Suorinjaloin maastaveto: Takareisien taikatemppu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Coleman näyttää videollaan tekevän täysin suorana polvet, seisten 15cm korokkeella, painot koskettaa maata joka toistolla. Tosin selän pyöristyminen nostaa mulla hiukset pystyyn.

Lienee liikkuvuudesta kiinni. Mulla treenikokemuksta ei oo siinä määrin että voisin jotain omaa mielipidettä asiaan heittää. Parhaan tuntuman oon saanut pitkällä liikeradalla, ei ehkä ihan maahan asti, mutta venytykseen... ja reilusti mavepainoja pienemmillä hiluilla.

EDIT: RRKallehan sen sanoi... turvallinen tekniikka kaikille on olla laskematta alas asti. Alas asti laskeminen sen sijaan ei sitä kaikille ole.

EDIT: RRKallehan sen sanoi... turvallinen tekniikka kaikille on olla laskematta alas asti. Alas asti laskeminen sen sijaan ei sitä kaikille ole.
Kuitenkin alas asti laskemisella saadaan hillittyä vähän sarjapainojen kasvua jolloin loukkaantumisriski sitä kautta on pienempi. No, jokaisen kannattaa ite testata mikä tyyli tuntuu parhaimmalta.

esim. Hulki tekee täydellä liikeradalla jossa painot koskettaa maata.
Voi saatanan saatana, mulla menee oikeasti hermot tuohon kun käytät meikäläistä jonkinlaisena fakin referenssinä joka vitun postissasi, etkä lukuisista huomautuksista huolimattakaan osaa kirjoittaa edes tuota nimeä oikein! Opettele joko kirjoittamaan se nimi oikein, tai lopeta meikäläiseen viittaaminen joka saatanan postissasi! Mieluiten molemmat! :curs:

PS. Anteeksi jo etukäteen, kun raivoan täällä 16-vuotiaalle palstamaskotille. Keittää vain pahasti yli tuo jumalointi, nimien väärinkirjoittelu (vaikka nimenomaan laitoin ehdoksi tuolle NGV:n kanssa ottamalleni yhteistreenille, että NGV opettelee kirjoittamaan sen nimen oikein) ja meikäläiseen viittaaminen koko helvetin ajan.

kuinkas suorana jalat pitäis teiän mielest olla,mikä ois paras tapa

Mike, pitäskö ton liikkeen ollenkaa tuntua selässä? Itelläni meinaa tuntuu toi liike selässä vaikka miten tekisin :S Siks nyt aattelinki että en sitä tee....?

Juu kiitos ;) ekan kerra muuten ku tota kokeilin ni ihmettelin aamulla et ei tullu takareidet yhtää kipeiks, sit tulin koneelle istuin tietokonetuolille ni "Ai PRKL" :D oli ahteri vähä kipee :D oliko menny liike väärin tai jtn, ku liikkeen aikana kumminki tuntu takareisissä?

Juu kiitos ;) ekan kerra muuten ku tota kokeilin ni ihmettelin aamulla et ei tullu takareidet yhtää kipeiks, sit tulin koneelle istuin tietokonetuolille ni "Ai PRKL" :D oli ahteri vähä kipee :D oliko menny liike väärin tai jtn, ku liikkeen aikana kumminki tuntu takareisissä?

Kyllä sen SJMV:n kuuluu myös selkään ja perseeseenki ottaa... kato vaikka täältä aina mihin lihaksiin mitkäkin liikkeet ottaa ennen ku rupeet ihmettelemään ja kyselemään -> http://www.exrx.net/Lists/WtMale.html

Itsellä oli pieniä vaikeuksia saada liike ottamaan nimenomaan takareisiin ja perseeseen. Kun kavensin haara-asennon niin kapeaksi, että jalat on käytännössä toisissaan kiinni, niin liike alkoi potkimaan kunnolla sinne minne pitääkin! Jo ensimmäisen sarjan jälkeen polte ja jopa pumpin tunne päällä. Very nice. Eli jos ongelmia tuntuman kanssa, niin kannattaa kokeilla tuota.

kannattaa alottaa toi liike aika "iisisti". ite alotin tietenkin täysillä ja takareidestä kuului kunnon "pam" ja ensimmäinen kunnon repeämä oli valmis mun reeni uralla. nyt takareisi kolmatta viikkoa jo sininen ja arka. tosin pahimmat kivut häipyi jo parissa päivässä.

Kokeilin tänänä ensimmäistä kertaa tuota kyseistä liikettä, enkä saanut sillä muuta aikaiseksi kuin kipeän alaselän :(
Käytin jopa leveää vyötä että selkä pysyisi kasassa :D
Painot olivat erittäin maltilliset ehkäpä liiankin,
kun keräsin muiden salilla olevien säälivät katseet :)
Mutta painoja tuskin kannattaa suurentaa vaan koittaa hakea ensin sellainen tekniikka mikä tuntuu takareisissä eikä alaselässä?
Koska liian pienet painot tuskin aiheuttavat sitä tekniikkaa...

Tein aika pitkiä sarjoja ja vain sain vain pari toistoa tuntumaan takareisissä, tuli tässä illan aikaan mieleen semmoinen asia, että kuinka tärkeä seikka on se että katse pysyy suoraa edessä, eikä harhaile ympäri lattiaa?
Vai olnko vika kenties jossain muussa, jota en ole vielä keksinyt

Siis tuon katseen tarkoitushan on vaan se että alaselkäsi pysyy suorana. Ei se että pyrittäisiin estämään vilkuilu ympäriinsä. :D

Ja ei mullakaan usein takareidet tule tuosta heti kipeäksi. Mutta odottelepas vaan huomiseen.

Kokeilin tänänä ensimmäistä kertaa tuota kyseistä liikettä, enkä saanut sillä muuta aikaiseksi kuin kipeän alaselän :(

Itselläni oli sama ongelma ensimmäisellä kerralla,alaselkä hieman kipeytyi eikä takareisissä tuntunut miltään,ei edes seuraavana päivänä.
Seuraavan kerran kun tein kyseistä liikettä niin vedin persettä niin taakse kuin mahdollista.Näin sain hyvin tuntumaa takareisiin ja seuraavat kolme päivää oli takareidet kipeinä.

Suorinjaloin maastaveto ja tässä tarkennettuna polviltaveto on kunnon massaliike reiden takaosille.

Liike kulkee seuraavanlaisesti:

Aloitus asento ylhäällä ja jalat sopivan pienessä haaravälissä.
Purista pakarat rajusti yhteen ja jännitä reidet.
Vie tanko hitaasti reiden viertä pitkin polvien korkeudelle, selkä suorana ja jalat koukistaen niin, että painetta tuntuu reiden takaosissa.
Vedä tanko rauhallisesti takaisin ylös ja purista samalla ylhäällä taas rajusti pakaroita.
Tee 5 sarjaa, 15 toistoa ja nosta painoja sitä mukaan kuin sarjat etenee.
Vetoremmit on suositeltavat, jos ja kun painot kasvavat suuriksi eikä sormien puristusvoima aina riitä.
Liike on hyvä ja sitä voi tehdä kohtalaisen isoilla painoilla.

Worth trying!!:thumbs:

PS. Koutsi Aki näytti aikoinaan liikkeen meikäläiselle vaiheessa, kun olin jo tehny alle pari sarjaa reiden koukistajia. Aika vaikea liike, mutta hyvin tehokas! Linkkasin pari kolme päivää, kun pakarat ja takareidet huusi leipää.

1.jpg

2.jpg

Kuulin eilen että tämä liike kannattaa tehdä ehdottomasti olkapäät takana jännitettyinä. Että selkä saattaa mennä tai jtn. Tuossa kuvasarjassa kuitenkin olkapäät lepäävät rentoina edessä. Kehen tässä nyt pitäisi uskoa? :S Vai kannattaisiko jättää tuo liike kokonaan pois ohjelmasta kun ei osaa eikä uskalla opetella kun joka paikasta tulee erilaista tietoa. Mulle kerrottiin eilen siis, että selkä koko ajan suorana ja olat takana jännitettynä ja sitten kun nousee niin nousee jaloilla tietysti koko matkan niin kauan että ovat suorat ja sitten suoristaa selän. Tämähän nyt on aivan sanomattakin selvää mutta mistä ihmeestä se johtuu että vaikka olen tehnyt näin, niin alaselkään tuntuu ottavan kaikkein eniten eikä todellakaan taikatempun omaisesti takareisiin...? :david: Oli viimeksi varmaan neljä päivää alaselkä kipiä maven takia ja sen paineen tunsi jo heti sarjojen jälkeen kohdistuvan enimmäkseen sinne. Kai tässä sit tarvii ruveta vaan ojankaivajahipiks!

Minäkään en saa tota sjmv takareisiin tuntumaan, mikähän menee väärin. Jotenki hirmu vaikee pitää selkä suorana ja jalat suorana. Perseeseen ja alaselkään toi kyllä ottaa, mutta ei silleen heti mut joskus päivän päästä tuntee kyl ku perse kipeenä.

trollari: ei niitä jalkoja pidäkään tikku suorana pitää, reilusti vaan persettä taakse niin saa hyvän tuntuman takareisiin.

Oon nyt tässä lukenut hyviä neuvoja usemman sivun, vähän ylihyppien, mutta pitää kysyä noista jalkojen asennoista. Tanko menee lähes laahaten housujen kangasta pitkin, kuten joku sanoi. Tuli vaan mieleen että jokainen saa polvia koukistamatta perseen taakse ja pidettyä selän suorassa. Pitääkö niitä polvia nyt sitten koukistaa, ymmärsin että tuo liike rata aloitetaan siitä mihin kädet ylettyy ja "lopetetaan" polvien kohdalle. Itse ei tarvitsisi ollenkaan koukistaa, tai jos pikkiriikkisen liikeen tekisi, mutta ei mitään huomattavaa koukistusta. Itseasiassa silloin kun koukistan tuntuu että reidet ei saa enää mitään painoa vaan kaikki meni lähes selälle. Että mites toi koukistus nyt :D

Suositut

Back
Ylös Bottom