Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Voit treenata. Kevyt puntti treeni tai kevyttä aerobista. Älä vedä naama punasena failureen. Tärkeintä ettet treenaa kuumeessa. Ja jos treeni nostaa kuumeen tai pahentaa muuten flunssaa, sitten pidempää taukoa. Seuraa leposykettä. Pitäisi tippua normaaliin treenin jälkeen. Oma sydänlihastulehdus tuli otin kuumeeseen lääkettä ja kuvittelin että olen terve. Kuume kyllä tippu, mutta nosti treenin jälkeen sen tuplasti ylemmäksi ja tulikin 6vko totaali pakko lepo. Mutta tuollainen kuumeeton flunssa, kevyt liikunta voi olla hyväksikin jos olo on ok.Mites on, kun olin tuossa flunssassa viime viikolla siten, että torstaina alkoi oireet, pahin vaihe kesti perjantai aamusta sunnuntai aamuun, maanantaina töissä ihan ok olo vaikka rappusia kävelessä hiukan syke nousikin korkealle, eilinen ja tämä päivä täysin terveenä. Uskaltaako sitä tänään jo mennä salille vai malttaa olla vielä levossa? Jos saa mennä, millaista treeniä kannattaisi tehdä? Kyse oli siis kuumeettomasta flunssasta, jossa nokka vuosi ja olo oli muuten vetämätön. Sydänlihastulehdus vaan pelottelee.
Kyllä voi jos treeni noin kevyt. Nuo 60-70% sarjat ovat käytännössä lämppäri sarjoja. Tuli tahkottua niitä russian kyykky ohjelmassa. Ja painonnostajilla on kyykkyjä joka treenissä. Intensiteetti ja volyymi ratkaisee. Mutta miksi peräkkäisien päivien kyykyt? Yksi välipäivä olisi fiksumpi.Voiko / onko suotavaa / onko haitallista esimerkiksi kyykätä peräkkäisinä päivinä? Jos voi, miten käytännössä sellainen kannattaisi toteuttaa? Tuleeko nopeasti ongelmia palautumisen kanssa? Esimerkiksi tein eilen melko kevyesti kyykkyä ja penkkiä:
Kyykky:
2 x 5 x 60%
2 x 3 x 70%
1 x 2 x 80%
Penkki stopilla:
2 x 5 x 60%
1 x 3 x 70%
1 x 1 x 80%
Voiko esimerkiksi tuollaisen treenin jälkeen käydä seuraavana päivänä kyykkäämässä? Nyt toki flunssan jälkeen ei tule lähdettyä, mutta miten jatkossa? Onko tuo täysi mahdottomuus?
Olen aloittelemassa pitkästä aikaa reenin ylipainoa on kilpa ajoista 40kg. Olen 41v tahtoisin lihasmassaa ja läskiä pois niin voiko näin vanhana vielä rakentaa kehonrakennustyyppisesti että tulee tuloksia.
Sen verran on laaja tuon "olkapää" käsitteenä, että jos vähä (eli pirun paljon) viittit tarkentaa.