Urheilusta ja omasta ajankäytöstä voi olla montaa mieltä, mutta mitä järkeä tossa hommassa on? Eri asia jollain Sihvosella ja jopa Flexandrosilla, kun ovat maailman huippua geneettisesti. Sihvonen tienaa kehonrakennuksella ihan hyvin ok palkintorahoinakin ja lähti ammattilaiseksi tosiaan, koska pärjää siellä (vaikkakin on leluliigassa). Flexandros puheidensa mukaan treenaa silloin tällöin ja syö mitä haluaa ja äijä on pro. Nyt kattonu herran videoita ja on menossa voittamaan pro-kisat. Mietin vain tätä hyötyä suhteessa panostukseen. Killekin kertonut, kuinka kisailuun palaa pieni omaisuus, duunissa ei voi käydä koska ei pysty lepäämään jne. niin mitä te meinaatte sitten uran jälkeen? Tai millainen on urasuunnitelma ylipäänsä? Käydä osallistumassa kisoihin 10 vuotta tai niin kauan kunnes terveys/kroppa pettää? Vai onko niin, että pitää saada finaalipaikka vaikka kahden vuoden kuluessa tai laitetaan hanskat naulaan? Miten ootte ajatellu vai ajatteletteko ollenkaan ja katotte mitä käy? Nää on sellasia juttuja, jotka ainakin itseä kiinnostaa, mutta ei kehtaa omalla naamalla kysyä. Ja en negaa tai muutakaan, kiinnostaa tuo ajatusmaailma.
Ihan hyviä ajatuksia ja kysymyksiä, minä en ole koskaan urheillut rahan takia tai rahankiilto silmissä.
Mie tykkään tästä lajista, koska haastetta tästä ei puutu ja onhan tämä extremeä kun laji on mukana 24/7.
Enemmänkin tämä on elämäntapa minulle kuin vain laji.
Rehellisesti sanottuna, tällä lajilla minä elän tällä hetkellä, se maksaa minun elämisen vaikka sen takia en tätä tee. Sit kun teen tätä vain rahan takia niin lopetan aivan varmasti.
Minun suunnitelmahan oli, että jos 35 vuotta täytettyäni en ole ammattilainen niin alan jäähdytellä ja siirtymään terveysliikuntaan.
Nyt kävi kuitenkin niin, että tavoitteet tulivat täyteen aijemmin tuon asian suhteen ja tässä on varmasti vuosia aikaa katsoa miten asiat tulee menemään.
Pöytä on puhdas ja nyt kirjoitellaan uutta tarinaa alusta, nyt ei ole kun voitettavaa edessä, niin minä ajattelen ja homma on jopa stressittömämpää kuin aijemmin.
Kilpaurheilussa ei aina tarvitse ajatella että minun pitää olla maailman paras joskus, vaikka sehän se hienoa vasta olisikin.
Loppuunsa tässä katsotaan vain miten hyvä tai huono minusta tulee tai voi tulla ja se mihin se sitten riittää niin sen täytyy riittää.
Minun unelma ja märkä päiväuni oli joskus, että olisin ifbb pro kehonrakentaja ja pääsisin seisomaan line uppiin sellaisten jätkien kanssa joita tavallaan olen myös fanittanut ja näkemään oman tason siinä vierellä.
Nyt aijon nauttia tästä tilaisuudesta, sitä ei ihan jokainen saa.
Voittaminen on todella hienoa, mutta se ei saa koskaan olla ainut asia mistä lajissa pitää
Minulla on taskussa parikin ammattia sen lisäksi että pystyn valmentamaan ammatikseni.
Minulla on myös parikin työpaikkaa tälläkin hetkellä jos haluaisin irtautua lajista, enkä koskaan ole ollut päivääkään työtön jos en ole sitä halunnut.
Aina on oltava ”plan b” jos sattuukin jotain yllättävää, myös harrastuksissa.
Jos tässä nyt vaikka joku paha loukkaantuminen tulisi, joka lajin jatkamisen kilpailutasolla estäisi niin minut löytää sitten tuolta saimaalta uistinta vetämästä
Kilpailla aijon terveyden puitteissa ja lopettaa sen ennenkuin se menee taisteluksi siitä kuka huononee vuodessa vähiten, eli masters kisoissa ei minua nähdä koskaan tämän pro kisailun jälkeen