Sairasta!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Originally posted by Mike
Hyökkäävästi kirjoitettu? ? Jos koette hyökkäävänä minun mielipiteen maailman syöpäläiskansoista, niin enpä itse sille mitään voi. Voisin sanoa, että jos joku nokkiinsa minun sanomistaan niin paljon ottaa, ettei kykene lukemaan Pakkotoistoa, nii olkoon lukematta. Kävijämäärät rikkovat kokoajan ennätyksiä, taitaa Hemmmo nyt puhuskella omiaan kymmenien prosenttien yleisökadosta. Jos sun herkkä nahka ei kestä suoraa puhetta, niin älä oleta muiden olevan samanlaisia.
Hemmo, ei nää hommat hoidi MUTU meiningillä, susta voi tuntua ilkeeltä, mutta suurin osa pitää teitä vähän hölmöinä, kun metelin nostatte naurettavasta asiasta.

Hei Mike, jos joku tälle asialle jotain voi niin sinä itse. Minunkin mielestäni nuo asiat, kuten mielipiteet typeristä perimätavoista, voisi ilmaista muuten kuin toteamalla että kaikki (myös ne jotka niistä kärsivät) ovat "syöpäläisiä". Ehkä olen höperö, mutta minusta on hölmöä ensin nostaa esille jokin epäkohta ja sitten kuitata asia laittamalla uhrit ja rikolliset samaan lokeroon

Se, että sanoo asiat suoraan, on sinällään arvostettavaa. Mutta suorasukaisuus ja kärjistäminen eivät ole synonyymejä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
"Se, että sanoo asiat suoraan, on sinällään arvostettavaa. Mutta suorasukaisuus ja kärjistäminen eivät ole synonyymejä"
Tä? Mä tajusin ekan lauseen.

Hyökkäävästi kirjoitettu? ? Jos koette hyökkäävänä minun mielipiteen maailman syöpäläiskansoista, niin enpä itse sille mitään voi. Voisin sanoa, että jos joku nokkiinsa minun sanomistaan niin paljon ottaa, ettei kykene lukemaan Pakkotoistoa, nii olkoon lukematta. Kävijämäärät rikkovat kokoajan ennätyksiä, taitaa Hemmmo nyt puhuskella omiaan kymmenien prosenttien yleisökadosta.

Kuten sanoin minun tuttavapiirissä näitä enemmän tai vähemmän hommaan kypsyneitä on kymmenissä prosenteissa. Eli en puhunut "yleisökadosta", toki käyttäjämäärä on kasvanut kun palsta saa uusia käyttäjiä. Mitä luultavimmin palsta kasvaisi nopeammin jos vanhat käyttäjät eivät hermostuisi. Ja ei minun tuttavapiiri välttämättä myöskään ole mikään kattava otos. Mutta joka tapauksessa niitä ihmisiä myös löytyy jotka ovat hermostuneet nimenomaan liian hyökkäävästä ja tuomitsevasta tyylista.

Jos sun herkkä nahka ei kestä suoraa puhetta, niin älä oleta muiden olevan samanlaisia.

Itseasiassa tykkään kun asiat sanotaan suoraan. Mutta siitä en pidä jos tekstin tyyli on hyökkäävää. Hyökkäävä teksti, jos se on oman mielipiteen vastainen, on niin helppo tulkita hyökkäykseksi itseä vastaan. Ei niinkään asiaa vastaan josta ollaan erimieltä.

Esimerkiksi juuri tuo edellinen kommentti on esimerkki provosoivasta tyylistä. Ei tosin mitenkään paha, mutta ilmaisu "herkkä nahka" kohdistuu selkeästi vain minuun henkilönä ja on tietyssä mielessä loukkaava. Tuollaisesta on todella helppo provosoitua. Saman asian olisi voinut sanoa ilman tuota ilmaisua ja tekstin sävy olisi ollut heti huomattavasti asiallisempi vaikka itse asia olisi tullut sanotuksi. Minä en näistä jaksa provosoitua, mutta olen huomannut niin monen "nettitappelun" lähteneen kun teksti on ollut samaan tyyliin loukkaavaa/hyökkäävää.

Hemmo, ei nää hommat hoidi MUTU meiningillä, susta voi tuntua ilkeeltä, mutta suurin osa pitää teitä vähän hölmöinä, kun metelin nostatte naurettavasta asiasta.

En minä ainakaan nähnyt että Agony olisi metelin nostanut asiasta. Hänhän vain huomautti asialliseen tyyliin. Kyllä minun nähdäkseni meteli nousi vasta niistä vastauksista, jotka ainakin minun mielestäni näyttivät siltä että olisivat kirjoitettu vastaukseksi hyökkäävään kirjoitukseen eikä asialliseen huomautukseen.

Korostetaan nyt tämänkin viestin loppuun, että pakkotoisto OY voi minun puolesta pitää mitä linjaa tahansa, eikä se minua liikuta. Mielestäni kuitenkin Agony on siinä suhteessa aivan oikeassa, että osa mahdollisista asiakkaista jättää tilaamatta jos he hermostuvat Pakkotoisto OY:n kirjoitteluihin.

Originally posted by tapio
Tä? Mä tajusin ekan lauseen.

Pointti oli se, että asiat voi sanoa suoraan alentumatta typerään leimojen lyöntiin ja asioiden yksinkertaistamiseen. Ymmärsitkö nyt? :)

Originally posted by hemmmo

Kuten sanoin minun tuttavapiirissä näitä enemmän tai vähemmän hommaan kypsyneitä on kymmenissä prosenteissa. Eli en puhunut "yleisökadosta", toki käyttäjämäärä on kasvanut kun palsta saa uusia käyttäjiä. Mitä luultavimmin palsta kasvaisi nopeammin jos vanhat käyttäjät eivät hermostuisi. Ja ei minun tuttavapiiri välttämättä myöskään ole mikään kattava otos. Mutta joka tapauksessa niitä ihmisiä myös löytyy jotka ovat hermostuneet nimenomaan liian hyökkäävästä ja tuomitsevasta tyylista.

[/b]

Korostetaan nyt tämänkin viestin loppuun, että pakkotoisto OY voi minun puolesta pitää mitä linjaa tahansa, eikä se minua liikuta. Mielestäni kuitenkin Agony on siinä suhteessa aivan oikeassa, että osa mahdollisista asiakkaista jättää tilaamatta jos he hermostuvat Pakkotoisto OY:n kirjoitteluihin. [/B]

Onhan sitä aina olemassa sellainenkin mahdollisuus, että joku juttua vailla oleva iltapäivälehden toimittaja selailee palstaa, äkkää mielestään rasistiset jutut ja vetää asiasta kunnon lööpin.

Sinänsä teoreettinen vaihtoehto, mutta kuitenkin mahdollinen (harvinaisen rauhassa täällä onkin saatu olla median suhteen), varsinkin jos forumin kaupallinen puoli ottaa kunnolla tuulta siipiensä alle ja sitä myöten tunnettuus kasvaa.

Tässä tapauksessa iltapäivälehdillä olisi jo selitys ja sitä myöten yleistys valmiina: Mike on vetänyt niitä hormooneja ja muita mömmöjä, jotka ovat tehneet siitä aggressiivisen ja rasistisen ja sitä myötä koko forumin jäsenistö on tietysti samasta puusta veistettyä.

(Tuo ei siis ollut minun mielipteeni vaan vaan esitys iltapäivälehdistön logiikasta)

No ylläpito on toivonut kuin kuuta nousevaa, että iltalehti tekisi lööpin meistä. Mitä enemmän näkyvyyttä, sitä enemmän porukkaa palstalle. Suurin osa huomaisi kuitenkin, että eihän se Mike olekaan rasistinen, kuten en olekaan. Hemmmolle ei ilmeisimmin mennyt perille, että Pakkotoisto Oy myy lisäravinteita ja Mike on yksilö jolla on mielipiteet, Pakkotoisto ei vedä mitään määrättyä linjaa. Samaan aikaan kun Hemmmo kertoo hänen tuttavapiirinsä boikotoivan Pakkotoistoa, kirjoittaa hän itse tänne jokapäivä, merkillistä. Kirjoitan ehkä provosoivasti, mutta ongelma ei ole täällä, se on siellä jotka siitä provosoituvat ja jättävät tilaamatta proteiineja.

Hemmmolle ei ilmeisimmin mennyt perille, että Pakkotoisto Oy myy lisäravinteita ja Mike on yksilö jolla on mielipiteet, Pakkotoisto ei vedä mitään määrättyä linjaa.
Oletko todella tuota mieltä vai oliko tämä vain yritys provosoida minua? Jos olet tuota mieltä, niin mistä päättelet etten tajua mainitsemiasi asioita?

Samaan aikaan kun Hemmmo kertoo hänen tuttavapiirinsä boikotoivan Pakkotoistoa, kirjoittaa hän itse tänne jokapäivä, merkillistä.
Et kai pahastu jos otan tämän signatureksi?

Kirjoitan ehkä provosoivasti, mutta ongelma ei ole täällä, se on siellä jotka siitä provosoituvat ja jättävät tilaamatta proteiineja.

No voihan sen noinkin ajatella. En sinänsä kritisoi tuota, mutta myynnin kannalta se ei ole paras asenne.

.....että pakkotoisto OY voi minun puolesta pitää mitä linjaa tahansa

Väännetään nyt vielä rautalangasta, Pakkotoisto ei vedä mitään linjaa, Mike on yksilö, jolla on mielipiteet.
Jos Jorma Ollila sanoo, että musta on paras väri, ei se meinaa että koko Nokia on silloin mustaa. Got it???

mutta myynnin kannalta se ei ole paras asenne.

Tuo nyt on vain sinun oma mielipide, uskottele nyt itsellesi vaikka niin, who cares.

Käys vielä pikaisesti lukaisemassa se thread missä kerrotaan Pakkotoisto nettikaupasta, josko siellä avautuisi, mikä Pakkotoisto Oy:n tarkoitus on.

Jep jep taas. Ihan asiaahan tuo Agony sanoi. Ongelma vaan tuntui olevan ettei hänen selvää kirjoitustaan ymmärretty.

Minkä ihmeentakia viestit pitää ymmärtää hyökkääviksi, vaikka niiden sävy olisi asiallinen?

Eihän agony nyt missään vaiheessa kehoittanut muuttamaan mielipiteitään, vaan sanoi että ne kannattaa ilmaista muuten kuin kärjistetysti. Ja itse olen ihan samaa mieltä. Kyllä se mielipide tulee sieltä esiin muutenkin kuin hyökkäävällä tyylillä ja hyökkäävä tyyli suututtaa osan mahdollisista asiakkaista.

Kiitos. Hyvä, että täällä on ainakin muutama ihminen, joka tulkitsi viestini sisällön oikein.

Väännetään nyt vielä rautalangasta, Pakkotoisto ei vedä mitään linjaa, Mike on yksilö, jolla on mielipiteet.
Jos Jorma Ollila sanoo, että musta on paras väri, ei se meinaa että koko Nokia on silloin mustaa. Got it???

No jos perun puheeni Pakkotoisto OY:n linjasta ja laitan tilalle sinun linjasi kirjoitella. Sehän nyt on selvä, että sinä edustat Pakkotoisto OY:tä halusit tai et. Ja kun alettiin rautalangasta vääntämään, niin sanon vielä kerran kuten olen jo kahdessa edellisessä viestissä sanonut että tehkää miten parhaaksi näette, ei se minua niinkään liikuta. Itse pidän vaan melkolailla selvänä että liian kärkevät mielipiteet ovat haitaksi. Ja tottakai se on vain minun mielipide, enkai sitä faktana ole sanonutkaan. Väitän kyllä että on todella pieni mahdollisuus että olisin väärässä tässä asiassa, mutta ei siinä sen kummempaa. Pidä oma mielipiteesi, siitä en tuomitse sinua. Näillä puheilla en omaa mielipidettäni muuta. Ja näiden vastausten tarkoitus ei sinänsä edes ollut yrittää muuttaa kenenkään mielipidettä, vaan pyrin lähinnä tarkentamaan tuota Agonyn pointtia jota ei selvästikkään ollut ymmärretty, vaan vastaukset kirjoitettiin aivan eri väitteisiin mitä Agony alunperin kirjoitti.

Jos Jorma Ollila nimittäisi joitakin kansoja syöpälaiskansoiksi, niin tuskin se Nokian suosiota kasvattaisi. Got it? :)

Originally posted by gnut
Jos Jorma Ollila nimittäisi joitakin kansoja syöpälaiskansoiksi, niin tuskin se Nokian suosiota kasvattaisi. Got it? :)

Joku, jonka mielestä sama kansa on myös syöpäläisiä, voisi ostaa Nokian puhelimen.

Jotkut ajattelisivat, että Ollilalla on omat mielipiteet, ja Nokia tekee edelleen samanlaisia puhelimia, jotka eivät sano mitään kansaa syöpäläiseksi.

Toiset taas ostaisivat jotain muuta merkkiä, koska Jorma on antanut "huonon" kuvan itsestään ja se heijastuu koko yhtiöön.

Tietty ryhmien jäsenten määrät ratkaisee, mutta missä on tutkimus siitä, että boikotoijia tulisi enemmän kun Jorman kanssa samaa mieltä olevia?

Originally posted by Ande
Tietty ryhmien jäsenten määrät ratkaisee, mutta missä on tutkimus siitä, että boikotoijia tulisi enemmän kun Jorman kanssa samaa mieltä olevia?

No, jos Jorma olisi ilmaissut mielipiteensä korrektimmin, tai jättänyt kokonaan ilmaisematta, olisi Nokian menekki ollut luultavasti paras.

Tämä on muuten hyvä esimerkki. Osa ihmisistä tajuaa, että Ollilan omat mielipiteet eivät ole Nokian yleisiä mielipiteitä tai linjauksia. MUTTA uskon ettei suinkaan kaikki ihmiset ajattele näin. Jos nyt jatketaan vielä tällä Ollila - Nokia esimerkillä, niin monet ihmisethän ovat tottuneet näkemään Ollilan edustamassa Nokiaa aivan samalla tavalla kuin nyt Tomi ja Mike edustavat Pakkotoisto OY:ta. Jos televisiossa haastateltaisiin Ollilaa ja kysyttäisiin vaikka että "mitä mieltä olet siitä että afrikassa silvotaan naisten sukupuolielimiä" niin Ollila voisi vastata tähän esim. näin: "Tämä on erittäin valitettavaa ja asiaan pitäisi keksiä jokin ratkaisu nopeasti. Toimitsen tämänkaltaiset brutaalit toimenpiteet jyrkästi" tai vaihtoehtoisesti näin: "Ei helvetti ihan sairasta toimintaa. Ei tällaista voi mitenkään hyväksyä ja jokin ratkaisu tälle maapallon syöpäläisporukan perinteelle on saatava aikaiseksi, saatana". Tämän jälkeen epäilen todella vahvasti että kun joku haastattelun nähnyt ihminen on hankkimassa uutta kännykkää niin Ollilan sanomiset vaikuttaa päätökseen. Joillain ei välttämättä ollenkaan ja joillakin todella ratkaisevasti.

Tulipas tämäkin nyt väännettyä rautalangasta, mutta koitin vain sanoa että olen samaa mieltä Hemmmon ja Agonyn kanssa asiasta. Esimerkki oli tietenkin kärjistetty, mutta niinhän niiden kuuluukin olla :) Tarkoitus ei ollut ärsyttää ketään, vaan esittää oma mielipiteeni rakentavassa mielessä.

EDIT: Jaahas, täällä olikin muut esittäneet kutakuinkin saman asian hieman lyhyemmin, tyhmä minä :)

Originally posted by Ande

Ei ole tästä kyse, vaan siitä että erimieltä oleminen ei yleensä riitä kenenkään suututtamiseen/ostoboikottiin, mutta asian esittäminen provosoivasti ja hyökkäävästi riittää.

Ei ole tästä kyse, vaan siitä että erimieltä oleminen ei yleensä riitä kenenkään suututtamiseen/ostoboikottiin, mutta asian esittäminen provosoivasti ja hyökkäävästi riittää.

Ja sama provosoiva tyyli voi tuoda lisää ostajia.

Hyvä esimerkki on Halme. Jos hän ei ole provosoiva, niin kuka sitten? Silti sai tietyn ryhmän suosion.

Ei kukaan voi väittää, että provot ja hyökkäävä tyyli on aina negatiivista! Rippuu aivan siitä, minkälainen on ryhmä, joka yritetään saada puolelle. Joihinkin uppoo provosointi, toiset taas suuttuvat siitä.

Voihan pakkotoiston lukijoistakin suurin osa olla samaa mieltä Miken kanssa, ja tykkätä Miken ilmaisusta, ja päättää ostaa kaiken Pakkotoisto OY:ltä!

Ja esimerkkinä jälleen Halme. "Abu-Babu" ja "kamelinpaskanuotio" sun muut jutut uppos tiettyyn ihmisryhmään.

Et voi edelleenkään väittää, että Miken lausunnosta seurasi enemmän huonoa kuin hyvää.

Tuntuisi siltä, että nykyään esim. urheilijat puhuvat liian ympäripyöreitä, eikä heissä ole minkään laista särmää. Urheilija joka sanoo asiat suoraan, kuten "saksa on paska maa" pidetään suuremmassa arvossa.

Mielestäni Mike kyllä liioitteli yleistäessään, mutta vaikuttaako se kuvaani Mikesta ja Pakkotoistosta negatiivisesti: EI.

Eli toisinsanoen olen aivan varma, että ainakaan tässä tapauksessa Miken puheilla ei ole mitään negatiivista vaikutusta Pakkiksen suosioon.

Originally posted by trebla
Tämä on muuten hyvä esimerkki. Osa ihmisistä tajuaa, että Ollilan omat mielipiteet eivät ole Nokian yleisiä mielipiteitä tai linjauksia. MUTTA uskon ettei suinkaan kaikki ihmiset ajattele näin. Jos nyt jatketaan vielä tällä Ollila - Nokia esimerkillä, niin monet ihmisethän ovat tottuneet näkemään Ollilan edustamassa Nokiaa aivan samalla tavalla kuin nyt Tomi ja Mike edustavat Pakkotoisto OY:ta. Jos televisiossa haastateltaisiin Ollilaa ja kysyttäisiin vaikka että "mitä mieltä olet siitä että afrikassa silvotaan naisten sukupuolielimiä" niin Ollila voisi vastata tähän esim. näin: "Tämä on erittäin valitettavaa ja asiaan pitäisi keksiä jokin ratkaisu nopeasti. Toimitsen tämänkaltaiset brutaalit toimenpiteet jyrkästi" tai vaihtoehtoisesti näin: "Ei helvetti ihan sairasta toimintaa. Ei tällaista voi mitenkään hyväksyä ja jokin ratkaisu tälle maapallon syöpäläisporukan perinteelle on saatava aikaiseksi, saatana". Tämän jälkeen epäilen todella vahvasti että kun joku haastattelun nähnyt ihminen on hankkimassa uutta kännykkää niin Ollilan sanomiset vaikuttaa päätökseen. Joillain ei välttämättä ollenkaan ja joillakin todella ratkaisevasti.

Tulipas tämäkin nyt väännettyä rautalangasta, mutta koitin vain sanoa että olen samaa mieltä Hemmmon ja Agonyn kanssa asiasta. Esimerkki oli tietenkin kärjistetty, mutta niinhän niiden kuuluukin olla :) Tarkoitus ei ollut ärsyttää ketään, vaan esittää oma mielipiteeni rakentavassa mielessä.

EDIT: Jaahas, täällä olikin muut esittäneet kutakuinkin saman asian hieman lyhyemmin, tyhmä minä :)

Voi kun olisikin tosi uskottavaa kun Mike alkaisi yhtäkkiä korrektisti kertomaan asioista. Ei ne proteiinit hyvät kaverit muutu sen paskemman makuisiksi sanoin mitä tahansa.
Vääntäkää nyt vielä ongelma siitä kun kuuntelen muun musiikin lisäksi black metallia, eihän se nyt voi olla soveliasta kun minun imagon pitäisi olla semmoinen, että kuuntelisin gospelia ja auttaisin orpoja lapsia. Hui kamalaa, Mike kiroili, ei osteta enää proteiinia. Hui kamalaa, Mike kuuntelee Immortalia, sehän ei sovi ollenkaan, en osta enää Miken proteiineja, Pakkotoisto on saatanallinen järjestö.
ZZZZzzzzzzz....... :zzzz:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom