RAW-penkki

Aargh. On nämä aina yhtä uskomattomia nämä kommentit. Tuollaisia runkkupenkkejä tehdään maailman sivu ihan saleillakin, eikä ole mikään ihme asia. Painikaa vaikka joskus niin tiedätte millaisia iskuja se ihmiskroppa kestää. Mutta muistakaa painiessakin varmistajat, jos sattuu menemään "ukko keskeltä katki". Ymmärrän, että saattaa mennä pasmat sekaisin ja luu kurkkuun tuollaisia rautoja katsellessa jos itse ei nosta puoltakaan, mutta meille urheilua harrastaneille/siitä tietäville tuo on vain yksi hieno urheilijan fysiikkasuoritus muiden muassa.

Ja ihan yleissivistyksenä: tuo liike ei ole sama liike tietenkään kuin penkkipunnerrus jota minä ja muut hitaat mukavahvat jampat tekevät. Tuo on urheilijoiden räjähtävä penkkipunnerrus, ja ilman pomppua siitä ei samanlaista hyötyä kuulantyöntäjä/keihäänheittäjä/vastaava oikein saa. Joskus laitetaan siihen vaahtomuovipatja vielä rinnan päälle iskua keventämään.

Yleissivistys osa 2: Jos tanko jää rinnalle, siinä on 200kg ja takana kynis varmistaja, ei tapahdu silti mitään. Ei vaikka teidän kaltaiset kaverit samanlaisen kaverin kanssa olisi siinä. Aina sen tangon saa pois, ja jos kyseessä kaksi aiemminkin harjoitellutta immeistä (kuten thorkki ja kaveri) ihan omin lihasvoiminkin.

Enkä jaksa/halua kuulla referaattia teidän urheilullisuudesta, yleisurheilutietämyksestänne enkä teidän tuttujenne tuloksista. Asetin teidän fyysiset ja älylliset lahjanne kyseenalaisiksi ihan silkkaa piruuttani ja provosoidakseni, sekä kokeakseni itseni tärkeäksi. Myös sarkasmin tajunne, sekä kyvyn myöntää olleensa väärässä kyseenalaistan jo etukäteen.

tämähän se hurjakalle on....jotain itsekin treeneistä tiedän 25 vuoden jälkeen :D
en nyt 200 penkkiä pidä kovinkaan kummoisen suorituksena kenellekään ammattiurheilijalle,meillä salilla painonnostajat tekee ilman mitään varusteita 200 työntöjä alle 100 kilosena ja 300 kyykkyjä lähes joka viikko eikä niistä sen kummempaa numeroa tehdä kun niitä tehdään jatkuvasti,mutta ei ne yritä loukata itseä niillä.tuo norjalaisen tyyli on niin ruma että pitää olla tyhmä että sen viitsii videoida ja laitta jakoon :D

näin elemo meillä:
https://www.youtube.com/watch?v=BRUml1BD8cg

milkon videot:
https://www.youtube.com/user/tokolamilko92?feature=watch

ja nyt rr vetelee hernepussin nenukkiin ja koittaa saada sen penkin edes 180kg ilman varusteita (alle 100 kilosena eikä 130 kilosena läskinä)ja luita katkomatta

ja ettei ihan offtipia ole niin tehdään me painonnostajat joskus penkkiä 150-240kg,seku vaan testaillaan mitä menis.
tosin ihan iisisti otetaan ettei satu mitään peruuttamatonta
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
tämähän se hurjakalle on....jotain itsekin treeneistä tiedän 25 vuoden jälkeen :D
en nyt 200 penkkiä pidä kovinkaan kummoisen suorituksena kenellekään ammattiurheilijalle,meillä salilla painonnostajat tekee ilman mitään varusteita 200 työntöjä alle 100 kilosena ja 300 kyykkyjä lähes joka viikko eikä niistä sen kummempaa numeroa tehdä kun niitä tehdään jatkuvasti,mutta ei ne yritä loukata itseä niillä.tuo norjalaisen tyyli on niin ruma että pitää olla tyhmä että sen viitsii videoida ja laitta jakoon :D

näin elemo meillä:
https://www.youtube.com/watch?v=BRUml1BD8cg

milkon videot:
https://www.youtube.com/user/tokolamilko92?feature=watch

ja nyt rr vetelee hernepussin nenukkiin ja koittaa saada sen penkin edes 180kg ilman varusteita (alle 100 kilosena eikä 130 kilosena läskinä)ja luita katkomatta

ja ettei ihan offtipia ole niin tehdään me painonnostajat joskus penkkiä 150-240kg,seku vaan testaillaan mitä menis.
tosin ihan iisisti otetaan ettei satu mitään peruuttamatonta

Noista videolla näkyvistä jampoista ei kyllä kumpikaan saa sitä 200 kiloa penkkipunnerruksessa. Ei pidä tempausta/työntöä nyt sotkea PP:hen,eikä toisin päin..
25 vuoden jälkeen varmastikin sen tiedät.
Olisipa mukava nähdä joku salinne painonnostaja joka 240kilolla vain niinkuin "testailisi" kuinka kevyttä se onkaan.:)
 
Painos: äijä heittää pokkana Oksmainin työnnön vuodelta 2006 pöytään!!! Eihän ko. kaveri ole nostellut mitään moneen vuoteen?

Ei siinä mitään olen kyllä kyseisin videon monta kertaa katsonut ja voima puhuu karua kieltään, mutta ei Rovaniemeltä kahenhuntin työntäjiä liukuhihnalta tule, eikä edes niitä kakkosen penkkaajia...
 
En mä nyt tajua miks painonnostajista puhutaan RAW penkki ketjussa. Rezazadehkin oli kova painonnostaja, mut ei penkki tainnu olla ku joku 220kg.

Tääkin ketju menny vitulliseks vänkäämiseks siitä mitä jotkut painonnostajat ottaa tai ei ota, huoh. Ne treenaa kuitenkin ihan eri lajia.
 
En mä nyt tajua miks painonnostajista puhutaan RAW penkki ketjussa. Rezazadehkin oli kova painonnostaja, mut ei penkki tainnu olla ku joku 220kg.

Tääkin ketju menny vitulliseks vänkäämiseks siitä mitä jotkut painonnostajat ottaa tai ei ota, huoh. Ne treenaa kuitenkin ihan eri lajia.

Lähde tuohon rezan 220kg penkkiin?
 
Lähde tuohon rezan 220kg penkkiin?

Iran's 100% RAW affiliate President Arian Salarian indicates that Iranian weightlifting legend Hosein Rezazadeh may compete next year at the 2009 100% RAW World Championships. Rezazadeh, shw, is a multi-time gold medal winner in the Olympics. He currently holds the world records in the snatch, clean and jerk, and total.

Salarian: "Unfortunately we can not compet this year Becuse get visa for Iranian is very Hard. But next year sure. We are Compet with Special team. I think Hosein Rezazadeh Can Compet with us." Salarian lists Rezazadeh's best raw lifts as a 859 pound squat, 484 bench press, and 837 pound deadlift.

Että ei se nyt niin hirveästi ole penkannut sen kokoiseksi ukoksi. Painonnostotulokset toki järkyttäviä, mutta ne ei nyt penkkiin vaikuta millään lailla eikä toisinpäin.
 
tämähän se hurjakalle on....jotain itsekin treeneistä tiedän 25 vuoden jälkeen :D
en nyt 200 penkkiä pidä kovinkaan kummoisen suorituksena kenellekään ammattiurheilijalle,meillä salilla painonnostajat tekee ilman mitään varusteita 200 työntöjä alle 100 kilosena ja 300 kyykkyjä lähes joka viikko eikä niistä sen kummempaa numeroa tehdä kun niitä tehdään jatkuvasti,mutta ei ne yritä loukata itseä niillä.tuo norjalaisen tyyli on niin ruma että pitää olla tyhmä että sen viitsii videoida ja laitta jakoon :D

näin elemo meillä:
https://www.youtube.com/watch?v=BRUml1BD8cg

milkon videot:
https://www.youtube.com/user/tokolamilko92?feature=watch

ja nyt rr vetelee hernepussin nenukkiin ja koittaa saada sen penkin edes 180kg ilman varusteita (alle 100 kilosena eikä 130 kilosena läskinä)ja luita katkomatta

ja ettei ihan offtipia ole niin tehdään me painonnostajat joskus penkkiä 150-240kg,seku vaan testaillaan mitä menis.
tosin ihan iisisti otetaan ettei satu mitään peruuttamatonta

En mä ota herneitä nenään näistä nettihommista oikein enää, kun huomannut täällä olevan usemapien ihmisten huomattavasti tyhmempiä kuin oikeasti ovat. Jopa tyhmät ovat täällä tyhmempiä.

Mutta saanko jonkun palkinnon siitä, että pystyin ennustamaan kaiken? Referaatin sain kirjoittajan omista taustoista ja tiedoista, ja nipun kaverien tuloksia.

Sitten epäilin kaikkea älynlahjoista ja sarkasminymmärryksestä sisälukutaitoon ja olin niissäkin asioissa oikeassa. Joskus aikaan olisin varmaan jaksanut tovin käyttää sun väitteiden valheellisuuden ja typeryyden esittämiseen (viikottaiset 200 työnnöt ja 300 penkit, ammattiurheilijoiden 200 penkin olematon suoritusarvo lajista riippumatta, pn-miesten 240 penkit :D ). Ja siihen aikaan olisin hyväksikäyttänyt sitä, että netissä ainoa foorumi on kirjoitettu ja minä meistä kahdesta se joka osaa edes puoliselvästi itseään ilmaista kirjoitettuna. Nyt ei kauheaan mollaukseen jaksa lähteä.

Minä kirjoittelen täällä käytännössä omalla nimelläni, varmaan kaikki haluavat tietävät ketä olen. Ja osaan jopa myöntää nykyään jos olen väärässä ( harvoin tarvitsee tietty myöntää ;) ). Se, että joku 25v. treenikokemusta pmaava koettaa viimeiseen asti 7 v. vanhoilla nettivideoilla, hädin tuskin ymmärrettävällä äidinkielellä ja nimimerkin takaa nähdä vaivaa sekä mennä henkilökohtaisuuksiin vain välttyäkseen myöntämästä, että maailman paras keihäänheittäjä tietää mitä tekee, on kyllä vain surullista.

Laittaisin oman raakapenkkivideon, muttei taida löytyä raakanostoja itseltä. Siksi tyydyn sanomaan, että me kamppailijat ja voimanostajat ei juosta sataa meriä kauhean usein, mutta välillä turvallisesti ja halposti kokeillen juostaan sellaisia 10.1 sekunnin aikoja. Todisteeksi näistä väitteistä liitän kaksi vanhaa videota kavereistani tekemässä jotain ihan muuta kuin juoksemassa. Ellet tajunnut, matkin sinun viestisi logiikkaa tällä. Ehkä nyt näet kuinka kauas järjellisyydestä se meni.

10x200 Ville "Pommi" Suominen - YouTube
Petteri Hosio 212,5kg Bench Press Raw Pohjanmaa 1 - YouTube

Milko on kyllä kova jätkä, ja Elmon työntö raju!
 
Rezan penkistä ei mitään tietoa mutta kyllä tuo rauta lienee yleissivistystä painonnoston raskaansarjan huipulla.
Esimerkkinä Chigishevin 225kg



Mielenkiinnosta vain kyselin, kun rezan videoita olen paljon katsellut youtubesta, mutta penkki videoa ei ole sattunut eteen ja olisin mielellään katsonut jos olisi videolla löytynyt..
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Niin eli sä oletat suunnilleen että Rezazadeh on tyyliin 280kg penkkaaja kun se on kova painonnostaja? Valoja päälle. Yhdessä artikkelissa sanottiin penkin olevan 220kg ja se on musta ihan uskottava.
 
Joo todella typerää verrata, ihan eri laji kyseessä. Kyllähän foorumin rigert88:kin työntää noin 200 kiloa, mutta penkki ei taida olla 140 kiloa?
 
Niin eli sä oletat suunnilleen että Rezazadeh on tyyliin 280kg penkkaaja kun se on kova painonnostaja? Valoja päälle. Yhdessä artikkelissa sanottiin penkin olevan 220kg ja se on musta ihan uskottava.

Mitä helvettiä sää selität?.. :hyvä: Kysäsin et: Mielenkiinnosta vain kyselin, kun rezan videoita olen paljon katsellut youtubesta, mutta penkki videoa ei ole sattunut eteen ja olisin mielellään katsonut jos olisi videolla löytynyt.. Miten sinä tuosta voit luulla minun olettavan rezazadehin penkin olevan "tyyyliiin" 280kiloa?

Joo todella typerää verrata, ihan eri laji kyseessä. Kyllähän foorumin rigert88:kin työntää noin 200 kiloa, mutta penkki ei taida olla 140 kiloa?

Juu ei voi verrata... Oha tuo 220kg ja ylempänä videolla tapahtuva 225kg nosto tosi kovia suorituksia, kun nimenomaan on eri lajista kyse..
 
Muistan lukeneeni ketjun alussa joltain sivulta, että Ano Turtiainen olisi penkkipunnertanut 220kg-250kg ilman penkkipaitaa, ennenkuin loukkasi ojentajansa. Onko jollain tietoa tästä?
 

No on kyllä aika äijä. Kauniita nostoja, osa ihan oikeella paussillakin. Hihaton paita päällä, eikä mitään löysää college-paitaa, jonka alla voi olla kaksikin penkkipaitaa piilossa, ja sitten väitetään, että RAW-nostoja kun ei näy olevan penkkipaitaakaan...!

Tuossa 80-luvun lopulla luin PowerliftingUSA:sta äijästä, joka ekana oli penkannut kisoissa paussilla yli kolmekertaa oman painonsa sarjassa 82,5 kiloa. Oli nostanut tasan 250 ja oli senaikaisessa nostomaailmassa äimistelyn aihe. Ois varmaan vieläkin? RAW, paussilla, omapaino 82.5 ja tulos 250.
 
Back
Ylös Bottom