Sairasta!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Originally posted by Natupelle
"Henkilökohtaisesti en kauheasti murtuisi vaikka minua kiinnostavalla sivustolla oltaisiin kovastikin eri mieltä kanssani."

Edellisen lauseen tarkoituksena ei ollut vähätellä auktoriteettien (jollainen Mike tällä palstalla on) kärkevien mielipiteiden mahdollista vahingollisuutta palstan liiketoiminnalle vaan tuoda ilmi oma HENKILÖKOHTAINEN näkemykseni MIELIPIDE-EROISTA. Ei sen enempää. Jos ilmaisin itseni epäselvästi niin sellaista sattuu.

Hyvä että asiaan tuli selvennystä, sillä (kuten ilmeisesti hoksasitkin) mielipide-erojen merkitys Pakkotoisto OY:n myyntiin ei ollut alunperin tämän keskustelun pointti. Kuten sanoitkin, ihmiset ymmärtävät kirjoitettua tekstiä (ja puhettakin tietenkin) eri tavalla, ja tässä tapauksessa minä ymmärsin sinun kommentin olevan "vastine" Agonyn alunperin esittämälle huomautukselle. Tämän myötä homma selkeni ja tästä eteenpäin ennenkuin postaan niin pohdin onko mahdollisesti lainaamassani mielipiteessä kommentoitu threadin alkuperäistä pointtia vai jotakin (ehkä väärinkin perustein liikkelle lähtenyttä) sivujuonnetta. Tämä threadi onkin hieman hankalampi tapaus, koska ihmiset ovat väitelleet eri asioista luullen väitelleensä samasta asiasta, ja muitakin väärinymmärryksiä löytyy. Kuitenkin, kiitän asialliasta vastauksesta ;)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by Jortsu
Enkö minä tuossa juuri sanonut että "Omassa harkinnassa on aina, onko tähän varaa, lisäravinnekaupalla ehkä helpostikin"? Tuohon hyvää-pahaa -juttuun sanoisin, että kukaan tuskin jättää ostamatta joltain jotain siksi, että myyjällä ei ole mielipidettä jostakin, mutta joku ehkä siksi, että myyjällä on mielipide. Kärjistetysti (en väitä että esimerkki liittyisi tähän), jos olisin rasistinen ostaja, en jättäisi ostamatta kauppiaalta, joka ei ole rasisti, mutta jos olisin koko maailmaa syleilevä vihreä hippi, jättäisin ostamasta rasistiselta kauppiaalta.

Kyllä sanoit, mutta sanoit myös, ettei matkapuhelinyhtiöllä olisi. Mistäs tiedät? :)

"jos olisin rasistinen ostaja, en jättäisi ostamatta kauppiaalta, joka ei ole rasisti, mutta jos olisin koko maailmaa syleilevä vihreä hippi, jättäisin ostamasta rasistiselta kauppiaalta"

Jos olisin rasistinen ostaja, jättäisin ostamatta vihreältä hipiltä, mutta jos olisin koko maailmaa syleilevä vihreä hippi, ostaisin rasistilta, sillä syleilisin sitäkin.

Originally posted by Jimmy
Ihan siihen alkuperäiseen aiheeseen, sairasta tosiaan. Tuota ei voi muuten verrata tuota tyttöjen "ympärileikkausta", eli siis silpomista, poikien ympärileikkaukseen mitenkään. Siis pojilta pitäisi poistaa noin ensi alkuun ns. koko vehje ja ehkä vielä perse, että päästäisiin lähelle. En tiedä, pitäisikö noilta silpojilta heidän omia lakejaan soveltaen poistaa nämä edellä mainitut, vai mitä pitäisi tehdä.. en tiedä. Järkyttävää :curs:

Kaikesta sairainta on kuitenkin mielestäni, että ei niitä tyttöjen sukupuolielimiä silvo miehet vaan naiset: äidit, tädit yms. sukulaisnaiset joiden mielestä ympärileikkamaton tyttö on häpeällinen eikä pääse hyviin naimisiin (ja hyviin naimisiin pääseminen on tytön/naisen tärkein tehtävä elämässä, toiselle sijalle tulee lasten, mielellään poikien synnyttäminen). Eli silpojilta on omat vastaavat jo poistettu...

Jotta homma loppuisi, täytyy tapahtua melkoinen kulttuurin ja asenteiden muutos, eikä se tapahdu hetkessä, jos tapahtuu ollenkaan. :(

En halua laittaa lusikkaani kehitysapusoppaan, sen sijaan mun mielestä silpomisia ei pitäisi toteuttaa Suomessa yhteiskunnan varoilla (kun julkinen terveydenhuolto on muutenkin siinä jamassa missä se on). Silpominen on jo laissa kielletty, mutta kieltoa pitäisi valvoa tarkemmin, ihmisiä valistaa siitä että kun tullaan Suomeen asumaan, eletään tämän maan lakien mukaan ja että moinen sairas julmuus ei ole hyväksyttyä eikä sallittua täällä. Ja se ken minut rasistiksi ja ulkomaalaisvihamieliseksi tämän kommentin takia leimaa, niin antaa tulla vaan, prkl.

Originally posted by tiinuli
Kaikesta sairainta on kuitenkin mielestäni, että ei niitä tyttöjen sukupuolielimiä silvo miehet vaan naiset: äidit, tädit yms. sukulaisnaiset joiden mielestä ympärileikkamaton tyttö on häpeällinen eikä pääse hyviin naimisiin (ja hyviin naimisiin pääseminen on tytön/naisen tärkein tehtävä elämässä, toiselle sijalle tulee lasten, mielellään poikien synnyttäminen). Eli silpojilta on omat vastaavat jo poistettu...

Mulla oli automaattisesti sellainen käsitys, että tuo on selvästi sitä perinteistä tietyissä kulttuureissa miesten harrastamaa alistustouhua, josta melko äärimmäisenä esimerkkinä ovat nuo talibanit. On se kumma kun naiset vielä itse ovat mukana hommassa, huh huh. Mikähän siinä on, kun kaikki itse koettu paska on tapana siirtää usein seuraavalle sukupolvelle, koskien siis muitakin juttuja kuin tuota silpomista.. Se on kanssa yksi täysin käsittämätön juttu.

Hemmo ja Agony:

Teillä on tainnut unohtua kokonaan se mikä on pakkotoiston suosion salaisuus. Se on se, että täällä ihan oikeasti sanotaan se mitä ajatellaan, jopa ylläpidon toimesta. Se on mielenkiintoista ja keskusteluaherättävää.

Olkoon Miken mielipiteet miten epäsopivia, provosoivia tai rajuja tahansa, niin ne sopivat tämän palstan( ja samalla firman ) imagoon.

Veikkaan, että jengi arvostaa pääosin Mikeä ja pakkista juuri siksi, että täällä ei mielistellä ja nuoleskella, kuten lähes kaikilla muilla kaupallisilla saiteilla.

Pitäkää linjanne Mike ja kumppanit. Suorapuheisuudessa on koko tämän saitin perusta.

ps. mikäköhän se muuten oli Halmeen Tompan suosion salaisuus...olisko ollut...

;)

Originally posted by hjjtt
Hemmo ja Agony:

Pitäkää linjanne Mike ja kumppanit. Suorapuheisuudessa on koko tämän saitin perusta.

;)

Äh. En enää edes aikonut vastata, mutta eikö se pointti tosiaan tullut sieltä esiin. kumpikaan meistä ei käskenyt kiertelemään asioita, vaan molemmat sanottiin, että arvostamme suoraansanomista, mutta meidän näkemys oli se, että kannattaa käyttää sellaisia sanoja jotka ei provosoi. Asiat vois sanoa suoraan provosoimatta!

Ei enää aleta kiistelemään siitä onko meidän näkemys oikea vai väärä, se on vaan mielipide. Mutta ei pliis enää vääristellä meidän sanomisia! OK?

Originally posted by hemmmo
meidän näkemys oli se, että kannattaa käyttää sellaisia sanoja jotka ei provosoi. Asiat vois sanoa suoraan provosoimatta!

Niinhän ne voi sanoa joo, mutta kuten edellä totesin, liian laimea ja harkittu kielenkäyttö on tylsää ja mielenkiinnotonta. Kai muuten hoksasit Halme-vertaukseni yhteydet ;)

Siis ihan oikeasti olen sitä mieltä, että pakkiksen suosio perustuu värikkyyteen ja kärkeviin kommentteihin( osin provosoiviinkin ). Jos ylläpito noudattaisi perinteistä kaupallisten saittien linjaa( mitään mikä voi vahingoittaa tai leimata firmaa, ei saa sanoa ) täällä surffisi pian yhtä monta kävijää kuin finnishpowerin sivuilla :D

Siksi ainakin itse täällä surffin, että täällä puhutaan asioista niiden oikeilla nimillä ja että täällä saa tuoda ajatuksensa julki vähän jyrkemmälläkin tavalla. Entäs sinä hemmmo?

Originally posted by hemmmo
Ei enää aleta kiistelemään siitä onko meidän näkemys oikea vai väärä, se on vaan mielipide. Mutta ei pliis enää vääristellä meidän sanomisia! OK?

that's a deal.

Ei tässä nyt ole tarvetta alkaa asioita kaunistelemaan. Jos minun pitää sanoa mielipiteeni naisten ympärileikkauksesta, niin hemmmmon ja kumppanien mielestä voisin sanoa sen asiallisesti "naisten ympärileikkaus ei ole suotavaa ja on tuomittavaa", itse sanon mieluummin "naisten ympärileikkaus on perseestä". Ei Pakkotoistolla aleta kiertelemään ja kaartelemaan sanoja, ketä se palvelisi, ei ainakaan meidän nettikauppaa. Suurin osa käyttäjistä (noin 40 tuhatta) ovat varmasti nähneet mun kommentit jo moneen kertaan, yhtäkkinen linjan muuttaminen nettikaupan takia perseennuolemiseksi olisi typerää. Asiaa ei muuta se, kun pari kaveria luulevat tietävänsä mitä kymmenet tuhannet muut ajattelevat, tämä kaikki vain sen perusteella, että muutama lähituttava on juossut tutti suussa pakoon kun Mike on ärähtänyt.

Siksi ainakin itse täällä surffin, että täällä puhutaan asioista niiden oikeilla nimillä ja että täällä saa tuoda ajatuksensa julki vähän jyrkemmälläkin tavalla. Entäs sinä hemmmo?

Vastaan tähän vaikka en hemmmo olekaan. Nuo mainitsemasi asiat ovat myös minun "plus-listalla" monien muiden joukossa.. mutta siis nyt kun on kyse periaatteessa vain kahden ihmisen käyttäytymisen vaikutuksista Pakkotoisto Oy:n imagoon niin tuskinpa tämä boardi mihinkään siitä muuttuisi vaikka ylläpitäjät muuttaisivat linjaansa hieman.

"Miken linja" on saanut joiltakin kannatusta tässä threadissa ja ymmärrän hyvin että se iskee joihinkin ihmisiin, mutta on vaikea sanoa kuinka monet ovat jättäneet pakkiksen lukemisen sen takia tai vastaavasti rakastuneet palavasti pakkikseen :) Sitä asennetta en kyllä ymmärrä että suivaannutaan kun tulee palautetta.. mä olisin ainakin ihan tyytyväinen kun täällä porukalla pohditaan mikä olisi järkevin linja Pakkotoisto Oy:n edustajille ;)

Originally posted by trebla
Vastaan tähän vaikka en hemmmo olekaan. Nuo mainitsemasi asiat ovat myös minun "plus-listalla" monien muiden joukossa.. mutta siis nyt kun on kyse periaatteessa vain kahden ihmisen käyttäytymisen vaikutuksista Pakkotoisto Oy:n imagoon niin tuskinpa tämä boardi mihinkään siitä muuttuisi vaikka ylläpitäjät muuttaisivat linjaansa hieman.

Muuttaa linjaa, miksi?

Siis selvennä nyt mulle mihin sitä perseennuolentaa tarvitaan?

Muuttaa linjaa, miksi?

Ei kai kukaan ole perseennuolemisesta puhunut?

Eikä kukaan ole sanonut, että ylläpidon mielipiteistä pitäisi tulla "politically correct". Eikä kukaan ole myöskään sanonut, etteikö saisi väittää ympärileikkauksien olevan "perseestä". Ei tuon tyyppisessä väittämässä ole mitään vikaa.

Muuttaa linjaa, miksi?

Hohhoijjaa.. nyt loppus tähän threadiin kirjottaminen sitten minun osalta. Jos sanon että "yksi plus yksi on kaksi" niin joku vastaa tähän että "selvennäs vähän miksi yksi plus yksi on sinun mielestä kolme ?" :david:

Hyvä Thread
blow2.gif

Muuttaa linjaa, miksi?

poikahan on nero :worship:

kysehän oli juuri perseen nuolemisesta?

asiallinen kirjotustyyli ja perseennuoleminen eivät ole synonyymejä.

En jaksanut lukea koko threadia läpi, mutta näin jossakin puhuttavan että onko MIKE se sama persereikä kuin ennenkin. Asiasta en mitään tiedä, mutta joitakin senttejä alaspäin niin MIKE:n uudessa avatarissa se persereikä näkyy.
:lol2:

P.S. Tämä oli vain Vi**uilu MIKE:lle, EI muille.;)

Kirjoitus on täysin :offtopic:

Originally posted by Mike
Ei muuten näy edes kokonaisessa kuvassa, vain vako, miten tuossa asennossa edes voisi näkyä persereikä? Ei se nyt ole sentään GOATSE!
:D

:lol2:
Edit: tää oli turha viesti

Originally posted by tiinuli
Jotta homma loppuisi, täytyy tapahtua melkoinen kulttuurin ja asenteiden muutos, eikä se tapahdu hetkessä, jos tapahtuu ollenkaan. :(

Mikä on siis se, joka oikeuttaa menemään kertomaan tuhansia vuosia vanhemmalle kulttuurille, että miten asiat ovat, mikä on oikein ja mikä väärin?

Tällä pallolla on monia eri ikäisiä kulttuureita. Miksi on pakko yrittää muokata muiden kulttuurien ihmisten toiminta mieleisekseen? Might makes right?

Originally posted by igf1bp3
Mikä on siis se, joka oikeuttaa menemään kertomaan tuhansia vuosia vanhemmalle kulttuurille, että miten asiat ovat, mikä on oikein ja mikä väärin?

Tällä pallolla on monia eri ikäisiä kulttuureita. Miksi on pakko yrittää muokata muiden kulttuurien ihmisten toiminta mieleisekseen? Might makes right?
Tekeekö se, että joku tapa on tuhansia vuosia vanha, siitä oikean, vaikka se olisi kuinka sairasta tahansa? Uskon suurimmassa osassa ihmisistä olevan sen verran inhimillisyyttä että pitää esim. kyseistä tapaa vääränä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom