Totta, että jos puhutaan pelkistä vitamiineista niin magnesium ei kuulu joukkoon. Eli nyt puhutaan siis yleisesti lisäravinteista.
En saa paskahätää, eikä aamulla ole varpusia, koska syön useita eri magnesiumeja. Se on sanomattakin selvää että jos jotain ala-arvoista oksidia syö suuria määriä niin tulee tuo mainitsemasi efekti. Myös sitraatti aiheuttaa herkästi, siksi en sitä suosittelekkaan kuin 200-300mg annoksina.
Magnesiumit joita syön ovat mm, tauraatti, orotaatti, fumeraatti.
Unenlaatu paranee merkittävästi, nukahtaminen helpottuu, ja yleisestikin stressitasot laskevat.
Toinen on sitten vaikka inositol. Kun syön sitä suurina määrinä (4-8g illassa) niin nukahtaminen nopeutuu, herääminen on parempaa, ja stressinsietokyky kasvaa.
Mulla on oma stäkki mitä käytän iltaisin, ja nykyään nukahdan alta viiden minuutin, kun suurimman osan elämästäni olen tapellut unen kanssa enemmän tai vähemmän.
Muuta ravinne mitä itse käytän;
-magnesiumit
-tauriini
-melatoniini
-inositol
-5-HTP
-Probiootit
E: Magnesiumista vielä, tällä hetkellä en käytä kylläkään yli gramman annoksia koska tasot ovat selkeästi nousseet. Pienempi määrä riittää efektin aikaansaamiseksi.
Mutta jos alkaa tulemaan ylitreenauksen oireita tai muita nukahtamiseen ja uneen liittyviä probleemia niin magnesiumin lisääminen on ensimmäinen hoito.