Treeni-osion yleiset kysymykset

Työnnä polvia ulospäin kyykyn aikana.
Ja jos tää ei onnistu, venyttele.

Pidetääs pieni galluppi, mitä mieltä olette tilaamattomista neuvoista? Itse olen aina välillä neuvonut jotain uusia naamoja kun olen huomannut että ei ole tekniikat ihan hanskassa. Tai sitten homma on jo selvästi vaarallista. Yleensä olen kuitenkin aika laiska ketään neuvomaan jos ei tule itse kysymään.

Minua ei ole kukaan tullut neuvomaan, mutta olen monesti pyytänyt neuvoja jonkun tekniikan hiomisessa. Itse en ehkä pistäisi pahaksi jos joku pongaa minulta selvän tekniikkavirheen ja käy hieman opastamassa.

Musta ois ihan kiva jos kokeneemmat tyypit kävis neuvomassa, jos teen jotain selkeitä virheitä. Taikka jos tekeminen on selvästi epävarmaa (eli yritän opetella liikettä jota en vielä oikein hallitse), saa mielellään antaa vinkkejä. Se on tietty asia erikseen kuka neuvoo: todennäköisesti kuuntelisin lähinnä kaveria jonka oon nähny tekevän samaa tai vastaavaa liikettä/treeniä isommilla painoilla tai uskottavan näkösellä tekniikalla.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Antakaas hyvä ohjelma hauikselle. Normaai hauis eikä scottkääntö onnistu edes mutkatangolla, vasemmassa kädessä rutisee vaikka kuinka koittais vähentää painoja. HHammeri ja ristikkäistaljassa tehtävä löytyy tällä hetkellä ohjelmasta ja sillä tuskin pitkälle pötkitään.

Antakaas hyvä ohjelma hauikselle. Normaai hauis eikä scottkääntö onnistu edes mutkatangolla, vasemmassa kädessä rutisee vaikka kuinka koittais vähentää painoja. HHammeri ja ristikkäistaljassa tehtävä löytyy tällä hetkellä ohjelmasta ja sillä tuskin pitkälle pötkitään.

Leuanvedot vastaotteella?

Mulle on moni sanonu että kick back on huono ojentajaliike, mutta se on lähes ainoo joka tuntuu ja jolla saa törkeen kipeeks ojentajat :D

Huolla olkapää kuntoon, ja jatka kapeaa penkkiä sekä dippiä. Problem solved.

Joo saan minäkin reidenojennuksilla parhaimman pumpin mutta veikkaanpa ettei sillä kovin isoja reisiä kasvateta.

Tuo todennäköisesti totta mutta monet tykkäävät vaihtaa vittumaiset todellista voimaa ja kestävyyttä tarvitsevat liikkeet hinttipuliin.Sitten selitetään kun paikat ei kestä muuta kuin pikkurilli pystyssä hinkattavia 50 toiston sarjoja mitättömillä painoilla.Onneksi prodet otetaan silti ajoillaan.

Onko mikään ojentajien massaliike korvaamaan kapeaa penkkiä ja dippiä? ottaa ilkeästi olkapäihin, ei aina mutta melkein aina.
Mun suosikki on kyllä ojentajat taljassa, hyvä massaliike ojentajille ja ottaa kaikkiin ojentajan päihin. Sitä itse käytän jos on erillinen käsi ja olkapääpäivä.

Mun suosikki on kyllä ojentajat taljassa, hyvä massaliike ojentajille ja ottaa kaikkiin ojentajan päihin. Sitä itse käytän jos on erillinen käsi ja olkapääpäivä.

Eristävät taljapumppailut eivät oman tulkinnan mukaan ole varsinaisia massaliikkeitä :)

Eristävät taljapumppailut eivät oman tulkinnan mukaan ole varsinaisia massaliikkeitä :)

Mun tulkinta taas on että eristävät on massaliikkeitä sille eristettävällle lihakselle. Esimerkiksi reiden ojennus, olisi etureiden massaliike ja kyykky sitten vaikka jalkojen (kuin myös etureisien) massaliike :)

Onko mikään ojentajien massaliike korvaamaan kapeaa penkkiä ja dippiä? ottaa ilkeästi olkapäihin, ei aina mutta melkein aina.
Ranskalaisen punnerruksen eri variaatioilla kyllä saa ojentajat aika ilkeästi rasitettua ilman olkapäiden tappamista. Itsellä ainakin kipeimmät oikkarit ja suurimman paineen saa kun korostaa ranskiksen venytystä esim. istualteen käsipainolla niskan taakke.

Kapea penkki käsipainoilla hammer otteella toimii ojentajille mainiosta ja säästää olkapäitä tangon väännöltä kun asento ei ole niin lukittu... itellä ranskalainen tappaa kyynerpäät jo ekassa sarjassa ja sitten tuo ojentajan kiinnityskohta kipuilee

Tota kapeeta lattiapenkkiä täytyy testata seuraavaksi. Tangolla ranskalaista istuen teen yleensä toisena liikkeenä. Kiitoksia näistä.

Mulle skull crusherit suht raskailla romuilla toimii ojentajiin aina parhaiten. EZ-tangolla kapeella otteella ja vielä mieluiten maassa maaten niin joudu liemeen, jos failure sattuu yllättämään.

Vastaotepenkki. Ranskalaiset ja muut on vääjäämättä apuliikkeitä, raskas punnerrusliike ojentajille on se pääliike/massaliike.

Ja lattiapenkki on edelleen kyllä ihan vaan lattiapunnerrus ;)

No itse en kyllä oo tosta oman kokemuksen pohjalta yhtää samaa mieltä mitä vois sanoo ojentajan massaliikkeeksi. Sen ajan ku oon ehtiny nostelee ni oon jättäny käsiltä eristävät aika minimii ja mul on tällä hetkellä ihan narut kädet ja rinta jo nii hyvin kehittyny etten siihen kaipaa enää kokoa.

Punnerrusliikkeis kun tekee huolellisella tekniikal bodaus sarjoi ni vaa rinnas ja olkapäis alkaa polttelee, ei ojentajis yhtää. Nyt oon viime aikoina tehny vaan ihan 2-4sarjaa/viikko ylläpitoreeniä rinnalle ja erillisiä käsi ja olkapääpäiviä senki eestä. Että ei ne taljavemputtelut jne vissii ihan turhia ole ojentajille.:)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom