Sairasta!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Juu. Absoluuttisen totuuden jäljillä kuljetaan taas kohti oikeita mielipiteitä ja oikeassaolemisen ihanuutta.. Mutta kukaan ei tietenkään voi olla ABSOLUUTTISEN oikeassa, joskaan ei myös väärässä.. Mikäpä olisi mukavampaa kuin lueskella tällaisia keskinkertaisten ja sitä huonompien välituntifilosofien rattoisaa rupattelua globaaleista kysymyksistä. Oikean ja väärän alkulähteisiin on helppo upota testokaljuaan myöten. Sinne samaan ammottavaan perssilmään voidaan myös survaista vastapuolen jäykät argumentit viimeistä myöten eikä mitään apuargumentteja tarvita liukasteeksi. Todetaan vaan ettei kukaan voi ketään opettaa saati tuomita koskei ihmismieli kuitenkaan tiedä lopullista totuutta. Minä kuitenkin voin, ja toiminkin niin. Jokaisen meidän on toimittava moraalimme mukaisesti, kykyjemme ja tahtomme puitteissa. Onko se oikein vai väärin, ei ole oleellista. Lait on kehitetty moraalin vakioittamiseksi. Ovatko lakimme absoluuttisesti oikeat? Paskanko väliä sillä on jos niillä saadaan järjestystä anarkian sijaan.. Kenen lait sitten on "oikeat"? Ei tietysti kenenkään, eletään maassa maan tavalla ja yritetään sopeutua. Entä törkeät vääryydet jossakin toisessa maassa jossa ne ovat laillisia? Tee minkä voit jos kiinnostaa.

Ja tiedoksi; en missannut igf:n pointtia joskin se työntyy hitaasti mutta ABSOLUUTTISEN varmasti kohti lopullisen totuuden kloaakkia. Kuten kaikki muukin tässä threadissa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by Natupelle
Todetaan vaan ettei kukaan voi ketään opettaa saati tuomita koskei ihmismieli kuitenkaan tiedä lopullista totuutta. Minä kuitenkin voin, ja toiminkin niin.

Näin, käytännössä olisi hemmetin hankalaa toimia, jos aina pitäisi taustalla olla se ABSOLUUTTINEN totuus.

Oikean ja väärän alkulähteisiin on helppo upota testokaljuaan myöten.

Jotkut tykkäävät pohtia myös asioita, joiden pohtimisesta ei ole suoraa hyötyä.

Olisi se tietysti tietyllä tavalla hyödyllisempää miettiä sellaisia asioita, joista on suoraa hyötyä, kuten esim. se, että saako jonkun mutterin auki paremmin lenkillä vai hylsyllä.

1. Sinne samaan ammottavaan perssilmään voidaan myös survaista vastapuolen jäykät argumentit viimeistä myöten eikä mitään apuargumentteja tarvita liukasteeksi.

2. Ja tiedoksi; en missannut igf:n pointtia joskin se työntyy hitaasti mutta ABSOLUUTTISEN varmasti kohti lopullisen totuuden kloaakkia.

1. Itse en olisi osannut sanoa tuota yhtään kauniimmin:haart: :kuola:

2. Eikö filosofinen keskustelu ole hyvää vaihtelua joskus ilmenevälle vittu-saatana-linjalle. Lopullisen Totuuden Kloaakki, tuo kaiken eläväisen sateenkaaren väreissä pulppuava lähde, ikuinen runsaudensarvi, ikäänkuin munii kultamunan. :)

Totuus on nyt kuitenkin se ettei kaikki ihmiset vaan saatana tule toimeen keskenään.On ihan sama vaikka musuille ja niitten kavereille toimitettaisiin muovikassi tolkulla leipäsahoja,äbdominaisereita,fubuja,hohtavia kondomeja ja Nellyn poskilaastareita,riidat ei lopu,vaikka mitä tehtäisiin.
Kysymys on vain siitä,ketä kaveeraa kenenkin kanssa ja ketkä on niin tyhmiä,että survotaan johonkin kohteeseen järjetön määrä kehitysapua.Ja kaikki tämä samaan aikaan,kun Amerikan Yhdysvalloissa on kodittomia,Venäjällä nälkää,vilua ja paskatautia,Suomessa somaleja,pohjoisessa kylmää ja persjalkaiset on persjalkaisia,eikä kukaan tee näille asioille mitään!

Sainpa aikaan melkoisen kuhinan... Ensinnäkin, vähemmästäkin kuin naisten silpomisen tuomitsemisesta on ihmisiä leimattu rasisteiksi. Toiseksi, se, etten hyväksy naisten silpomista (enkä kyllä miestenkään) ei tarkoita että olisin menossa opettamaan kenellekään yhtään mitään. Vääryys on mielestäni vääryys, tapahtui se minkä tahansa varjolla (kulttuurin, uskonnon, rahan etc.). Minulla on oikeus paheksua vääriksi katsomiani tekoja, samoin muilla on oikeus paheksua minua jos toimin heidän mielestään väärin. Jos jokin asia on Suomessa lailla kielletty, sitä ei pidä mennä tekemään, varsinkaan, jos saa melkein ilmaisen elämisen yms. tuet. Meillä täällä Suomessa on sellainen kulttuuri, että tyttöjä ei silvota ja sillä siisti. Kun asutaan täällä, niin toimitaan tämän maan kulttuurin ja lakien mukaan.

Ja paheksuntaa otetaan vastaan, antaa tulla :rolleyes:

Originally posted by tiinuli
Toiseksi, se, etten hyväksy naisten silpomista (enkä kyllä miestenkään) ei tarkoita että olisin menossa opettamaan kenellekään yhtään mitään.

Kun asutaan täällä, niin toimitaan tämän maan kulttuurin ja lakien mukaan.

Ihan järkevän kuuloista tekstiä. Asioista voi toki olla eri mieltä, ja pitääkin olla.

Takaa-ajamani ajatus olikin nimenomaan se, että "minulla on tunnepohjainen mielipide" -> "survon tunnepohjaisen mielipiteeni asianomaisten kurkusta alas absoluuttisesti oikeana" on mieletön toimintamalli.

Samaten on mieletön toimintamalli, jos kuvitellaan niinkin isojen asioiden, kuin kulttuurien (tai sen osa-alue: sukupuoliroolit) olevan sisäisiltä riippuvuussuhteiltaan triviaaleja. On hulluutta ja/tai tyhmyyttä kuvitella, että yhden asian radikaali muuttaminen ei aiheuttaisi, todennäköisesti massiivisia ja ennalta-arvaamattomia, välillisiä vaikutuksia.

Ja totta kai Suomessa eletään Suomen lakien mukaan: Suomessa ei naisia silvota, sillä pihvi.

Sainpa aikaan melkoisen kuhinan... Ensinnäkin, vähemmästäkin kuin naisten silpomisen tuomitsemisesta on ihmisiä leimattu rasisteiksi. Toiseksi, se, etten hyväksy naisten silpomista (enkä kyllä miestenkään) ei tarkoita että olisin menossa opettamaan kenellekään yhtään mitään. Vääryys on mielestäni vääryys, tapahtui se minkä tahansa varjolla (kulttuurin, uskonnon, rahan etc.). Minulla on oikeus paheksua vääriksi katsomiani tekoja, samoin muilla on oikeus paheksua minua jos toimin heidän mielestään väärin. Jos jokin asia on Suomessa lailla kielletty, sitä ei pidä mennä tekemään, varsinkaan, jos saa melkein ilmaisen elämisen yms. tuet. Meillä täällä Suomessa on sellainen kulttuuri, että tyttöjä ei silvota ja sillä siisti. Kun asutaan täällä, niin toimitaan tämän maan kulttuurin ja lakien mukaan.

Paheksuntaa?? Enpä ole sitä ainakaan tässä threadissa nähnyt. Eriäviä mielipiteitä kylläkin.

Se mitä itse olen "paheksunut" on se tapa miten monesti eri kansallisuuksiin kuuluvat ihmiset tuomitaan jonkun tietyn asian takia totaalisesti. Ja tämä asia perustuu liian usein MUSTATUNTUU- analyysiin.

Ympärileikkaus on alunperin tehty vain miehille. Muinaisina aikoina kyse oli uskontoon liittyvästä tavasta jolla oli tuolloin jopa päteviä hygienia syitä. Eli ei juurikaan peseytymis mahdollisuuksia.

Naisten ympärileikkaus (joka muuten ei ole "ympärileikkausta" vaan silpomista) taas on kieroutunut jäänne jolla pyritään hallitsemaan naisia.

En hyväksy sitä somaliassa tapahtuvana tekona yhtään enempää kuin itä-helsingissäkään.

Kuitenkaan en tuomitse sillä perusteella koko kansaa "helvettiin".

Tunnen ok somalialaisia. Ne eivät keiku fubut jalassa ja myy männynkaarnaa lätkänä ja elä omassa pikku wannabe-ghetossaan.. tekevät normaalia työtä. Eivät ympärileikkaa tyttäriään. Ovat muslimeja.

On väärin tuomita jokainen muslimi/somalialainen osan harjoittaman toiminnan vuoksi.

Ne jotka tyttöjen silpomista edelleen tekevät ovat ns.vanhoillis/ääriosastoa.

Originally posted by igf1bp3

Takaa-ajamani ajatus olikin nimenomaan se, että "minulla on tunnepohjainen mielipide" -> "survon tunnepohjaisen mielipiteeni asianomaisten kurkusta alas absoluuttisesti oikeana" on mieletön toimintamalli.

Olemme jälleen kerran samaa mieltä. :D Alkaa tulla tavaksi.

Eli tuo oli kutakuinkin myös pointti mulla.

Originally posted by maximillian
Olemme jälleen kerran samaa mieltä. :D Alkaa tulla tavaksi.

Hmm olen huomannut saman, todella pelottavaa.

Tosin sama outo fiilis tulee aina, kun huomaan olevani usein samaa mieltä jonkun kanssa.

Tosin sama outo fiilis tulee aina, kun huomaan olevani usein samaa mieltä jonkun kanssa.

Noin "kohtuu vahvoilla" mielipiteillä, jotka sun tapauksessa saattaa jopa "vähän" toisinaan erottautua massasta ei tämä varmaan usein ole ongelma. :lol2:

siis varmaan törmäät useimmin ihmisiin jotka on täysin eri mieltä sun kanssa..:D

Kirjoitat fiksuja mielipiteitä, mutta vähän ihmettelen tuota toistamiseen esiin nousevaa tarvetta tulla paheksutuksi. Onko sen taustalla jotain ... erikoisempaa? ;)

quote:
Olemme jälleen kerran samaa mieltä. Alkaa tulla tavaksi

UIH, söpöä! ;)

Ei perkele en ainakaan myönnä. Korkeintaan annan ymmärtää sen olevan mahdollista, rivien välistä sittenkin..

quote:
Olemme jälleen kerran samaa mieltä. Alkaa tulla tavaksi

UIH, söpöä! ;)

Arvasin tän, että joku näkee tässäkin asiassa jotain "homoeroottista". :lol2:

Meinasin jopa laittaa ton viestin jälkeen editillä:

Huom! En hae homostelu seuraa! :D

Mä olen aina sanonut se joka keksi uskonnon teki pahan virheen kun noi saatanan tikotiko maat on niin kiinni siin uskonnos et ei mitään rajaa.:curs: :curs: :curs: :curs: :

Originally posted by AKV
Kirjoitat fiksuja mielipiteitä, mutta vähän ihmettelen tuota toistamiseen esiin nousevaa tarvetta tulla paheksutuksi. Onko sen taustalla jotain ... erikoisempaa? ;)

Oon vissiin tuhlannut aiemmin fiksuja mielipiteitäni väärissä paikoissa, siis sellaisissa, joissa ne ovat herättäneet paheksuntaa, ja varustaudun vanhasta tottumuksesta pahimman varalle... Tai sit oon paheksuntahimuli, eli uusi pervouden alalaji :lol2:

Mulla ei ole ollut kyllä tarkoitus tuomita yhtään kokonaista kansakuntaa tai uskontoryhmää tyttöjen silpomisen takia, en ymmärrä mistä se käsitys tuli. Tai sit en itsekään enää tiedä mitä kirjoitan, hih. Toistan: tuomitsen ehdottomasti tyttöjen silpomisen (ja kaikkien muidenkin ihmisten silpomisen), mut toisia kulttureita en sellaisenaan mene tuomitsemaan. Ehkä hiukan ihmettelen vain tyyliin :confused:

Mulla ei ole ollut kyllä tarkoitus tuomita yhtään kokonaista kansakuntaa tai uskontoryhmää tyttöjen silpomisen takia, en ymmärrä mistä se käsitys tuli. Tai sit en itsekään enää tiedä mitä kirjoitan, hih. Toistan: tuomitsen ehdottomasti tyttöjen silpomisen (ja kaikkien muidenkin ihmisten silpomisen), mut toisia kulttureita en sellaisenaan mene tuomitsemaan. Ehkä hiukan ihmettelen vain tyyliin :confused:
Tuota minäkin ihmettelin, että mistä nämä pari filosofia saivat sellaisen käsityksen että tuomitsemalla naisten ympärileikkauksen on liki hampaisiin asti aseistautunut lähteäkseen tuhoamaan kansakuntaa... :confused:

Norjan poliisi saa usein vihjeitä tyttöjen silpomisesta

Oslo. Norjan pääkaupungin Oslon poliisi epäilee, että maahanmuuttajaperheiden tyttöjen sukupuolielimiä silvotaan myös Norjassa. Puoskaripalveluja on saatavissa Britanniasta ja Hollannista, kertoo iltapäivälehti VG.

Poliisi kertoo saavansa tavan takaa vihjeitä siitä, että tyttöjen silpomista tapahtuu Norjassa. Aiemmin on ollut tiedossa, että osa maahanmuuttajaperheistä lähettää lapsensa entisiin kotimaihin aikuistumisriittiä varten.

Silpomisen suorittavat tavallisesti ulkomailta tulevat puoskarit. VG:n mukaan joissakin tapauksessa tekijä on tullut jopa Somaliasta saakka.

Ensimmäisen kerran silpominen johti Norjassa pidätykseen perjantaina. Silloin gambialainen mies määrättiin tutkintavankeuteen tyttäriensä silpomisesta.

Että homma jatkuu edelleen, vaikka keskustelu asiasta onkin vaiennut. Koska ensimmäiset jäävät kiinni täällä?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom