Treeni-osion yleiset kysymykset

Mulla on tuirikin kans sama ongelma. En muista laitteiden nimiä kun harvemmin niitä tulee katsottua. Lempparilaitteeni tiedän sentään. (sitä ei nyt tolla salilla ole mutta rakastan abscoasteria!)
Tälläseen ohjelmaan päädyin. Teen lauantaisin nyt ton oman voimatreenini jonka perään cx keskivartalolihaksiin eli vatsat ja yläselkää jne. Korvasin ton penkkipunnerruksen niin et tein penkkipunnerrusliikettä käsipainoilla. Ens kerralla otan ylös vähän kilomääriä mitä menee. Alotin kolmella sit vaihdoin neljää ja sit viiteen kiloon sarjassa penkkipunnerruksessa. Pieniä määriä kyllä kun vertaa mitä joskus mennyt pumpissa kun on ollut paremmassa tikissä. :nolo: Aattelin jos tänne kirjottelu sais mielenkiinnon pysymään pidemmällä tähtäimellä. Nyt ollut tota koulua ja töitä yms.niin ollu sellasella ylläpitotreenillä et kuhan jotain tekee. :nolo: Selkä revähti tossa just ennen ku koulu alko (jatku) ni vähän säikähin. Marjamettällä2pv.+tuplatreeni ni en päässy enää nousee sängystä !! :konsta: Mutta tällai ohjelma on nyt aluks.
Pv.1 :
Ylätalja 2-3x8-12
Vipunostot (mac race) -//-
Punnerrus maassa -//-
Penkkipunnerrus -//-
Tän päälle se cx
Pv.2. :
Kulmasoutu 2-3x8-12
Mave -//-
Haukkarit -//-
Sit se makuultaan kun pään päältä yhtä painoa vedetään taakse ja takas pään päälle jos tajuutte mitä tarkotan??! En muista nimeä. :nolo:

Miltä kuulostaa ? Saas nähdä miltä toi mun ropalle kuulostaa ! Tulevien viikkojen aikanahan tän huomaa sit!! :ruoska:

Aika järjettömältähän toi kuulostaa. Ihan ekana lähtisin muuttamaan mm. kaiken. :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Okei. Luitko ketjua aikasemmin keskustelua miks just tällanen yhdistelmä. Toki treenaan itseäni varten mut hiukan parempaa perustelua kaipaisin kun että muuttaisin kaiken. :D

Pv.1 :
Ylätalja 2-3x8-12
Vipunostot (mac race) -//-
Punnerrus maassa -//-
Penkkipunnerrus -//-
Tän päälle se cx
Pv.2. :
Kulmasoutu 2-3x8-12
Mave -//-
Haukkarit -//-
Miten olis:

Pv. 1:
Kyykky
Etunojapunnerrukset TAI penkki
Pysytypunnerrus

Pv. 2:
Mave
Ylätalja TAI leuat
Alatalja TAI kulmasoutu

Elikäs kaks napakkaa treeniä, joissa kutakin liikettä esim. 4 työsarjaa valitsemallasi toistoalueella.
Joo sanoit ette halua treenata jalkoja, koska ne rasittuu töissä, mutta mä olisin silti vähän sitä mieltä, että niitä kannattais vahvistaa, jottei ne väsyis niin helposti.

Aivan. Meinasin et nyt alkuun ennen kun tottuu tohon hommaan.:nolo: En tarkottanut että en aina ja ikuiset ollenkaan jalkoja. Taisin ilmasta itteeni huonosti. :D On muuten vaikeempi ilmasta mitä meinaa kirjottamalla.
Mutta mä testailen tota ehkä mielummin kuulostaa raskaammalta ja mielenkiintosemmalta. Toistoja 8-12 sarjoja 3-4. :)
Mulla on aina ollu jonkun muun tekemä ohjelma. Tosin siit on ikuisuus ku oon voimatreenii tehnyt.:nolo: Enemmän ohjatuista tykkään koska saan enemmän irti.
Mä touhuilen tänää ton 2päivän ja kuulostelen miltä kropassa tuntuu.
Aivitsi kyl taas sellai innokas fiilis mut katsoo kui kauan kestää. Mul on voimatreenin ja juoksun kaa sama et aina alottaa mut into laantuu ja oon taas samassa pisteessä että juoksen vaa spindessä ja cx:sså yms. :oujee:
Mut jos sitä nyt tarttuis joku voimatreenikärpänen kun on aika painavia syitä et miks teen sitä. Työkunto, selän kunto ja no se voiman saaminenkin ja ryhdin paraneminen. Saa nähdä millasiin tuloksiin pääsen. :puntti:
Kiitos kaikille ketkä vastannu asiallisesti !! :worship:
Nyt aamupalalle...heräsin myöhään kun yläkerta piti halloweenpippaloillaan hereillä perhana!! :offtopic:

Mun on edelleen vaikea käsittää näitä ideoita penkin korvaamista etunojapunnerruksilla, koska jos mä lähden tästä tekemään nyt etunojapunnerruksia niin teen niitä iltaan saakka. Penkin, vinopenkin tai alaviistopenkin vaihtelussa on kyllä järkeä, mutta ei nyt helvetissä etunojapunnerruksia, ellei kyse ole jostain tyhjän tangon penkkaajasta.

jokanen voi mitata paljonko painoa käsillä on ku punnertelee. puntarin päälle vaan mittaileen. jos vaihtelee oteleveyttä ja tekee rinta maahan kyllä punnerruksilla hyvin treeniä saa ja keskikropalle myös. paljon on variaatioita lisäksi, jos hommasta liian helppoa tulee. ei se siirtovaikutus penkkipunnerrukseen niin erikoinen ole, mutta jos se penkki ei ole liikkeenä mitenkään intohimoja herättävä, ei sitten.

Mun on edelleen vaikea käsittää näitä ideoita penkin korvaamista etunojapunnerruksilla, koska jos mä lähden tästä tekemään nyt etunojapunnerruksia niin teen niitä iltaan saakka. Penkin, vinopenkin tai alaviistopenkin vaihtelussa on kyllä järkeä, mutta ei nyt helvetissä etunojapunnerruksia, ellei kyse ole jostain tyhjän tangon penkkaajasta.
Täähän riippuu ihan ihmisen kuntotasosta. Tossa yllä kyseessä oli alotteleva nainen, jolle varmaan ensimmäinen progressio on yleensäkin saada polvet irti maasta punnertaessa. ;)

Mutta hei kysymys! Mistä voi johtua pienellä alueella tuntuva kipu/kireyden tunne alaselän ja pakaran liitoskohdassa, ehkä kämmenenleveys selkärangasta sivuun? Tuntuu hetkittäin treeneissä ja niiden jälkeen. :eek: Joku paikka jumissa tai pinne tms.?? Tuntuu kyllä yleensäkin, että alakroppa on vähän juminen tällä hetkellä. Mikä voisi auttaa?

katos hieman onko sulla lonkan/ lantion alueen liikkuvuus sama per puoli. esim. jalka lonkan korkeudelle pöydälle polvi koukussa. säärtä vaakasuoraan ja kroppaan eteenpäin taivutellen selvii jo paljon. toispuoleisuus nostaessa, pienet kierrot ja epätasapaino kyykätessä jne jne voi helpolla jumitella tollai.

katos hieman onko sulla lonkan/ lantion alueen liikkuvuus sama per puoli. esim. jalka lonkan korkeudelle pöydälle polvi koukussa. säärtä vaakasuoraan ja kroppaan eteenpäin taivutellen selvii jo paljon. toispuoleisuus nostaessa, pienet kierrot ja epätasapaino kyykätessä jne jne voi helpolla jumitella tollai.
Kiitos vastauksesta! Tutkin asiaa.

Nyt olis tarkotus alottaa diettaamaan ens viikosta alkaen. Tällä hetkellä oon syönyt 160g proteiinia, 300g hiilaria ja 60g rasvaa per päivä. Kuinka muutella noita dietille siirryttäessä? Jos hillarit alaspäin niin kuinka paljon, proteiinin määrää pitäisi jonkin verran lisätä? Entä rasvat, tarvitseeko vähentää?
Kiitos jo etukäteen vastauksesta.

Nyt olis tarkotus alottaa diettaamaan ens viikosta alkaen. Tällä hetkellä oon syönyt 160g proteiinia, 300g hiilaria ja 60g rasvaa per päivä. Kuinka muutella noita dietille siirryttäessä? Jos hillarit alaspäin niin kuinka paljon, proteiinin määrää pitäisi jonkin verran lisätä? Entä rasvat, tarvitseeko vähentää?
Kiitos jo etukäteen vastauksesta.
Paljos on lähtöpaino ja pudotustavote? Noi suhteet on joka tapauksessa jo valmiiks vituralleen. :D

Paljos on lähtöpaino ja pudotustavote? Noi suhteet on joka tapauksessa jo valmiiks vituralleen. :D

Miksi niin? Ei nuo minusta niin radikaalilta näytä. Proteiinia on riittävästi jo kohtalaisen kokoiselle henkilöllekin eivätkä kaikki tarvitse välttämättä rasvaa hirveästi tuota enempää jos lähteet on kunnossa. Sen jälkeenhän on ihan sama jos vetää loput hiilarista. Tuskinpa jokaisen tarvitsee orjallisesti se 2g proteiinia ja 1g rasvaa per painokilo vetää.

Miksi niin? Ei nuo minusta niin radikaalilta näytä. Proteiinia on riittävästi jo kohtalaisen kokoiselle henkilöllekin eivätkä kaikki tarvitse välttämättä rasvaa hirveästi tuota enempää jos lähteet on kunnossa. Sen jälkeenhän on ihan sama jos vetää loput hiilarista. Tuskinpa jokaisen tarvitsee orjallisesti se 2g proteiinia ja 1g rasvaa per painokilo vetää.
Lähinnä meinasin just sitä, että tossa on laskennallisesti 80-kilosen proteiinit ja 60-kilosen rasvat, ja tyyppi meinas vielä karsia rasvoista. Myönnetään, että ilmaus oli liioiteltu. :)

Moro.
Teen kolmijakoisella, kun teen rinnan ja selän ykkös päivänä onko merkitystä teenkö esim. rinnan ensin ja sitten selän vaiko rinta ja selkä liikkeet vuoron perään, esm. ylätalja penkkipunnerrus, soutu , peckdec. jne. vaiko supersarjoina esim. ylätalja/penkki ja soutu/vinopenkki jne.

priorisoi sen mukaan missä haluat eniten olla hyvä. lihasryhmät vuorotellen antaa hieman paremmin palautumisaikaa kuin toinen ensin ja toinen perään. superit säästää aikaa, muttei kuuluu voimatreeniin. eli taas on kyse siitä, mitä haluat ja miksi treenaat.

tällä hetkellä monijakoinen ohjelma käytössä ja voimaohjelmat nyt jätetty taakse vähäks aikaa. Keskityn lähinnä hankkimaan lisää lihasmassaa bodaustyylii eli painoo ylöspäin. Treenitaustaa on jo melkei 4 vuotta. Mitä mieltä ootte tuplatreenauksesta samalle lihasryhmälle ja varsinki semmoiselle joka hermottuu huonosti? Itsellä tämä on selkä. Tällä hetkellä kierto lihakselle on 7pv + epäsuora rasitus, niin oisko fiksua ottaa pelkästään selälle tuplatreenit ja muut lihakset vain kerran päivässä? En ole koskaan kokeillut tuplatreenejä mutta kovasta volyymitreenistä on kokemusta niin aattelin omassa tyhmässä päässäni että saisinko siitä selkätreenistä enemmän irti ja paremman tuntuman kun teen sen kaksi kertaa saman pävinä aikana?

tai sitten opettelet treenaan selkää paremmin tuntumahakusesti ja tarkemmin per tietty lihas.

Vähän kysymystä eri liikkeistä ja lihaksenkasvatuksesta. En tiedä onko asiaa tutkittu, tai onko tähänkään mitään faktoja, mutta jotain keskustelua varmaan joskus aiheesta syntynyt. Eli, onko supistavilla ja venyttävillä liikkeillä eroa lihaksenkasvatuksessa? Ovatko molemmat yhtä tehokkaita(jos ei varsinaisesti paneuduta liikuteltaviin kuormiin, jotka liikkeiden välillä voivat olla hyvinkin eri tasoilla) aikaansaamaan lihaskasvua, vai onko toinen tehokkaampi tapa?

Otetaan nyt esimerkeiksi vaikka pari erilaista liikettä eri lihasryhmille:

SJMV vs. reiden koukistus
Pystypunnerrus vs. vipunosto eteen vinopenkissä
Penkkipunnerrus vs. pecdeck/ristikkäistalja
Prässi vs. sissy squat

Luonnollisesti osassa liikkeissä saadaan melko hyvin molempia, mutta toiset ovat lähes puhtaasti venyttäviä tai supistavia.

lihas osaa vain supistua. liikkeen negavaiheen kontrolli on sitten eri asia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom