Lihasta hartiaseudulle
Hei!
Olen käynyt salilla kutakuinkin vuoden hieman epäsäännllisesti, eli olen vielä aloittelija. Viimeisen puolivuotta olen nostellut painoja säännöllisesti ja tuloksia on tullut ihan hyvin, lukuunottamatta hartiaseutua.
Minulla on sellainen ongelma, ettei lihasta meinaa tulla hartiaseudulle. Solisluuni päät ovat ihan pinnassa ja "törröttävät" harmillisesti. Muutenkin solisluuni ovat hyvin pinnassa. Selkäpuolella samaten lapaluiden yläpuolelle olevat luut ovat ihan pinnassa.
Haluaisin siis saada lihasta mahdollisimman paljon tälle alueelle. Lihasta pitäisi saada solisluiden alueelle, olkapäihin ja yläselkään niin etteivät luut olisi niin näkyvillä ja solisluiden päät eivät "törröttäisi". Onko tämä ylipäätään mahdollista?
Tällä hetkellä teen kaksijakoista ohjelmaa niin, että jokainen lihas tulee treenattua kahdesti viikossa.
Nykyiset niskahartiaseudun ja olkapäiden seudun liikkeet ovat:
Olkapäät:
-Vipunostot sivuille 3x10
-Pystypunnerrus 3x8
Epäkkäät:
-Olankohautukset tangolla 3x20
-Olankohautukset käsipainoilla 3x15
Lisäksi liikkeet, jotka vaikuttavat mielestäni vähintäänkin epäsuorasti tälle alueelle:
-Mave 5x5
-Leuanveto 3x10 (menee juuri ja juuri)
-Kulmasoutu tangolla 3x8
-Penkkipunnerrus tangolla 2x6
-Penkkipunnerrus käsipainoilla 3x10
Eli kysymyksenä tässä onkin, mitkä liikkeet ovat parhaita kyseiselle seudulle? Onko ylipäätään mahdollista saada "törröttäviä" solisluita piiloon lihaksen avulla? Olen tutkinut ihmisen anatomiaa jonkin verran tältä alueelta ja ymmärtääkseni lihakset joita tulisi kehittää ovat ainakin epäkkäät, olkapäiden lohkot ja ylärinta?
Jos viitsitte niin kommentoikaa nykyisiä liikkeitäni, mitä vikaa niissä on? Samoin haluaisin kuulla kaikki mahdolliset vinkit ja liikkeet tämän alueen kehittämiseksi.
Kiitokset jo etukäteen!