Treeni-osion yleiset kysymykset

jälleen kerran: miksi pitää rajoittaa tekemisiä? kummallekin tavalle on käyttönsä.
Voitko vielä vähän selventää milloin kumpaakin tapaa tulisi käyttää? Tähän asti menty pelkästään tukematta jalkoja ja alkanut hiipiä mieleen että tuliskohan niitä tuettujakin tehdä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Miksi ammattibodarit lähes järjestäen jättävät kaikki liikkeensä aina vajaiksi? Semmoista pumppailua.
Onko todella näin? Jotenkin uskoisin, että suuri osa perustreenistä tehdään täysin liikeradoin. Mutta ehkä siinä vaiheessa kun jossain liikkeessä ei enää jaksa tehdä normaalitoistoja, voi vielä saada lisähyötyjä tekemällä osittaisen liikeradan toistoja, koska tuolla alueellahan lihas ei vielä ole loppuun rääkätty kun se jaksaa vielä toimia. Joidenkin mielestä vajaan liikeradan toistoja voidaan tehdä suuremmilla painoilla ja sitä kautta ehkä lisätä voimaa.

mupa: tuettuna saa isompaa kuormaa kehiin ja laajemmin työstettyä alueen lihaksista. ja jos lonkankoukistajissa ei oo epätervettä ylikireystaipumusta, kyl nekin reenistä tykkää. ite teetän urheilijoilleni ko. liikkeestä useammin tuota tuettua versiota, mutta sekin tulis tehdä kontrollissa ja ilmat pihalle nousuvaiheessa ja rankaa rullalle. joillakin on tosi jäykkä alaselkä ja sillon liike kohdistuu usein liikaa lonkankoukistajiin. sillon keksitään muuta.

En tiedä kuuluuko tänne, mutta missä suhteessa väellä kulkee kyykky ja hack kyykky? Eli siis paljonko sarjapainot eroavat toisistaan, olettaen tietenkin, että molemmissa tehtäisiin sama määrä toistoja

ja olettaen, että jokainen tekis kummankin liikkeen tietyllä tavalla. noissa kummassakin on niin paljon variointimahiksia, että aika vaikee on lähtee rakentaan vertailua. jos pystykyykkää, hackin pitäs olla suhteessa kovempi ku lantiokyykkääjillä. hieman sama etukyykyn kanssa.

Mistä voi johtua yhtäkkiä lisääntyneet domssit? Kovemmat treenit tai sarjapituuksien muutos? Jostain syystä heikentynyt palautuminen? Sukkien väri tai kuun asento?

mitehän kannattais treeniä muuttaa kun plussilta siirrytään miinuksille? nyt plussilla treenannu 5 -jakoisella (rinta, selkä, jalat, kädet, olkapäät, lepo ja rundi alusta), mutta mietin että kun miinuksillahan ei paljoa lihasta kasvateta niin miten olisi järkevää treenata sitten, ja kuinka monena päivänä viikossa? ja erikoistekniikathan kannattaa kuulemma jättää pois.

Mitä mieltä porukka on,että kannattaako pitää kevennyksenä täyslepoa viikko vaikko keventää ja lisätä yksi lepopäivä viikon kiertoon (4-jakosella siis mennään).

Mieluiten keventää esimerkiksi leikkaamalla intensiteetistä ja/ tai volyymista pois. Täyslepo ei ainakaan omalla kohdalla toimi ja huili viikon jälkeen rauta on saatanan painavaa

mari: sukkien väri kyllä aiheuttaa aika monilla lisääntyneitä treenikipuja. ja jos oot paljo vaihdellu yhtäkkiä treenien sisältöjä, kuten lyhyistä sarjoista pidempiin, kyl niitä tulee. ei niistä sen kummemmin kannata välittää. niitä vaan tulee tai ei.

emb: normaalia treeniä, mutta ei määrää niin paljoa, ku ei ole energiaakaan niin runsaasti tarjolla.

iso-mäyrä: keventäminen ei niin pahasti laita kroppaa unelle. mieluummin se ku täyslepo. toki joku 3-4 päivää sillon tällön tekee hyvää ihan koomaillakki.

Mitä mieltä porukka on,että kannattaako pitää kevennyksenä täyslepoa viikko vaikko keventää ja lisätä yksi lepopäivä viikon kiertoon (4-jakosella siis mennään).

Itse pidin edellis kerralla 4 päivää totaalilepoa, ja oli melko painavaa kyllä rauta. Ensi kerralla aion pitää kevyemmän viikon ja käydä puntilla. Riippuu tietysti henkilöstä ja siitäkin, että pystyykö sitten tekemään myös kevyesti eikä paina kaasua pohjaan.

Itelle taas sopii totaalilepo parhaiten, mutta viikko on liian pitkä aika. Oon siis päätynyt pitämään 3-4 päivän totaalilepoja vähän useammin ja tuntuu toimivan näin itselläni parhaiten.

Itelle taas sopii totaalilepo parhaiten, mutta viikko on liian pitkä aika. Oon siis päätynyt pitämään 3-4 päivän totaalilepoja vähän useammin ja tuntuu toimivan näin itselläni parhaiten.

Noi totaalilevot on kyl hyviä ku ottaa usein. Varsinki ku osuu aina viikonlopulle ja vetää samalla kolme päivää putkeen viinaa. Toimii kaikilla varmaan parhaiten, ainakin hyvänä tekosyynä viinan vedolle. :D

Kovalla hermotusjaksolla ja sen päätteeksi oli ainakin mun tosi hyvä ottaa kolme täyttä lepoa. Sen jälkeen oli rauta kevyttä. :)

Noi totaalilevot on kyl hyviä ku ottaa usein. Varsinki ku osuu aina viikonlopulle ja vetää samalla kolme päivää putkeen viinaa. Toimii kaikilla varmaan parhaiten, ainakin hyvänä tekosyynä viinan vedolle. :D

Kovalla hermotusjaksolla ja sen päätteeksi oli ainakin mun tosi hyvä ottaa kolme täyttä lepoa. Sen jälkeen oli rauta kevyttä. :)

Osuko se sullakin sattumalta viikonlopulle, jolloin on kuulemma hyvä rentouttaa hermostoa? :D

Mistä voi johtua yhtäkkiä lisääntyneet domssit? Kovemmat treenit tai sarjapituuksien muutos? Jostain syystä heikentynyt palautuminen? Sukkien väri tai kuun asento?
Onko ruokailussa muutoksia? Itse tiukensin juuri ruokavaliota ja domsit lisääntyivät merkittävästi. Palautumista muutenkin heikentää tiukempi dieetti, niin tuotakin kautta vaikuttaisi tuntuvan.

Kiitos vastauksista.
jos oot paljo vaihdellu yhtäkkiä treenien sisältöjä, kuten lyhyistä sarjoista pidempiin, kyl niitä tulee. ei niistä sen kummemmin kannata välittää. niitä vaan tulee tai ei.
Tätä mäkin epäilisin syyksi. Nyt kun aloin miettiä, oon tehny pitkän aikaa joko lyhyitä tiukkoja settejä tai pitkiä kevyitä sarjoja, mutta nyt ohjemassa on ollut lähes maksimisuorituksia toistoalueella 6-10.
Onko ruokailussa muutoksia? Itse tiukensin juuri ruokavaliota ja domsit lisääntyivät merkittävästi. Palautumista muutenkin heikentää tiukempi dieetti, niin tuotakin kautta vaikuttaisi tuntuvan.
Just oon tässä yrittänyt parantaa ruokavaliota sekä laadun että määrän (lisäämisen) suhteen. :p

Ps. Tuli vielä mieleen sekin, että oon työmatkapyöräillyt nyt vähemmän, kun säät on mitä on. Pitäiskö panostaa palauttavaan liikuntaan vapaa-ajalla?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom