Treeni-osion yleiset kysymykset

Onko face-pullissa väljä kummin päin pitää kiinni? Pkkurillit vai peukalot edellä siis. Tavotteena keräillä ryhtiä kuntoon ja yhtenä hyvänä liikkeenä suositeltiin face-pullia. (Mulla punkee olkapäät kunnolla eteen ja pää mukana)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onko face-pullissa väljä kummin päin pitää kiinni? Pkkurillit vai peukalot edellä siis. Tavotteena keräillä ryhtiä kuntoon ja yhtenä hyvänä liikkeenä suositeltiin face-pullia. (Mulla punkee olkapäät kunnolla eteen ja pää mukana)

Eipä tuolla väliä ole, jos liikkeen tekee muuten oikein niin takaosastolle se menee, itse teen narulla peukalot naaman suuntaan. Ylätaljassa kannattaa tehdä, paljon brutaalimpi ku ristikkäistaljassa tehtynä.

Peukalot edellä tehtäessä liike on jokseenkin parempi omalla tuntumalla sivuolkapäille ja kiertäjänkalvosimien vahvistamiseen(on helpompi vetää käsiä myös poispäin toisistaan sivuille samalla kun vetää taakse).
Miten liike brutaalisti eroaa ylätaljassa vs ristitaljassa? Kaikkein parasta olisi tehdä säädettävässä ristitaljassa jotta veto tulisi suoraan edestä, ei ylhäältä.

Salibandy ja luja kuntosaliharjoittelu?

Olen treenannut salilla useamman vuoden ja oikeastaan ei enää ole ollut tavotteita vaan olen treenannut, koska nautin siitä suuresti.

Nyt olisin kiinnostunut oikeanlaisesta treenistä, jossa saa vetää loppuun, jotta tulee hyvä olo (purkaa energiaa rautoihin) ja, joka samalla tukisi salibandyharjottelua.

En pelaa korkealla tasolla salibandya, mutta minulla on tavotteita sen suhteen. Haluaisin myös kuntosalitreenini tukevan tätä.
Ongelmanani on salibandyn kannalta ollut, että juoksen liian lujaa pelitilanteisiin nähden. Kyseessä on kuitenkin joukkuepallopeli, ei maraton.
Nautin niin paljon juoksemisesta sekä siitä kuinka läkähdyn ja painan sata lasissa viimeiseen asti, tämähän ei kuitenkaan sovi lajiin, vaan vaikka nopeilla ketterillä jaloilla tekee paljon, on se vain osa salibandya.
Tämä oli hieman aiheesta poiketen, mutta halusin teidän käsittävän kokonaiskuvan.

Back to the main point:
Eli haluaisin purkaa energiaa ja saada treenatun olon salilta, mutta onko se mahdollista, että treeni tukisi salibandya samalla?
Käsittääkseni tärkeää olisi, että salibandytreeneissä olisi levännyt olo, joten mikään bodaustyylinen harjoittelu ei ilmeisesti sovi ainakaan treenien lähiaikoina (päivää ennen/samana päivänä?).
Käsittääkseni nopeat terävät kevyillä painoilla tehdyt isot liikkeet ovat hyväksi.

Tällä hetkellä treenaan oikeastaan salilla miten lystään, kunhan on hyvä boogie ja hyvä olo tulee kroppaan/mieleen.
Koitin treenata ns. urheilijan tavoin yhden viikon ja katsoa vaikutuksia salibandyn suhteen. Toki kyseessä oli vain viikon kokeilu, mutta vaikutus salibandyyn oli päinvastainen.
Luultavasti siksi, että, koska en tykittänyt itseäni piippuun puntilla ei mieleni ollut niin virkeä, koska tuntuma kroppaani oli "löysempi".
Salin ja salibandyn ohella käyn lenkeillä, jotka ovat 10km tasaisia juoksuja. Lukemani mukaan salibandyyn sopivat intervallit, mutta tämä 10km lenkki on aina sopinut itselleni, koska nautin lenkkeilystä myös kovin.

Salibandyssa eniten kehitystä kaipaa kaikki muu kuin kuntoni - eli pelitaidot ja -luku eikä välttämättä punttiohjelmalla niinkään väliä ole (paitsi, jos se huonontaa peliäni?), koska olen kunnossa, mutta ehkä haluan olla tässä optimaalinen kaiken treenini suhteen, mutta kysymys onkin, että onko se mahdollista? ...

Eli treenata salilla ja lenkkipolulla lujaa (saada treenaamisen jälkinen euforia), tukien salibandya kuitenkin?

Liigan kärkipään joukkueissa pelaavien kavereiden kuntosaliliikkeet on aika samanlaiset, toki riippuen vähän missä vaiheessa kautta ollaan. Rinnallevetoa, räjähtäviä kyykkyjä, penkkiä ja keskivartaloa.

joukkuepeleissä ei punttipuolella tulis lainkaan keskittyä mihinkään lajinomaisuuksiin. voimatreenin tulis olla yleisluonteista ja suht monipuolista. nopeusvoima ei siirry puntilta juoksuun tai lajisuorituksiin, joten se kannattaa unohtaa samantien. liikaa kuntoa ja nopeutta ei kenelläkään ole, mutta puutteelliset lajitaidot sitäkin useammalla. jos haluaa treeneiltä vain energian purkua ja suhteellista rankkuutta, kannattaa toisenkin kerran miettiä mikä oikeasti on siinä harrastuksessa tärkeää.

Eikös tuota jullea voi tehdä pakaraliikkeenä? Aikoinaan kun aloin reenaamaan (2010 ehkäpä..?) niin tein tuota selälle, mutta eikös tuo ny ole aika kätsy pakaroille?

Eikös tuota jullea voi tehdä pakaraliikkeenä? Aikoinaan kun aloin reenaamaan (2010 ehkäpä..?) niin tein tuota selälle, mutta eikös tuo ny ole aika kätsy pakaroille?

Joo pakarat ja takareidethän siinä sen dynaamisen työn tekee. Se missä se nyt sitten tuntuu riippuu siitä missä heikkoudet on.

Olin tänään salilla ja ehdin tehdä penkin ja sarjan pulloveria, mutta sitten perhesyistä joudun pikaisesti lähtemään. Kannattaako tänään mennä tekemään olkapäät ja ojentajat ja rintaa pumppaavasti vielä? Paskanmaku jäi suuhun kun jäi kesken ja olisiukava mennä tekemään loppuun.

itellä ollu nyt salikäymisestä taukoa melkein vuoden verran... alotin taas salilla käymisen ja teen tuota arskan kultaista kuusikkoa. saaako tällä ohjelmalla hyvin ittensä takasin ruotuun ku on nuo painot tipahtanu aika mukavasti. nyt ainaki tuntuu että en pysty tekemään tätä ku max 2x viikossa ku pyrin lenkilläki käymään 2-3x viikossa niin on ainakin jalat niin kipiänä että ei tule oikein tuosta kyykystä ainakaan mittään. vetasen salin jälkeen aina muscle+ naamariin. onko jotain lisäravinteita joita kannattais popsia että saisi palautumaan nopeammin? vai kannatteeko vaihtaa treeni ohjelmaa?

Kysymys dietistä: offilla ollaan vedetty monipuolista reenieä hyödyntäen erikoistekniikoita rankasti, joka reenissä: pakkotoistoja, negatiivia, restpauseja jne. Miten paljon reeniä kannattaa muuttaa dietillä? Käsittääkseni erikoistekniikat kannattaa jättää pois sillä lihas ei kuitenkaan kasva (natu kun olen) - riittääkö kovaa treenaaminen tavalla, jossa vain viedään jokainen sarja "loppuun" luonnollisesti?

Itse olen dieetillä treenannut juuri niin kovaa kuin pystyy. Sen kyllä huomaa jaksamisesta mikä on liikaa. Sarjat failureen olen kyllä tehnyt, mutta erikoistekniikoista joutuu vähän pudolttelemaan. Mahdollisemman suuria painoja olen pyrkinyt käyttämään, kun voimatasot ottaa hittiä dieetillä muutenkin, niin saa pidettyä niitä jotenkin yllä.

- - - Updated - - -

Olin tänään salilla ja ehdin tehdä penkin ja sarjan pulloveria, mutta sitten perhesyistä joudun pikaisesti lähtemään. Kannattaako tänään mennä tekemään olkapäät ja ojentajat ja rintaa pumppaavasti vielä? Paskanmaku jäi suuhun kun jäi kesken ja olisiukava mennä tekemään loppuun.
Aina kannattaa treenata, kun pystyy :)

Tämäkin vastaus löytyis varmaan 10 eri topicista, mutta oon laiska ja paska niin kysyn täällä. Mitä kannattaa huomioda kyykyssä kun ylöstyöntö vaiheessa polvet kääntyvät sisällepäin? Huomasin että näinhän siinä käy kun pitkästä aikaa uskalsin kyykkyä tehdä vaikkakin smithissä. En edes tiedä oliko tekniikka lähellekkään oikea, jalat vähän enemmän eteenpäin, suhteellisen pieni jalkaväli.

Neuvoakko vai ei?

Pidetääs pieni galluppi, mitä mieltä olette tilaamattomista neuvoista? Itse olen aina välillä neuvonut jotain uusia naamoja kun olen huomannut että ei ole tekniikat ihan hanskassa. Tai sitten homma on jo selvästi vaarallista. Yleensä olen kuitenkin aika laiska ketään neuvomaan jos ei tule itse kysymään.

Minua ei ole kukaan tullut neuvomaan, mutta olen monesti pyytänyt neuvoja jonkun tekniikan hiomisessa. Itse en ehkä pistäisi pahaksi jos joku pongaa minulta selvän tekniikkavirheen ja käy hieman opastamassa.

No jos ihan vaan liikkeiden oikeaoppisesta suorittamisesta menisi neuvomaan, niin varmaan joka toiselle treenaajalle vähintää sais jakaa vinkkejä. :D sellasia akuutisti vaarallisia juttuja en ole toistaiseksi ikinä
omalla salilla vielä nähnyt. Eikä tuu ees mieleen mitää mitä tälläsiä vois olla kyl..

Aika helvetin turhaa on neuvoa ketään, kun yhtä ainooaa oikeaa tekniikkaa ei ole ja liikkeet voi tehdä miljoonalla eri tavalla. Tottakai jos, näyttää että rikkoo itsensä niinsiitähän voi huomauttaa. Siinä vaan tekee itsestään pellen, jos siellä on jokaista neuvomassa. Ainakin jos mulle tulee joku opettaan vipareiden vatkaamista, niin kehoitan kyllä painumaan vittuun siitä :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom