Onko tämä nyt sitä hienoa monikulttuurisuutta? Tosi hieno juttu jos saataisiin Suomeenkin tällainen traditio.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onko tämä nyt sitä hienoa monikulttuurisuutta? Tosi hieno juttu jos saataisiin Suomeenkin tällainen traditio.
Itse asiassa heidänkään ei tarvitsisi mielellään vaalia omaa kulttuuriaan, sillä sitä he juuri nytkin tekevät. Seurauksena on se, että heidän tapansa ja käytäntönsä menevät suomalaisen kulttuurin ja tradition ohi. Eli ts. vitut siitä mitä me ajatellaan, kunhan mamut saavat sanella miten haluavat elämänsä viettää.Länsimaissa tunnetaan kuitenkin vieläkin syyllisyyttä mm. siirtomaa-ajasta ja se selittää mielestäni suureksi osaksi "ylisuvaitsevaisia" asenteita esim. maahanmuuttajiin. Itse en ole millään muotoa maahanmuuttoa vastaan, mutta mielestäni ei ole esim. Suomen valtion tehtävä vaalia maahanmuuttajien kulttuuria. Se tehtävä kuuluu mielestäni maahanmuuttajille itselleen.
Tarkoitin sitä, että eihän mikään valtio voi kieltää oman kulttuurin vaalimista esim. perhepiirissä.
Yksi teeseistäni oli, että suomalainen valtio taikka väestö eivät ole velvollisia ylläpitämään muuta kulttuuria kuin suomalaista. Muut tavat ja käytännöt eivät voi mennä suomalaisen ohi, jos siihen ei suomalaisten puolelta suostuta.
Ja olen myös sitä mieltä, että ellei kykene elämään lainmukaisesti, voitaisiin sellainen henkilö karkottaa.
" Mutta kun heillä on oltava oikeus harjoittaa omia ikivanhoja tapojaan ja kulttuuriaan, meidän täytyy olla suvaitsevaisia heitä kohtaan " sanoisi kaiken ymmärtävä maailmoja syleilevä kukkahattutäti.