Treeni-osion yleiset kysymykset

Oon tehny nyt reenejä tyylillä 3 vaihtuvaa pääliikettä 5x5 (esim. kyykky penkki leuat tms.) ja päälle sekalainen setti vatsoja pitkähköinä sarjoina. Olisko kuitenkin ideaa ottaa sillon tällön joku haastavampi vastalihasliike pääliikkeeksi idealla että vatsoillekin saisi myös voimaa eikä vain kestävyyttä? Vai toimiiko ne jotenkin eri logiikalla kuin muut lihakset?
Kannattaa se niillekki voimaa hommata, voimapyörä, lankutusta lisäpainolla, vatsoja lisäpainolla jai vatsaprässiä, stabiloi kyykyssäki paljo paremmin ku vatsassa jerkkua.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Oon tehny nyt reenejä tyylillä 3 vaihtuvaa pääliikettä 5x5 (esim. kyykky penkki leuat tms.) ja päälle sekalainen setti vatsoja pitkähköinä sarjoina. Olisko kuitenkin ideaa ottaa sillon tällön joku haastavampi vastalihasliike pääliikkeeksi idealla että vatsoillekin saisi myös voimaa eikä vain kestävyyttä? Vai toimiiko ne jotenkin eri logiikalla kuin muut lihakset?

Eikö nyrkkisääntö ole, että vatsoja pitäisi treenata samalla tavalla kuin muita lihasryhmiä? Vatsalihakset varmaan kuitenkin eniten rinnastettavissa johonkin hauikseen, eivätkä siten toimi ihan samalla periaatteella kuin moninivelliikkeet. Toistomäärät pitäisi kuitenkin pitää kurissa. Vetämällä pitkiä sarjoja saa varmasti jäätävän poltteen, mutta homma on yhtä hyödyllistä kuin hauiskääntö 5 kilon käsipainolla.

Onhan noita raskaita vatsaliikkeitä vaikka kuinka. Itse pidän eniten voimarullasta. Varmasti alkaa keskivartalossa olemaan voimaa, jos seisaaltaan pystyy tekemään toistoja.

monipuolinen ja raskas treeni on SE juttu. dynaamisia, staattisia ja comboja. pitkät sarjat on turhia.

Kiitos vastauksista!
Esim. voimapyörää oon kyllä tehnyt, mutta vajaalla liikeradalla niin että jaksan niitä vaikka kuinka monta. Voisi siinäkin keskittyä jatkossa enemmän laatuun (vartalo oikeasti suoraksi asti) eikä miljoonaan toistoon.
Mitenkäs lankkuja yksin tehdessä saa sen lisäpainon selän päälle? [/tyhmä kysymys] :D

Aerobinen Treeni: Uusi alku pitkän tauon jälkeen ja proteiinin syönti

Aloittelin tossa pari kk sitten uudestaan treenauksen pitkän tauon jälkeen ja nyt kroppa alkaa tottua joten kyselisin onko tämä ohjelma hyvä, itselläni se on ainakin ennen ollut hyvinki toimiva ilman loukkaantumisia.

1.pv: Penkki

2.Pv: Hauis ja Ojentajat

3.Pv: Selkä

4.Pv: Olkapäät

5.Pv: Jalat

Toistoja 10-20, riippuu painoista.

Kaloreita palaa helposti yli 1000/treeni.

En ole pitänyt välipäiviä, vedän noi 5 Pv ja sit 1-2 Pv lepo salilta. Teen ohessa reipasta kävelyä/hölkkäystä näin alkuun 3-4 krt/Vk, myöhemmin aloitan sit juoksun 3-4 krt/vk. Myös säkin potkimista aloittelen vähän myöhemmin. On taustaa kamppailulajeista.

Kysyisin myös että kuinka paljon voi vetää proteiiniä kerralla treenin jälkeen? Painan 120kg ja tänäänki söin 70g protskua treenin jälkeen. Syön
myös aamulla ja illalla 35g protskua. Onko liikaa??

2g/per rasvaton painokilo eli 140-200g päivässä pitäisi mennä ja jaettuna tasaisesti.. itsellä menee noin 20-30g ennen ja jälkeen treenin ja tunti eteenpäin niin taas 20-30g... nythän pitäisi sitten päätellä se rasvaton paino ja sen mukaan alkaa mussuttaan rahkaa.. ja kannattaa muuten vähän perehtyä tuohon hakuun ja selailla noita topiceja kun miljoona kertaa tämäkin asia käsitelty

Kiitos vastauksista!
Esim. voimapyörää oon kyllä tehnyt, mutta vajaalla liikeradalla niin että jaksan niitä vaikka kuinka monta. Voisi siinäkin keskittyä jatkossa enemmän laatuun (vartalo oikeasti suoraksi asti) eikä miljoonaan toistoon.
Mitenkäs lankkuja yksin tehdessä saa sen lisäpainon selän päälle? [/tyhmä kysymys] :D

Unohda se lisäpainolankku, turhan hankala toteuttaa jos lisäpainoakin pitäisi kasata, ennemmin jotain samaan aikaan staattista ja dynaamista. Esim. turkkilainen ylösnousu tai tyylimylly kahvakuulalla. Perusraskaana rutistuksena sitten joku jossa voi painoakin lisätä fiksusti, esim istumaannousu levytangolla.

Turkkilaiset on ällöjä (siis se liike, ei ihmiset! :D) mutta voishan sitäkin taas alkaa harjotella. Tuulimyllytkin on hyvä mutta unohtunut liike. Kiitos vinkeistä!

Turkkilaiset on ällöjä (siis se liike, ei ihmiset! :D) mutta voishan sitäkin taas alkaa harjotella. Tuulimyllytkin on hyvä mutta unohtunut liike. Kiitos vinkeistä!

Polvennosto hauiksiin tangosta roikkuessa on ehkä mun uus lemppariliike. Hallitusti tehtynä (ilman heilumista, alhaalla rinta kunnolla ylös niin, että vatsalihakset ovat pitkänä) ei välttämättä tarvii lisäpainoa ollenkaan, vaikka tekiskin ihan alle kymppejä. Lisäpainokin onnistuu helposti, kun ottaa vaan nilkkojen väliin käsipainon. Tällasista liinoista roikkuen se on vielä vähän mukavampi liike.

juu se on joppa hyvä ;) mari tee lankut yks käsi ja/tai jalka kerralla. käsi ja/tai jalka pallon tai tasapainolaudan päällä lisää haastetta myös. painoliivi tai -vyö on myös näppärä.

Mari kokeileppa tehä lankkua niin että kädet on jumppapallon päällä ja jos se on liian helppo niin siitä vaikeutat liikettä tuomalla polvea (vuorotellen) kohti palloa :) pitäis tuntua :D

Kiitos vinkeistä edelleen! En nyt väittäisi lankkuakaan helpoksi, mutta pysyn siinä kuitenkin lähemmäs kaks minsaa niin ei tuo ehkä enää hirveesti voimaa kehitä. Kerran kaverin kanssa tehtiin niin että toinen laitto pieniä levypainoja (ala?)selän päälle, ja se tuntu ihan erilailla vatsalihaksissa.

Tuota jalannostoliikettä olen kanssa yrittänyt harjotella mutta se tuntuu vähän hankalalta. Kuuluuko siinä liike tapahtua siis enempi lonkista (vain jalat nousee) vai vatsarutistusmaisesti (lisäksi keskivartalo pyöristyy)? :wtf:

Kiitos vinkeistä edelleen! En nyt väittäisi lankkuakaan helpoksi, mutta pysyn siinä kuitenkin lähemmäs kaks minsaa niin ei tuo ehkä enää hirveesti voimaa kehitä. Kerran kaverin kanssa tehtiin niin että toinen laitto pieniä levypainoja (ala?)selän päälle, ja se tuntu ihan erilailla vatsalihaksissa.

Tuota jalannostoliikettä olen kanssa yrittänyt harjotella mutta se tuntuu vähän hankalalta. Kuuluuko siinä liike tapahtua siis enempi lonkista (vain jalat nousee) vai vatsarutistusmaisesti (lisäksi keskivartalo pyöristyy)? :wtf:

Kyllä siinä keskivartalo pyöristyy aavistuksen verran :) pirun raskas liike jo ilman palloakin tehtynä. Jos haluat siitä helpomman version niin kokeile perus lankkua mutta yhdellä jalalla, jolloin toinen jalka tekee pientä ylös-alas liikettä (jalka suorana, varpaat hipasee aina lattiaa ja lantio suorana). :D

Minihiiri, sori olin epäselvä, tarkotin sitä missä roikutaan leuanvetotangossa ja siinä nostetaan jalkoja.

Kyllähän siinä just lonkista koukistetaan. Jos jotain vatsarutistuksia kokeilee tehdä niin, että roikkuu tangossa niin liikerata on todella lyhyt. Tietty siinä lopussa kannattaa vatsalihaksilla rutistaa mahdollisimman paljon.

Kyllähän siinä just lonkista koukistetaan. Jos jotain vatsarutistuksia kokeilee tehdä niin, että roikkuu tangossa niin liikerata on todella lyhyt. Tietty siinä lopussa kannattaa vatsalihaksilla rutistaa mahdollisimman paljon.

No ei nyt ihan..

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Suorien vatsalihasten yksi tehtävä on lannerangan koukistus, joten kyllä lantio saa nousta.

Tossa videossahan toi on paremmin selitetty. Oli pitänyt itte lisätä et tietty rutistaa vatsalihaksilla niin pitkän liikeradan kuin mahdollista. Pisin liikehän tossa silti lonkkien kohdalta tulee.

polvet hauiksiin ja lisäpainolevy narulla nilkkojen väliin. ilman heilumista nosto ja rauhallinen lasku. katse eteenpäin, ei takanojaa juurikaan. ilmat pihalle nostaessa ja happee lisää laskiessa. oikein hyvä yleisliike.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom