Treeni-osion yleiset kysymykset

ei sitäkään liikoja kannata tehdä. domsit ei merkkaa sun palautumisastetta käytännössä lainkaan. ota ne vaan lahjana ja keskity treeneihin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
http://www.msn.com/fi-fi/terveysjafitness/voima/vältä-22-yleisintä-salimokaa-ja-saavuta-tavoitteesi/ss-BBmrgNX#image=17

osui tuo silmään ja tuo kohta 17:
"LISÄÄT KIERRON VATSALIHASLIIKKEISIIN
Tutkimusten mukaan kierron lisääminen vatsalihasliikkeeseen ei aktivoi sivuvatsalihaksia sen enempää kuin suoraan suoritetut vatsalihasliikkeet. Kierto lisää selkärankaan kohdistuvaa painetta, ja on siten jopa vaarallinen."

En tiedä onko näin tosin itse olen jättänyt koko kierrettävät vatsaliikkeet pois kokien ne aika turhaksi kun ohjelmassa on jo kyykkyä, mavea jne mutta olisi kiva tietää onko kys. 'tutkimukseen' luottaminen ihan mielenkiinnosta?

voihan sitä tehdä kiertäviä ja seuraavana päivänä todeta tuntuuko missään. nostaessa ei noita kiertoja kyllä saa tehdä. vatsoissakin pitäs olla selkee kontrolli noissa aina. toisaalta, jos oma laji on semmonen, missä se kontrolli ei aina oo läsnä, pitää lajiliikkuvuuden, -taidon ja -lihasten olla kunnossa.

Voiko "normaalin" maven korvata reenissä suoraan yksi yhteen sumo-mavella? Ensimmäistä kertaa kotiin sumona nostaa ja tuntui helvetisti paremmalta selässä ja joka paikassa niin ajattelin vaihtaa tyyliä, mutta onko tuosta mitään haittaa? Vähän ehkä tuntui ottavan erilailla kuin normaali mave, mutta onko se sitten hyvä vai huono asia, kuka tietää :D

Voiko "normaalin" maven korvata reenissä suoraan yksi yhteen sumo-mavella? Ensimmäistä kertaa kotiin sumona nostaa ja tuntui helvetisti paremmalta selässä ja joka paikassa niin ajattelin vaihtaa tyyliä, mutta onko tuosta mitään haittaa? Vähän ehkä tuntui ottavan erilailla kuin normaali mave, mutta onko se sitten hyvä vai huono asia, kuka tietää :D

Ei ne nyt täysin samanlaisia ole, mutta vedä vain sillä, kumpi tuntuu paremmalta.

voimanostaja: jos sumo on vahvempi ja luonnollisempi, kysymys lienee turha :) bodari: ei. aikalailla eri lihakset tekee hommia.

Laitan tän nyt tännekkin jotta sais muidenkin kun mimmien neuvoja. :) Mun pitäs saaha voimaa käsiin. Ja myös selkää tai keskivartalolihaksia vahvistaa. Ma&ti oon koulussa ja maanantaina alkanut käymään tossa bodybalancessa kehittääkseni tasapainoa. Sit lauantaisin cx joka keskittyy keskivartalolihaksiin. Sit mun pitäs kehittää jostain vielä käsille hyvä treeni. Eli kannan ja nostelen ja lasken paljon tavaraa päivän aikana ja oon huomannut et käsivoimia vois olla enemmän. Myös ryhtiä olis hyvä saada paremmmalle tolalle.Joululahjatoiveeks esitin pt tai kehonkoostumusmittaus mut saa nähdä menikö viesti perille asti. :D Oliskohan mitää vinkkejä millasta voimatreeniä kannattas käsivoimien ja ryhdin parantamiseen tehdä noiden kahden ryhmäliikunnan lisäksi? Oletuksella että mulla on puolet viikosta jalat niin kipeet duunista että jalkatreenejä en tee. :p

mikäs duuni sillai kipeyttää? leukoja, punnerruksia eri suuntiin jne nyt voi tehdä kotonakin vai salilla ajattelit käydä?

No esim.hoitajat, tarjoilijat&postimiehet ovat koko päivän jaloillaan kantaen kokoajan käsissään tavaraa. Itse en ole pitkään aikaan tehnyt jalkojen päällä duunia ja kyllä huomaa!! :D Siis salilla käyn ja kuulun niihin ihmisii joiden on lähdettäävä salille että saa aikaan. Ohjatut liikunnat on mun juttu, mutta nyt on varmaan pakko ottaa voimatreeniä mukaan. Just kaveri sano tost ryhdistä et selkää pitäs treenata että ryhti paranee. Vähänhän tossa cx:ssä selkää tehdään mutta varmaan olis ihan jeba vähän mavea ja ylätaljaa ottaa ihan voiman kannalta mukaan treeniin.Tarkotus olis et yks voimatreenipäivä jossa olis hiukan käsiä ja yläkroppaa. Koitan ajottaa sen niin että jaksan kannella sit sen työpäivän myös tavaraa. Toka päivähän on aina se et lihakset kipeytyy :P

ryhtiin vaikuttaa ensisijaisesti leveet soudut eli lavanlähentäjät hommiin. lihasten kipeytyminen ei merkkaa onko ne palautuneet vai ei. tee pari kertaa viikossa salilla penkkiä, leukoja, pystypunnerrusta, leveitä soutuja, vipunostoja, ojentajapunnerrusta ja hauiskääntöjä. perussettiä 2-3*8-12 per liike.

