Suorinjaloin maastaveto: Takareisien taikatemppu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Mites tuo olkapäiden paikka? ylös alas suunnassa alhaalla mutta entäs eteen taakse suunnassa? vedetäänkö lavat aivat yhteen lopussa ja onko alku asennossa lavoissa täysi venytys? Poikkeaako sjmv ja normi mave tässä suhteessa toisistaan?

Ei ainakaa mitään staattista pitoa sinne, jos sitä meinasit. Samalla laillaa lavat liikkuu ku perus-mavessakin

timse sanoi:
Ei ainakaa mitään staattista pitoa sinne, jos sitä meinasit. Samalla laillaa lavat liikkuu ku perus-mavessakin

Sekin on vähän hakusessa miten ne normi mavessa likkuu. ELi aloitus asennossa täysin venytys lavoissa ja epäkkäissä vai melkein täysivenytys? Loppu asennossa vedetään lapoja taakse?

KAnnattaako mave ja sjmvssä tehdä loppuojennusta? Onko se kilpailuissa pakollinen?

Ei helekatti eilen en saanut tuntumaa takareisiin sjmv:ssä, mutta tänään on takareidet kipeänä. Kaipa minä jotain tein sitten oikein :rolleyes:

Yhdysvallat sanoi:
..vedetäänkö lavat aivat yhteen lopussa ja onko alku asennossa lavoissa täysi venytys? Poikkeaako sjmv ja normi mave tässä suhteessa toisistaan?

Nämähän on kuitenkin keskenään aivan eri liikkeet. Sjmv yritetään kohdistaa reiden takaosille, joten miksi pitäisi liikuttaa lapoja maven tyyliin, jonka päätarkoitus on kuitenkin selän (toki liike ottaa muihinkin lihasryhmiin, mutta ensisijaisesti selkään) kehittäminen? En näe mitään erikoista syytä sille, että sjmv:n lopussa pitäisi vetää lavat yhteen tai ylipäätään saada liikettä menemään selälle.

Ei mitään liikkeitä kannata heivata sen takia että ne on vaikeita tehdä.Ego syrjään ja opettelemaan liikettä pienillä painoilla.Kokeilette tehdä vaikka smithissä korokkeen päällä jos vapaalla tangolla vaikeuksia...

Inkeri sanoi:
Nämähän on kuitenkin keskenään aivan eri liikkeet. Sjmv yritetään kohdistaa reiden takaosille, joten miksi pitäisi liikuttaa lapoja maven tyyliin, jonka päätarkoitus on kuitenkin selän (toki liike ottaa muihinkin lihasryhmiin, mutta ensisijaisesti selkään) kehittäminen? En näe mitään erikoista syytä sille, että sjmv:n lopussa pitäisi vetää lavat yhteen tai ylipäätään saada liikettä menemään selälle.

Mutta eikös mave ole alaselkä liike eikä yläselkä mutta siinä vedetään lavat taakse yläasennossa ja tehdään loppuojennuss kun taas sjmvssä pidetään lavoissa venytys kokoajan? Ymmärsinkö oikein?

Yhdysvallat sanoi:
Mutta eikös mave ole alaselkä liike eikä yläselkä mutta siinä vedetään lavat taakse yläasennossa ja tehdään loppuojennuss kun taas sjmvssä pidetään lavoissa venytys kokoajan? Ymmärsinkö oikein?

Eiköhän tota mavea pidetä koko selän liikkeenä ja lisäksi hyvänä yleisliikkeenä (ottaa niin moniin lihasryhmiin). Ite en tee sitä ja siksi mun ei kannata kommentoida sitä sen enempää. Sjmv:ssa ei ole mun mielestä tarvetta tehdä mitään loppuojennusta tai yläselän liikettä, kun tavoite on saada se käymään reiden takaosiin. Kannattaa tietysti tehdä niinkuin parhaiten saa liikkeen tuntumaan sinne missä pitää. :)

Joo-o.

Oon tehnyt sjmv:a jo todella kauan, mut huvikseen kokeilin kyykyn jälkeen viime lauantaina tolleen kevyesti 5*15 ja joka sarjaan lisää painoa...

..Vieläkin on takareidet tulehdustilassa..

Mäkin kokeilin tänään tota sjmv:tä kyykyn jälkee ni oli kyllä todella mukava ja tehokas liike vaikka rautaa ei ollut kun 60kg :rock: . Sen jälkeen tein vielä koukistuksia ni joutu niistä tiputtamaan painoa normaalista sarjapainosta :D . Oli kyllä mukavaa vaihtelua takareisitreeniin kun en itse ole suuri koukistusten ystävä.

oon varmaa koko palstan onnettomin kaveri. en saa sitä persettä työnnettyä taaksepäin + tein jalat suorina ja selkä pyöreenä.

Eli kysyn miten koitan muuttaa tekniikkaa. oisko tässä se sjmv:n abc?

1) Jalat vähän koukkuun
2) Lasken tangon niin että menee jalkoja hipoen
3) Yritän pitää selän suorana

musclenetissä ja exrx:ssä ne liikkeet nyt sit menee kait päin :david: bärsettä vai? takareisiin pitää saada potkua kun en ees koukistuskoneessa pysty takareisiä tekemään. se on se helvetin istuttava malli joka meikäläisellä vihloo niin perhanasti polvitaipeeseen. Kunnon salisiat neuvoja tänne.

Riceila sanoi:
oon varmaa koko palstan onnettomin kaveri. en saa sitä persettä työnnettyä taaksepäin + tein jalat suorina ja selkä pyöreenä.

Eli kysyn miten koitan muuttaa tekniikkaa. oisko tässä se sjmv:n abc?

1) Jalat vähän koukkuun
2) Lasken tangon niin että menee jalkoja hipoen
3) Yritän pitää selän suorana
No ei tuota opi hetkessä (en tietty tiedä kuinka kauan oot veivannu).

Mutta noin se menee miten kirjotit ja lisäksi se perse taakke. Kuten Powerhousu tässä thredissä aiemmin sano:
-Tanko lähdetään laskemaan työntämällä persettä taaksepäin. Siis EI niin, että pelkästään taivutetaan lantiosta, vaan perettä työnnetään taakse, jolloin tanko lähtee melkein automaattisesti alaspäin. Asento on siis "ankkamainen"

Itellä tais löytyä se "oikea" tyyli kun tajusin koukistaa jalkoja hieman "liikaa" ja annoin niiden liikkua.

B.O.S.S. sanoi:
No ei tuota opi hetkessä (en tietty tiedä kuinka kauan oot veivannu).

Mutta noin se menee miten kirjotit ja lisäksi se perse taakke. Kuten Powerhousu tässä thredissä aiemmin sano:

Itellä tais löytyä se "oikea" tyyli kun tajusin koukistaa jalkoja hieman "liikaa" ja annoin niiden liikkua.

Jeps kiitoksia vahvistuksesta. aika alku kantimissa on toi sjmv:n teko. näillä lähdetään eteenpäin.

B.O.S.S. sanoi:
Itse itseäni quotaten, tuo boldattu tarkoittaa siis, että taivutin polvista (enkä siis "liikuttanut jalkoja" kuten tuosta voi ymmärtää).

Riceila, np. :)

Muista kanssa, että älä tee LIIAN pienillä painoilla. Tarkoittaa siis sitä, että liike ei liian pienien painojen takia tunnu oikealta. Painojen pitää olla maltilliset, mutta riittävät :D ja tingitään sitten sarjojen pituudesta/raskaudesta eli esim. keveitä 8-12 toiston sarjoja useita tässä opetteluvaiheessa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom