saattaa aiheuttaa joidenkin tutkimusten mukaan runsaasti käytettynä virtsakiviä, mutta sitten taas toisten tutkimusten mukaan ei. B:t tulee käytännössä läpi. Rasvaliukoisista D:llä on melko hankala vetää övereitä, mutta A:n kanssa kannattaa olla jo varovaisempi (ei mega-annoksia). Kannattaa sen sijaan vetää beta-karoteenia, joka muuttuu A-vitskuksi elimistössä. Se on totta, että turvarajat on vedetty täällä aika alas, ja monissa tuotteissa toksinen raja on 10-, 100- tai jopa 1000-kertainen.

Jos ei vaan syystä tai toisesta tuu syötyy tarpeeks monipuolisesti, niin onko fiksua ottaa noita monivitskuja? Varmaan tommonen missä pienemmät arvot riittäis jos tulee edes vähän terveellisemmin syötyä, säästää hinnassaki huomattavasti.

No joo. Jos ei syö yhtään kasviksia tai hedelmiä tms. niin ottaisin kyllä antioksidantit purkista. Joku monivitsku (+ D-vitsku) siinä menee kyllä kyljessä ja joku luontaistuotekauppias/apteekki/minä sen sulle iloisesti myy. Mitään mega-annoksia ei silti tartte. Paitsi jos elää esim. pelkästään oluella ja sardiinilla.

Mitä mieltä Timo on tommosesta tuotteesta: Now Foods, Liver Detoxifier & Regenerator. Ajatellen, että maksasta pitäisi parempaa huolta, varsinki kun tulee kuppiaki otettua aika reilusti sillon, kun ottaa :D

Toi purnuhan sisältää vaikka mitä. Tosta silymariinista olen kirjoittanut jotain tuonne kysy luontaistuotteista -ketjuun. Siitä ei tutkimusten mukaan ole juuri mitään hyötyä maksaosastolla. Monilla noilla ainesosista ei ole mitään tieteellistä pohjaa maksavaurioiden ehkäisyssä, ja esim. rakkolevä (bladderwrack) voi olla jopa haitallinen kilpirauhasen kannalta (jos se ei pelaa kunnolla). Se että tiede sanoo ei toimi, ei toki tarkoita sitä. Kiinalainen lääketiede on monesti aika vahvoilla tuolla yrttiosastolla, eikä niitä vain ole tutkittu länsimaissa tarpeeksi, että voitaisiin sanoa toimiiko vai ei. En silti oikein usko että, että tämä tuote estää maksavaurioita, tai ainakaan korjaa niitä. Kuitenkin, jos sitä kuppia on ihan pakko ottaa reilusti, niin ei tuollaisen käyttö nyt varmasti vaarallista ole perusterveelle ihmiselle. Ja kun sitä ei oikein päälle päin näe, että missä kunnossa se maksa on :)

miten vitamiinien puhtaus vaikuttaa imeytymiseen, taikka muut haittavaikutukset?, ostohinnoissa usassa eroa jopa 2x hintoja jos on melko puhdasta, esim:
esim sinkki Picolinate kyseessä, lisäainelista on:
purkki1 /Dicalcium Phosphate, Microcrystalline Cellulose, Vegetable Stearic Acid, Vegetable Cellulose, Vegetable Magnesium Stearate.
purkki 2/ Vegetarian capsule

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom