RAW-penkki

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kisat lähenee. Otin 6x187,5 5x212,5 4x227,5 3x232,5 2x242,5 2x253kg. Kaikki ei mennyt putkeen tänään: vaimo avustamassa, 6 astetta "lämmintä" salissa, pieni lunssa, lonkka jumissa jne jne eli slityksiä vaan.
2x253kg 2x253kg comp.style RAW - YouTube

huh huh, olosuhteista huolimatta rajua nostoa!! tollanen kakkonen, noin pitkällä stopilla!! :)
 
Kyllähän niillä varmasti keskitetymmin se keskushermosto toimii, kun osa on pois pelistä. Ei oikeen muu voi selittää noita tuloksia, vaikka " normaali jalkojen paino" summattaisiinkin nostajan painoon lisäksi, niin silti hirveitä tuloksia. Suomessa oon nähnyt miten vammaisurheilija ipf penkkikisoissa nosti 180kg penkistä kevyesti jotain 90 kiloisena, vaikka se piti kantaa siihen penkille. Olisiko ollut kisan paras nostaja sillon, vaikka muut nosteli penkkipaidalla.
 
Miten tuo voi olla mahdollista..?
Noilla paralympianostajilla täytyy olla joku superhuman hermotuskyky yläraajoihin tai jotain ihme hommaa. Eihän nyt helvetti tuon kokoinen mies penkkaa "metrin" nostomatkalla 226kg stopilla. Mitä?!

Toki pitää muistaa, että tolla kaverilla on 90-kiloisen miehen yläkroppa, koska jalkoja sillä ei käytännössä ole. Toisaalta noilla jalattomilla nostot aina käytännössä sotilaspenkkiä, mikä tekee suorituksesta vielä kovemman. Joka tapauksessa sairaita rautoja.
 
Alle 110kg nostaa Treella. Mielenkiintoinen mies samassa kisassa on alke 125kg Sami Tiilikainen. GPA kisoissa Hyvinkäällä 250kg oli leikintekoa. Jos on terveenä ollut voisin kuvitella 270kg tulosta. Onko täällä miehen tuntevia? Eli onko tietoa kunnosta.
 
Helvetin kova mies penkkaamaan!
 
Miten tuo voi olla mahdollista..?
Noilla paralympianostajilla täytyy olla joku superhuman hermotuskyky yläraajoihin tai jotain ihme hommaa. Eihän nyt helvetti tuon kokoinen mies penkkaa "metrin" nostomatkalla 226kg stopilla. Mitä?!
Itse luulen että jalattomuuden takia saadaan parempi hermotus luotua punnerrukseen + kehon ei tarvitse palautua jalkatreeneistä.
 
Back
Ylös Bottom