Meitsi teki tällä viikolla edellisen postin ja jonkin (mustaakseni) tämän ketjun aiemman viestin innoittamana lähes 0 hh RULLAKEBABIA
"tortilla" -lätty:
- 3 kananmunaa
- suolaa
- himpun verran vehnäleseitä
Erottele valkuaiset ja keltuaiset toisistaan. Vatkaa valkuaiset kovaksi vaahdoksi, Lisää valkuaisvaahdon joukkoon rikkivatkatut keltuaiset ja suola varovasti sekoitellen. Kaada seos voidellulle leivinpaperille, joka on uunipellin päällä. Lykkää setti uuniin (n. 200 C) about 10 minuutiksi.
TÄYTE:
- itse tehtyä kebabia riittävästi
- 1 iso tomaatti
- kiinankaalta
- valkosipulimajoneesia
- chilejä / pepperoneja
-juustoraastetta
- muita lisukkeita maun mukaan
Tortillalätyn paistuessa uunissa paista voissa pannulla itse tehtyä kebua (resepti täällä:
http://www.pakkotoisto.com/ravinto/32307-tee-se-itse-kebab/) sopivaksi arvioimasi määrä, pilko tomaatti pieniksi kuutioiksi, suikaloi kiinankaalta ja varaa juustoraaste valmiiksi.
VALMISTUS:
Ota tortillalätty uunista kun se on sopivasti paistunut, mutta ei vielä liian rapea. Lado lätyn päälle paistamasi kebabliha, tomaattikuutiot, kiinankaalisuikaleet ja pepperonit. Lisää vielä valkosipulimajoneesia ja ripottele kaiken päälle vielä juustoraaste (oman maun mukaan voi käyttää vieläpä esim. aurajuustoraastetta). Rullaa koko komeus paketiksi leivinpaperia apuna käyttäen ja kääräise paketti folioon. VOIN MELKEIN TAATA, että pesee mennen tullen karvarannepizzerioiden rullakebut ja on ravintoarvot kohdallaan.
PS. meitse vetelee tällä hetkellä ketolla, niin siksi homma on noin ehdotonta hiilareiden suhteen. Ne, joilla on enemmän varaa ruokavaliossa voi tietysti käyttää esim. kaupan kebabkastikkeita, ketsuppia jne.