Täytyy koittaa ja etsiä tapa jollon saan aikaa palautumiselle tarpeeks. Varmaan jos sunnuntaina se voimatreeni ainakin toinen.Oon ke-pe (tai la vuorossa sit ku kehittyny niin et pystyy tehdä vähä haastavampaa vuoroo) duunissa niin sillon oltava siin kunnos et jaksaa kävellä ja touhuu. Koulus saa lihakset lepää ainaki teoriapäivinä. Ts.ma&ti koulussa eli "lepoa". Ts. Sunnuntaille se toinen voimatreeni. Maanantaina bodybalance..lauantaina cx. Viel kun kehittää toiselle voimatreenille oikeen ajankohdan. Perjantai ilta/pe-la yö?! :D Aika loppuu kesken. :, D Pakko kehittää uutta musaa puhelimeem että saa tehtyä noi treenit. Täytyy nyt tulevina viikkoina testailla hiukan mihin olis parasmahuttaa toi toka voimatreeni. Kiitos vinkeistä! :)

Mun pitäs saaha voimaa käsiin. Ja myös selkää tai keskivartalolihaksia vahvistaa.
Saitkin jo vastauksia, mutta mä painottaisin vielä sitä, että keskity "isoihin" oman kehon painolla tai vapaapainoilla tehtäviin liikkeisiin, kuten etunojapunnerrukset, penkkipunnerrus, pystypunnerrus, leuat (tarpeen mukaan kevennettynä), kulmasoudun eri variaatioit jne. Mä ite näkisin hauiskäännöt, viparit ja vastaavat apuliikkeinä, joita voi halutessaan tehdä, mutta joista on usein vähemmän käytännön hyötyä.
Keskivartalon ja ryhdin vahvistamiseen voit halutessasi kokeilla edellä mainittujen lisäksi joogaa tai pilatesta.

Tossa bodybalancessa on joogan (pilateksen & taitsin-miten kirjotettiinkaan-)liikkeitä ja tehdään omalla painolla.Cx on myös usein ollut tunti jossa tehdään omalla painolla liikkeitä. Toi Bb on kyllä hassu tunti. Tai oon aina vähän vierastanut jooga ja pilates tunteja koska pidän nopeatempoisista treeneistä, mutta ihan hyvä olo siitä tulee. Tasapainossa on ainakin kehittämisen varaa voin kertoa!! :nolo:
Mietin eträ onko voiman/ryhdin kehittymiseen haittaa jos teen noi peräkkäisinä päivinä? Kun voisin sen voiman tehdä cx:än päälle. Tota palautumisaikaakin olis hyvä olla ja varsinaisia lepopäiviä. Vai kannattaakp ne yrittää sijottaa eripuolille viikkoa!? Mä koitan täs raapustaa paperille nyt ton voimatreenin liikkeitä ja kattelen salil sit tänää cx:än jälkeen miten sen treenin rakennan. Kiitos molemmille vinkeistä! Katsoo miten tää käytännössä nyt toteutuu... jää nähtäväks ! :)

Imo voit hyvin tehdä erilaisia treenejä peräkkäisinä päivinä, kunhan niissä ei ole suoraan samalla tavalla samoja lihasryhmiä kuormittavia liikkeitä.

Salin ainoa jalkaprässi on liian usein varattu, joten onko jtn vastaavaa mitä voi tehdä?? Siis tuo "punnerrus" poispäin itsestä -liike, onko sen tilalle jotain?
Mikä muuten on sen laitteen nimi, joka on ikään kuin jalkaprässi, mutta työnnetäänkin itseä poispäin, ei siis levyä?

Salin ainoa jalkaprässi on liian usein varattu, joten onko jtn vastaavaa mitä voi tehdä?? Siis tuo "punnerrus" poispäin itsestä -liike, onko sen tilalle jotain?
Mikä muuten on sen laitteen nimi, joka on ikään kuin jalkaprässi, mutta työnnetäänkin itseä poispäin, ei siis levyä?
Kyykky?

Se laite on hack-kyykky.

Mulla on tuirikin kans sama ongelma. En muista laitteiden nimiä kun harvemmin niitä tulee katsottua. Lempparilaitteeni tiedän sentään. (sitä ei nyt tolla salilla ole mutta rakastan abscoasteria!)
Tälläseen ohjelmaan päädyin. Teen lauantaisin nyt ton oman voimatreenini jonka perään cx keskivartalolihaksiin eli vatsat ja yläselkää jne. Korvasin ton penkkipunnerruksen niin et tein penkkipunnerrusliikettä käsipainoilla. Ens kerralla otan ylös vähän kilomääriä mitä menee. Alotin kolmella sit vaihdoin neljää ja sit viiteen kiloon sarjassa penkkipunnerruksessa. Pieniä määriä kyllä kun vertaa mitä joskus mennyt pumpissa kun on ollut paremmassa tikissä. :nolo: Aattelin jos tänne kirjottelu sais mielenkiinnon pysymään pidemmällä tähtäimellä. Nyt ollut tota koulua ja töitä yms.niin ollu sellasella ylläpitotreenillä et kuhan jotain tekee. :nolo: Selkä revähti tossa just ennen ku koulu alko (jatku) ni vähän säikähin. Marjamettällä2pv.+tuplatreeni ni en päässy enää nousee sängystä !! :konsta: Mutta tällai ohjelma on nyt aluks.
Pv.1 :
Ylätalja 2-3x8-12
Vipunostot (mac race) -//-
Punnerrus maassa -//-
Penkkipunnerrus -//-
Tän päälle se cx
Pv.2. :
Kulmasoutu 2-3x8-12
Mave -//-
Haukkarit -//-
Sit se makuultaan kun pään päältä yhtä painoa vedetään taakse ja takas pään päälle jos tajuutte mitä tarkotan??! En muista nimeä. :nolo:

Miltä kuulostaa ? Saas nähdä miltä toi mun ropalle kuulostaa ! Tulevien viikkojen aikanahan tän huomaa sit!! :ruoska:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom